SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
mopar
 
 
Posty: 1282
Rejestracja: sob lut 08, 2003 11:39 am
Lokalizacja: Poznań

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: mopar » pt mar 02, 2012 9:40 pm

Maqlinka pisze:Tak powinno wymiatać solidne V8 :)21

http://www.youtube.com/watch?v=nJsHuwzK0wY
I'm in LOVE :)2
Lubię zapierdalać.
Ropa do traktorów.

Awatar użytkownika
scuaz
 
 
Posty: 922
Rejestracja: czw wrz 17, 2009 9:02 pm

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: scuaz » pt mar 02, 2012 10:22 pm

redzik pisze:

To nie jest wątek o oszczednosciach paliwa, V8 w benzynie i powyzej 4 litrow musi palic.
masz racje
ale v8 bmw a z linka to jest róznica co by nie gadać( bmw to super ekonomiczne wychodzi)
y61 tb42 króciak jest
gu4 3.0 króciak jest

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: redzik » pt mar 02, 2012 10:28 pm

scuaz pisze:
redzik pisze:

To nie jest wątek o oszczednosciach paliwa, V8 w benzynie i powyzej 4 litrow musi palic.
masz racje
ale v8 bmw a z linka to jest róznica co by nie gadać( bmw to super ekonomiczne wychodzi)
no ale do linka super slabo wychodzi.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » sob mar 03, 2012 8:03 am

Szarbia pisze:A co z wydechem M60?
Trudno chyba pomiescic te wszystkie oryginalne bańki :-?
Ja u siebie narazie zrobiłem kolektory w dwururki (prawą i lewą) przybliżonej długości jak oryginały,
następnie mam zamiar dac po tłumiku na stronę(ostani scorpio 2,9 przelotowy), za tłumikami połączyc się w jedną rurę i wyprowadzic na tył auta.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » sob mar 03, 2012 9:38 am

Ten z 2.9 bedzie troche dusił chyba. No ale ja sam nie mam lepszego pomyslu.

Popatrzylem na igorowy - ciasno tam jest koło skrzyni:

http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... &start=475
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » sob mar 03, 2012 10:26 am

po jednym tłumiku od 2,9 na stronę,
4cylindry w jeden,
4 cylindry w drugi
za tłumikami się łączy i wychodzi za auto

te tłumiki są przelotowe, i wg mnie dwa obsłużą 8 cylindrów i 4 litry,
gdyż w orginale jeden odsługuje 6 cylindrów i prawie 3 litry.

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: krzychooxxx » sob mar 03, 2012 3:57 pm

powiedzcie ile ten M60 pali przy poruszaniu sie po miescie w takim patrolu na 37"? zawsze mnie to ciekawilo czy w 20 sie zmiesci :)9
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » sob mar 03, 2012 4:16 pm

pilmar pisze:po jednym tłumiku od 2,9 na stronę,
4cylindry w jeden,
4 cylindry w drugi
za tłumikami się łączy i wychodzi za auto

te tłumiki są przelotowe, i wg mnie dwa obsłużą 8 cylindrów i 4 litry,
gdyż w orginale jeden odsługuje 6 cylindrów i prawie 3 litry.
A sorry, niedoczytalem.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » sob mar 03, 2012 4:17 pm

stary patrol pisze:powiedzcie ile ten M60 pali przy poruszaniu sie po miescie w takim patrolu na 37"? zawsze mnie to ciekawilo czy w 20 sie zmiesci :)9
he, he, w 20 to sie Frota 3.2 ledwo miesci.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: krzychooxxx » ndz mar 04, 2012 4:43 pm

to jeszcze jedno pytanie. Jakie sa korzysci lub niedogodnosci przy wstawianiu 4,0 M60 w stosunku do 4,4 M62 ? oba z manualami BMW. Czy sa rownie trwale, niezawodne, dostepne itp?
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: anatol » ndz mar 04, 2012 4:48 pm

ten 4,4 jest na vanosie który się lubi spierniczyć , poza tym elekroniczna przepustnica , ten 4,0 to prosty i silny motorek

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: krzychooxxx » ndz mar 04, 2012 4:54 pm

dzieki, ale powiedz cos wiecej. Co to jest ten vanos i co masz na mysli piszac ekonomiczna przepustnica? wyczytalem ze ma o 30 koni wiecej i zazwyczaj maja mniejsze przebiegi.


sorry za lenistwo juz doczytalem:

Elektroniczne urządzenie sterujące, wykorzystując sygnał z czujników obciążenia i prędkości obrotowej silnika, określa sygnał sterujący wykonawczego układu hydraulicznego. Sygnał sterujący ustala położenie zaworu elektromagnetycznego umożliwiające przepływ oleju do układu uruchamiającego. Siła pochodząca od ciśnienia oleju powoduje przesunięcie wałka połączonego z elementem regulacyjnym, który znajduje się w piaście koła łańcuchowego napędu wałka rozrządu. Ten zmienia swoje położenie kątowe, powodując zmianę faz rozrządu (w tym przypadku zaworu dolotowego). W zakresie niskich prędkości element regulacyjny obraca wałkiem rozrządu, zmniejszając kąt początku otwarcia zaworów dolotowych. W średnim zakresie prędkości obrotowych, powyżej określonej wartości, element regulacyjny obraca wałek rozrządu w kierunku wcześniejszego otwarcia zaworów dolotowych. Po przekroczeniu pewnej prędkości obrotowej element regulacyjny ustawia wałek rozrządu ponownie w położeniu późniejszego otwarcia zaworów dolotowych.
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » ndz mar 04, 2012 6:02 pm

Na dniach wypuszczamy takie 4.4 na ramie G...zobaczymy co potrafi :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: krzychooxxx » ndz mar 04, 2012 8:02 pm

bede w gdyni to zajade obadac.
tak w ramach offtopa: mowie do dziewczyny - pamietasz pierwsza trojke na magamie jak pieknie brzmialy ich silniki? chcesz zebym wstawil taki do swojego patrola? na to ona: ten czarny? (grat lukaszewskiego i duchanik) beznadziejny, halasowal strasznie, jakby byl popsuty... podcielo mi to skrzydla :)21 :)21 :)21
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: vandall1 » ndz mar 04, 2012 8:30 pm

stary patrol pisze:bede w gdyni to zajade obadac.
:)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » ndz mar 04, 2012 10:30 pm

anatol pisze:ten 4,4 jest na vanosie który się lubi spierniczyć , poza tym elekroniczna przepustnica , ten 4,0 to prosty i silny motorek
tu bym polemizował :)21 , a ta elektroniczna to w jakim sensie ?

Awatar użytkownika
michu0910
 
 
Posty: 105
Rejestracja: pn lut 25, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: SŁAWNO

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: michu0910 » ndz mar 04, 2012 10:36 pm

stary patrol pisze:bede w gdyni to zajade obadac.
tak w ramach offtopa: mowie do dziewczyny - pamietasz pierwsza trojke na magamie jak pieknie brzmialy ich silniki? chcesz zebym wstawil taki do swojego patrola? na to ona: ten czarny? (grat lukaszewskiego i duchanik) beznadziejny, halasowal strasznie, jakby byl popsuty... podcielo mi to skrzydla :)21 :)21 :)21
ten 2 (peczyński- chołuj) mają 2,5 z bmw;) czyli rzędowa szóstka :wink:
srajtek ,4.16,fedima sirocco 31' i takie tam ;)

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: anatol » ndz mar 04, 2012 11:18 pm

9mm pisze:
anatol pisze:ten 4,4 jest na vanosie który się lubi spierniczyć , poza tym elekroniczna przepustnica , ten 4,0 to prosty i silny motorek
tu bym polemizował :)21 , a ta elektroniczna to w jakim sensie ?

ano brak linki gazu jak w 4,0 , w 4,4 masz czujnik położenia gazu który steruje przepustnicą , kolejny element który może sie spieprzyć , vanos jak jest sprawny jest super moment obrotowy dostępny od niskich obrotów , niemniej jest to chyba najbardziej awaryjny element silnika bmw.

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » ndz mar 04, 2012 11:31 pm

a ja mam w garażu 3 szt, 4,4 i bez vanosa i z linką :)21 i chyba mnie oszukali , muszę do dealera zadzwonić :)21 i ogólnie bardzo niezajebliwe są , jeden mi nawet dwa rajdy opękał z garścią aluminowych wiórów , których mi pewienskurwysyn do oleju nawrzucał. O topieniu , przechyłach , przegrzaniach przez grzeczność nie wspomnę :)21

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: krzychooxxx » pn mar 05, 2012 7:18 am

to jak to w koncu jest z tymi 4,4 ? do ktoregos rocznika nie mialy awaryjnego vanosa czy jak?
9mm, mowisz o przechylach ze nie bylo problemow, ale to chyba normalne jak sie poglebi miske, no chyba ze jechales na serii i dlatego jestes tak dumny z tego silnika? :)


edit-------------------------------


Doczytane na forum zboczencow :wink: :)21 jezdzacych bokiem :)21

co do m62 panowie:
m62b44 przed liftem nie miało vanosów ani alternatora chłodzonego cieczą. te dodatki które czasem "umilaja zycie" pojawiły sie po lifcie! (pąździernik 98)
i jeszcze na przyklad elektroniczna przepustnica.
za to 4.4 z vanosem ma oznaczenie m62b44TU
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: pilmar » pn mar 05, 2012 8:03 am

w 4,4 tam gdzie vanos, tam i elektroniczna przepustnica.
Na pierwszy rzut oka rozróżnic je można po głowicach w miejscu kół razrządu.

Awatar użytkownika
anatol
Posty: 1608
Rejestracja: wt lip 06, 2004 8:33 pm
Lokalizacja: małapolska

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: anatol » pn mar 05, 2012 9:19 am

myślałem że wszystkie 4,4 mają vanosa widocznie nie :)2

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » pn mar 05, 2012 9:43 am

stary patrol pisze:mowisz o przechylach ze nie bylo problemow, ale to chyba normalne jak sie poglebi miske, no chyba ze jechales na serii i dlatego jestes tak dumny z tego silnika? :)
takim hardkorowcem nie jestem , płaskawa ta miseczka w oryginale jest , ale za to przechyły robiliśmy do 180 st. włącznie :)21 i bez uporządkowanej odmy też to przeżył :)21 Naprawdę dobre silniki , bardzo się wkręcają moment od dołu (coś około 200 Nm na biegu jałowym) , ja tam jestem zwolennikiem tej konstrukcji.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: Szarbia » pn mar 05, 2012 10:15 am

M60

Wiekszosc z nich ma gładzie z nikasilu - tego złego - (alusil - ten dobry - od 01/95) czyli nie sa odporne na siarke w benie. Podobno jak sie jezdzi w EU (oprocz UK) to nie ma znaczenia.
Ale
nikasila nie mozna niestety szlifowac bo jest za cienki.
Jednak mozna tulejowac :)21
W Warszawie na Krasnobrockiej jest dobry warsztat co to zrobi.
Czy tuleja oslabi blok?
Nie.
Jest silnik alpiny 4.4 rozwiercony o 4mm do srednicy 93mm. Tuleje maja grubosc scianki 2mm a wiec pasi.
Mozna zatulejowac pod stare tloki, trzeba tylko wymienic pierscienie z "aluminiowych" na zeliwne"

Na starcie (za http://www.bmw-sport.pl)
sróbki pompy oleju w misce do dokrecenia na loctit
kompresja - minimum 12 bar
membrana za kolektorem ssacym do wymiany
cewki, swiece
cisnienie paliwa na listwie
uszczelki pod ssacym

Podobno M60 ma jakas wade zwiazana z pierscieniami. Oklepuja tlok i pekaja i jest masakra. Mysle, ze to jest spowodowane peknieta mambrana odmy w dolocie. Wtedy olej tam sie leje no i olej nie jest zbyt ścisliwy i to on rozwala pierscienie. Takie jest moje zdanie. Tak wiec dobrze jest sprawdzic swiece na 4 i 8 cylindrze czy nie sa zakopcone i czy tym samym nie jest za pozno na wymiane membrany.

Pierwsze M60 nie mialy immobilizera, potem weszla jakas dyrektywa UE, ze muszą. Co by M60 z immo chodzil bez immo trzeba zmienic komp (nr Bosch 0 261 200 404) i wiazke silnika. Sa to dosc tanie i dostepne rzeczy.


M62

M62B44 bez vanosa (z linką gazu):

Obrazek



M62TUB44 z vanosem (i bez linki, z alternatorem chlodzonym ciecza):

Obrazek

M62 ma czujnik walu korbowego na kole zamachowym.

M62 w porownaniu do M60 ma pojedyncze lancuch rozrzadu i pomiedzy glowicami ma ślizg a nie kółko. Bylo to zrobione dla zmniejszenia halasu.
Ale
w M62 trzeba przyjrzec sie prowadnicom łancuchow rozrzadu. Jak sa wytarte to telepia o obudowe i trzeba je wymienic.
Ciekawe, ze alpina w S62 tez ma slizgi ale ma z powrotem podwojny lancuch. BMW potem kupilo ten silnior do ktorejs X5. Jednak ilosc elektroniki jest tam ogromna.

M62 zwykle ma gładzie z alusilu czyli jest odporny na siarke w benie.
Poza tym alusil mozna zwyczjnie szlifowac pod ponadwymiarowe tloki. Jednak nikt tego nie robi bo tloki sa cholernie drogie - 800zł/szt.

Procedury startowe jak w M60.

M62 ma zawsze immo.

Zeby M62 chodzil z czujnikiem walu korbowego na kole zamachowym jak w M60 trzeba kupic wiazke i komp oraz kolo i dekiel od M60 (wszystko pasuje). Podobno nie warto wiercic dziury w obudowie skrzyni np. Patrola na ten czujnik bo i tak sie nie trafi i silnior bedzie chodzil źle.
Ostatnio zmieniony pn mar 05, 2012 10:49 am przez Szarbia, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
9mm
Posty: 791
Rejestracja: sob maja 21, 2005 12:20 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: SILNIK V8 DO PATROLA Y60

Post autor: 9mm » pn mar 05, 2012 10:48 am

z tymi kompami , też nie do końca tak. Elektronika jest ogarnięta przez fachowców :)13 w Polsce , chodzą na oryginalnych wiązkach i komputerach , programowo można pominąć wiele czujników i immo. Wszelkie rzeźby remontowe są bez sensu , gdyż silniki są tanie i dostępne (ok 3 tyś można wyhaczyć dobry egzemplarz) dostęp do części zarówno nowych jak i używanych szeroki i nie drogi jak na V8. Pompa potrafi się odkręcić na wyjebach , dlatego loctite , rozrząd zanim coś rozwali daje wyrażne znaki użytkownikowi :)21. Reszta jak z każdym używanym silnikiem , trzeba trochę zajrzeć , żeby nie było niespodzianek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość