Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: LSD » ndz sie 17, 2014 10:00 pm

Raymund pisze:To dziwne ale następnego dnia (noc patrol spędził na parkingu ) przez pierwsze 2 godziny jazdy nic nie trzęslo :roll:
Wymień tuleje panharda. Już kilka osób potwierdza, że to może być przyczyną. U mnie też tak było i też nie było tego wiadać bez dokładnego sprawdzenia.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » ndz sie 17, 2014 10:09 pm

LSD pisze:
Raymund pisze:To dziwne ale następnego dnia (noc patrol spędził na parkingu ) przez pierwsze 2 godziny jazdy nic nie trzęslo :roll:
Wymień tuleje panharda. Już kilka osób potwierdza, że to może być przyczyną. U mnie też tak było i też nie było tego wiadać bez dokładnego sprawdzenia.
Jeśli to wina panharda to mam do wymiany tylko tą wahliwa bo druga juz zmieniłem parę miechów wczesniej.
Zobaczymy.
Dzięki.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: LSD » ndz sie 17, 2014 10:38 pm

Dość dziwne jest wymienianie jednej poduszki w panhardzie :o szczególnie, że kosztuje około 30 zł w zamienniku.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » pn sie 18, 2014 1:54 pm

Jest tu watek o tym gdzies.
Kupione oryginaly ale do y60 bo do y61 pasowala tylko jedna :)21 druga mi zbywa , dobrze ze przypomniales to komus dam :)2

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » śr sie 20, 2014 7:55 pm

Dupa blada.
Na trzepakach wyszło ze niby wszystko ok. Panowie oglądali,nadali i
jedyne co można wymienić to łącznik tylnego stabi.
Natomiast patrol dalej wpada w rezonans ,juz od 70ki da się odczuć go na kierownicy a im szybciej tym gorzej bo aż cały przód wibruje.
:)16

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: ernil » śr sie 20, 2014 8:05 pm

Opowiedz jak masz zrobiony lift, o ile masz.
Szarpaki to zło. No, może nie całkiem, ale też na tym nie należy poprzestać.
Sprawdzać rękami za koła, oraz poprzez wymontowanie elementów i paczanie oczyma.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » śr sie 20, 2014 8:12 pm

Lift ma być po usunięciu przyczyn powstawania rezonansu .
:)11

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: LSD » śr sie 20, 2014 9:26 pm

Opisz dokładnie jakie są objawy.
Przede wszystkim interesują mnie następujące rzeczy:

- czy shimmy występuje automatycznie przy przekroczeniu 70 km/h czy coś je musi wywołać - np wjechanie w dziurę?
- jak zachowuje się kierownica - tylko drga czy szarpie ją naprzemiennie prawo / lewo ?

Tak bajdełej to na szarpakach bardzo łatwo niewypatrzeć luzu na panhardzie, bo szarpaki badają przedewszystkim luz pomiędzy kołami, a nie pomiędzy mostem a ramą.

Organoleptycznie należy jeszcze sprawdzić dokręcenie śrub przekładni kierowniczej do ramy oraz czy nie ma pęknięć spawów gdzieś w okolicy mocowanie drążka panharda do ramy (cały ten wspornik z mocowniem przekładni kierowniczej)
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: miastek » czw sie 21, 2014 10:40 am

Też kiedyś męczyłem taki temat i mimo nie wyczuwalnych luzów na panhardzie wymieniłem tuleje i problem znikł.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Fiba
 
 
Posty: 3725
Rejestracja: pt sie 17, 2007 11:17 am
Lokalizacja: Podkarpackie Nowa Dęba
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Fiba » czw sie 21, 2014 10:48 am

miastek pisze:Też kiedyś męczyłem taki temat i mimo nie wyczuwalnych luzów na panhardzie wymieniłem tuleje i problem znikł.
Dokładnie miałem podobnie i po wymianie
tulei panharda na oryginały nissana spokój .
Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca ,który siedzi w domu.

Patrol Y60 2.8
Patrol Y61 2.8

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » czw sie 21, 2014 9:54 pm

Więc tak ,shimmi występuje zawsze po przekroczeniu 80 ki.
Kończy się przy okolo 103km .
Od około 70ki występuje drżenie,wibracje, przodu auta.Czuć i słychać.
Przy 105 ustają.
Gdy podczas jazdy 70-90 delikatnie kręce kierownica prawo lewo wyczuwalne są wibracje i jakby dziwne przeskoki w układzie UJ wie jak to opisać :)11 :)16
Może to wał?

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: ernil » czw sie 21, 2014 10:06 pm

Nie.
Co ma wał do układu kierowniczego? Nic.
Masz gdzieś luz/luzy, które się sumują i robią psikusa. Być może w połączeniu ze złą geometrią.
Dokładna diagnostyka punkt po punkcie przez kogoś, kto wie czego szukać i potrafi macać.
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: ernil » czw sie 21, 2014 10:11 pm

To nie prom kosmiczny.

Łożyska kół
Łożyska zwrotnic
Końcówki drążków kierowniczych
Przekładnia
Tuleje panharda wraz z mocowaniami
Tuleje wahaczy przednich (bardzo mało prawdopodobne, musiało by ich nie być wcale)

Geometria cała. Czyli wszystko. Zbieżność, kąty, kąt na sworzniu zwrotnicy.

Wyważenie kół, błoto na felgach, jajowatość opon.

O czymś zapomniałem?
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: Raymund » czw sie 21, 2014 10:38 pm

Adres do goscia który to ogarnie.

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: LSD » pt sie 22, 2014 7:59 am

Raymund pisze:Więc tak ,shimmi występuje zawsze po przekroczeniu 80 ki.
Kończy się przy okolo 103km .
Od około 70ki występuje drżenie,wibracje, przodu auta.Czuć i słychać.
Przy 105 ustają.
Gdy podczas jazdy 70-90 delikatnie kręce kierownica prawo lewo wyczuwalne są wibracje i jakby dziwne przeskoki w układzie UJ wie jak to opisać :)11 :)16
Może to wał?
Takie objawy to nie shimmy tylko zwykłe drgania kół.

Shimmy to naprzemienne, samoczynne skręcanie kół lewo / prawo praktycznie nie do opanowania, coraz bardziej narastające i na pewno nie kończące się samoczynnie przy większej prędkości. Pomaga tylko gwałtowne hamowanie. Potrafi narosnąc do tego stopnia, że nie jesteś w stanie opanować auta na drodze. Kto przeżył prawdziwe shimmy ten wie o co chodzi :wink:
Występując w motocyklach często kończy się upadkiem.

W Twoim przypadku radzę zacząć od założenia innych kół na przednią oś. Możesz nawet spróbować zamienić własne tył / przód. Przyczyną może być niewidoczne uszkodzenie / zniekształcenie opony, ujawniające się przy większej prędkości.

Tu masz film z prawdziwym shimmy w jeepie. Zobacz co dzieje się w przednimi kołami.

https://www.youtube.com/watch?v=EqtdD3gm-hw
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
mik
Posty: 2077
Rejestracja: czw cze 23, 2005 5:23 pm
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Re: Shimmy... Shimano... Szymany... ;)

Post autor: mik » pt sie 22, 2014 10:25 am

U mnie na którejś wycieczce po Rumuni ujawniło się shimmy w Y60 ..... auto było do tego stopnia nie do opanowania, że przy prędkości koło 60km prawie samoczynnie zmieniało pas ruchu. Ze względu na to, że łożyska kół i zwrotnic były robione przed wyjazdem, pozostały końcówki drążków i tuleje Panharda. Po wymianie drążków kierowniczych objawy ustały prawie całkowicie. Po powrocie do domu wymieniłem tuleje w Panhardzie przednim i o temacie zapomniałem do dzisiaj.

Ostatnio w Y61 pojawiły mi się drgania (nie shimmy) - delikatne ale mega wkurw... , tym bardziej, że na małych "szosowych" oponach.
Zrobiłem przód kompleksowo tak jak ernil napisał:
Łożyska kół
Łożyska zwrotnic
Końcówki drążków kierowniczych
Tuleje panharda
Dostał tyż nowy amor skrętu i drgań ni ma.

Chcesz mieć spokój to zrób wsio i będziesz zadowolony :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości