RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Peepuck! » wt kwie 24, 2012 10:49 pm

decc pisze:
janusz k160 pisze:A i patrzcie przy wymianie termostatu...-dają standardowo silikon-mam jedno zastrzeżerzenie-daja go z adużo-ściśnięty potrafi zatkać 3/4 przepływu...-sam widziałem w moim.... Możecie każdą kasę na auto wywalić-niska kultura techniczna mechaników każde auto zabije-powoli dorastam za co serwisy tyle kasy biorą....Kosztowało mnie to silnik :)21
PS. W 160-ce mam tekturkę lekko posmarowaną silikonem :)21 -i robi od 2004 roku :)2 -znawców tematu proszę do tablicy...wiem-tekturkę trzeba wyciąć, w uj robotu i takie tam :wink: 8) :o :)21
Mój śp. stary miał zakład regeneracji pomp wodnych (takich co robiły na wsiach jak nie było wodociągów). Ojciec zawsze dawał do pomp uszczelki tekturowe, wycinane ręcznie nożyczkami i posmarowane smarem. Robiły parę lat :)2 .

Edit: Możesz spokojnie towotem posmarować i będzie robić, a Ci przekroju nie zaklei. Ja mam tak sprzęgiełka AVM uszczelnione. Wada: jednorazowy montaż, po demontażu trzeba dać nowe. Podpowiem też patent starego na odrysowanie kształtu uszczelki: przykładasz tekturkę do powierzchni, która ma być uszczelniana i przejeżdżasz cały obrys brudnym paluchem. Jak masz czysty to można pobrudzić grafitem z ołówka. Pięknie odrysowuje kontury :)21 :)2
Dobre metody. Stosowałem mając syrenkę... :)21 Panowie mamy 21 wiek. Klingieryt kosztuje grosze i można kupić w każdej grubości..
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:50 pm

decc pisze:Kurna, ale ja od zawsze miałem korek ciśnieniowy na chłodnicy, a na zbiorniczku zwykły. W takim układzie nie ma możliwości zasysania płynu z powrotem do chłodnicy. A powinno być inaczej?

Od zawsze w 2.8 TD
:)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:52 pm

Peepuck! pisze: Mój śp. stary miał zakład regeneracji pomp wodnych (takich co robiły na wsiach jak nie było wodociągów). Ojciec zawsze dawał do pomp uszczelki tekturowe, wycinane ręcznie nożyczkami i posmarowane smarem. Robiły parę lat :)2 .

Edit: Możesz spokojnie towotem posmarować i będzie robić, a Ci przekroju nie zaklei. Ja mam tak sprzęgiełka AVM uszczelnione. Wada: jednorazowy montaż, po demontażu trzeba dać nowe. Podpowiem też patent starego na odrysowanie kształtu uszczelki: przykładasz tekturkę do powierzchni, która ma być uszczelniana i przejeżdżasz cały obrys brudnym paluchem. Jak masz czysty to można pobrudzić grafitem z ołówka. Pięknie odrysowuje kontury :)21 :)2
Dobre metody. Stosowałem mając syrenkę... :)21 Panowie mamy 21 wiek. Klingieryt kosztuje grosze i można kupić w każdej grubości..[/quote]

Może u Ciebie-w zaprzyjaźnionym "warstacie" skazany jesteś na porażkę :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Peepuck! » wt kwie 24, 2012 10:52 pm

decc pisze:Kurna, ale ja od zawsze miałem korek ciśnieniowy na chłodnicy, a na zbiorniczku zwykły. W takim układzie nie ma możliwości zasysania płynu z powrotem do chłodnicy. A powinno być inaczej?
I dlatego w Y61 są dwa zbiorniczki. Generalnie wiele się nie zmieniło. Ot po prostu przedłużono układ chłodzenia
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » wt kwie 24, 2012 10:55 pm

Teoretycznie będzie działać z korkiem ciśnieniowym na chłodnicy, ale wtedy musi być tak jak w starych parchach - czyli duży zbiorniczek nadmiarowy(bez tego pośredniego) z wężykiem w środku co bo sobie zasysał i wypuszczał.

A co do samej chłodnicy, to w patrolach od Y60 w górę jest ona po prostu lipna, gęsto upakowane lamelki nie dają się umyć z błota na szybko.
Sama chłodnica w Y60 i Y61 jest bardzo cienka, jedynie w Y61 trochę szersza, w 160-ce to był gruby i ciężki klamot o wydajności ciężarówkowej.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:56 pm

Peepuck! pisze:
decc pisze:Kurna, ale ja od zawsze miałem korek ciśnieniowy na chłodnicy, a na zbiorniczku zwykły. W takim układzie nie ma możliwości zasysania płynu z powrotem do chłodnicy. A powinno być inaczej?
I dlatego w Y61 są dwa zbiorniczki. Generalnie wiele się nie zmieniło. Ot po prostu przedłużono układ chłodzenia
:)21 a wiesz, ilu tego nie zauważa?? :o :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:57 pm

N2O pisze:Teoretycznie będzie działać z korkiem ciśnieniowym na chłodnicy, ale wtedy musi być tak jak w starych parchach - czyli duży zbiorniczek nadmiarowy(bez tego pośredniego) z wężykiem w środku co bo sobie zasysał i wypuszczał.

A co do samej chłodnicy, to w patrolach od Y60 w górę jest ona po prostu lipna, gęsto upakowane lamelki nie dają się umyć z błota na szybko.
Sama chłodnica w Y60 i Y61 jest bardzo cienka, jedynie w Y61 trochę szersza, w 160-ce to był gruby i ciężki klamot o wydajności ciężarówkowej.
:)21

Teoria-a praktyka-taki kawał był...nie ma działać a działa....ale jak długo ?? :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » wt kwie 24, 2012 10:57 pm

Peepuck! pisze: Dobre metody. Stosowałem mając syrenkę... :)21 Panowie mamy 21 wiek. Klingieryt kosztuje grosze i można kupić w każdej grubości..
Jest jeszcze metoda młotka do krawędzi i kulki do odbijania otworów.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 10:59 pm

Peepuck! pisze:
decc pisze:Kurna, ale ja od zawsze miałem korek ciśnieniowy na chłodnicy, a na zbiorniczku zwykły. W takim układzie nie ma możliwości zasysania płynu z powrotem do chłodnicy. A powinno być inaczej?
I dlatego w Y61 są dwa zbiorniczki. Generalnie wiele się nie zmieniło. Ot po prostu przedłużono układ chłodzenia
Generalnie to dużo-korek ciśnieniowy jest na zbiorniczku-nie na chłodnicy...zamiana skutkuje wybuchem silnika dla mniej rozważnycjh....średnio 7 tys. zeta za pomyłkę "fachowca". :)11
To mało??
PS. Chyba, że układ c hłodzenia zaadaptowany z Y60-....tego nie znam, nie wypowiadam się :wink:
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Peepuck! » wt kwie 24, 2012 11:02 pm

N2O pisze: w 160-ce to był gruby i ciężki klamot o wydajności ciężarówkowej.
:)21
I prosty układ samoodpowietrzający się. Przeczytajcie sobie procedurę odpowietrzania układu w Y61. Niezły elaborat...
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 11:03 pm

Dlatego k-160 pod płotem stoi i czeka na 3.3turbo :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » wt kwie 24, 2012 11:07 pm

To wkładaj ten silnik, potem dołóż IC, podkręć turbo i pompę(wg moich elaboratów), i śmiej się z tego śmiesznego silnika w Y61.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 11:16 pm

No karwa to mój autobus rodzinny :)21 K160 jest na 2 osoby bo ciążarowy-fakt , że oprócz syna nikt nie chce ze mną jeździć z rodziny, ale to nie powód abym go olał -Y61 mam na wakacje - czym pojadę na nurki zabierając rodzinę? ( no, wypatrzyłem u dilera mondeo hatchback 2.0 tdi z 2010 z 10 tysi przebiegu)-ale-czy warto???
Karwa-części zamienne tylko ford-ponoć w moim wieku już "straszno nie budiet"-ale boję się cen ASO :)21 Kto się zna , niech podpowie-pomoże. Dzięki :)21
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » wt kwie 24, 2012 11:36 pm

No przecie to dzień roboty wrzucić SD33T do 160-ki.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: janusz k160 » wt kwie 24, 2012 11:50 pm

Wrzuci-kolega-ja na nurki wyjeżdżam :)21 Wkurzają mnie ci ludzie w gabinecie-już gryzę....tygodniowa przerwa w pracy raz na 6 mies. też z dupy jest nie odpoczniesz :)3 ale muszę zobaczyć błękit :)21

PS. IC masz w swoim k160?
Paranoja to znajomość wszystkich faktów.William S.Borroughs
k1603.3TD,Y612.8TDIC,Qashqai+2 1.6dci

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Sawa GR » śr kwie 25, 2012 6:45 am

N2O pisze: Jest jeszcze metoda młotka do krawędzi i kulki do odbijania otworów.
:)21
Tą się stosowało w motorach za dzieciaka, dodatkowo smarowało się to tym czerwonym klejącym ustrojstwem, tylko nazwa mi umknęła...
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
decc
Posty: 1837
Rejestracja: wt mar 13, 2007 3:22 pm
Lokalizacja: Radziejowice - okolice, Patrol Y60 '89 krótki, RD28T'98 TD-6 intercooler, OME+2" @MT33"

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: decc » śr kwie 25, 2012 8:15 am

janusz k160 pisze:
Peepuck! pisze:
decc pisze:Kurna, ale ja od zawsze miałem korek ciśnieniowy na chłodnicy, a na zbiorniczku zwykły. W takim układzie nie ma możliwości zasysania płynu z powrotem do chłodnicy. A powinno być inaczej?
I dlatego w Y61 są dwa zbiorniczki. Generalnie wiele się nie zmieniło. Ot po prostu przedłużono układ chłodzenia
Generalnie to dużo-korek ciśnieniowy jest na zbiorniczku-nie na chłodnicy...zamiana skutkuje wybuchem silnika dla mniej rozważnycjh....średnio 7 tys. zeta za pomyłkę "fachowca". :)11
To mało??
PS. Chyba, że układ c hłodzenia zaadaptowany z Y60-....tego nie znam, nie wypowiadam się :wink:
Chwila. Silniki RD28T z Y60 i Y61 to te same silniki praktycznie, różniące się tylko w starszych wersjach Y60 vacupompą na alternatorze. W ostatnich rocznikach Y60 vacupompa była na górze pokrywy głowicy. Nowsze silniki mają też ponoć wytrzymalsze kute korbowody. Reszta silnika niczym się nie różni. W Y61 dodano intercooler i chłodnicę oleju, pompę mechaniczną zamieniono na sterowaną komputerem elektroniczną, ale one są zamienne - przy moim silniku jest stara pompa mechaniczna, ze starego silnika, podeszła bez problemu. Zmiany w Y61 to głównie osprzęt: wspomniana pompa, intercooler, chłodnica oleju, kolektor pod intercooler i większa chłodnica i pewnie ten dodatkowy zbiorniczek, o którym wspominasz.

Nie wiem więc co masz na myśli przez adaptację układu chłodzenia z Y60, bo oprócz większej chłodnicy i dodatkowego zbiorniczka reszta się nie różni. Pompa wody jest taka sama, termostat też.

A tak w ogóle, to nie do końca rozumiem Twoją historię z tymi silnikami i nie wiem o jakich dokładnie autach w którym momencie piszesz. :)21 Czy mógłbyś jakoś bardziej łopatologicznie napisać, o co tam chodziło? :wink:
"Nic od Was nie można się dowiedzieć (każdy dla siebie, zakłamane chamy)"

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Peepuck! » śr kwie 25, 2012 8:19 am

Gościowi zamienili korki. Ciśnieniowy, który powinien być na zbiorniczku wyrównawczym założyli na chłodnice. Ten z chłodnicy założyli na zbiorniczek.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » śr kwie 25, 2012 9:01 am

janusz k160 pisze: PS. IC masz w swoim k160?
Jeszcze nie mam, ale może w przyszłym miesiącu coś wymyślę.
Nowe IC od sprintera/LT są dostępne w stosunkowo przystępnej cenie w Intercars.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
pawely60
Posty: 325
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 7:23 pm
Lokalizacja: Przemyśl

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: pawely60 » ndz kwie 29, 2012 9:37 am

Panowie, a który z Was czyścił chłodnicę? Czy wystarczy samo wykręcenie i przelanie hektolitrów wody,czy zalanie jakimś specyfikiem.W czajniku stosują ocet.Słyszałem nawet o wlewaniu "kreta" do chłodnic- ale czy to nie przesada?Temperaturę zawsze mam dokładnie na środku skali przy normalnej jeżdzie,ale przy stromych podjazdach przedewszystkim długich lekkko 1-2 mm się podnosi
Wszystko co jest rodzaju żeńskiego zawsze jest q-wa zagadką

Awatar użytkownika
Peepuck!
 
 
Posty: 5421
Rejestracja: wt lut 01, 2005 8:27 am
Lokalizacja: Krakoff -> Mogilany
Kontaktowanie:

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: Peepuck! » ndz kwie 29, 2012 9:52 am

Są specjalne środki do czyszczenia chłodnic. Niestety często zdarza się tak, że przy złej kondycji rdzenia taki zabieg kończy się jego regeneracją. Najlepsza metodą jest wykręcenie chłodnicy i zawiezienie do punktu, który zajmuje się chłodnicami. "Otworzą" tam chłodnicę , wyczyszczą, poskładają i sprawdzą szczelność. Jak będzie rdzeń gdzieś miał już słabe miejsca to też naprawią pod warunkiem, że rokuje oczywiście.

Zabieg odkamieniania w Krakowie kosztował coś około 150zł. Bardzo często po takim zabiegu kończyły się problemy z temperaturą.
Chcę być dezerterem, który ma SZANSĘ POWODZENIA
K160/260 sd33 +3" 35Bfg
Forester 2,0

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: leokady » wt maja 08, 2012 2:53 pm

Ach te chłodnice.
Teraz jechałem swoimY61 w ten upał, było 31'C i jak przekraczałem 130km/h (obroty przekraczały 3000) to wskazóweczka zaczynała się przesuwać w stronę czerwieni. Odpuszczałem i po minucie temperaturka wracała do normy.

Wcześniej tego nie miałem i nie wiem, czy to wina termostatu czy może, jak piszecie, chłodnica nie jest w pełni sprawna...

Tak czy inaczej coś z tym muszę zrobić :)
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: N2O » wt maja 08, 2012 5:19 pm

Chłodnica lub coś zasłania przelot powietrza przez chłodnicę.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
leokady
Posty: 385
Rejestracja: ndz maja 15, 2011 3:29 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: leokady » wt maja 08, 2012 6:57 pm

N2O pisze:Chłodnica lub coś zasłania przelot powietrza przez chłodnicę.
Zakłądałem ostatnio wyciągarkę i tablica rej. poszła na kangura lekko zasłaniając chłodnicę, hmmm, czyto mogło mieć aż taki wpływ??
Obrazek
Pozdrawiam
Patrol Y61-2,8 TD LONG - na wyprawy.

kraqsek

Re: RD28T Grzanie/Niedogrzanie/Wybuchanie

Post autor: kraqsek » wt maja 08, 2012 8:08 pm

Jedno mnie tylko zastanawia. Czy Nissan wypuścił by partola na rynek wiedząc że lubi się grzać? W końcu to "topowy" model nissana nie licząc Titana. Czy była by aż taka różnica np. w stosunku do terrano? Mam "styranego" i nawet nie myśli o tym żeby mu coś się zagotowało :) nawet przy prędkości 140

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości