Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » pn lut 08, 2010 11:02 am

strzelmiś pisze: Z lektury naszego działu wynikało do niedawna, że przy lifcie budy o jeden cal wystarczy tylko podgiąć lewarek reduktora.
bo taka jest prawda w 99%przypadków, przy 2,5 nic nie trzeba robić :)2 a 3 cm to juz nie cal :)21
@Mroczny dobrze mówi ładnie elaborat napisał i sam korzystałem ze wskazówek, zresztą @Darecki @Pepuck byli też bardzo pomocni w tym temacie :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: strzelmiś » pn lut 08, 2010 12:46 pm

lbl78 czy zatem jak zacznę szukac tematów Mrocznego to znajdę ten, w którym pisze On o szczegółach liftu budy?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: patrolpulawy » pn lut 08, 2010 2:08 pm

ja proponuję więcej pracy a mnie gadania. poodkręcaj sobie budę i podnoś powoli, będziesz wszystko widział. Ja czekam tylko na lepszą pogodę i heja banana.

Pytanie panowie jeszcze jedno. Poprzeczka ramy pod bagażnikiem. Bez bodyliftu podłoga na profilu opiera się na poprzeczce. Przy lifcie juz się nie opiera.

Fancuzi zwrócili na to uwagę tu: http://www.patrol-gr.net/trucs22.php


i oni podkładają jakieś dystansiki.
Obrazek

Tu jeszcze o lifcie y61: http://www.patrol-gr.net/trucs111.php
Piotr

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: strzelmiś » pn lut 08, 2010 5:54 pm

Świetne te foty w tym co zamieściłeś patrolpulawy. Wiem już sporo, a że mam porządną tokarkę, to podkładki bęedę mógł dowolnie sobie dotoczyć. Jeszcze jedno. W jaki sposób po odkręcieni śrub podnosi się budę? Za co sie ją łapie lub pod co podkłada lewarek, by czegość nie urwać lub nie pogiąć? Czy wszystkie podkłądki podkłada się na jednym uniesieniu budy, czy po kolei unosi się oddzielnie narożniki Parcha by na końcu wszystko przyłapać nakrętkami i dopiero wtedy się je dociąga?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » pn lut 08, 2010 9:31 pm

w K160 jest podparta w GR nie :wink:
no przynajmniej u mnie nie była :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: KarolZG » pn lut 08, 2010 9:57 pm

u mnie MT 33 cale , + 2 cale liftu IronMan , krótki Y60 RD28 , do plastikowego rantu nadkola 95cm , do blaszanego rantu 100cm , przód i tył tyle samo


u brata długi Y60 TD42 , Dobinsons + 2 cale , opony 33 cale, do plastikowego rantu nadkola 95cm , do blaszanego rantu 100cm , przód i tył tyle samo
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Marcin-Kraków » pn lut 08, 2010 11:32 pm

Hehe, jeszcze cisnienie w oponach podajcie i ile kto ma wahy w zbiorniku, bo to tez ma znaczenie przy tych pomiarach.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: lbl78 » wt lut 09, 2010 12:19 am

Marcin-Kraków pisze:Hehe, jeszcze cisnienie w oponach podajcie i ile kto ma wahy w zbiorniku, bo to tez ma znaczenie przy tych pomiarach.
Ty będziesz wiedział czy wysokość 33x10,5 a 33x12,5 też ma znaczenie?? :)21

@strzelmiś- jak stryjenka woli, super by było podnieść całą bude na raz (podnośnik kolumnowy) sprawdzić/dorobić mocowania na ramie, sprawdzić/wymienić poduszki, ale jak się nie ma takich szpejów to można po kolei najpierw jedna potem 2 strona, byda jest na tyle elastyczna że po popuszczeniu śrub spokojnie się podda ;), sprawdz też w jakim stanie masz pas przedni ( to ta blacha ze światłami) w większości przypadków też nadaje się do poprawek :wink:
jak po 1 stronie podkłądasz jakiś kawałek deski pod podłoge 2 lewarki i jazda w góre :)2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
patrolpulawy
Posty: 331
Rejestracja: wt sty 06, 2009 7:38 pm
Lokalizacja: Pulawy
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: patrolpulawy » wt lut 09, 2010 8:26 am

Marcin-Kraków pisze:Hehe, jeszcze cisnienie w oponach podajcie i ile kto ma wahy w zbiorniku, bo to tez ma znaczenie przy tych pomiarach.

Marcin - te pomiary są całkiem ok - akurat na nasze potrzeby, ja uzyskam jeszcze 1-2 cm bo koło kół mam lód i nie mogłem go butem skuć :)

Karol - masz 33 cale czyli o 2,5 cm wyższe koło (promień) i do tego + 2 cale na spręzynach i wraz jakoś za daleko mnie odstawiasz bo aż 10 cm różnicy.

Lbl78 - poprzeczkę pod bagażnikiem ja mam z dwoma podstawkami i to przykręcaną na śruby.
Piotr

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: martii » wt lut 09, 2010 9:56 am

patrolpulawy pisze:ja proponuję więcej pracy a mnie gadania. poodkręcaj sobie budę i podnoś powoli, będziesz wszystko widział. Ja czekam tylko na lepszą pogodę i heja banana.

Pytanie panowie jeszcze jedno. Poprzeczka ramy pod bagażnikiem. Bez bodyliftu podłoga na profilu opiera się na poprzeczce. Przy lifcie juz się nie opiera.

Fancuzi zwrócili na to uwagę tu: http://www.patrol-gr.net/trucs22.php


i oni podkładają jakieś dystansiki.
Obrazek

Tu jeszcze o lifcie y61: http://www.patrol-gr.net/trucs111.php
ja wstawilem male bycze jajka z przyczepy przy bodylifcie 2" pasowaly idealnie

najlepiej podnosic przod a pozniej tyl, a nie stronami

warto wywalic bak, mozna go sprawdzic przy okazji, jak podlogi i stan ramy
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: KarolZG » wt lut 09, 2010 10:52 am

Ważna też jest rzeczywista wysokość opony, bo np MT Kumho KL71 jest o wiele niższa od mojego MT Godrisza co ma 84cm , a obie niby 33 cale ; 33 calowy Cooper MT jak sprawdzałem identyczna wysokość jak 33 calowy Goodrisz .
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

conrado1980
 
 
Posty: 132
Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: conrado1980 » wt lut 09, 2010 8:41 pm

Z tego co tu czytam,wnioskuje ze najprostszym(najtanszym) sposobem zeby zmiescic opony 33cale jest lift budy+1 w polaczeniu z podkladkami pod sprezyny+1
Da sie tak?

Awatar użytkownika
Jekke
Posty: 1974
Rejestracja: czw paź 19, 2006 5:40 pm
Lokalizacja: Opole

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Jekke » wt lut 09, 2010 8:45 pm

conrado1980 pisze:Z tego co tu czytam,wnioskuje ze najprostszym(najtanszym) sposobem zeby zmiescic opony 33cale jest lift budy+1 w polaczeniu z podkladkami pod sprezyny+1
Da sie tak?
Dżem dobry :)21

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: KarolZG » wt lut 09, 2010 9:02 pm

conrado1980 pisze:Z tego co tu czytam,wnioskuje ze najprostszym(najtanszym) sposobem zeby zmiescic opony 33cale jest lift budy+1 w polaczeniu z podkladkami pod sprezyny+1
Da sie tak?
słyszałem , że w sobotę jadą na żwirownię :D
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

conrado1980
 
 
Posty: 132
Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: conrado1980 » wt lut 09, 2010 9:17 pm

zeby poszalec na zwirowni to trzaby pewnie miec ze 35cali + wyciagarke+haj lifta+szpej
ja potrzebuje 33 do lansu i przejazdzek polnymi drogami

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Wowos » wt lut 09, 2010 9:30 pm

35 lepsze do lansu, ba kupił bym od razu 37 :)17 :)21
y60 autobus, czerwony.

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: KarolZG » wt lut 09, 2010 9:33 pm

do lasu wystarczą 33 , do lansu to koniecznie minimum 35 cali na alusach plus snolkier
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Mroczny » wt lut 09, 2010 9:34 pm

poniżej 37" nie ma sensu pod giees jechać bo wstyd

Obrazek

conrado1980
 
 
Posty: 132
Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: conrado1980 » wt lut 09, 2010 9:38 pm

no wiadomo...
ale 35 a tym bardziej 37 wymaga sporo motania
mi do lansu i lasu naprawde wystarczy 33
pytanie czy wejda przy lifcie budy+1 i podkladkach+1

Awatar użytkownika
kuba500
 
 
Posty: 2635
Rejestracja: pn gru 24, 2007 12:15 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: kuba500 » wt lut 09, 2010 9:40 pm

Mroczny pisze:poniżej 37" nie ma sensu pod giees jechać bo wstyd

Obrazek
a to co ?? w drogę nie wcelowałeś czy droga sczezla była :)21
KZJ95 , Suzuki SV650, Celica GT-FOUR też 4x4 :D

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: Mroczny » wt lut 09, 2010 9:44 pm

a jakis złosliwiec mostek przesunął
:)21

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: strzelmiś » wt lut 09, 2010 9:45 pm

conrado1980 pamiętaj, że w nadleśnictwach Dolnego Śląska za wjazd do lasu na kołach poniżej 41 cali straż leśna wlepi ci potężny mandat. Dlatego nie baw się w 2 calowy lift. Wal od razu 10 cali i ze strażnikami będziesz miał spokój.
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: BENGI » wt lut 09, 2010 9:49 pm

:o kurcze ja mam w K160 34" to już wiem dlaczego cały czas mnie ganiają po lasach :)21
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
sebson
Posty: 1838
Rejestracja: sob sie 04, 2007 1:43 am
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: sebson » wt lut 09, 2010 9:49 pm

Mroczny pisze:poniżej 37" nie ma sensu pod giees jechać bo wstyd

Obrazek
Ładne Inkrustacje masz na aucie :wink:
To gleba zeschnięta :)21
Nissan Patrol

conrado1980
 
 
Posty: 132
Rejestracja: pn lut 01, 2010 9:39 pm

Re: Body lift vs. lift zawieszenia w GR

Post autor: conrado1980 » wt lut 09, 2010 9:59 pm

strzelmiś pisze:conrado1980 pamiętaj, że w nadleśnictwach Dolnego Śląska za wjazd do lasu na kołach poniżej 41 cali straż leśna wlepi ci potężny mandat. Dlatego nie baw się w 2 calowy lift. Wal od razu 10 cali i ze strażnikami będziesz miał spokój.
Ja tylko w okolicach Warszawy jezdze,tak ze nie ma problemu.
Zreszta do lasu to tylko w nocy wjezdzam,jak sie uda wyrwac jakiegos lachona...
A co z tym moim liftem?
Nie zalezy mi na poprawie wykrzyzu,zwiekszaniu przeswitu itp.Chce tylko tanio zmiescic 33at i nie pogorszyc znacznie prowadzenia na drodze

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości