BMW DIESEL POWER W PATROLU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: kwiatkowawies » pt sty 25, 2013 12:41 pm

Na pewno, nie będzie musiał pałować wolnossaka. Turbina oraz dobrze wyregulowana pompa robi swoje :)21
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: N2O » pt sty 25, 2013 12:49 pm

Doładowany diesel ma większą sprawność - odzyskuje energię ze spalin.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Janusz2000 » pt sty 25, 2013 4:59 pm

Dorby wątek :)2 i wesoły momentami :)21 przegapiłem go wcześniej i teraz wszystkie 15 stron przeleciałem.

gdybym tak 4 lata temu go przeczytał, to bym pewnie dalej miał Y61 a nie Toyode do wypraw. Bo jedyne co mi w Parchu nie pasowało to ten 2.8TD6, a że i 3.0Di i 4.2TD Nissana to dla mnie porażka to wtedy wydawało się, że nie ma dobrego rozwiązania, a tu proszę bawarski diesel nawet na wyprawach robi :)2

Ciekawe tez co będzie w tym sezonie w sporcie się działo - bo z tajnych infromacji które wyciekają z różnych garaży to wygląda że się szykuje jakiś wysyp "ryrrrarków 3.0d" biturbo albo LSów :)21
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: krzychooxxx » pt sty 25, 2013 6:40 pm

albo przekrec snorkel wlotem do przodu :) czytalem na tym forum kilka takich opinii ze ten zabieg daje odczuwalny efekt :)21
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Maximus Vega
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 20, 2012 5:40 pm
Lokalizacja: KRK

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Maximus Vega » pt sty 25, 2013 9:07 pm

Janusz2000 pisze:Dorby wątek :)2 i wesoły momentami :)21 przegapiłem go wcześniej i teraz wszystkie 15 stron przeleciałem.

gdybym tak 4 lata temu go przeczytał, to bym pewnie dalej miał Y61 a nie Toyode do wypraw. Bo jedyne co mi w Parchu nie pasowało to ten 2.8TD6, a że i 3.0Di i 4.2TD Nissana to dla mnie porażka to wtedy wydawało się, że nie ma dobrego rozwiązania, a tu proszę bawarski diesel nawet na wyprawach robi :)2

Ciekawe tez co będzie w tym sezonie w sporcie się działo - bo z tajnych infromacji które wyciekają z różnych garaży to wygląda że się szykuje jakiś wysyp "ryrrrarków 3.0d" biturbo albo LSów :)21

Probowałeś połączyć jedno z drugim ? Patrol z serduchem Toyoty :-) To jest dobre rozwiązanie do prztestowania - zaliczę konkretną wyprawę to napiszę więcej. Na tą chwile BAJKA - jest moc i siła a przy tym spalanie podobne do Bawarii :-)
PATROL GR Y61 -> 4.2 HDJ 80 -> 33"

patrolnieci.pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt gru 11, 2012 1:49 pm
Lokalizacja: Zakopane
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: patrolnieci.pl » pt sty 25, 2013 9:08 pm

krzychooxxx pisze:albo przekrec snorkel wlotem do przodu :) czytalem na tym forum kilka takich opinii ze ten zabieg daje odczuwalny efekt :)21
DOBRE!!! :D :D :D
patrol Gr M57 BMW, Patrol GR 2.8 TD patrol Gr 4.2 benzyna

https://www.facebook.com/PatrolnieciPl

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: UAZ Adventure » sob sty 26, 2013 4:06 am

patrolnieci.pl pisze:acha... auto przy -23 st. odpala bez świec żarowych:D
Cześć może to głupie pytanie ale kto pyta nie błądzi, jak to jest możliwe że bez świec tak bez problemu pali, :)2
to zasługa konstrukcji M57 czy co ?


pozdro

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: piotr e38 » sob sty 26, 2013 10:39 am

Pewnie to zasługa bezpośredniego wtrysku, owszem pomaga w rozruchu na zimnym, ale szczerze wątpię żeby odpalił przy takim mrozie bez świec, a już na pewno nie bez problemu, może po długich walkach z rozrusznikiem, kilka takich rozruchów i rozrusznik do roboty :)21 :)21

Mam ciężarowego Mercedesa z poprzedniej porządnej epoki i fakt do -10 pali od strzała bez płomieniówki, przy większych mrozach też odpali, ale to już jest walka nie odpalanie.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

patrolnieci.pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt gru 11, 2012 1:49 pm
Lokalizacja: Zakopane
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: patrolnieci.pl » sob sty 26, 2013 1:16 pm

odpala za 2-gim zakręceniem przy takim mrozie,dziś było -17 i zapalił po 3 sekundach kręcenia:))
nie wiem czyja to zasługa zapytaj Pawła z FABRYKA4x4 :))
patrol Gr M57 BMW, Patrol GR 2.8 TD patrol Gr 4.2 benzyna

https://www.facebook.com/PatrolnieciPl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: N2O » sob sty 26, 2013 1:22 pm

Ja to nie rozumiem czemu nie zrobiliście grzania świec.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

kwiatkowawies
Posty: 365
Rejestracja: pn cze 22, 2009 7:20 pm
Lokalizacja: kwiatkowawies

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: kwiatkowawies » sob sty 26, 2013 3:11 pm

common rail panie :)21 i zwiększone ciśnienie wtryskiwaczy
PATROL Y61 V8 LONG TURYSTYK

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: piotr e38 » ndz sty 27, 2013 12:32 am

N2O pisze:Ja to nie rozumiem czemu nie zrobiliście grzania świec.
Bo sterownik drogi, a często się fajdoli :)21 :)21 i przy okazji trza wozić komplet wtrysków w bagażniku, tak na wszelki wypadek i ze trzy czujniki ciśnienia na listwie, też na wszelki wypadek, wszak to BMW Panie, chyba jedyny producent u którego łańcuch rozrządu w dieslu jest dużo słabszy (jednorzędowy) niż w benzyniaku, urywają się tylko w dieslach, a i wtryski już pewnie piezoelektryczne, sama radość :)21 :)21

A tak na poważnie, silnik zajebisty, tylko osprzęt taki se. :)2
Ostatnio zmieniony ndz sty 27, 2013 12:39 am przez piotr e38, łącznie zmieniany 2 razy.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: N2O » ndz sty 27, 2013 12:34 am

Nie wiem, nie znam się.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Sawa GR » pn sty 28, 2013 12:02 pm

W C8 miałem CR i grzał świece poniżej -20'C i to tylko jak auto spędziło ze dwa dni pod chmurką... Niższych temperatur nie zanotowałem przez 3 lata jak miałem to auto to się nie wypowiem. Patfinder pomimo CR grzeje świece 3sec.
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Janusz2000 » pn sty 28, 2013 1:26 pm

Maximus Vega pisze:
Janusz2000 pisze:

Probowałeś połączyć jedno z drugim ? Patrol z serduchem Toyoty :-) To jest dobre rozwiązanie do prztestowania - zaliczę konkretną wyprawę to napiszę więcej. Na tą chwile BAJKA - jest moc i siła a przy tym spalanie podobne do Bawarii :-)
Myślałem nad tym, ale 4 lata temu za dużo takich swapów jeszcze nie było - poza tym skoro można mieć Toyotę z silnikiem Toyoty to dlaczego motać Patrola z silnikiem Toyoty :)21 - wiem to samo można powiedziec o BMW ale do X5-tki ciężko się wyciągarkę montuje :)21
a tak serio: wtedy byłem na etapie wkładania benzynowej V8mki do Patrola-rajdówki i swap miedzymarkowy wydawał mi się wtedy bardzo ryzykownym pod względem awaryjności rozwiązaniem. Wtedy dojrzałem tylko do zrobienia tego w rajdówce :) Od tego czasu się okazało - w całym układzie przeniesienia napędu - nie miałem żadnych problemów, ani razu. Do tego ludzie zaczęli też coraz śmielej swapowac silniki w samochodach wyprawowych i cywilnych - 4.2 Nissana albo Toyoty, Igorowe V8ki z USA, a teraz jak się okazuje 3.0diesel z bawarii to także nie tylko historia rajdówek T1-ko podobnych...
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Maximus Vega
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pt sty 20, 2012 5:40 pm
Lokalizacja: KRK

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Maximus Vega » pn sty 28, 2013 1:36 pm

Janusz2000 pisze:
Maximus Vega pisze:
Janusz2000 pisze:

Probowałeś połączyć jedno z drugim ? Patrol z serduchem Toyoty :-) To jest dobre rozwiązanie do prztestowania - zaliczę konkretną wyprawę to napiszę więcej. Na tą chwile BAJKA - jest moc i siła a przy tym spalanie podobne do Bawarii :-)
Myślałem nad tym, ale 4 lata temu za dużo takich swapów jeszcze nie było - poza tym skoro można mieć Toyotę z silnikiem Toyoty to dlaczego motać Patrola z silnikiem Toyoty :)21 - wiem to samo można powiedziec o BMW ale do X5-tki ciężko się wyciągarkę montuje :)21
a tak serio: wtedy byłem na etapie wkładania benzynowej V8mki do Patrola-rajdówki i swap miedzymarkowy wydawał mi się wtedy bardzo ryzykownym pod względem awaryjności rozwiązaniem. Wtedy dojrzałem tylko do zrobienia tego w rajdówce :) Od tego czasu się okazało - w całym układzie przeniesienia napędu - nie miałem żadnych problemów, ani razu. Do tego ludzie zaczęli też coraz śmielej swapowac silniki w samochodach wyprawowych i cywilnych - 4.2 Nissana albo Toyoty, Igorowe V8ki z USA, a teraz jak się okazuje 3.0diesel z bawarii to także nie tylko historia rajdówek T1-ko podobnych...
Nie miałem okazji złapać 4.2 patrolowskiego stąd kwestia Toyoty - HDJ 80 24v.
Na ta chwilę mam nakręcone 2000 km - - uwagi na początek to:

+ konkretny zapas mocy i momentu obrotowego - zakopiankę w weekend przejechałem na 5 biegu :-).
+ spalanie na poziomie -2L w porównaniu do ZD30
+ nie ma znaczenia jakość paliwa
+ teraz wiem co oznacza palenie na dotyk :-)

- głośniejszy od ZD 30
- dłużej się rozgrzewa

Czekam na konkretny OFF-ROAD i pewnie wtedy będzie można więcej powiedzieć.
PATROL GR Y61 -> 4.2 HDJ 80 -> 33"

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: N2O » pn sty 28, 2013 1:45 pm

Nie możliwe że coś jest głośniejsze od ZD30.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Janusz2000 » pn sty 28, 2013 2:11 pm

piotr e38 pisze:
N2O pisze:Ja to nie rozumiem czemu nie zrobiliście grzania świec.
Bo sterownik drogi, a często się fajdoli :)21 :)21 i przy okazji trza wozić komplet wtrysków w bagażniku, tak na wszelki wypadek i ze trzy czujniki ciśnienia na listwie, też na wszelki wypadek, wszak to BMW Panie, chyba jedyny producent u którego łańcuch rozrządu w dieslu jest dużo słabszy (jednorzędowy) niż w benzyniaku, urywają się tylko w dieslach, a i wtryski już pewnie piezoelektryczne, sama radość :)21 :)21

A tak na poważnie, silnik zajebisty, tylko osprzęt taki se. :)2
W opinii mojego mechanika - a gość ma trochę pojęcia bo jest dobry i mu się przez warsztat przewija dosłownie wszystko od dostawczych, przez suvy i lekkie terenówki po Lexusy i A8-mki - to według niego 3.0d bmw to najlepszy silnik diesla we współczesnych samochodach

Miałem z nim taką rozmowę o dieslach jak zastanawiałem się nad kupnem dużego rodzinnego kombi/suva - Pokazał mi plac i mówi: "Panie Januszu widzi pan mój plac? 80% to diesle - diesel Forda leci to to i to, diesel VW i Audi leci to to i to" podobnie mi wyliczył dla silników PSA, Mercedesa ale także np dla silnika 2.0 bmw. Powiedział mi że jeśli już musi być diesel według niego 3.0 bmw to numer 1.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: tomek 79 » pn sty 28, 2013 2:31 pm

mam ziomka co hienuje tylko bmw serii 5 i zwykle sa to 3.0

roboty mu nie brakuje :wink:
w zasadzie silnik nie zajebliwy,osprzet leci :roll:

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: piotr e38 » pn sty 28, 2013 3:15 pm

Toć to samo napisałem, układ tłokowo korbowy niezajebliwy, reszta taka se, w ogóle BMW ma zajebiste silniki benzynowe, diesla to zrobili niechcący i żaden im się nie udał, jedyna w miarę godna konstrukcja to przedmiotowe 3.0, ale też nie jest bez wad.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
Janusz2000
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pn sty 09, 2006 7:34 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: Janusz2000 » pn sty 28, 2013 3:48 pm

Maximus Vega pisze:
Janusz2000 pisze:
Maximus Vega pisze:

Nie miałem okazji złapać 4.2 patrolowskiego stąd kwestia Toyoty - HDJ 80 24v.
Na ta chwilę mam nakręcone 2000 km - - uwagi na początek to:

+ konkretny zapas mocy i momentu obrotowego - zakopiankę w weekend przejechałem na 5 biegu :-).
+ spalanie na poziomie -2L w porównaniu do ZD30
+ nie ma znaczenia jakość paliwa
+ teraz wiem co oznacza palenie na dotyk :-)

- głośniejszy od ZD 30
- dłużej się rozgrzewa

Czekam na konkretny OFF-ROAD i pewnie wtedy będzie można więcej powiedzieć.
W zeszłym roku na Baja Challenge byli Holendrzy 100-tką. Pierwszego dnia na odcinku gdzie był kaloryfer z kilku długich prostych, w miałkim piachu mi przy 120stu kończyła się para - a oni wyprzedzili mnie jakbym miał ręczny zaciągnięty :)21 (oczywiście zostawiając za sobą ogon czarnego dymu). Po południu poszedłem do nich zobaczyć co zrobili silnikowi w tej Toyocie - ku mojemu zaskoczeniu mieli włożony 4.2 ale 12-zaworowy - żadnych kosmicznych patentów tylko turbinę wielkości wiadra, jebutny itercooler i pompę paliwa wydajności szambiary :)21 - twierdzili że mają 380KM i 800nm.. podejrzewam tylko że nie mieliści się w splaniu 10l/100
Twierdzili też, że z 24-zoaworowego można wykręcić ponad 400KM ale to już robi się problematyczne, a sam silnik bardziej zawodny przy tym obciążeniu w warunkach rajdowych.
RaceCars

Tacoma->Hilux 4.0 V6 TRD Supercharged
HDJ100
Touareg V8

Awatar użytkownika
iskra69
 
 
Posty: 911
Rejestracja: sob lut 16, 2008 8:26 pm
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: iskra69 » pt lut 01, 2013 10:49 pm

.......kiedy pojawią się posty co leci w tym osprzęcie dislowego silnika konkretnie :roll: ??
GR Y60 + Gaz69 = Meksyk
...a mnie nic nigdy nie wybucha i zdanżam na czas .

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: piotr e38 » sob lut 02, 2013 12:40 am

Wtryski, czujnik ciśnienia na listwie, pompa wysokociśnieniowa (to już rzadziej i po słuszniejszym przebiegu, no chyba że syf w paliwie, to szybciej), sterowanie turbiny z tego co pamiętam, to też przez jakieś elektro gówno, sterowniki świec żarowych, a tak poza tym to zajebisty motór :)21 :)21

PS. Nie wiem jak mocny jest rozrząd w tym silniku, bo we wszystkich poprzednich dieslach produkcji BMW potrafił się łańcuch urwać i to nagminnie, mówię tu o TDS-ach, zarówno 1.8 jak i 2.5, ale to starsze konstrukcje, może tu coś poprawili.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

patrolnieci.pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt gru 11, 2012 1:49 pm
Lokalizacja: Zakopane
Kontaktowanie:

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: patrolnieci.pl » sob lut 02, 2013 11:25 am

u mnie wtryski są wymienione, komputer cały przesterowany ( na wyprawę drugi dostałem gratis) jeździłem na ruskim paliwie i wszystko było okej, świec żarowych nie ma:)
patrol Gr M57 BMW, Patrol GR 2.8 TD patrol Gr 4.2 benzyna

https://www.facebook.com/PatrolnieciPl

pablojeep
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: pt mar 14, 2008 4:36 pm

Re: BMW DIESEL POWER W PATROLU

Post autor: pablojeep » pn lut 04, 2013 4:47 pm

Ten nowy 2.0d BMW to dopiero debeściak: łańcuch po stronie koła zamachowego nie wytrzymuje 50kkm, wypitalają się zębatki a ta na wale jest niewymienna (trzeba wał wymieniać - w aso coś ok. 10kpln)... malinowo :)21
K160 sd33

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości