TURBO W Y60

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Marcin-Kraków » śr wrz 30, 2009 8:39 pm

KJarosław pisze:Oryginalnie turbo w starym RD daje 0,4-0,5 Bar mierzone na dwuch sprawnych turbinach, 0,8 to daje w nowszyc konstrukcjach uzbrojonych w chłodnice powietrza i inne elektroniczne pierdoły.
Bzdury gadasz.
Oryginalnie w RD28T z Y60, z oryginalna turbina , ma miec 0,9

W Y61 wastegate jest wysterowany na 1,1 do 1,2

To sa dane katalogowe.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Quaczus
 
 
Posty: 129
Rejestracja: czw paź 02, 2008 1:59 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: TURBO W Y60

Post autor: Quaczus » czw paź 01, 2009 11:17 am

Dyskusja dosyć ciekawa. :D

Mam u siebie turbo które właśnie padło i chce poradzić się szanownego grona odnośnie turbo właśnie.
Chce mieć na turbinie max 1,2 bara i zastanawiam się nad motaniem czegoś z innego auta. Ale jak czytam że oryginał wytrzymuje 1,2 to juz sam nie wiem. Mam u siebie 35" i bez turbo auto nie jeździ wcale.
Co proponujecie dać mu oryginał czy coś z Mercedesa Vito bo podobno pasuje idealnie?
:)

Awatar użytkownika
vexx
Posty: 356
Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: TURBO W Y60

Post autor: vexx » pt paź 02, 2009 1:12 pm

Mam przy okazji pytanko - moj 4-dniowy GR przedmuchuje troche bokiem powietrza z tubiny i jak się załącza ten wynalazek, troche świszczy. Mocy auto dostaje - tzn. mniemam ze jako-tako dziala, pytanie, czy to normalne, czy moge sobie tak jezdzic i ew. czy moge czekac az padnie zupelnie - jakies niedobre konsekwencje moga byc?
Nissan Patrol GR Y60 2.8TD is gone.
Nissan Patrol Y61 arrived!

Awatar użytkownika
martii
Posty: 1650
Rejestracja: śr mar 12, 2008 2:08 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: martii » pt paź 02, 2009 1:30 pm

co Ci bokiem podmuchuje?
kawalek muszli zgubiles czy weze pospadaly :D
GR Y60 RD28T+I
GR Y60 Long RD28T
CRX Del Sol
VW Derby 78 2,016VT
http://www.4x4.szczecin.pl/

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: N2O » pt paź 02, 2009 2:16 pm

Sprawdź zawór na kolektorze dolotowym i czy WG nie zapieczony.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: TURBO W Y60

Post autor: KarolZG » pn lis 16, 2009 12:00 am

Dzisiaj zrobiłem test turbiny , może komuś się przydadzą wnioski do przemyśleń .

Całkowicie otwarty zawór upustowy turbiny ( zdjęte cięgno) , v max 90 km/h , gorsze przyspieszanie .

Zawór upustowy z podpiętym cięgnem ,ale z padniętą sprezyną , cisnienie doladowania max 0,7 bara , V max 120 , do 130 km/h , przyśpieszanie o wiele lepsze niż bez doładowania .

Zawór upustowy dodatkowo przywiązałem drutem tak aby nie otwierał się , ciśnienie doładowania 1,0 bar (manometr do pomiaru firmy HansaFlex z homologacją ) , dynamika silnika o wiele lepsza , już od 0,8 bara silnik zaczyna ładnie ciągnąć .

Wniosek, padnięta sprezyna, więc trzeba w cięgnie nowy otwór nawiercić ...
Dźwięki upuszczanego sprężonego powietrza przez westgate - bezcenne ...
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: TURBO W Y60

Post autor: KarolZG » pn lis 16, 2009 8:13 pm

W 20 letnim aucie , spręzyna od tego bączka co upuszcza spaliny z turbiny co ją napędzają(po przekroczeniu jakiejś tam wartości ) jest juz wyrobiona i najczęściej puszcza już od wartości mniejszych bo nie trzyma tak mocno i moze być tak że sprawna turbina dmucha tylko 0,5 bar . Stosując na przykład " Manual Boost Control " z serwisu aledrogo , koszt około 80zł , ręcznie regulujesz ciśnienie przy jakim otwiera sie zawór i tym samym podnosisz ciśnienie doładowania , ja po prostu wywierciłem w cięgnie od bączka co trzyma zawór dziurkę i napiąłem sprezyne mocniej, teraz turbina dmucha 0.9 bar . A te dźwięki to syczenie upuszczanego powietrza o ciśnieniu coś koło 1 bar . Wyraźnie słyszalne przy wysokich obrotach dymarki zwanej silnikiem RD28 .


Tutaj masz mocowanie cięgna od westgate rozwiązane za pomocą śruby rzymskiej , ale to nie patrolowy , tylko inny jakiś , ale fota jest żebyś wiedział o jakie cięgno chodzi .

http://a.swistak.pl/000/104/104448_1024.jpg
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 10:28 pm przez KarolZG, łącznie zmieniany 4 razy.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: N2O » pn lis 16, 2009 8:27 pm

Jak ci bardzo głośno syczy to zawór na kolektorze przepuszcza.
:)21
Do regulacji ciśnienia doładowania dobrze jest jak cięgno siłownika WG jest regulowane, np: poprzez śrubę rzymską.

To co pokazałeś na fotce to jest turbo ze zmienną geometrią. Całkiem inna rzecz pozbawiona WG.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: TURBO W Y60

Post autor: KarolZG » pn lis 16, 2009 8:34 pm

o, chyba i tu masz racje bo zauważyłem wokół tego kropki z oleju , chodzi Ci o tą wielką śrube na fotce ?
Obrazek

Nowsze silniki z wakum w głowicy zauważyłem że nie mają tego zaworu . Jaki jest jego cel ?

Foty wcześniej pomieszały mi sie,ale już poprawione .
Ostatnio zmieniony pn lis 16, 2009 8:39 pm przez KarolZG, łącznie zmieniany 3 razy.
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: TURBO W Y60

Post autor: N2O » pn lis 16, 2009 8:37 pm

Chodzi mi o zawór z przodu silnika wkręcony w kolektor dolotowy, taka klapka na sprężynie z zaworkiem w środku, tam też po tylu latach pada sprężyna i wypuszcza powietrze. Spokojnie można to zastąpić zaślepką z odpowiednim gwintem.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: Marcin-Kraków » pn lis 16, 2009 8:45 pm

KarolSawiak pisze:W 20 letnim aucie , spręzyna od tego bączka co upuszcza powietrze z turbiny (po przekroczeniu jakiejśtam wartości , w Y60 jest to 0,8 bar) jest juz wyrobiona i najczęściej puszcza już od wartości mniejszych bo nie trzyma tak mocno i moze być tak że sprawna turbina dmucha tylko 0,5 bar . Stosując na przykład " Manual Boost Control " , koszt około 80zł ręcznie podnosisz ciśnienie doładowania , ja po prostu wywierciłem w cięgnie od co trzyma zawór dziurkę i napiąłem sprezyne mocniej, teraz turbina dmucha 0.9 bar . A te dźwięki to syczenie upuszczanego powietrza o ciśnieniu coś koło 1 bar . Wyraźnie słyszalne przy wysokich obrotach dymarki zwanej silnikiem RD28 .


Tutaj masz mocowanie cięgna od westgate rozwiązane za pomocą nakrętek , ale to nie patrolowa turbina , tylko jakaś inna , ale fota jest żebyś wiedział o jakie cięgno chodzi .

http://img155.imageshack.us/i/turbo3ov3.gif/
Niby cos tam dzwoni, ale nie do konca wiesz w ktorym kosciele.

Jedno to zawor wastegate i baczek przy turbinie, drugie to zawor bezpieczenstwa na kolektorze. I bynajmniej nie mylcie tych elementow z BOV

Po chlopsku tlumaczac, kombinujac przy baczku, przesterowywujemy kiedy spaliny przestana napedzac turbine, a tym samym sprezarka przestanie wytwarzac wieksze cisnienie w ukladzie dolotowym. Nalezy pamietac ze baczek wysterowywuje wlasnie cisnienie ukladu dolotowego. Jednak nawet jakby nie odcinac spalin napedzajacych, sprezarka ma swoja ograniczona sprawnosc i nie jest w stanie pompowac w nieskonczonosc. Wiec jak ktos ma szczezla turbine to zabawa baczkiem i tam g... da.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
PG
 
 
Posty: 185
Rejestracja: wt lis 11, 2008 10:34 pm
Lokalizacja: KRK
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: PG » pn lis 16, 2009 11:08 pm

Panowie a w terrano 2.7td ile powinna turbina dmuchac?? tez cos na pograniczu 0,7-0,8 bara??
GEG AUTO-GAZ

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: TURBO W Y60

Post autor: QBS » śr lis 03, 2010 10:15 am

Quaczus pisze:Co proponujecie dać mu oryginał czy coś z Mercedesa Vito bo podobno pasuje idealnie?
Od jakiego vito? Bo tam chyba też były różne montowane.
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

Awatar użytkownika
QBS
Posty: 382
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Piła

Re: TURBO W Y60

Post autor: QBS » czw lis 04, 2010 2:02 pm

:)21 Zakładać nowego nie chciałem :)21
XJ >Y60->Ranger->KJ->P3

abrams
 
 
Posty: 187
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:41 pm
Lokalizacja: Zielona góra

Re: TURBO W Y60

Post autor: abrams » czw lis 04, 2010 7:23 pm

Za 13 dni pełny rok by minął :]

tomek_glw
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 43
Rejestracja: sob paź 10, 2009 9:17 pm

Re: TURBO W Y60

Post autor: tomek_glw » pt lis 05, 2010 11:50 am

Jeszcze ja - korzystając z okazji - poproszę o radę.
Chcę zamontować sobie wskaźnik ciśnienia doładowania. W sieci dostępnych jest wiele ale generalnie dzielą się na takie, które mają doprowadzony przewód ciśnienia do samego przyrządu i takie, które mają czujnik elektroniczny montowany oddzielnie (w komorze silnika) a do przyrządu (do kabiny) idą kabelki elektryczne.
Który lepszy i praktyczniejszy?

Dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: AHB » pt lis 05, 2010 12:12 pm

Zdecydowanie 'analog' czyli ten z wężykiem. Jeżeli jest to dobry zegar będzie Ci po prostu pokazywał prawdę. Te elektryczne nie tylko są droższe ale jeszcze niejako interpretują wskazania. Możesz kupić zwykły manometr glicerynowy - znakomity wskaźnik z tą jedną wadą, że nie ma podświetlenia.
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: TURBO W Y60

Post autor: KarolZG » pt lis 05, 2010 12:50 pm

polecam hansa-flex , mają homologację więc wskazania są wiarygodne i są z gliceryną wiec nie padną od drgań
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

filipfil
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 16, 2008 5:49 pm

Re: TURBO W Y60

Post autor: filipfil » pt lis 05, 2010 8:47 pm

Turbo od vito 638- raczej nie zadziała, ze stałą geometrią łopatek jest zupełnie ine, ze zmienną gemetrią wiadomo - inna bajka. W nowych modelach cdi są montowane chyba tylko ze zmienną geometrią. Podmiana chyba nie ma sensu,oryginał jak sprawny ładnie dmucha i nie ma co kombinować (jak nie zmieniamy na większą np).

Awatar użytkownika
daniel b
 
 
Posty: 1190
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 12:30 pm
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: TURBO W Y60

Post autor: daniel b » sob lis 06, 2010 9:36 am

Orginał wystarcza i nie ma co kombinować ,chyba że masz dużo czasu wolnego :)21
ZMOTA SCORPION Y60

abrams
 
 
Posty: 187
Rejestracja: śr lut 21, 2007 12:41 pm
Lokalizacja: Zielona góra

Re: TURBO W Y60

Post autor: abrams » sob lis 06, 2010 1:46 pm

Ja mam wskaźnik autogauge (wężyk do wskaźnika) od roku i jestem zadowolony. W nocy trochę za mocno świeci ale zawsze można przyciemnić folią. Pamiętaj jeśli czegoś niema to się nie zepsuje, a tak czujnik oddzielny wilgoci,błota,wody załapie i szlak go trafi.

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: denior » sob lis 06, 2010 7:22 pm

Zastanawiam sie tylko po co wam te wskazania ??
rozumiem przy strojeniu ale potem ??
czysta lanserka :)21 :)21
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

Awatar użytkownika
AHB
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pn cze 15, 2009 9:48 am
Lokalizacja: Kaszuby, Żuławy
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: AHB » sob lis 06, 2010 7:28 pm

Potem? Jeszcze trochę strojenia! Aż się przedobrzy. :)21
NIVA ---> GR Y60 ---> LC LJ70

Awatar użytkownika
KarolZG
 
 
Posty: 1081
Rejestracja: ndz lip 29, 2007 6:04 pm
Lokalizacja: Polska

Re: TURBO W Y60

Post autor: KarolZG » ndz lis 07, 2010 9:05 am

denior pisze:Zastanawiam sie tylko po co wam te wskazania ??
rozumiem przy strojeniu ale potem ??
czysta lanserka :)21 :)21

mi służy jako ekonomizer , na trasie wystarczy ciut odjąć gazu ,a doładowanie spada o 0.5 bara na ten przykład, co ma niebagatelny wpływ na spalanie , u mnie na 33 calowych kołach przy 80-90 na godzine pali 9-10 litrów ON
Samurai 1.3->Patrol GR Y60 2.8 ->Suzuki Jimny 1.3

Awatar użytkownika
denior
Posty: 472
Rejestracja: wt paź 10, 2006 6:43 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: TURBO W Y60

Post autor: denior » ndz lis 07, 2010 8:09 pm

8-9l no to super :o :o :o
cholera po co ja ten silnik zmieniałem przecież on tak mało pali - o ja głupi :)21 :)21 :)21

może jak by tak wywalić turbo żeby nic nie ładowało to przy 70-80 km/h spaliłby 5-6l :)2
no nie poniosło mnie 6-7l to chyba bardziej realne, jutro ide rwać turbinę napisze co i jak
pozdrawiam
Denior

GR Y60 1,9 TDI

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości