Klub Wyznawców RD28T,RD28

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob paź 24, 2009 11:43 pm

https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Qdłaty » sob lis 07, 2009 7:55 am

Witam, czytam ja sobie czytam i.... od trzech dni składam po pracy mój wspaniały rewelacyjny silnik rd28t:) z nową wspaniałą wyspawaną głowicą i.... niech mi ktoś napisze jak skutecznie odpowietrzyć układ chłodzenia.
Robiłem to już wcześniej ale teraz zakładam, że nic juz nie umiem i czekam na radę.
Po przeczytaniu biliona postów nic nie wywnioskowałem w tym temacie- no chyba ze nie umiem dobrze wpiasać tematu w opcję szukaj
dziekuję za uwagę
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Fiba » sob lis 07, 2009 9:32 am

Tak jak wszyscy odkręć odpowietrznik i powoli lej płyn jak się przeleje zakręć i jak mówi Marcin z Krakowa ciesz się jazdą.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Qdłaty » sob lis 07, 2009 12:10 pm

a kiedyś coś w instrukcji wyczytywałem że trzeba podnosić obroty do iluś tam przy jakies temperaturze silnika itd. wiec jak ztym jest, węże z głowica>odpowietrznik>chłodnica mają być cały czas pełne płynu? na to wskazuje logika. a moim syfie mimo ze nowy termostat pompa, wygląda na to ze jest pusto,. zaczyna mnie to wnerwiać tym bardziej że wszystko poskładałem powiedziałbym wzorcowo
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Przemm
 
 
Posty: 281
Rejestracja: wt lis 04, 2008 2:36 pm

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Przemm » sob lis 07, 2009 4:00 pm

hej
Uklad odpowietrzany jest w dwoch miejscach: jeden to biala plastikowa srubka na krzyzakowy srubokret u gory na przwodzie przy chlodnicy, drugie odpowietrzanie nagrzewnicy jest rowniez na gumowym przewodzie ale w glebii blizej szyby , tez u gory, nalezy szukac czarnego gumowego grzybka, ten otwor zaslepiony jest zupelnie inaczej,cos jakby gumowy koreczek z petelka,
Otwierasz koreczki,dolewasz plynu do chlodnicy, silnik pyrka, dolewsz dalej i czekasz az wyleci gora przez koreczki, w miedzy czasie sprawdzasz twardosc wezy od chlodnicy, jak sa miekkie to jeszcze nie odpowietrzyles, i zwracasz uwage na temp. silnika na wszelki wypadek, bedzie dobrze jesli z tylnego nawiewu na nogi pasazera poleci cieple powietrze
Potem wycieczka i ponowne dolanie plynu, jesli cos sie zmiesci
Prosba o korekte, bo troche czasu minelo od mojej awarii

P.

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: martii » sob lis 07, 2009 5:06 pm

odkrec waz przy odpowietrzniku i lej plyn bezposrednio do bloku silnika jak zacznie sie przelewac zakladasz z powrotem i zalewasz chlodnice do konca
termostat jest w debilnym miejscu i jak nie masz plynu w bloku predzej silnik przegrzejesz niz termostat sie otworzy i pompa zassie plyn
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
Pokemon
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
Lokalizacja: Graudenz

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Pokemon » sob lis 07, 2009 6:47 pm

wie ktoś może jak wygląda proces odpowietrzania w hiszpanie? śrubka przy chłodnicy jest,słyszałem też o śrubce w bloku,ale nie mogę sobie wyobraźić jak się do niej dostać. Czy odpowietrza się jeszcze w innym miejscu (mam na myśli nagrzewnicę)?

Awatar użytkownika
Qdłaty
Posty: 486
Rejestracja: sob paź 20, 2007 7:37 am
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Qdłaty » sob lis 07, 2009 7:59 pm

ok chłopaki, samo się w nocy zrobiło:) cudowny ten silnik, po pracy otwieram maskę i wywalam gały bo w zbiorniczku pusto- pierwsza myśl - znowu zassałeś do cylindra? ( chyba jakies psychotropy zacznę brać) dolałem kolejne 2,5 l ale co ciekawe jak wieczorem miał puste węże u góry to teraz pełne były. a co do termostatu to jakiś debil to projektował.

W ogóle jak patrzę na instalację wodną w tym aucie to nasuwa się jeden wniosek. Jak konstruktor nie chce korzystać z doświadczeń innych to tak będzie ulepszał aż spierd...oli. wiem z autopsji:)))

co do odpowietrzenia nagrzewnicy tyłu nie wiedziałem, jutro poćwiczę dzięki. może to jest powód że jak odpowietrzam to co pewien czas z odpowietrznika na górze chłodnicy razem z płynem parsknie trochę powietrza, to mnie martwi nieco, bo pierwsza myśl jest taka że dalej wali spaliny do wody.a podgląd mam dobry na to co wylatuje przy odpowietrzaniu bo mam zamiast oryginalnego czarnego koreczka wkręcony zaworek festo a w niego wsadzony wężyk cieniutki ( pozwala łapać płyn do bańki heheh)


a co do korka na silniku to na mój gust mówimy o korku spustowym pod kolektorem chyba....
odi profanum vulgus et arceo
www.4lapykudlatego.pl

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » sob lis 07, 2009 9:31 pm

Tak.Układ chłodzenia w rd28t to jest zagadka techniczna.Zaprojektował go Toshiro Widzimisye :)11
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Marcin-Kraków » sob lis 07, 2009 9:52 pm

Fiba pisze:Tak jak wszyscy odkręć odpowietrznik i powoli lej płyn jak się przeleje zakręć i jak mówi Marcin z Krakowa ciesz się jazdą.
Nic takiego nie mowilem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Maqlinka » ndz lis 08, 2009 12:32 am

LSD pisze:
Mroczny pisze:myślałem o benzynie - może zimowa pora jak będzie trochę luzu to zrobię na palecie jakąś przymiarkę. benzyna oczywiście koszerna z nissana, żadnych bmw. Ale to też nie jest docelowe rozwiązanie bo silnik ma być prosty i bezobsługowy. Coś co ma głównie czujniki i kable mnie nie interesuje.
Może taki. Bardzo koszerny bo oryginalny RB30. Dużo takich k260 jeździ w UK. Małym kosztem masz dobry benzynowy silnik Plug n Play

Obrazek
Czy to jest ten motor co był montowany w senatorach ??
Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Fiba » ndz lis 08, 2009 12:50 am

Marcin ja tylko przytoczyłem Twoje słowa "ciesz się jazdą ' sory jak myślałeś inaczej.
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: LSD » ndz lis 08, 2009 1:35 am

Maqlinka pisze:Czy to jest ten motor co był montowany w senatorach ??
Jakich Senatorach? Oplach?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Marcin-Kraków » ndz lis 08, 2009 6:23 pm

Fiba pisze:Marcin ja tylko przytoczyłem Twoje słowa "ciesz się jazdą ' sory jak myślałeś inaczej.
A jesli tak to ok :)
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Pokemon
 
 
Posty: 187
Rejestracja: pn gru 26, 2005 2:09 pm
Lokalizacja: Graudenz

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Pokemon » ndz lis 08, 2009 10:10 pm

Maqlinka pisze:
LSD pisze:
Mroczny pisze:myślałem o benzynie - może zimowa pora jak będzie trochę luzu to zrobię na palecie jakąś przymiarkę. benzyna oczywiście koszerna z nissana, żadnych bmw. Ale to też nie jest docelowe rozwiązanie bo silnik ma być prosty i bezobsługowy. Coś co ma głównie czujniki i kable mnie nie interesuje.
Może taki. Bardzo koszerny bo oryginalny RB30. Dużo takich k260 jeździ w UK. Małym kosztem masz dobry benzynowy silnik Plug n Play

Obrazek
Czy to jest ten motor co był montowany w senatorach ??
Chyba raczej w Holdenie VL Commodore

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: mik » pn lis 09, 2009 9:06 am

Pokemon pisze:
Maqlinka pisze:
LSD pisze: Może taki. Bardzo koszerny bo oryginalny RB30. Dużo takich k260 jeździ w UK. Małym kosztem masz dobry benzynowy silnik Plug n Play

Obrazek
Czy to jest ten motor co był montowany w senatorach ??
Chyba raczej w Holdenie VL Commodore

No przecież o to się zapytuje :wink:

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: LSD » pn lis 09, 2009 11:48 am

Holdem to marak GM, co by tam robił silnik Nissana. 15 late temu nie było jeszcze globalizacji motoryzacyjnej, tfu.... :x
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Maqlinka
 
 
Posty: 2888
Rejestracja: czw lip 28, 2005 12:45 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Maqlinka » pn lis 09, 2009 11:54 am

Life's Too Short For A Full Time Job

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » wt gru 08, 2009 12:30 pm

U karambów ,potkałem się wierceniem otworków w termostacie na jego obwodzie chyba 6 otworków fi 3mm.
Wywalenie termostatu=silnik niedogrzany.
Termostat prawidłowo działający=silnik wygrzany ,ale na mój gust za bardzo.
Zastanawiam się nad wywierceniem w termostacie otworków fi 5mm w ilosci...Właśnie nie wiem w jakiej ilości i sądzicie jakie będą tego efekty ?? :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: LSD » wt gru 08, 2009 6:16 pm

montero pisze:ale na mój gust za bardzo
Czemu tak myślisz? Wg. mnie konstruktor wiedział co robi. A jak przegrzany to pewnie wina termostatu lub zakamienionej chłodnicy.

A tak bajdełej... to o jakim silniku piszesz?
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: Marcin-Kraków » wt gru 08, 2009 7:54 pm

LSD pisze:Wg. mnie konstruktor wiedział co robi.
Coraz czesciej smiem w to powatpiewac :)21
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » wt gru 08, 2009 8:42 pm

LSD pisze:
montero pisze:ale na mój gust za bardzo
Czemu tak myślisz? Wg. mnie konstruktor wiedział co robi. A jak przegrzany to pewnie wina termostatu lub zakamienionej chłodnicy.

A tak bajdełej... to o jakim silniku piszesz?
Topic jest o rd28 , rd28t i rd28ti o którym zapomniałem w tytule

Tak jak Marcin pisze ,ja już dawno zwątpiłem w konstruktorów rd28t . Zastanawiam się co, relatywnie mały przepływ przez termostat np 6 x fi 5mm mógłby przynieść.W sumie różnica nie powinna być jakaś kosmiczna ale zanim termostat się otworzy jakiś przepływ byłby zachowany...pewnie termostat otworzy sie minimalnie póżniej .

Każdy ,całkowicie sprawny rd28t ma tendencję do grzania się przy obciążeniu .I tu konstruktorzy polegli. Jakby wszystko było git, to nikt by nie wkładał nowej zawiechy, intercoolerów , wolnych wydechów itp :)21
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: LSD » wt gru 08, 2009 11:02 pm

W 4,2D w y60 jest przelotka omijająca termostat o średnicy ok 6mm. W y61 zniknęła pomimo, że silnik i termostat są takie same. Ciekawe dlaczego.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: martii » śr gru 09, 2009 1:32 am

a nie prosciej zrobic porzadek z chlodnica?

wyjmij sciagnij obudowe i potraktuj karcherem

tak samo potraktuj wnetrznosci, zdziwisz sie ile rudego potrafi wyplynac z chlodnicy niby tylko latajacej na plynie
jedynym bolem moze byc rozszczelnienie jak jest juz dobita

i doczysc korek wlewu i jego gniazdo

zawsze mozesz poszukac termostatu z nizsza temp otwarcia

ja staram sie myc chlodnice i silnik zawsze po upalaniu w blocie 2-3zlocisze na myjni zawsze tansze niz podskok czapki
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
montero
 
 
Posty: 8978
Rejestracja: wt sie 10, 2004 10:51 pm
Lokalizacja: Wawa

Re: Klub Wyznawców RD28T,RD28

Post autor: montero » śr gru 09, 2009 10:57 am

LSD pisze:W 4,2D w y60 jest przelotka omijająca termostat o średnicy ok 6mm. W y61 zniknęła pomimo, że silnik i termostat są takie same. Ciekawe dlaczego.
A w samymch termostatach y60 i y61 są takie same zaworki zwrotne i czy wogóle są ? Może w y61 gdzie indziej jest upust ciśnienia małego obiegu ?

@ martii : chłodnica i cały układ chłodzenia płukany cytrynianem sodu , chłodnica umyta bardzo dokładnie.Temperatury nie łapie,termostat się otwiera, wisco jest zagadką .Chce spowodować obniżenie temperatury że tak powiem nominalnej.A skąd wziąc termostat o niższym niż 82 c otwarciu?
https://www.youtube.com/watch?v=f_4R5xrpqt4
"Autoktóreniepływajestjakłódkabezskrzydeł"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości