janusz k160 pisze:Peepuck! pisze:decc pisze:Kurna, ale ja od zawsze miałem korek ciśnieniowy na chłodnicy, a na zbiorniczku zwykły. W takim układzie nie ma możliwości zasysania płynu z powrotem do chłodnicy. A powinno być inaczej?
I dlatego w Y61 są dwa zbiorniczki. Generalnie wiele się nie zmieniło. Ot po prostu przedłużono układ chłodzenia
Generalnie to dużo-korek ciśnieniowy jest na zbiorniczku-nie na chłodnicy...zamiana skutkuje wybuchem silnika dla mniej rozważnycjh....średnio 7 tys. zeta za pomyłkę "fachowca".
To mało??
PS. Chyba, że układ c hłodzenia zaadaptowany z Y60-....tego nie znam, nie wypowiadam się

Chwila. Silniki RD28T z Y60 i Y61 to te same silniki praktycznie, różniące się tylko w starszych wersjach Y60 vacupompą na alternatorze. W ostatnich rocznikach Y60 vacupompa była na górze pokrywy głowicy. Nowsze silniki mają też ponoć wytrzymalsze kute korbowody. Reszta silnika niczym się nie różni. W Y61 dodano intercooler i chłodnicę oleju, pompę mechaniczną zamieniono na sterowaną komputerem elektroniczną, ale one są zamienne - przy moim silniku jest stara pompa mechaniczna, ze starego silnika, podeszła bez problemu. Zmiany w Y61 to głównie osprzęt: wspomniana pompa, intercooler, chłodnica oleju, kolektor pod intercooler i większa chłodnica i pewnie ten dodatkowy zbiorniczek, o którym wspominasz.
Nie wiem więc co masz na myśli przez adaptację układu chłodzenia z Y60, bo oprócz większej chłodnicy i dodatkowego zbiorniczka reszta się nie różni. Pompa wody jest taka sama, termostat też.
A tak w ogóle, to nie do końca rozumiem Twoją historię z tymi silnikami i nie wiem o jakich dokładnie autach w którym momencie piszesz.

Czy mógłbyś jakoś bardziej łopatologicznie napisać, o co tam chodziło?
