Wymień tuleje panharda. Już kilka osób potwierdza, że to może być przyczyną. U mnie też tak było i też nie było tego wiadać bez dokładnego sprawdzenia.Raymund pisze:To dziwne ale następnego dnia (noc patrol spędził na parkingu ) przez pierwsze 2 godziny jazdy nic nie trzęslo
Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Moderator: Kosiarz
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Jeśli to wina panharda to mam do wymiany tylko tą wahliwa bo druga juz zmieniłem parę miechów wczesniej.LSD pisze:Wymień tuleje panharda. Już kilka osób potwierdza, że to może być przyczyną. U mnie też tak było i też nie było tego wiadać bez dokładnego sprawdzenia.Raymund pisze:To dziwne ale następnego dnia (noc patrol spędził na parkingu ) przez pierwsze 2 godziny jazdy nic nie trzęslo
Zobaczymy.
Dzięki.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Dość dziwne jest wymienianie jednej poduszki w panhardzie
szczególnie, że kosztuje około 30 zł w zamienniku.

Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Jest tu watek o tym gdzies.
Kupione oryginaly ale do y60 bo do y61 pasowala tylko jedna
druga mi zbywa , dobrze ze przypomniales to komus dam 
Kupione oryginaly ale do y60 bo do y61 pasowala tylko jedna


Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Dupa blada.
Na trzepakach wyszło ze niby wszystko ok. Panowie oglądali,nadali i
jedyne co można wymienić to łącznik tylnego stabi.
Natomiast patrol dalej wpada w rezonans ,juz od 70ki da się odczuć go na kierownicy a im szybciej tym gorzej bo aż cały przód wibruje.

Na trzepakach wyszło ze niby wszystko ok. Panowie oglądali,nadali i
jedyne co można wymienić to łącznik tylnego stabi.
Natomiast patrol dalej wpada w rezonans ,juz od 70ki da się odczuć go na kierownicy a im szybciej tym gorzej bo aż cały przód wibruje.

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Opowiedz jak masz zrobiony lift, o ile masz.
Szarpaki to zło. No, może nie całkiem, ale też na tym nie należy poprzestać.
Sprawdzać rękami za koła, oraz poprzez wymontowanie elementów i paczanie oczyma.
Szarpaki to zło. No, może nie całkiem, ale też na tym nie należy poprzestać.
Sprawdzać rękami za koła, oraz poprzez wymontowanie elementów i paczanie oczyma.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Lift ma być po usunięciu przyczyn powstawania rezonansu .


- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Opisz dokładnie jakie są objawy.
Przede wszystkim interesują mnie następujące rzeczy:
- czy shimmy występuje automatycznie przy przekroczeniu 70 km/h czy coś je musi wywołać - np wjechanie w dziurę?
- jak zachowuje się kierownica - tylko drga czy szarpie ją naprzemiennie prawo / lewo ?
Tak bajdełej to na szarpakach bardzo łatwo niewypatrzeć luzu na panhardzie, bo szarpaki badają przedewszystkim luz pomiędzy kołami, a nie pomiędzy mostem a ramą.
Organoleptycznie należy jeszcze sprawdzić dokręcenie śrub przekładni kierowniczej do ramy oraz czy nie ma pęknięć spawów gdzieś w okolicy mocowanie drążka panharda do ramy (cały ten wspornik z mocowniem przekładni kierowniczej)
Przede wszystkim interesują mnie następujące rzeczy:
- czy shimmy występuje automatycznie przy przekroczeniu 70 km/h czy coś je musi wywołać - np wjechanie w dziurę?
- jak zachowuje się kierownica - tylko drga czy szarpie ją naprzemiennie prawo / lewo ?
Tak bajdełej to na szarpakach bardzo łatwo niewypatrzeć luzu na panhardzie, bo szarpaki badają przedewszystkim luz pomiędzy kołami, a nie pomiędzy mostem a ramą.
Organoleptycznie należy jeszcze sprawdzić dokręcenie śrub przekładni kierowniczej do ramy oraz czy nie ma pęknięć spawów gdzieś w okolicy mocowanie drążka panharda do ramy (cały ten wspornik z mocowniem przekładni kierowniczej)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Też kiedyś męczyłem taki temat i mimo nie wyczuwalnych luzów na panhardzie wymieniłem tuleje i problem znikł.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- Fiba
-
- Posty: 3725
- Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
- Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
- Kontaktowanie:
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Dokładnie miałem podobnie i po wymianiemiastek pisze:Też kiedyś męczyłem taki temat i mimo nie wyczuwalnych luzów na panhardzie wymieniłem tuleje i problem znikł.
tulei panharda na oryginały nissana spokój .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Więc tak ,shimmi występuje zawsze po przekroczeniu 80 ki.
Kończy się przy okolo 103km .
Od około 70ki występuje drżenie,wibracje, przodu auta.Czuć i słychać.
Przy 105 ustają.
Gdy podczas jazdy 70-90 delikatnie kręce kierownica prawo lewo wyczuwalne są wibracje i jakby dziwne przeskoki w układzie UJ wie jak to opisać
Może to wał?
Kończy się przy okolo 103km .
Od około 70ki występuje drżenie,wibracje, przodu auta.Czuć i słychać.
Przy 105 ustają.
Gdy podczas jazdy 70-90 delikatnie kręce kierownica prawo lewo wyczuwalne są wibracje i jakby dziwne przeskoki w układzie UJ wie jak to opisać


Może to wał?
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Nie.
Co ma wał do układu kierowniczego? Nic.
Masz gdzieś luz/luzy, które się sumują i robią psikusa. Być może w połączeniu ze złą geometrią.
Dokładna diagnostyka punkt po punkcie przez kogoś, kto wie czego szukać i potrafi macać.
Co ma wał do układu kierowniczego? Nic.
Masz gdzieś luz/luzy, które się sumują i robią psikusa. Być może w połączeniu ze złą geometrią.
Dokładna diagnostyka punkt po punkcie przez kogoś, kto wie czego szukać i potrafi macać.
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
To nie prom kosmiczny.
Łożyska kół
Łożyska zwrotnic
Końcówki drążków kierowniczych
Przekładnia
Tuleje panharda wraz z mocowaniami
Tuleje wahaczy przednich (bardzo mało prawdopodobne, musiało by ich nie być wcale)
Geometria cała. Czyli wszystko. Zbieżność, kąty, kąt na sworzniu zwrotnicy.
Wyważenie kół, błoto na felgach, jajowatość opon.
O czymś zapomniałem?
Łożyska kół
Łożyska zwrotnic
Końcówki drążków kierowniczych
Przekładnia
Tuleje panharda wraz z mocowaniami
Tuleje wahaczy przednich (bardzo mało prawdopodobne, musiało by ich nie być wcale)
Geometria cała. Czyli wszystko. Zbieżność, kąty, kąt na sworzniu zwrotnicy.
Wyważenie kół, błoto na felgach, jajowatość opon.
O czymś zapomniałem?
XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Adres do goscia który to ogarnie.
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
Takie objawy to nie shimmy tylko zwykłe drgania kół.Raymund pisze:Więc tak ,shimmi występuje zawsze po przekroczeniu 80 ki.
Kończy się przy okolo 103km .
Od około 70ki występuje drżenie,wibracje, przodu auta.Czuć i słychać.
Przy 105 ustają.
Gdy podczas jazdy 70-90 delikatnie kręce kierownica prawo lewo wyczuwalne są wibracje i jakby dziwne przeskoki w układzie UJ wie jak to opisać![]()
![]()
Może to wał?
Shimmy to naprzemienne, samoczynne skręcanie kół lewo / prawo praktycznie nie do opanowania, coraz bardziej narastające i na pewno nie kończące się samoczynnie przy większej prędkości. Pomaga tylko gwałtowne hamowanie. Potrafi narosnąc do tego stopnia, że nie jesteś w stanie opanować auta na drodze. Kto przeżył prawdziwe shimmy ten wie o co chodzi

Występując w motocyklach często kończy się upadkiem.
W Twoim przypadku radzę zacząć od założenia innych kół na przednią oś. Możesz nawet spróbować zamienić własne tył / przód. Przyczyną może być niewidoczne uszkodzenie / zniekształcenie opony, ujawniające się przy większej prędkości.
Tu masz film z prawdziwym shimmy w jeepie. Zobacz co dzieje się w przednimi kołami.
https://www.youtube.com/watch?v=EqtdD3gm-hw
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)
U mnie na którejś wycieczce po Rumuni ujawniło się shimmy w Y60 ..... auto było do tego stopnia nie do opanowania, że przy prędkości koło 60km prawie samoczynnie zmieniało pas ruchu. Ze względu na to, że łożyska kół i zwrotnic były robione przed wyjazdem, pozostały końcówki drążków i tuleje Panharda. Po wymianie drążków kierowniczych objawy ustały prawie całkowicie. Po powrocie do domu wymieniłem tuleje w Panhardzie przednim i o temacie zapomniałem do dzisiaj.
Ostatnio w Y61 pojawiły mi się drgania (nie shimmy) - delikatne ale mega wkurw... , tym bardziej, że na małych "szosowych" oponach.
Zrobiłem przód kompleksowo tak jak ernil napisał:
Łożyska kół
Łożyska zwrotnic
Końcówki drążków kierowniczych
Tuleje panharda
Dostał tyż nowy amor skrętu i drgań ni ma.
Chcesz mieć spokój to zrób wsio i będziesz zadowolony
Ostatnio w Y61 pojawiły mi się drgania (nie shimmy) - delikatne ale mega wkurw... , tym bardziej, że na małych "szosowych" oponach.
Zrobiłem przód kompleksowo tak jak ernil napisał:
Łożyska kół
Łożyska zwrotnic
Końcówki drążków kierowniczych
Tuleje panharda
Dostał tyż nowy amor skrętu i drgań ni ma.
Chcesz mieć spokój to zrób wsio i będziesz zadowolony

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości