...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
TERENOWIEC-Z-NE
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob cze 16, 2007 1:06 pm
Lokalizacja: zakopane

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: TERENOWIEC-Z-NE » ndz maja 02, 2010 11:58 am

dlatego ze na gazie jest dosc slaby mam zalozone 33 cale i jakos jestem bardziej przekonany do diesla tylko wlasnie niewiem jaki silnik ?
muscel ,nissan patrol 33 bf goodrich , ford maverick II 2,7 td

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » ndz maja 02, 2010 12:15 pm

Ogólnie to najlepiej 4,2d albo 3,3 TD :wink:
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz maja 02, 2010 1:31 pm

TERENOWIEC-Z-NE pisze:dlatego ze na gazie jest dosc slaby mam zalozone 33 cale i jakos jestem bardziej przekonany do diesla tylko wlasnie niewiem jaki silnik ?
Potrzebujesz Skrzynię + Silnik 3,3TD + Wały napędowe + prawdopodobnie chłodnicę(zależy co masz tam pomotane) + zegary.
Instalacja elektryczna 24V, można założyć oryginalną lub samemu sobie zmotać, aby silnik działał potrzeba tylko prąd na rozrusznik i alternator. Gaszenie można zrobić sznurkiem.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
TERENOWIEC-Z-NE
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob cze 16, 2007 1:06 pm
Lokalizacja: zakopane

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: TERENOWIEC-Z-NE » ndz maja 02, 2010 7:25 pm

wiem ze da sie dopasowac silnik do skrzyni biegow tylko niewiem czy 3,3d , czy 2,8d .Waly i mosty sa z patrola
muscel ,nissan patrol 33 bf goodrich , ford maverick II 2,7 td

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » ndz maja 02, 2010 7:38 pm

SD33/SD33T jest w patrolu przesunięty pod samą ścianę grodziową, nie wiem jak z mocowaniami skrzyni, bo obudowa sprzęgła w L28 jest sporo dłuższa niż w SD33. Ale wnioskując po położeniu lewarków, które to w skrzyni od diesla są na środku skrzyni biegów, a w benzynie z tyłu, mocowania muszą się różnić. Choć to też zależy czy skrzynia 4 czy 5 biegowa.
Na pewno wały są innej długości.
Najprościej zamontować silnik diesla + skrzynię od diesla.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: koniu » pn maja 03, 2010 6:55 am

Zmieniałem 2,8 benzynę na 3,3 TD w swoich rechle. Zostaw skrzynię z benzyny, pasuje idealnie do silnika (oprócz obudowy sprzęgła) i ma lepsze przełożenia na I i R.
koniu

Awatar użytkownika
JANUS
 
 
Posty: 138
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:21 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: JANUS » pn maja 03, 2010 9:02 am

witam wszystkich
kolega jest zdecydowany kupić Y61,ale ma dylemat jaki silnik 2,8 czy 3.0 ,proszę o pomoc i opinie.
auto na dojazdy do pracy,czasami pociągnie przyczepkę z motocyklem
de opresso liber

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » pn maja 03, 2010 9:31 am

2,8 chyba lepiej bo 3,0 wybucha, ale nie każde (jest ryzyko jest zabawa) ja mam 3,0 i sobie chwale :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
TERENOWIEC-Z-NE
 
 
Posty: 103
Rejestracja: sob cze 16, 2007 1:06 pm
Lokalizacja: zakopane

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: TERENOWIEC-Z-NE » pn maja 03, 2010 9:48 am

oki dzieki za odpowiedz , czyli co mam zrobic jak nie pasuje ta obudowa sprzegla ?
muscel ,nissan patrol 33 bf goodrich , ford maverick II 2,7 td

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: koniu » pn maja 03, 2010 11:20 am

wziąć obudowę od skrzyni dieslowskiej, znajdziesz bez problemu takowe
koniu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pn maja 03, 2010 1:22 pm

Wałek sprzegłowy nie był za długi?
A co do tych przełożeń to dotyczy to właściwie tylko skrzyni 5 biegowej.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: koniu » pn maja 03, 2010 2:13 pm

oczywiście - piątka. Co z wałkiem niestety nie pamiętam, robiłem to trzy lata temu, a skrzyń miałem dostatek (zabiłeś mi ćwieka :roll: ).
koniu

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pn maja 03, 2010 2:19 pm

Może dlatego łożyska igiełkowe się rozpadają. :lol:
Kiedyś mierzyłem wałek i od benzyny było o około 3cm dłuższy.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

koniu
Posty: 1891
Rejestracja: pn gru 16, 2002 8:09 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: koniu » pn maja 03, 2010 3:33 pm

A przy dieslowskim koszu nie ma czasem dodatkowej flanszy o grubości 3 cm ?
koniu

Awatar użytkownika
pawel abramczyk
 
 
Posty: 3441
Rejestracja: pt lis 28, 2008 6:12 pm
Lokalizacja: KRAKÓW 511-243-086
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: pawel abramczyk » pn maja 03, 2010 4:41 pm

jako że się rozwiną temat przekładki silnika ja mam pytanie z innej beczki , w którym aucie występuje reduktor tzw. wolno stojący z wałem tylnym jak w k-160 po prawej , a jeżeli nie występował jakie są realia przerobienia tego złączonego ze skrzynią
chciałbym zrobić coś takiego YouTobe-Jack Finals
Super parchatek Super y60 :lol:

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » pn maja 03, 2010 8:45 pm

Osobny reduktor występował w W160(długi) 2,8 benzyna ze skrzynią4 biegową, czyli w praktyce przed 84.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
StArSzY
Posty: 552
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 6:54 pm
Lokalizacja: Chojnice

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: StArSzY » wt maja 04, 2010 7:24 am

Siemanko ... mam takowy problem... brak podświetlenia deski rozdzielczej. Wszystkie kontrolki działają bez zarzutu, wszystkie bezpieczniki niby OK. Jakieś sugestie gdzie szukać chwasta ??



PS. Jak tam po długim łikendzie :)21

Zapomniałem dodać GR 2.8 91
Przygotowania do dakaru 2016 :) :)

Awatar użytkownika
NUREK MAV
Posty: 1935
Rejestracja: pt lut 05, 2010 11:32 am
Lokalizacja: 3 M
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: NUREK MAV » wt maja 04, 2010 10:05 am

StArSzY pisze:Siemanko ... mam takowy problem... brak podświetlenia deski rozdzielczej. Wszystkie kontrolki działają bez zarzutu, wszystkie bezpieczniki niby OK. Jakieś sugestie gdzie szukać chwasta ??



PS. Jak tam po długim łikendzie :)21

Zapomniałem dodać GR 2.8 91
Upewnij sie czy bezpieczniki na pewno OK i poszykaj może kostki/przekaźniki szwankuja - sprawdzałeś..?!
Najpierw do bólu,a później nie ma,że boli - NIEPRZEMAKALNI
Fotki

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: hugh_h » wt maja 04, 2010 12:09 pm

Koledzy mam problem z hamulcami, wygląda jakby mi się podciśnienie kończyło za szybko jakby go było za mało, może gdzieś jest jakaś nieszczelność bo na drugie naciśnięcie do końca nie starcza...ale wężyki oglądałem i nic nie zauważyłem, dokręciłem porządnie opaski i się nic nie zmieniło, natomiast zauważyłem ze w przewodzi przy vacumpompie jest trochę oleju.
czy serwo albo pompę się regeneruje ? ktoś może poleci jakiś warsztat (najlepiej warszawa okolice w stronę marek, radzymina)
samochód to nissan pickup z silnikiem TD25 '97 rok
z pomiaru podciśnienia wyszło że pompa dobija do -0,95bara
ale w momencie puszczania pedału spada o połowę, po drugim znowu, po trzecim puszczeniu mam już prawie zero,
czyli pompa chyba pracuje ?

poradźcie coś
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek » wt maja 04, 2010 2:47 pm

Pompa podciśnienia... Nie wiem, jak jest w NISSANIE, ale w Mercu pompa miała gumowaną membranę. Jeśli guma się przetarła zaczynało powoli przepuszczać. Na pierwszy raz wystarczało, drugi już podciśnienie było za małe.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
hugh_h
Posty: 611
Rejestracja: wt gru 22, 2009 7:53 am
Lokalizacja: Radzymin/Wawa
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: hugh_h » wt maja 04, 2010 9:19 pm

podciśnienie jest ok, mi wygląda na to że problem jest albo z wydajnością pompy albo z tym że serwo za dużo używa podciśnienia. Pompa jest chyba z "łopatkami" , jak się któraś zużyła to może być właśnie problem z wydajnością.
Pytanie w jakim czasie pompa powinna dobijać do tego -0,95bara. To by mi już jakoś pomogło.
info worklogi naprawy terrano / pickup > daj lajka! https://www.fb.com/hcd.customdevices

Awatar użytkownika
strzelmiś
 
 
Posty: 200
Rejestracja: sob kwie 01, 2006 10:47 pm
Lokalizacja: Strzelin /Dolny Śląsk

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: strzelmiś » wt maja 04, 2010 10:08 pm

Mam do Was takie pytanie. Czy jest gdzieś wątek o tym jak wyciszyć dziurę, z której wystają drążki zmiany biegów i reduktora? Nie za bardzo wiem jak tego tematu szukać... :oops: Jeżeli nie ma oddzielnego tematu, to co proponujecie, by z otworów pod gumową harmonijką docierało mniej huku pracujących elementów? Gumowe harmonijki lewarków, po podniesieniu budy i wycięciu wnęk na lewarki, jest teraz nieszczelna i w ogóle nie przylega. Można przez nią swobodnie zaglądać w dół. Wystarczy ją lekko docisnąć dłonią i już jest dużo ciszej. Czy można na oryginalne harmonijki np. nałożyć drugie większe z innego samochodu? Podwójne uszczelnienie byłoby też lepszym wyciszeniem, ale nie może utrudniać zmiany biegów i włączania reduktora. Jak to załatwić? Jak się te harmonijki nazywają i czy coś takiego jest na Allegro?
Toya J95 na wycieczki, a Parch Y60 do roboty

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » wt maja 04, 2010 10:17 pm

Obłożyć wykładziną lub zrobić sobie np skórzane mieszki. U mnie w 160-ce na pękniętą gumę wajchy reduktora działa stara szmaciana rękawica.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek » śr maja 05, 2010 7:04 am

W 125Pp i Poldku między skrzynią a nadwoziem była dodatkowa wkładka z bardzo elastycznej mikrogumy. Zobacz na szrotach, może Ci spasi ? Inna opcja do dopasować dodatkową blachę zakrywającą dziurę i na nity zrywalne... O ile sobie przypominam, w oryginale jest tam taka nakładka alu - masz wzór.
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Franz155
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 7
Rejestracja: czw kwie 29, 2010 4:49 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Franz155 » śr maja 05, 2010 4:32 pm

Doradzcie mi jeszcze jedno proszę.. który silniczek jest lepszy w patrolu K Long - 33D , czy 28D ? chodzi tu o wolnossaki, ten 2.8 bez turbo to chyba dosyć rzadki okaz co nie ?
Chevrolet Blazer 4.3 B/G-94r
Opel Monza 3.0 B-79r
Ford Fiesta 1.3 B/G-92r
Mercedes w124 3.0D-85r

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości