slawny sterownik grzania swiec z rd28t - II faza grzania

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » pn sie 27, 2007 9:39 pm

A ja myśle, ze musisz zajrzeć do przekażnika świec i zobaczysz, ze tam upalił się przewód (to jest miedziana linka). Przylutujesz i będziesz śmigał tak jak ja, już ósmy rok na naprawionym i glanc pomada jest!
Pozdro Lecho
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pn sie 27, 2007 10:12 pm

w dużym przekaźniku jest miedziana linka?

upalona??
przecież sprawdziłem że działa, po podaniu napięcia na małe styki duże przewodzą prąd [a raczej się przełączają, bo w dużym są 3 styki]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » wt sie 28, 2007 7:21 pm

gkozi pisze: przecież sprawdziłem że działa, po podaniu napięcia na małe styki duże przewodzą prąd [a raczej się przełączają, bo w dużym są 3 styki]
Jezeli tak sprawdzales to on jest ok.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sie 29, 2007 9:59 am

no wiem, że jest ok


szukam teraz wtyczki żeby zmontować ręczne sterowanie przekaźnikiem, tak sobie kombinuję że to będzie działać, załączony przekaźnik poda już to odpowiednie 6V n świece, tak?

nie wiem tylko co zrobi w tej sytuacji komputer - kontrolka przestanie migać (wtedy będę musiał co jakiś czas wyłączać i sprawdzać czy jeszcze grzać)

kontrolka będzie migać aż do osiągnięcia właściwej temp (wtedy będę wiedział kiedy wyłączyć)

coś innego nieprzewidzianego ...
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

kloos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: krakow

Post autor: kloos » śr sie 29, 2007 1:53 pm

[quote="gkozi"]no wiem, że jest ok


kontrolka będzie migać aż do osiągnięcia właściwej temp (wtedy będę wiedział kiedy wyłączyć)
quote]

Kontrolka może migać nawet do 10 min od odpalenia. Dogrzewanie raczej tak długo nie działa

Przycisk powinien być monostabilny.
Patrol GR 2.8td 93'

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sie 29, 2007 2:25 pm

"monostabilny" ?


co do kontrolki to nie kumam - przy sprawnym dogrzewaniu nigdy nie miga, czyli wniosek z tego taki, że miga kiedy chce dogrzewać a ma jakieś problemy [np. nie ma informacji zwrotnj że faktycznie dogrzewa] czyli w tym wypadku powinno się chyba tak długo dogrzewać jak długo miga kontrolka ?
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

kloos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: krakow

Post autor: kloos » śr sie 29, 2007 2:53 pm

Jak by tak było jak piszesz to kontrolka powinna Ci sie wyłączyć np. wtedy gdy obroty silnika wzrosą. A zapewne tak nie jest.

Monostabilny to taki co styk zwiera tylko jak trzymasz palec wciśnięty
Patrol GR 2.8td 93'

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sie 29, 2007 3:10 pm

nie wiem jakie reguły sterują dogrzewaniem świec, możliwe, że w czasie jazdy trwa to krócej [wyższe obroty] niż na postoju

jeśli dogrzewanie trwałoby np. tylko minutę, to dlaczego kontrolka miga 5 minut ,

z drugiej strony możliwe, że przy sprawnym dogrzewaniu wystarczy własnie minuta żeby kontrolka przestała migac (czyli ciepło z dogrzewania + ciepło z silnika przyśpiesza rozgrzewanie)


jeśli miałoby to być więcej niż 30 sekund to monostabilny odpada ... kto ma tyle czasu :D
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

kloos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: krakow

Post autor: kloos » śr sie 29, 2007 3:35 pm

Z mojego doświadczenia, dogrzewanie wystarczy włączyć tylko na chwilę.

Jak będziesz miał bistabilny i zapomniesz wyłaczyć to będziesz miał kłopot z trwałością swiec :D
Patrol GR 2.8td 93'

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr sie 29, 2007 8:35 pm

kloos pisze:Z mojego doświadczenia, dogrzewanie wystarczy włączyć tylko na chwilę.

Jak będziesz miał bistabilny i zapomniesz wyłaczyć to będziesz miał kłopot z trwałością swiec :D

pomyślałem o tym - będzie świecił na żółto kiedy włączony :D


jasne że autko gubi obroty przez te kilkanaście sekund po wyłączeniu głównego grzania ... ale w końcu to już mniejsze napięcie niz przy grzaniu głównym ....

może być tak jak podejrzewam - skoro kontrolka miga przy uszkodzonym sterowniku przez 5 minut, to może przy działających świecach dogrzewa np. minutę
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

kloos
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 30
Rejestracja: czw cze 27, 2002 1:00 am
Lokalizacja: krakow

Post autor: kloos » czw sie 30, 2007 7:21 am

gkozi pisze: może być tak jak podejrzewam - skoro kontrolka miga przy uszkodzonym sterowniku przez 5 minut, to może przy działających świecach dogrzewa np. minutę
No to będziesz miał okazję sprawdzić. Jestem ciekawy czy faktycznie jest tak jak piszesz
Patrol GR 2.8td 93'

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw sie 30, 2007 10:34 am

kloos pisze:
gkozi pisze: może być tak jak podejrzewam - skoro kontrolka miga przy uszkodzonym sterowniku przez 5 minut, to może przy działających świecach dogrzewa np. minutę
No to będziesz miał okazję sprawdzić. Jestem ciekawy czy faktycznie jest tak jak piszesz
wolałbym żeby najpierw sprawdził to któś z kolegów z działającym sterownikiem , tzn odpalił i w tych warunkach pogodowych jakie teraz mamy zobaczył po jakim czasie duży przekaźnik od drugiej fazy grzania się wyłączy ;)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt sie 31, 2007 11:34 am

Wprawdzie teraz nie sprawdzalem, ale kiedys sprawdzalem ile trwa dogrzewanie przy temp ok. 10 st na zewnatrz, zapalanie z rana wiec motor zimniutenki. Na wolnych obrotach dogrzewanie zakonczylo sie po 7 min.
Jak bedziesz jechal, mysle ze bedzie to znacznie szybciej, bo i znacznie szybciej nagrzewa sie motur :)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » pt sie 31, 2007 11:50 am

Marcin-Kraków pisze:Wprawdzie teraz nie sprawdzalem, ale kiedys sprawdzalem ile trwa dogrzewanie przy temp ok. 10 st na zewnatrz, zapalanie z rana wiec motor zimniutenki. Na wolnych obrotach dogrzewanie zakonczylo sie po 7 min.
Jak bedziesz jechal, mysle ze bedzie to znacznie szybciej, bo i znacznie szybciej nagrzewa sie motur :)

ooo dzięki za info

czyli raczej włącznik bistabilny :D (jeszcze by mi palec do przycisku przymarzł w zimie)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt wrz 04, 2007 10:50 am

wstępne testy są zachęcające - wpiąłem się w fioletowy kabelek [masę] , jak go uziemiam to silnik pracuje równo [znaczy dogrzewanie działa] ale kontrolka miga, czyli jak przestanie migać można wyłączyć dogrzewanie i tyle


swoją drogą kupiłem specjalnie podswietlany włącznik żeby się nie zagapić i... nie załącza mi przekaźnika, zmierzyłem mu opór , ma 26 ohmów , dzisiaj kupię normalny bez bajerów




PS na starym układzie, bez wpinania dodatkowej masy mam ciągle napięcie 0,19V ??? [tzn. ta uwalona masa w sterowniku stale bez względu na to czy załączona czy nie właśnie tyle prądu przepuszcza, co to się mogło tam upalić...]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » wt lis 27, 2007 10:49 pm

na wypadek gdyby ktos to jeszcze czytał - wpiąłem się w kabelek idący z przekaźnika do sterownika i teraz załączam sobie dogrzewanie kiedy chcę , jak na razie (kilka miesięcy) wszystko ok, poza przypadkiem kiedy kolega bawił sie przyciskami i zostawił włączone dogrzewanie przez chyba pół godziny przy wyłączonym silniku , musiał potem dać prąd ze swojego aku ;)

w sumie planowałem na wszelki wypadek dorobić sobie reczne sterowanie głównym grzaniem no ale ... czas
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
jezzz
Posty: 367
Rejestracja: czw cze 21, 2007 9:13 am
Lokalizacja: Poznań,Wielkopolska

Post autor: jezzz » śr lis 28, 2007 10:01 am

Wiec tak ostatnio miałem problemy z odpaleniam.Telepało i dymił jak diabli i zaczeła migac kontrolka grzania swiec po odpaleniu.Na drugi dzien juz nie dało sie odpalic normalnie wiec odpaliłem na Plak heheheh.Ale ledwo ledwo.Zaczołem więc sprawdzać swiece.Okazało sie ze tylko jedna świeca jest spalona a nie da sie odpalic na zimnym.Dziwne!!Po pomiarch okazało sie że najpierw następuje grzanie podstawowe a po odpaleniu nastepuje dogrzewanie niskim napieciem.
Ale jesli choc jedna swieca jest spalona to ch..a grzeje odrazu odłacza układ grzania i nie odpalisz auta.System jest idiotyczny nienormalny ale taki własnie jest z tego co rozumiem na swoim parchu.
Czy mam racje nie wiem znajde manuala to będę wiedział na 100%
NO PAIN NO GAME!

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lis 28, 2007 12:30 pm

jeśli jest tak jak mówisz, i sterownik jakoś sprawdza czy wszystkie dogrzewające świece są sprawne to wpięcie się w kabelek przed sterownikiem rozwiąże ten problem , będziesz bezpośrednio sterował przekaźnikiem [nie wiem jaki to będzie miało wpływ na pozostałe świece, tzn. czy to że jedna upalona nie oznacza, że pozostałe też zaczną się upalać ... chyba nie]

tylko że już straciłeś 1/3 dogrzewania [bo dogrzewają tylko 3 świece z 6]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
jezzz
Posty: 367
Rejestracja: czw cze 21, 2007 9:13 am
Lokalizacja: Poznań,Wielkopolska

Post autor: jezzz » śr lis 28, 2007 12:38 pm

Wkreciłem nową świecę i jest ok dziwne jest to że jedna powoduje takie problemy.
NO PAIN NO GAME!

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » śr lis 28, 2007 5:42 pm

Panowie, poza skomlikowanym sterownaniem tych swiec samo grzanie jest banalnie prosto rozwiazane.
Przy zwyklym grzaniu to jest zwykly uklad rownolegly. Na kazda siwece podawane jest napiecie 12V i poprzez mase na bloku silnika zwierane do minusa. Oczywiscie to przy siecach zielonych na cylindrach 1-3. Na swiecach 4-6 zwieranie do minusa nastepuje poprzez mala listwe i drugi zasick na tych swiecach.
Przy dogrzwaniu uklad elektryczny sie deko komplikuje ale nadal pozostaje czesciowo rownolegy. To znaczy dokladnie trzy siwece 1-3 sa w ukladzie rownoleglym i swiece 4-6 sa w ukladzie rownoleglym. Oba te uklady sa wzgledem siebie w ukladzie szeregowym. Z tad napiecie na poszczegolych ukladach rownoleglych po 6 V zamiest 12V.

Wiem ze to dla ludzi nie odeznanych z elektryka moze byc czeskim filmem, ale zawsze moge odpowiedziec na pytanie by mail.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lis 28, 2007 8:26 pm

ooo, a tego nie wiedziałem, myślałem, że dogrzewa tylko 3 świece na małej listwie, dzięki

[tłumaczenie jest jasne]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

czeko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 8:28 am
Lokalizacja: woj.radomskie

Post autor: czeko » śr lis 28, 2007 9:32 pm

Gkozi,moglbys lopatologicznie opisac w ktory kabelek i gdzie trzeba sie wpiac,zeby samemu dogrzewac?

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lis 28, 2007 10:17 pm

spoko, [mnie tez już ktos wcześniej uświadomił nicka nie wspomnę ]

no więc na wtyczce sterującej przekaźnikiem od dogrzewania [tym który ma 3 kable wysokoprądowe i 2 niskoprądowe sterujące] na jednym kablu jest +12 a drugi [u mnie jest on o ile pamiętam fioletowy, sprawdź jaki to u ciebie kolor] idzie do sterownika który w odpowiedniej chwili łaczy go z masą włączając w ten sposób dogrzewanie, ja się wpiąłem na fioletowy kabelek tuż przed sterownikiem za pomocą takiej sprytnej złączki scotch która umożliwia podpięcie się do istniejącego kabla bez jego przecinania , czyli w tym momencie mam oryginalny kabel tak jak był i dodatkowy kabelek który jak dotknę do masy załączy mi przekaźnik

i to już w zasadzie tyle... reszta to twoje potrzeby i pomysłowość

u siebie miałem trochę motania z podłączeniem świecącego przełącznika w odpowiednim miejscu, sterownik jest w takim stanie (awarii) że miga lampka grzania świec kiedy należy dogrzewać więc właściwie nie mam problemów z decydowaniem kiedy i jak długo dogrzewać, system jest dosyć idiotoodporny, półgodzinne dogrzewanie nie zrobiło żadnych szkód poza wyładowaniem aku, także włączenie dogrzewania w momencie grzania głównego nic mi nie zepsuło
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pt lis 30, 2007 8:22 pm

Temat o swiecach wiec coby nowego nie zakładac podepne sie. 8)
Jakie macie sposoby na wykręcenie świec tak aby ich nie ukręcic w głowicy, grzanie ,mrożenie ,wd40 ???

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt lis 30, 2007 9:02 pm

niemand pisze:Temat o swiecach wiec coby nowego nie zakładac podepne sie. 8)
Jakie macie sposoby na wykręcenie świec tak aby ich nie ukręcic w głowicy, grzanie ,mrożenie ,wd40 ???
jak nie ida normalnie to juz jest krucho. Ale pozatym standard. Na rozgrzanym motorze odkrecac. Ze schladzaniem swiecy (jezeli wogole) nie przesadzac. Roznica temperatur niestety rozchodzi sie nie tylko po samej swiecy. I glupio byloby zonk zrobic i zeby cos innego peklo :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości