Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » ndz lut 20, 2011 10:29 pm

1.power - skrzynia przeciąga do wyższych obrotów zanim zmieni bieg
hold - rusza z 2 żeby nie ślizgać np. na lodzie
2. czerwony guzik służy do zmiany położenia wajchy gdy zgaszony silnik i nie ma kluczyka w stacyjce np. na N
3. na gałce mały przycisk z boku służy do wyłączenia nadbiegu
4. Heat występuję bez względu na skrzynie czy automat czy manual - jest to dogrzewanie silnika, pracuje na wyższych obrotach co by się szybciej nagrzał, działa tylko na luzie, jak silnik osiągnie 70 stopni samo się wyłącza

0,5 wystarczy :)21 albo 4pak Heinekena :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » ndz lut 20, 2011 10:31 pm

44misiaki pisze:Automat jest fajny ale jak nim dynamicznie ruszać w błocie??? Trudno wyrwać wtedy skurczybyka. Tego właśnie nie lubię, że jak usiądzie w g..., to nie ma tej dynamiki przód/tył żeby go wyrwać. Chyba, że ja nie wiem jak to zrobić w automacie - I am green.
Ta skrzynia jest imponująco odporna i zdarzało się wachlować R - D bez zatrzymywania kół co by się wyrwać :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Fiba » ndz lut 20, 2011 10:55 pm

zagaj1 pisze:
Ta skrzynia jest imponująco odporna i zdarzało się wachlować R - D bez zatrzymywania kół co by się wyrwać :)21
Przełączalnie z R na D bez zatrzymania kół jest niezdrowe to fakt.

Nie można tego robić tego tak często jak by to było wymagane. Manual znosi to dużo łagodniej chociaż też są efekty uboczne jazdy tył przód na obrotach.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: iras01 » ndz lut 20, 2011 11:06 pm

Fiba pisze:
zagaj1 pisze:
Ta skrzynia jest imponująco odporna i zdarzało się wachlować R - D bez zatrzymywania kół co by się wyrwać :)21
Przełączalnie z R na D bez zatrzymania kół jest niezdrowe to fakt.

Nie można tego robić tego tak często jak by to było wymagane. Manual znosi to dużo łagodniej chociaż też są efekty uboczne jazdy tył przód na obrotach.

Ta to powiedz to mojej skrzyni ktora nie chciala sie popsuc jak godzine tak wachlowałem :)21
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Fiba » ndz lut 20, 2011 11:17 pm

iras01 pisze:
Fiba pisze:
zagaj1 pisze:
Ta skrzynia jest imponująco odporna i zdarzało się wachlować R - D bez zatrzymywania kół co by się wyrwać :)21
Przełączalnie z R na D bez zatrzymania kół jest niezdrowe to fakt.

Nie można tego robić tego tak często jak by to było wymagane. Manual znosi to dużo łagodniej chociaż też są efekty uboczne jazdy tył przód na obrotach.

Ta to powiedz to mojej skrzyni ktora nie chciala sie popsuc jak godzine tak wachlowałem :)21
Im częściej tak będziesz robił tym Twoje szanse rosną. :)21
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Kolodziej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 89
Rejestracja: śr maja 27, 2009 9:51 pm
Lokalizacja: Zawada, k. Kamienica Polska

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Kolodziej » pn lut 21, 2011 9:23 am

zagaj1 pisze:
0,5 wystarczy :)21 albo 4pak Heinekena :)21
dzieki, jedziesz moze na Kalenice X ? to bysmy to uregulowali ;-)

pzdr
kolodziej
Patrol GR 2,8 1994.

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » pn lut 21, 2011 4:42 pm

:)21 jakoś się dogadamy :wink: :)2
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

damboss
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 26
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 10:23 pm

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: damboss » pn lut 21, 2011 11:13 pm

Witam
Wnioskuję z dyskusji że automaty w Patrolu są dobre i trwałe.
Kolega Zagaj1 pięknie wytłumaczył instrukcje użytkownika za co wielkie dzięki. :) :)
Ale czy jest ktoś w stanie powiedzieć co w silniku 3.0 jest słabym jego punktem.
Dlaczego wybuchają, jaka jest przyczyna.
Rozumiem że wszyscy przedmówcy są zadowoleni z tych silników ale może
wie ktoś coś więcej niż tylko to że jestem skazany na loterię z całym szacunkiem.
Pozdrawiam
Damian :wink: :wink:

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: vexx » pn lut 21, 2011 11:19 pm

JezusMariaIleJużByłoOtychSilnikach! sercz plis. :)11
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: grzes » wt lut 22, 2011 6:04 am

damboss pisze:Ale czy jest ktoś w stanie powiedzieć co w silniku 3.0 jest słabym jego punktem.
Dlaczego wybuchają, jaka jest przyczyna.
tego nikt nie wie, nawet w Nissanie... - moze wiedza w Renault ale nie chce powiedziec :-)

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » wt lut 22, 2011 7:38 am

Dokładnie jest jak grześ napisał :)21 aczkolwiek jest złota zasada która przedłuża życie 3,0 - nie pałować długo na bardzo wysokich obrotach, czyli nie latać po autostradzie po 160km/h :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Peepuck! » wt lut 22, 2011 7:40 am

damboss pisze:Witam

Ale czy jest ktoś w stanie powiedzieć co w silniku 3.0 jest słabym jego punktem.
Dlaczego wybuchają, jaka jest przyczyna.
Smarowanie. Zacierają się panewki lub wypala dziurę w tłoku. Czy to coś zmienia?
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

STtomas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw maja 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: pogranicze Warmii i Mazur

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: STtomas » wt lut 22, 2011 9:46 am

To ja podsune taki artykulik w czym problem, bo mnie zawsze takie rzeczy interesowaly co konstruktorzy napsuli a nie zawsze sie przyznali do tego.
Problem ZD30 rozpracowali wlasnie w Renault, bo to wspolna konstrukcja.
http://www.chaz.yellowfoot.org/zd30_engine_problems.htm
Dodam od siebie co jeszcze slyszalem. Problemem tez bylo smarowanie czyli chlodzenie denka tloka, ale dlaczego to nie wiem, wciaz szukam, moze ktos wie ?
Nissan czesc silnikow wymienial w ramach akcji serwisowej, a w tych co nie wymienial zalecil zmiane lepkosci oleju i zwiekszenie jego ilosci.
Jesli ktos wie cos wiecej to niech sie podzieli wiedza.
LC KZJ95 AT33
gg45542453
http://www.wwfpl.panda.org/

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: vivit » wt lut 22, 2011 10:49 pm

Mnie się wydaje, że głównym problemem jest EGR.
Sukcesywne zmniejszanie przekroju kanału dolotowego (poprzez narastanie syfu) prowadzi do zmiany stosunku mieszanki i w konsekwencji do niezałożonego wzrostu temperatury w cylindrach. A ta z kolei do przegrzewania denka tłoka, czy pękania głowic lub deformacji zaworów. Jedno jest pewne na dobre motorowi to nie wychodzi.....to tak jakby część wydychanego powietrza zawracać ponownie do płuc..bez sensu.
No ale doktoratu nie robiłem z tego tamatu więc to tylko moja teoria... :)21

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » wt lut 22, 2011 11:11 pm

To co zaślepiamy EGR w 3,0 ??
Kto pierwszy ?? :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: vexx » śr lut 23, 2011 12:52 am

Zaślepienie EGR to będzie pierwsze co zrobię na wiosnę, jak kupie (w końcu!) nowego parchatego, ten cały EGR tylko szkodzi.
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
grzes
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: pt lip 16, 2004 8:36 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: grzes » śr lut 23, 2011 5:21 am

z tym szkodzeniem to nie tak hop siup.
czytalem ostatnio opinie Francuza na ichniejszym Patrolowym forum wlasnie dotyczaca EGR i zaslepiania, gosc to obserwowal na przestrzeni 25kkm, podczas wypraw do Afryki Pn. Wnioski byly takie ze z EGR ten silnik zachowuje sie lepiej (opisywal dokladniej co i jak i dlaczego)
Nie wszystko zrozumialem (bo pisal jezykiem technicznym) ale konkluzja bylo jednoznaczna.
O tyle jest to wiarygodne ze robil to uzytkownik, na forum tamtejszym tez panowalo przekonanie ze EGR nalezy zaslepiac...

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: koniu » śr lut 23, 2011 7:20 am

zagaj1 pisze:To co zaślepiamy EGR w 3,0 ??
Kto pierwszy ?? :)21
Rok temu to zrobiłem. I nie jako pierwszy :)21
koniu

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » śr lut 23, 2011 8:09 am

Gratuluje :)21 nie wątpię że ktoś to robił, ale na forum o 3,0 i jego modyfikacjach, typu właśnie zaślepienie EGR, mało kto się wypowiada :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Wojtek_W » śr lut 23, 2011 1:17 pm

No jak malo?

Igor bardzo duzo watkow o modyfikacjach Patrola z 3.0 napisal ;)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: lemur » śr lut 23, 2011 1:24 pm

Może się nie znam ale w jaki sposób EGR ma poprawić prace silnika?Przecież to jest eko bzdura spełniająca swoją rolę do kilkudziesięciu tysięcy km im dalej tym gorzej co doskonale widać w CDI mercedesa. Zresztą ludzie zajmujący się dieslami polecają zaślepienie EGR w pierwszej kolejności i dla mnie to ma sens. Chyba że ktoś mi wyjaśni co jest lepszego w tym że silnik dostaje zamiast czystego powietrza powietrze z syfem?
Niva 93r.

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: vivit » czw lut 24, 2011 11:23 am

jak to co ..?...chodzi na własny smród....jeszcze troche to wymyślą, że nie będzie rury wydechowej....podłączą ją do filtra powietrza i silnik będzie cały czas chodził na własnym smrodzie to będzie perpetum mobile w połowie....ja nie trzeba będzie tankować to będzie już całkowite.... :)21

Awatar użytkownika
vivit
Posty: 531
Rejestracja: czw lut 05, 2009 11:06 am
Lokalizacja: Koszalin

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: vivit » czw lut 24, 2011 11:34 am

EGR w samochodach do 100kkm jeszcze jakoś rabota....głowice po tym przebiegu maja tak oklejone kanały dolotowe, że otór dolotowy stanwi mniej jak 50% fabrycznego i jak takim otworem ma dostać się tyle powietrza ile trzeba...?
Bzdura totalna...a w zasadzie ekologiczna należało by powiedzieć.
Patrząc z punktu działania silnika to nieporozumienie ...ale z punku ekologii to co by o tym nie mówić coś tam daje....tylko bezawaryjność motoru spada.
Zresztą najlepsze konstrukcje są najprostrze.
Starsze motory milion km kręciły bez problemu..fakt faktem paliły swoje....
Nowe palą mniej ale do przysłowiowej bańki to raczej bezawaryjnie nie dojadą...jak nie elektronika to wtryski, a jeszcze dochodzi do tego cwaniactwo projektantów co to za pomocą kompa liczą kiedy motor musi się zwalić aby fabryki miały co produkować i kółeczko sie zawraca.....
ogólnie trzeba sobie powiedziać, że kierunek jednorazówki coraz bliższy....już do niektórych motorów nie ma części zamiennych nawet tych na gwarancji....a jak się coś zwali tak że gwarant musi wymianiać to wymiania cały motor...
Jak to się mówi ryzyko wkalkulowane.... :)16

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: zagaj1 » czw lut 24, 2011 2:30 pm

Moje super 3,0 wczoraj zawiodło :)11 także nie polecam już :)21
a ogólnie to rano poszedłem odpalić, załapał nie na wszystkie cylindry i zaraz zgasł i już nie zapalił. No to co zamarzło paliwo pewnie, poszedł nowy filtr, postał w cieple i dupa nie odpala :)11 paliwo dochodzi ze zbiornika do filtra bez problemu, z filtra do pompy też, ale na wtryski nie daje ciśnienia, próbowano coś odpowietrzyć wtryski bodajże, ale lipa... teraz czekam na lawetę która zabierze Patrola 100km do domu i do warsztatu lepszego (bo znanego :wink: ), bo tu w obcym mieście (olsztynie) nie potrafią mi pomóc, a nie chcę teraz w ciemno wozić go z warsztatu do warsztatu :x
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: Y 61 2.8 czy 3.0 w automacie

Post autor: Wojtek_W » czw lut 24, 2011 2:39 pm

Ujnia. Daj znac co dupnelo.

Chociaz to nie jest pewnie oslawiony wybuch
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości