slawny sterownik grzania swiec z rd28t - II faza grzania
Moderator: Kosiarz
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
no wiem, że jest ok
szukam teraz wtyczki żeby zmontować ręczne sterowanie przekaźnikiem, tak sobie kombinuję że to będzie działać, załączony przekaźnik poda już to odpowiednie 6V n świece, tak?
nie wiem tylko co zrobi w tej sytuacji komputer - kontrolka przestanie migać (wtedy będę musiał co jakiś czas wyłączać i sprawdzać czy jeszcze grzać)
kontrolka będzie migać aż do osiągnięcia właściwej temp (wtedy będę wiedział kiedy wyłączyć)
coś innego nieprzewidzianego ...
szukam teraz wtyczki żeby zmontować ręczne sterowanie przekaźnikiem, tak sobie kombinuję że to będzie działać, załączony przekaźnik poda już to odpowiednie 6V n świece, tak?
nie wiem tylko co zrobi w tej sytuacji komputer - kontrolka przestanie migać (wtedy będę musiał co jakiś czas wyłączać i sprawdzać czy jeszcze grzać)
kontrolka będzie migać aż do osiągnięcia właściwej temp (wtedy będę wiedział kiedy wyłączyć)
coś innego nieprzewidzianego ...
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
"monostabilny" ?
co do kontrolki to nie kumam - przy sprawnym dogrzewaniu nigdy nie miga, czyli wniosek z tego taki, że miga kiedy chce dogrzewać a ma jakieś problemy [np. nie ma informacji zwrotnj że faktycznie dogrzewa] czyli w tym wypadku powinno się chyba tak długo dogrzewać jak długo miga kontrolka ?
co do kontrolki to nie kumam - przy sprawnym dogrzewaniu nigdy nie miga, czyli wniosek z tego taki, że miga kiedy chce dogrzewać a ma jakieś problemy [np. nie ma informacji zwrotnj że faktycznie dogrzewa] czyli w tym wypadku powinno się chyba tak długo dogrzewać jak długo miga kontrolka ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
nie wiem jakie reguły sterują dogrzewaniem świec, możliwe, że w czasie jazdy trwa to krócej [wyższe obroty] niż na postoju
jeśli dogrzewanie trwałoby np. tylko minutę, to dlaczego kontrolka miga 5 minut ,
z drugiej strony możliwe, że przy sprawnym dogrzewaniu wystarczy własnie minuta żeby kontrolka przestała migac (czyli ciepło z dogrzewania + ciepło z silnika przyśpiesza rozgrzewanie)
jeśli miałoby to być więcej niż 30 sekund to monostabilny odpada ... kto ma tyle czasu
jeśli dogrzewanie trwałoby np. tylko minutę, to dlaczego kontrolka miga 5 minut ,
z drugiej strony możliwe, że przy sprawnym dogrzewaniu wystarczy własnie minuta żeby kontrolka przestała migac (czyli ciepło z dogrzewania + ciepło z silnika przyśpiesza rozgrzewanie)
jeśli miałoby to być więcej niż 30 sekund to monostabilny odpada ... kto ma tyle czasu

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
kloos pisze:Z mojego doświadczenia, dogrzewanie wystarczy włączyć tylko na chwilę.
Jak będziesz miał bistabilny i zapomniesz wyłaczyć to będziesz miał kłopot z trwałością swiec
pomyślałem o tym - będzie świecił na żółto kiedy włączony

jasne że autko gubi obroty przez te kilkanaście sekund po wyłączeniu głównego grzania ... ale w końcu to już mniejsze napięcie niz przy grzaniu głównym ....
może być tak jak podejrzewam - skoro kontrolka miga przy uszkodzonym sterowniku przez 5 minut, to może przy działających świecach dogrzewa np. minutę
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
wolałbym żeby najpierw sprawdził to któś z kolegów z działającym sterownikiem , tzn odpalił i w tych warunkach pogodowych jakie teraz mamy zobaczył po jakim czasie duży przekaźnik od drugiej fazy grzania się wyłączykloos pisze:No to będziesz miał okazję sprawdzić. Jestem ciekawy czy faktycznie jest tak jak piszeszgkozi pisze: może być tak jak podejrzewam - skoro kontrolka miga przy uszkodzonym sterowniku przez 5 minut, to może przy działających świecach dogrzewa np. minutę

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Wprawdzie teraz nie sprawdzalem, ale kiedys sprawdzalem ile trwa dogrzewanie przy temp ok. 10 st na zewnatrz, zapalanie z rana wiec motor zimniutenki. Na wolnych obrotach dogrzewanie zakonczylo sie po 7 min.
Jak bedziesz jechal, mysle ze bedzie to znacznie szybciej, bo i znacznie szybciej nagrzewa sie motur
Jak bedziesz jechal, mysle ze bedzie to znacznie szybciej, bo i znacznie szybciej nagrzewa sie motur

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Marcin-Kraków pisze:Wprawdzie teraz nie sprawdzalem, ale kiedys sprawdzalem ile trwa dogrzewanie przy temp ok. 10 st na zewnatrz, zapalanie z rana wiec motor zimniutenki. Na wolnych obrotach dogrzewanie zakonczylo sie po 7 min.
Jak bedziesz jechal, mysle ze bedzie to znacznie szybciej, bo i znacznie szybciej nagrzewa sie motur
ooo dzięki za info
czyli raczej włącznik bistabilny

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
wstępne testy są zachęcające - wpiąłem się w fioletowy kabelek [masę] , jak go uziemiam to silnik pracuje równo [znaczy dogrzewanie działa] ale kontrolka miga, czyli jak przestanie migać można wyłączyć dogrzewanie i tyle
swoją drogą kupiłem specjalnie podswietlany włącznik żeby się nie zagapić i... nie załącza mi przekaźnika, zmierzyłem mu opór , ma 26 ohmów , dzisiaj kupię normalny bez bajerów
PS na starym układzie, bez wpinania dodatkowej masy mam ciągle napięcie 0,19V
? [tzn. ta uwalona masa w sterowniku stale bez względu na to czy załączona czy nie właśnie tyle prądu przepuszcza, co to się mogło tam upalić...]
swoją drogą kupiłem specjalnie podswietlany włącznik żeby się nie zagapić i... nie załącza mi przekaźnika, zmierzyłem mu opór , ma 26 ohmów , dzisiaj kupię normalny bez bajerów
PS na starym układzie, bez wpinania dodatkowej masy mam ciągle napięcie 0,19V

Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
na wypadek gdyby ktos to jeszcze czytał - wpiąłem się w kabelek idący z przekaźnika do sterownika i teraz załączam sobie dogrzewanie kiedy chcę , jak na razie (kilka miesięcy) wszystko ok, poza przypadkiem kiedy kolega bawił sie przyciskami i zostawił włączone dogrzewanie przez chyba pół godziny przy wyłączonym silniku , musiał potem dać prąd ze swojego aku 
w sumie planowałem na wszelki wypadek dorobić sobie reczne sterowanie głównym grzaniem no ale ... czas

w sumie planowałem na wszelki wypadek dorobić sobie reczne sterowanie głównym grzaniem no ale ... czas
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
Wiec tak ostatnio miałem problemy z odpaleniam.Telepało i dymił jak diabli i zaczeła migac kontrolka grzania swiec po odpaleniu.Na drugi dzien juz nie dało sie odpalic normalnie wiec odpaliłem na Plak heheheh.Ale ledwo ledwo.Zaczołem więc sprawdzać swiece.Okazało sie ze tylko jedna świeca jest spalona a nie da sie odpalic na zimnym.Dziwne!!Po pomiarch okazało sie że najpierw następuje grzanie podstawowe a po odpaleniu nastepuje dogrzewanie niskim napieciem.
Ale jesli choc jedna swieca jest spalona to ch..a grzeje odrazu odłacza układ grzania i nie odpalisz auta.System jest idiotyczny nienormalny ale taki własnie jest z tego co rozumiem na swoim parchu.
Czy mam racje nie wiem znajde manuala to będę wiedział na 100%
Ale jesli choc jedna swieca jest spalona to ch..a grzeje odrazu odłacza układ grzania i nie odpalisz auta.System jest idiotyczny nienormalny ale taki własnie jest z tego co rozumiem na swoim parchu.
Czy mam racje nie wiem znajde manuala to będę wiedział na 100%
NO PAIN NO GAME!
jeśli jest tak jak mówisz, i sterownik jakoś sprawdza czy wszystkie dogrzewające świece są sprawne to wpięcie się w kabelek przed sterownikiem rozwiąże ten problem , będziesz bezpośrednio sterował przekaźnikiem [nie wiem jaki to będzie miało wpływ na pozostałe świece, tzn. czy to że jedna upalona nie oznacza, że pozostałe też zaczną się upalać ... chyba nie]
tylko że już straciłeś 1/3 dogrzewania [bo dogrzewają tylko 3 świece z 6]
tylko że już straciłeś 1/3 dogrzewania [bo dogrzewają tylko 3 świece z 6]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Panowie, poza skomlikowanym sterownaniem tych swiec samo grzanie jest banalnie prosto rozwiazane.
Przy zwyklym grzaniu to jest zwykly uklad rownolegly. Na kazda siwece podawane jest napiecie 12V i poprzez mase na bloku silnika zwierane do minusa. Oczywiscie to przy siecach zielonych na cylindrach 1-3. Na swiecach 4-6 zwieranie do minusa nastepuje poprzez mala listwe i drugi zasick na tych swiecach.
Przy dogrzwaniu uklad elektryczny sie deko komplikuje ale nadal pozostaje czesciowo rownolegy. To znaczy dokladnie trzy siwece 1-3 sa w ukladzie rownoleglym i swiece 4-6 sa w ukladzie rownoleglym. Oba te uklady sa wzgledem siebie w ukladzie szeregowym. Z tad napiecie na poszczegolych ukladach rownoleglych po 6 V zamiest 12V.
Wiem ze to dla ludzi nie odeznanych z elektryka moze byc czeskim filmem, ale zawsze moge odpowiedziec na pytanie by mail.
Przy zwyklym grzaniu to jest zwykly uklad rownolegly. Na kazda siwece podawane jest napiecie 12V i poprzez mase na bloku silnika zwierane do minusa. Oczywiscie to przy siecach zielonych na cylindrach 1-3. Na swiecach 4-6 zwieranie do minusa nastepuje poprzez mala listwe i drugi zasick na tych swiecach.
Przy dogrzwaniu uklad elektryczny sie deko komplikuje ale nadal pozostaje czesciowo rownolegy. To znaczy dokladnie trzy siwece 1-3 sa w ukladzie rownoleglym i swiece 4-6 sa w ukladzie rownoleglym. Oba te uklady sa wzgledem siebie w ukladzie szeregowym. Z tad napiecie na poszczegolych ukladach rownoleglych po 6 V zamiest 12V.
Wiem ze to dla ludzi nie odeznanych z elektryka moze byc czeskim filmem, ale zawsze moge odpowiedziec na pytanie by mail.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

spoko, [mnie tez już ktos wcześniej uświadomił nicka nie wspomnę ]
no więc na wtyczce sterującej przekaźnikiem od dogrzewania [tym który ma 3 kable wysokoprądowe i 2 niskoprądowe sterujące] na jednym kablu jest +12 a drugi [u mnie jest on o ile pamiętam fioletowy, sprawdź jaki to u ciebie kolor] idzie do sterownika który w odpowiedniej chwili łaczy go z masą włączając w ten sposób dogrzewanie, ja się wpiąłem na fioletowy kabelek tuż przed sterownikiem za pomocą takiej sprytnej złączki scotch która umożliwia podpięcie się do istniejącego kabla bez jego przecinania , czyli w tym momencie mam oryginalny kabel tak jak był i dodatkowy kabelek który jak dotknę do masy załączy mi przekaźnik
i to już w zasadzie tyle... reszta to twoje potrzeby i pomysłowość
u siebie miałem trochę motania z podłączeniem świecącego przełącznika w odpowiednim miejscu, sterownik jest w takim stanie (awarii) że miga lampka grzania świec kiedy należy dogrzewać więc właściwie nie mam problemów z decydowaniem kiedy i jak długo dogrzewać, system jest dosyć idiotoodporny, półgodzinne dogrzewanie nie zrobiło żadnych szkód poza wyładowaniem aku, także włączenie dogrzewania w momencie grzania głównego nic mi nie zepsuło
no więc na wtyczce sterującej przekaźnikiem od dogrzewania [tym który ma 3 kable wysokoprądowe i 2 niskoprądowe sterujące] na jednym kablu jest +12 a drugi [u mnie jest on o ile pamiętam fioletowy, sprawdź jaki to u ciebie kolor] idzie do sterownika który w odpowiedniej chwili łaczy go z masą włączając w ten sposób dogrzewanie, ja się wpiąłem na fioletowy kabelek tuż przed sterownikiem za pomocą takiej sprytnej złączki scotch która umożliwia podpięcie się do istniejącego kabla bez jego przecinania , czyli w tym momencie mam oryginalny kabel tak jak był i dodatkowy kabelek który jak dotknę do masy załączy mi przekaźnik
i to już w zasadzie tyle... reszta to twoje potrzeby i pomysłowość
u siebie miałem trochę motania z podłączeniem świecącego przełącznika w odpowiednim miejscu, sterownik jest w takim stanie (awarii) że miga lampka grzania świec kiedy należy dogrzewać więc właściwie nie mam problemów z decydowaniem kiedy i jak długo dogrzewać, system jest dosyć idiotoodporny, półgodzinne dogrzewanie nie zrobiło żadnych szkód poza wyładowaniem aku, także włączenie dogrzewania w momencie grzania głównego nic mi nie zepsuło
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
jak nie ida normalnie to juz jest krucho. Ale pozatym standard. Na rozgrzanym motorze odkrecac. Ze schladzaniem swiecy (jezeli wogole) nie przesadzac. Roznica temperatur niestety rozchodzi sie nie tylko po samej swiecy. I glupio byloby zonk zrobic i zeby cos innego pekloniemand pisze:Temat o swiecach wiec coby nowego nie zakładac podepne sie.![]()
Jakie macie sposoby na wykręcenie świec tak aby ich nie ukręcic w głowicy, grzanie ,mrożenie ,wd40?

Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości