...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Sawa GR
Posty: 2376
Rejestracja: śr wrz 29, 2010 4:10 pm
Lokalizacja: Łukasz - Czerwieńsk
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Sawa GR » śr gru 15, 2010 9:24 am

Wowos pisze:
psawiak pisze:Szukam uchwytu lusterka wewnętrznego do Y60:
Ktoś poratuje?
A ja się podłączę jak dorobić lusterko wewnętrzne, motać do sufitu, kleić na szybę? Obecnie wygląda to tak:
Obrazek
Patrol Y60 2,8TD 1992 - Jest
Niva 1,9D 1990 - Była
Pathfinder 2,5TD automat 2008 - On road

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » śr gru 15, 2010 9:51 am

Kup sobie na allegro jakies klejone na szybe i final. Zapominasz o sprawie. Byleby nie jakies za 3 zeta, bo Ci zaraz spadnie.

Tylko pamietaj do przyklejenia tylko klej montazowy do szyb albo gotowe zestawy do klejenia lusterek. Na tasme Ci predzej zcy pozniej odpadnie (tym bardziej przy jezdzeie w terenie) a na super glue (czy inne cyjanopany) na pewno peknie szyba.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

RX01
 
 
Posty: 263
Rejestracja: sob lip 28, 2007 7:08 am
Lokalizacja: Laskowice

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RX01 » śr gru 15, 2010 11:19 am

Wojtek_W pisze:Na tasme Ci predzej zcy pozniej odpadnie
Pozwolę się nie zgodzić - jeżeli zastosujesz taśmę dwustronną 3M i dotrzymasz technologii, to nie ma ch.. żeby odpadło.
GR long :)
Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów :D

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » śr gru 15, 2010 11:36 am

RX01 pisze:
Wojtek_W pisze:Na tasme Ci predzej zcy pozniej odpadnie
Pozwolę się nie zgodzić - jeżeli zastosujesz taśmę dwustronną 3M i dotrzymasz technologii, to nie ma ch.. żeby odpadło.

Kiedys kleilismy jakas dwustronna, czerwona - chyba wlasnie 3M. Jeden cm^2 mial miec chyba kilka dorbych kg nosnosci. Lusterko z tych ciezszych, bo bylo fotochromatyczne. Odpadlo po pol roku. Wszystko jak Pan Bog przekazal: odtluszczanie, dociskanie etc. Pozniej kleilismy super glue - nie odpadlo, ale pekla szyba. Przy wymianie szyby Pan nas uswiadomil i wkleil je na klej do szyb (mozna podobno dostac zestawy specjlanie do klejenia lusterek) trzyma juz chyba z 3 rok.
Pewnie tez zalezy czy luterko ciezsze czy nie. Ja opsuje moje problemy :)
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Marcin-Kraków » śr gru 15, 2010 12:19 pm

oko_demona pisze:
Wowos pisze:
psawiak pisze:Szukam uchwytu lusterka wewnętrznego do Y60:
Ktoś poratuje?
A ja się podłączę jak dorobić lusterko wewnętrzne, motać do sufitu, kleić na szybę? Obecnie wygląda to tak:
Oryginalne lusterko przykrec. Przeciez po to wlasnie masz to wyciecie w obudowie lampek.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

RX01
 
 
Posty: 263
Rejestracja: sob lip 28, 2007 7:08 am
Lokalizacja: Laskowice

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: RX01 » śr gru 15, 2010 4:28 pm

Wojtek_W pisze: Kiedys kleilismy jakas dwustronna, czerwona - chyba wlasnie 3M. Jeden cm^2 mial miec chyba kilka dorbych kg nosnosci. Lusterko z tych ciezszych, bo bylo fotochromatyczne. Odpadlo po pol roku. Wszystko jak Pan Bog przekazal: odtluszczanie, dociskanie etc.
No to coś zje..liście - nie ma takiej opcji, żeby odpadło.
Z doświadczenia wiem, że jak coś się dzieje nie tak przy klejeniu, to najczęściej wina jest w nie zachowaniu technologii lub źle dobranym kleju.
No ale nie byłem, nie widziałem, to się nie znam :)21
GR long :)
Urzędy w Polsce to wielki ciężar, dlatego kładzie się go na barki osłów :D

zamfir4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: sob gru 29, 2007 10:00 pm
Lokalizacja: Cisówka- Podlasie

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zamfir4 » czw gru 16, 2010 10:45 pm

Witajcie, poratujcie chłopa w potrzebie,mam pytanie a mianowicie czy wszystkie koniki w klawiturze są takie same, a chodzi o terrano I 2,7 td (plisss).pozdr zamfir4.
Na końcu i tak będzie dobrze, jeśli nie jest dobrze to nie jest jeszcze koniec. :lol:

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: rus_one » pt gru 17, 2010 5:42 pm

Ktoś tu orientuje się w gazie? Konkretnie chodzi o regulację. Kręciłem dziadostwem cały dzień i wyszło mi że najlepiej chodzi na całkowicie skręconej dawce. Parownik OMVL R90/E Śruba od wolnych obrotów lekko wykręcona, a dawka skręcona na max. Dopiero tak osiąga maź obroty na gazie, tyle że przymula na niskich obrotach. Przy zapiętym 4x4 na śniegu świeżym muszę mieć obroty tak ze 3000 żeby jechał. Krokowiec wywalony- nie działał. Wstawiona śruba.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: tomek 79 » pt gru 17, 2010 7:40 pm

filtr gazu mniemam wymieniony ?? :)21

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: piotr e38 » pt gru 17, 2010 7:45 pm

Co do gazu, odkręć w parowniku dawkę ok 2-2.1/2 obrotu, a baw się śrubą na przewodzie zasilającym mikser. Opisz efekty po zabawie. Pozdrawiam
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: piotr e38 » pt gru 17, 2010 7:50 pm

Dwa razy mi się wysłało
Ostatnio zmieniony pt gru 17, 2010 7:52 pm przez piotr e38, łącznie zmieniany 1 raz.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: piotr e38 » pt gru 17, 2010 7:51 pm

Co do gazu, odkręć w parowniku dawkę ok 2-2.1/2 obrotu, a baw się śrubą na przewodzie zasilającym mikser. Wstępnie zakręć ją tak aby na wolnych zaczął przygasać, a potem od tego ustawienia odkręć ze 2 obroty i sprawdź moc na górze, jak mało to odkręcasz( jak po odkręceniu na max. dalej brakuje góry, odkręcasz na reduktorze główną dawkę o 1/2 obr), jak dobrze możesz przykręcić, aż znajdziesz moment kiedy zaczyna brakować i od tego momentu odkręcasz dawkę o 1/4 do 1/2 obr. żeby nie brakło pod obciążeniem. Opisz efekty po zabawie. Pozdrawiam
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: rus_one » sob gru 18, 2010 9:04 am

Robiłem tak. Cały czas myślałem że brakuje mu gazu, a okazało się że po skręceniu całkowicie dopiero ma górne obroty. Tyle że na niskich jest słaby strasznie. Na razie testuję.


Jeszcze jedno- po włączeniu zapłonu powinien lecieć gaz, czy dopiero jak się odpala i jak już chodzi silnik. Bo u mnie na włączonym zapłonie leci gaz.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: piotr e38 » sob gru 18, 2010 12:48 pm

Z tego co piszesz, to raczej reduktor do regeneracji, nie wiem jak jest z uruchamianiem z samego gazu, ale jeśli odpalasz z benzyny i przełączasz na gaz, to w momencie przełączania otwiera się elektrozawór od gazu, pewnie przy rozruchu na gazie elektrozawór jest otwarty od momentu włączenia zapłonu, ale w u Ciebie prawdopodobnie padła membrana w reduktorze i zalewa silnik.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: rus_one » sob gru 18, 2010 1:51 pm

Czyli nie powinno dawać gazu na samym włączonym zapłonie?
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: piotr e38 » sob gru 18, 2010 2:03 pm

Jeśli masz opcję na centralce odpalania auta na samym gazie, to po włączeniu zapłonu elektrozawór się otworzy i gaz do reduktora popłynie, jeśli ustawisz na centralce pracę na benzynie elektrozawór powinien być zamknięty i odcinać dopływ do reduktora. Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi, bo pewny nie jestem, ale na logikę tak powinno być. Wydaje mi się że u Ciebie reduktor jest trafiony i gaz idzie pod zbyt dużym ciśnieniem i zalewa motór, dlatego chodzi tylko na wysokich obrotach.
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
rus_one
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz maja 02, 2010 8:19 am
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontaktowanie:

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: rus_one » sob gru 18, 2010 2:35 pm

Na niskich chodzi też, ale pod dużym obciążeniem nie ma siły jechać. Chyba zestaw naprawczy tak na wszelki wypadek zamówię.
miasto WOODSTOCKu

Disco 200 tdiPlug & przyspawaj & Play
Mitsumaniaki

piotr e38
Posty: 742
Rejestracja: pn sty 11, 2010 9:08 pm
Lokalizacja: Bronisze(k.Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: piotr e38 » sob gru 18, 2010 4:09 pm

A więc decyzja zapadła, do 160-ki dokupuję Y61 2,8TD krótki i mam kilka pytań.

Przeznaczenie Y61 - turystyka łofrołdowa i ew. letkie taplanie w błocie. (do zadań specjalnych 160-ka :)21 )

Rozważam kilka opcji usprawnienia Y61 i proszę o wszystkie za i przeciw do danej opcji.

Na początek kuracja wzmacniająca motór- dmuchnąć troszku więcej + dołożyć dawkę. Jeździć do momentu, aż czapka podskoczy, potem inny silnik.
Koła 33x12,5 z tego co wyczytałem wystarczy lift 2'' coby nigdzie nie tarło-prawda?
Waga ponad standard: porządny zderzak przód + winda, porządny zderzak tył.

Opcja 1. Zostawić ori sprężyny, dać podkładki +5cm, mocne amorki( bilstein b6) +5cm i nic więcej

Opcja 2. Wsadzić sprężyny z grubszego drutu (firmowe +5cm), mocne amorki jw.
Opcja 3. Nic nie ruszać w zawiasie, ew. dobre amory i liftnąć budę +5cm.

Proszę kolegów o poradę lub jakąś ciekawszą opcję niż moje. Wszystkie za i przeciw mile widziane. Pozdrawiam :D
PATROL K160 SD33T Krótki - 2szt
PATROL Y61 RD28Ti Krótki - sprzedany
PATROL Y61 TD42T LONG

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » sob gru 18, 2010 4:32 pm

Zrób opcję 2 - a 33/12/15 i tak wejdą bez żadnych modyfikacji tylko musi być felga z ET -25 co najmniej.
Ostatnio zmieniony sob gru 18, 2010 4:57 pm przez zagaj1, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » sob gru 18, 2010 4:54 pm

piotr e38 pisze:A więc decyzja zapadła, do 160-ki dokupuję Y61 2,8TD krótki i mam kilka pytań.

Przeznaczenie Y61 - turystyka łofrołdowa i ew. letkie taplanie w błocie. (do zadań specjalnych 160-ka :)21 )

Rozważam kilka opcji usprawnienia Y61 i proszę o wszystkie za i przeciw do danej opcji.

Na początek kuracja wzmacniająca motór- dmuchnąć troszku więcej + dołożyć dawkę. Jeździć do momentu, aż czapka podskoczy, potem inny silnik.
Koła 33x12,5 z tego co wyczytałem wystarczy lift 2'' coby nigdzie nie tarło-prawda?
Waga ponad standard: porządny zderzak przód + winda, porządny zderzak tył.

Opcja 1. Zostawić ori sprężyny, dać podkładki +5cm, mocne amorki( bilstein b6) +5cm i nic więcej

Opcja 2. Wsadzić sprężyny z grubszego drutu (firmowe +5cm), mocne amorki jw.
Opcja 3. Nic nie ruszać w zawiasie, ew. dobre amory i liftnąć budę +5cm.

Proszę kolegów o poradę lub jakąś ciekawszą opcję niż moje. Wszystkie za i przeciw mile widziane. Pozdrawiam :D

Po pierwsze. Jak do turystyki to *tylko* dlugiego. Spanie w srodku/ miejsce. Wygoda nieporownywalna z krotkim - cena niewiele wieksza. Sprezyny po mojemu musisz wymienic. Sama wysokosc to jedno, ale charakterystyka to drugie. Lift samej budy imho bez sensu. Chyba,ze niechcesz nic ruszac w zawiasie, ale wtedy nie wiem czy 33 wejdzie,zeby nie tarlo nawet w skrajnych polozeniach. Z tego co ja wiem to +2 powinno byc, ale skoro Zagaj mowi,ze wejdzie z odpowiednim ET to pewnie wie co mowi :)

Wedlug mnie bramka numer 2.
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » sob gru 18, 2010 4:57 pm

I gdzie tym Y61 będziesz jeździł?
A tak w ogóle to będziesz mocno zawiedziony brakiem dynamiki w porównaniu do SD33T.
Sam tuning tego silnika nie jest taki prosty jak na mechanicznej pompie z Y60.
Nie ma sensu robić liftu budy bo prawie seryjne Y61 mieści w nadkolach kółka 35".
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » sob gru 18, 2010 5:09 pm

N2O pisze: Nie ma sensu robić liftu budy bo prawie seryjne Y61 mieści w nadkolach kółka 35".
:)21

Prawie seryjna to znaczy co jest dlubniete? Podciecia?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: N2O » sob gru 18, 2010 5:13 pm

Robisz najlepiej lift zawiasu i ewentualnie modyfikujesz bodajże chlapacze.
A tak poza tym to 35" innej 35" nie równa.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wojtek_W
 
 
Posty: 9861
Rejestracja: pt cze 11, 2010 3:42 pm

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: Wojtek_W » sob gru 18, 2010 5:26 pm

Chodzi o oczywiscie o 35 calowe trzydziestkipiatki ;)
Nie,zebym sie czepial, ale zawieszenie z liftem to chyba nie jest prawie seryjna :)21
A w seryjnej serii co wchodzi najwieksze,zeby nie ocieralo sie? 33?
y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: ...mam dylemat ....NIE WIESZ GDZIE PYTAC PYTAJ TU

Post autor: zagaj1 » sob gru 18, 2010 5:40 pm

33''
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Zablokowany

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości