Szklanki w RD28T
Moderator: Kosiarz
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
OK ! Troche to trwalo ale wysprawdzalem jak mowil "Banan".
Kolejny raz zreszta oplalalismy bez kolektorow i jestejmy 100 % pewni ze przyczyna braku kompresji jest niedomkniety zawor.
Ale jest kolejny pomysl:
Problem wystepuje glownie na 4 cylindrze. Wyjscie na magistrale doprowadzajaca olej do szklanek jest w okolicy 4 cylindra. Moze poprostu cisnienie oleju jest takie wysokie ze nadmiernie dobija szklanki, a efekt widac najszybciej na 4 bo jest najblizej wejscia pompujacego olej ?
Standardowy czujnik oleju na konsoli wprawdzie pokazuje sensowne wartosci (ok. 2~6), ale w jego miejsce chcemy wkrecic jakis inny i zobaczyc co on pokaze.
A swoja droga jak wyglada pompa oleju w Patrolu ? To jest pompa zebata ? Jest tam jakis zawor regulujacy cisnienie ? Moze sie przywiesil ?
Kolejny raz zreszta oplalalismy bez kolektorow i jestejmy 100 % pewni ze przyczyna braku kompresji jest niedomkniety zawor.
Ale jest kolejny pomysl:
Problem wystepuje glownie na 4 cylindrze. Wyjscie na magistrale doprowadzajaca olej do szklanek jest w okolicy 4 cylindra. Moze poprostu cisnienie oleju jest takie wysokie ze nadmiernie dobija szklanki, a efekt widac najszybciej na 4 bo jest najblizej wejscia pompujacego olej ?
Standardowy czujnik oleju na konsoli wprawdzie pokazuje sensowne wartosci (ok. 2~6), ale w jego miejsce chcemy wkrecic jakis inny i zobaczyc co on pokaze.
A swoja droga jak wyglada pompa oleju w Patrolu ? To jest pompa zebata ? Jest tam jakis zawor regulujacy cisnienie ? Moze sie przywiesil ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
dziwny zbieg okoliczności z dnia dzisiejszegoMarcin-Kraków pisze:OK ! Troche to trwalo ale wysprawdzalem jak mowil "Banan".
Kolejny raz zreszta oplalalismy bez kolektorow i jestejmy 100 % pewni ze przyczyna braku kompresji jest niedomkniety zawor.

vw t4 2.5 benzyna - identyczne objawy, nieszczelność zaworu po nabiciu ciśnienia - przyczyna - pęknięty ostatni zwój sprężyny zaworowej - bez nabitej szklanki chodzi i jest szczelny, gdy szklanka zaczyna kasować luz to sprężyna nie ma na tyle siły aby domknąć zawór...
to nie jest u ciebie przez ciśnienie oleju...raczej głowica...
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Jezeli chodzi o sprezyny to sa OK, bo juz byly zamieniane miejscami, a i na koncu wymieniane.banan pisze:przyczyna - pęknięty ostatni zwój sprężyny zaworowej - bez nabitej szklanki chodzi i jest szczelny, gdy szklanka zaczyna kasować luz to sprężyna nie ma na tyle siły aby domknąć zawór...
to nie jest u ciebie przez ciśnienie oleju...raczej głowica...
Mowicie glowica peknieta. Ale dlaczego szklanka nabita na max i w konsekwencji zawor otwarty ? A jezeli peknieta to gdzie i jak znalezc ?
A co z ta pompa oleju ? Jaka jest w patrolu ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

wcale zawór nie musi być uchylony - głowica może tak pęknąć, że będzie kompresja uciekać w któryś kolektor...gniazdo może być pęknięte...w komorze wstępnej może być pęknięcie...
pompa jaka jest to nie wiem...ale jeśli pokazuje na wolnych 2 i po zapaleniu bez gazowania zaczyna kuleć na ten czwarty gar to to odpada...poza tym po jakimś czasie musiały by zacząć wypadać inne cylindry...
pompa jaka jest to nie wiem...ale jeśli pokazuje na wolnych 2 i po zapaleniu bez gazowania zaczyna kuleć na ten czwarty gar to to odpada...poza tym po jakimś czasie musiały by zacząć wypadać inne cylindry...
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
No wlasnie sa czasami takie objawy ze wypadaja inne niz 4 , ale zazwyczaj 4 leci pierwszy. Po drugie juz raz byla sciagana glowica i jak potem krecilismy walkiem to wyraznie bylo widac uchylony zawor. Zawor ssacy na 4 cylindrze nawet nie bylo widac co by sie ulezal w gniezdzie. Poprostu caly okopcony. Ewidentnie otwarty.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Jak szklanka napompowana to minimalnie ale jest uchylony.banan pisze:mówisz, że nawet jak krzywka go nie naciska to uchylony jest ?
Na wolnych czy nie raz po zapaleniu chodzi przez minute OK, potem sie pier..., albo od razu po zapaleniu sie pier....banan pisze:a jak odpalisz go i będzie chodził tylko na wolnych obrotach to też się uchyli ?
Dopuszczam mozliwosc ze cos jest popekane albo zwalone. Zwalone napewno cos jest skoro nie dziala jak fabryka przewidziala. Ale zastanawia mnie fakt ze glowica byla sciagnieta, planowana, wymieniane gniazda, forkamery, i cala masa innych elementow i dopiero teraz nie chodzi. Na starych czesciach niestety nie da sie zlorzyc.
Calosc zaczela sie od tego, ze z powodu wywalenia zaslepek od kanalow olejowych , na czesci walka rozrzadu nie bylo smarowania i sie owy walek pieknie urawal. W konsekwencji pozderzaly sie zawory z tlokami i zostaly pogiete, a szklanki popekane. Ogolnie kicha na maxa.
Dlatego ze nieznana jest mi przyczyna wywalenia tych zaslepek zastanawiam sie nad pompa oleju i zbyt wysokim cisnieniem smarowania.
Ponoc cisnienie ktore moze wytworzyc pompa zebata moglo by byc w stanie wywalic takie zaslepki. Ale czy tam nie ma jakiegos zaworu odpowiadajacego za odpowiedni stan cisnienia ?
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
W każdej pompie jest zawór upustowy.
Czasami przed sprzedażą wiejskie mechesy ratowali w ten sposób ciśnienie oleju przy padniętym dole silnika.
Jak była taka kicha z głowicą to opłacało się ją ratować?
Naprawde uwazaj z gwintami w bloku. Nie raz widziałem przeciągnięte gwinty. Wtedy pozostanie Ci tylko zmiana całego silnika.
Moim zdaniem odpuść sobie tą głowicę. Kup drugą sprawną. Załóż, jeżeli będzie to samo co teraz to zawsze ją sprzedasz po cenie. Jeżeli się poprawi będziesz żył długo i szczęśliwie.
Czasami przed sprzedażą wiejskie mechesy ratowali w ten sposób ciśnienie oleju przy padniętym dole silnika.
Jak była taka kicha z głowicą to opłacało się ją ratować?
Naprawde uwazaj z gwintami w bloku. Nie raz widziałem przeciągnięte gwinty. Wtedy pozostanie Ci tylko zmiana całego silnika.
Moim zdaniem odpuść sobie tą głowicę. Kup drugą sprawną. Załóż, jeżeli będzie to samo co teraz to zawsze ją sprzedasz po cenie. Jeżeli się poprawi będziesz żył długo i szczęśliwie.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Widzisz byl paln na poczatku co by kupic inna , ale ponizej 2500 zl ciezko cos sensownego znalezc, a to cena chora.Bocian pisze: Jak była taka kicha z głowicą to opłacało się ją ratować?
.....
Moim zdaniem odpuść sobie tą głowicę. Kup drugą sprawną. Załóż, jeżeli będzie to samo co teraz to zawsze ją sprzedasz po cenie. Jeżeli się poprawi będziesz żył długo i szczęśliwie.
Za regeneracje starej zaplacilem 1500 zl i wydawalo sie ze bedzie miodzio i mozna bedzie o niej zapomniec. Glowica po zrobieniu naprawde niezle wyglada. Tylko ze nie dziala




Juz za bardzo nie ma pomyslow co dalej wiec chyba faktycznie trzeba bedzie kupic inna, a ta sprzedac na pokrycie chocby czesci kosztow.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
No cuz. Zawor uchylony na 100%
Tylko caly czas mnie dreczy dlaczego? Skoro gniazda osadzone rowno na kazdym cylindrze, zawory tez takiej samej dlugosci na kazdym i takiej samej dlugosci jak stare.
Ile je skrocic? Wiadomo ze nie od razu duzo tylko po troche zbierac i patrzyc co sie dzieje, ale ile co by nie przesadzic. A moze jednak sprobowac z ta szklanka z VW na plytkach? Latwiej regulowac.
Tylko caly czas mnie dreczy dlaczego? Skoro gniazda osadzone rowno na kazdym cylindrze, zawory tez takiej samej dlugosci na kazdym i takiej samej dlugosci jak stare.
Ile je skrocic? Wiadomo ze nie od razu duzo tylko po troche zbierac i patrzyc co sie dzieje, ale ile co by nie przesadzic. A moze jednak sprobowac z ta szklanka z VW na plytkach? Latwiej regulowac.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Wlasnie dzis rozpoczelismy rozbieranie pompy oleju. Mimo wszystko musze sprawdzic i ten element. Moze niepotrzebnie ale dla wlasnego spokoju.
Nie moge sie pogodzic z tym dobijaniem szklanek. Sa one luzne jak jasna chlolera i raczej powinny sie niedopompowywac niz nadmiernie pompowac.
Glowica moze byc peknieta - niech i bedzie - ale dlaczego zawor uchylony.
Powiecie zawor sie wiesza w prowadnicy - raczej nie mozliwe bo po zdjeciu dekla, na cieplym silniku mozna zawor spokojnie reka wcisnac.
Ostatnia rzecza jaka bedzie to proba odpalenia na szklankach z plytkami, a potem to juz chyba tylko wymiana glowicy
C.D.N. jak bedzie cos nowego wiadomo
Nie moge sie pogodzic z tym dobijaniem szklanek. Sa one luzne jak jasna chlolera i raczej powinny sie niedopompowywac niz nadmiernie pompowac.
Glowica moze byc peknieta - niech i bedzie - ale dlaczego zawor uchylony.
Powiecie zawor sie wiesza w prowadnicy - raczej nie mozliwe bo po zdjeciu dekla, na cieplym silniku mozna zawor spokojnie reka wcisnac.
Ostatnia rzecza jaka bedzie to proba odpalenia na szklankach z plytkami, a potem to juz chyba tylko wymiana glowicy
C.D.N. jak bedzie cos nowego wiadomo
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Robilem tak ....banan pisze:weź w końcu jak zacznie kuleć zgaś i popuść wałek...i
Ale nie rozumiem jak ma sie uszczelnic ? Przeca nie wiesz w jakiej pozycji (w jakim suwie pracy) ci go zatrzyma. Przynajmniej dopoki nie sprawdzisz na znakach. A nawet ja zatrzyma na sprezaniu to poniewaz jest niedomkniety zawor to zanim popuscisz walek juz nie ma tam takiego cisnienia co by samo domknelo zawor.banan pisze:będziesz wiedział czy się uszczelni cylinder czy nie...
Chyba ze nie kumam o co ci chodzi i cos pier...
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
OK jutro jeszcze raz tak sprawdze.banan pisze:jak zgasisz to obróć silnikiem tak aby krzywki nie naciskały tego felernego zaworu i popuść wałek - żeby szklanki luźne się zrobiły - i wtedy dmuchnij w cylinder - szczelne to szklanka uchyla zawór, nieszczelne to głowica jebnięta...
wałek tylko ciut popuść - bez rozpinania rozrządu...
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości