
BMW DIESEL POWER W PATROLU
Moderator: Kosiarz
-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Na pewno, nie będzie musiał pałować wolnossaka. Turbina oraz dobrze wyregulowana pompa robi swoje 

PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Doładowany diesel ma większą sprawność - odzyskuje energię ze spalin.
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Dorby wątek
i wesoły momentami
przegapiłem go wcześniej i teraz wszystkie 15 stron przeleciałem.
gdybym tak 4 lata temu go przeczytał, to bym pewnie dalej miał Y61 a nie Toyode do wypraw. Bo jedyne co mi w Parchu nie pasowało to ten 2.8TD6, a że i 3.0Di i 4.2TD Nissana to dla mnie porażka to wtedy wydawało się, że nie ma dobrego rozwiązania, a tu proszę bawarski diesel nawet na wyprawach robi
Ciekawe tez co będzie w tym sezonie w sporcie się działo - bo z tajnych infromacji które wyciekają z różnych garaży to wygląda że się szykuje jakiś wysyp "ryrrrarków 3.0d" biturbo albo LSów


gdybym tak 4 lata temu go przeczytał, to bym pewnie dalej miał Y61 a nie Toyode do wypraw. Bo jedyne co mi w Parchu nie pasowało to ten 2.8TD6, a że i 3.0Di i 4.2TD Nissana to dla mnie porażka to wtedy wydawało się, że nie ma dobrego rozwiązania, a tu proszę bawarski diesel nawet na wyprawach robi

Ciekawe tez co będzie w tym sezonie w sporcie się działo - bo z tajnych infromacji które wyciekają z różnych garaży to wygląda że się szykuje jakiś wysyp "ryrrrarków 3.0d" biturbo albo LSów

- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
albo przekrec snorkel wlotem do przodu
czytalem na tym forum kilka takich opinii ze ten zabieg daje odczuwalny efekt 


CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: pt sty 20, 2012 5:40 pm
- Lokalizacja: KRK
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Janusz2000 pisze:Dorby wąteki wesoły momentami
przegapiłem go wcześniej i teraz wszystkie 15 stron przeleciałem.
gdybym tak 4 lata temu go przeczytał, to bym pewnie dalej miał Y61 a nie Toyode do wypraw. Bo jedyne co mi w Parchu nie pasowało to ten 2.8TD6, a że i 3.0Di i 4.2TD Nissana to dla mnie porażka to wtedy wydawało się, że nie ma dobrego rozwiązania, a tu proszę bawarski diesel nawet na wyprawach robi![]()
Ciekawe tez co będzie w tym sezonie w sporcie się działo - bo z tajnych infromacji które wyciekają z różnych garaży to wygląda że się szykuje jakiś wysyp "ryrrrarków 3.0d" biturbo albo LSów
Probowałeś połączyć jedno z drugim ? Patrol z serduchem Toyoty


PATROL GR Y61 -> 4.2 HDJ 80 -> 33"
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: wt gru 11, 2012 1:49 pm
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
DOBRE!!!krzychooxxx pisze:albo przekrec snorkel wlotem do przoduczytalem na tym forum kilka takich opinii ze ten zabieg daje odczuwalny efekt



- UAZ Adventure
- Posty: 611
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
- Lokalizacja: Tarnów
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Cześć może to głupie pytanie ale kto pyta nie błądzi, jak to jest możliwe że bez świec tak bez problemu pali,patrolnieci.pl pisze:acha... auto przy -23 st. odpala bez świec żarowych:D

to zasługa konstrukcji M57 czy co ?
pozdro
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Pewnie to zasługa bezpośredniego wtrysku, owszem pomaga w rozruchu na zimnym, ale szczerze wątpię żeby odpalił przy takim mrozie bez świec, a już na pewno nie bez problemu, może po długich walkach z rozrusznikiem, kilka takich rozruchów i rozrusznik do roboty
Mam ciężarowego Mercedesa z poprzedniej porządnej epoki i fakt do -10 pali od strzała bez płomieniówki, przy większych mrozach też odpali, ale to już jest walka nie odpalanie.


Mam ciężarowego Mercedesa z poprzedniej porządnej epoki i fakt do -10 pali od strzała bez płomieniówki, przy większych mrozach też odpali, ale to już jest walka nie odpalanie.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: wt gru 11, 2012 1:49 pm
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
odpala za 2-gim zakręceniem przy takim mrozie,dziś było -17 i zapalił po 3 sekundach kręcenia:))
nie wiem czyja to zasługa zapytaj Pawła z FABRYKA4x4
)
nie wiem czyja to zasługa zapytaj Pawła z FABRYKA4x4

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Ja to nie rozumiem czemu nie zrobiliście grzania świec.
-
- Posty: 365
- Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
- Lokalizacja: kwiatkowawies
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
common rail panie
i zwiększone ciśnienie wtryskiwaczy

PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Bo sterownik drogi, a często się fajdoliN2O pisze:Ja to nie rozumiem czemu nie zrobiliście grzania świec.




A tak na poważnie, silnik zajebisty, tylko osprzęt taki se.

Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2013 12:39 am przez piotr e38, łącznie zmieniany 2 razy.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Nie wiem, nie znam się.


- Sawa GR
- Posty: 2376
- Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
- Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
W C8 miałem CR i grzał świece poniżej -20'C i to tylko jak auto spędziło ze dwa dni pod chmurką... Niższych temperatur nie zanotowałem przez 3 lata jak miałem to auto to się nie wypowiem. Patfinder pomimo CR grzeje świece 3sec.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Myślałem nad tym, ale 4 lata temu za dużo takich swapów jeszcze nie było - poza tym skoro można mieć Toyotę z silnikiem Toyoty to dlaczego motać Patrola z silnikiem ToyotyMaximus Vega pisze:Janusz2000 pisze:
Probowałeś połączyć jedno z drugim ? Patrol z serduchem ToyotyTo jest dobre rozwiązanie do prztestowania - zaliczę konkretną wyprawę to napiszę więcej. Na tą chwile BAJKA - jest moc i siła a przy tym spalanie podobne do Bawarii


a tak serio: wtedy byłem na etapie wkładania benzynowej V8mki do Patrola-rajdówki i swap miedzymarkowy wydawał mi się wtedy bardzo ryzykownym pod względem awaryjności rozwiązaniem. Wtedy dojrzałem tylko do zrobienia tego w rajdówce

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 2
- Rejestracja: pt sty 20, 2012 5:40 pm
- Lokalizacja: KRK
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Nie miałem okazji złapać 4.2 patrolowskiego stąd kwestia Toyoty - HDJ 80 24v.Janusz2000 pisze:Myślałem nad tym, ale 4 lata temu za dużo takich swapów jeszcze nie było - poza tym skoro można mieć Toyotę z silnikiem Toyoty to dlaczego motać Patrola z silnikiem ToyotyMaximus Vega pisze:Janusz2000 pisze:
Probowałeś połączyć jedno z drugim ? Patrol z serduchem ToyotyTo jest dobre rozwiązanie do prztestowania - zaliczę konkretną wyprawę to napiszę więcej. Na tą chwile BAJKA - jest moc i siła a przy tym spalanie podobne do Bawarii
- wiem to samo można powiedziec o BMW ale do X5-tki ciężko się wyciągarkę montuje
a tak serio: wtedy byłem na etapie wkładania benzynowej V8mki do Patrola-rajdówki i swap miedzymarkowy wydawał mi się wtedy bardzo ryzykownym pod względem awaryjności rozwiązaniem. Wtedy dojrzałem tylko do zrobienia tego w rajdówceOd tego czasu się okazało - w całym układzie przeniesienia napędu - nie miałem żadnych problemów, ani razu. Do tego ludzie zaczęli też coraz śmielej swapowac silniki w samochodach wyprawowych i cywilnych - 4.2 Nissana albo Toyoty, Igorowe V8ki z USA, a teraz jak się okazuje 3.0diesel z bawarii to także nie tylko historia rajdówek T1-ko podobnych...
Na ta chwilę mam nakręcone 2000 km - - uwagi na początek to:
+ konkretny zapas mocy i momentu obrotowego - zakopiankę w weekend przejechałem na 5 biegu

+ spalanie na poziomie -2L w porównaniu do ZD30
+ nie ma znaczenia jakość paliwa
+ teraz wiem co oznacza palenie na dotyk

- głośniejszy od ZD 30
- dłużej się rozgrzewa
Czekam na konkretny OFF-ROAD i pewnie wtedy będzie można więcej powiedzieć.
PATROL GR Y61 -> 4.2 HDJ 80 -> 33"
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Nie możliwe że coś jest głośniejsze od ZD30.


- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
W opinii mojego mechanika - a gość ma trochę pojęcia bo jest dobry i mu się przez warsztat przewija dosłownie wszystko od dostawczych, przez suvy i lekkie terenówki po Lexusy i A8-mki - to według niego 3.0d bmw to najlepszy silnik diesla we współczesnych samochodachpiotr e38 pisze:Bo sterownik drogi, a często się fajdoliN2O pisze:Ja to nie rozumiem czemu nie zrobiliście grzania świec.![]()
i przy okazji trza wozić komplet wtrysków w bagażniku, tak na wszelki wypadek i ze trzy czujniki ciśnienia na listwie, też na wszelki wypadek, wszak to BMW Panie, chyba jedyny producent u którego łańcuch rozrządu w dieslu jest dużo słabszy (jednorzędowy) niż w benzyniaku, urywają się tylko w dieslach, a i wtryski już pewnie piezoelektryczne, sama radość
![]()
![]()
A tak na poważnie, silnik zajebisty, tylko osprzęt taki se.
Miałem z nim taką rozmowę o dieslach jak zastanawiałem się nad kupnem dużego rodzinnego kombi/suva - Pokazał mi plac i mówi: "Panie Januszu widzi pan mój plac? 80% to diesle - diesel Forda leci to to i to, diesel VW i Audi leci to to i to" podobnie mi wyliczył dla silników PSA, Mercedesa ale także np dla silnika 2.0 bmw. Powiedział mi że jeśli już musi być diesel według niego 3.0 bmw to numer 1.
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
mam ziomka co hienuje tylko bmw serii 5 i zwykle sa to 3.0
roboty mu nie brakuje
w zasadzie silnik nie zajebliwy,osprzet leci
roboty mu nie brakuje

w zasadzie silnik nie zajebliwy,osprzet leci

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Toć to samo napisałem, układ tłokowo korbowy niezajebliwy, reszta taka se, w ogóle BMW ma zajebiste silniki benzynowe, diesla to zrobili niechcący i żaden im się nie udał, jedyna w miarę godna konstrukcja to przedmiotowe 3.0, ale też nie jest bez wad.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
- Janusz2000
-
- Posty: 900
- Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
W zeszłym roku na Baja Challenge byli Holendrzy 100-tką. Pierwszego dnia na odcinku gdzie był kaloryfer z kilku długich prostych, w miałkim piachu mi przy 120stu kończyła się para - a oni wyprzedzili mnie jakbym miał ręczny zaciągniętyMaximus Vega pisze:Janusz2000 pisze:Maximus Vega pisze:
Nie miałem okazji złapać 4.2 patrolowskiego stąd kwestia Toyoty - HDJ 80 24v.
Na ta chwilę mam nakręcone 2000 km - - uwagi na początek to:
+ konkretny zapas mocy i momentu obrotowego - zakopiankę w weekend przejechałem na 5 biegu.
+ spalanie na poziomie -2L w porównaniu do ZD30
+ nie ma znaczenia jakość paliwa
+ teraz wiem co oznacza palenie na dotyk
- głośniejszy od ZD 30
- dłużej się rozgrzewa
Czekam na konkretny OFF-ROAD i pewnie wtedy będzie można więcej powiedzieć.


Twierdzili też, że z 24-zoaworowego można wykręcić ponad 400KM ale to już robi się problematyczne, a sam silnik bardziej zawodny przy tym obciążeniu w warunkach rajdowych.
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
.......kiedy pojawią się posty co leci w tym osprzęcie dislowego silnika konkretnie



GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Wtryski, czujnik ciśnienia na listwie, pompa wysokociśnieniowa (to już rzadziej i po słuszniejszym przebiegu, no chyba że syf w paliwie, to szybciej), sterowanie turbiny z tego co pamiętam, to też przez jakieś elektro gówno, sterowniki świec żarowych, a tak poza tym to zajebisty motór

PS. Nie wiem jak mocny jest rozrząd w tym silniku, bo we wszystkich poprzednich dieslach produkcji BMW potrafił się łańcuch urwać i to nagminnie, mówię tu o TDS-ach, zarówno 1.8 jak i 2.5, ale to starsze konstrukcje, może tu coś poprawili.


PS. Nie wiem jak mocny jest rozrząd w tym silniku, bo we wszystkich poprzednich dieslach produkcji BMW potrafił się łańcuch urwać i to nagminnie, mówię tu o TDS-ach, zarówno 1.8 jak i 2.5, ale to starsze konstrukcje, może tu coś poprawili.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 57
- Rejestracja: wt gru 11, 2012 1:49 pm
- Lokalizacja: Zakopane
- Kontaktowanie:
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
u mnie wtryski są wymienione, komputer cały przesterowany ( na wyprawę drugi dostałem gratis) jeździłem na ruskim paliwie i wszystko było okej, świec żarowych nie ma:)
Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU
Ten nowy 2.0d BMW to dopiero debeściak: łańcuch po stronie koła zamachowego nie wytrzymuje 50kkm, wypitalają się zębatki a ta na wale jest niewymienna (trzeba wał wymieniać - w aso coś ok. 10kpln)... malinowo 

K160 sd33
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości