Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
TiNiO
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 9:56 pm
Lokalizacja: -= Gdańsk =-
Kontaktowanie:

Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: TiNiO » śr maja 16, 2007 8:24 am

Dla tych co niewiedza ile można wlac oleju do waszych machinek polecam ta stronke:

http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/Select.asp

Po wyborze swojego autka dostajesz informacje ile litrów wchodzi płynów do waszych potworków :) Jest tam wykaz wszystkich płynów od Oleju silnikowego po płyn do chłodnicy.

Jako ze jest to stronka Valvolina odrazu obok jest propozycja płynu jaki lac , oczywiście nikogo nie zmuszam do kozystania z tych propozycji.
Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
ORSON_V6
 
 
Posty: 1051
Rejestracja: pt mar 04, 2005 12:06 pm
Lokalizacja: N=ok.52°34' E=ok.17°15'
Kontaktowanie:

Post autor: ORSON_V6 » śr maja 16, 2007 9:25 am

Jak tak to proponuje przykleić temat i juz o tym nie pisać. 8)
G 460.2 - był 2.3 -jest 3.0 D
orson@4x4wlkp.pl

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr maja 16, 2007 11:31 am

i bzdury ten program pokazuje z ilościami płynów :)3
przynajmniej do mojego samochodu i ilości podawanych przez producenta i tych sprawdzonych organoleptycznie :evil:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
TiNiO
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 9:56 pm
Lokalizacja: -= Gdańsk =-
Kontaktowanie:

Post autor: TiNiO » śr maja 16, 2007 11:43 am

Ja sprawdzięłm na kilku samochodach i według tych danych dane sa prawidłowe
Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Post autor: lbl78 » śr maja 16, 2007 11:56 am

nie wiem czy jest sens rozwijać temat poradnik dobry w zakresie co lać :) ale jakbym lal tyle co napisane to do silnika o litr za mało, do reduktora o 0,6 do skrzyni o poł litra a do mostu o 0,3 za dużo wiec nie wiem ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » czw maja 17, 2007 6:15 am

Sprawdzałem kilka aut, dane ze strony grają z danymi producenta. Tak więc według mnie OK.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Small
 
 
Posty: 165
Rejestracja: wt kwie 11, 2006 9:56 am
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Small » pt maja 18, 2007 8:05 am

Takich stron trochę jest w sieci. Znalazłem takie, moze komuś się przydadzą. Albo przynajmniej będzie można zrobić male porównanie gdzie ile leje sie płynów.
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php oleje ELF
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... &langid=12 oleje Castrol
Patrol GRyzie

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » pt maja 18, 2007 7:43 pm

Small pisze:Takich stron trochę jest w sieci. Znalazłem takie, moze komuś się przydadzą. Albo przynajmniej będzie można zrobić male porównanie gdzie ile leje sie płynów.
http://www.elf.com.pl/dobor_olejow/www/oleje.php oleje ELF
http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... &langid=12 oleje Castrol
Bardzo niedokladne. I to sprawdzajac na popularnych autach typu Vw :)3
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » pt lip 27, 2007 10:42 am

hej
czy te zalewki z FAQ odnosnie GR mozna zastosowac do k160?
Czy to calkowicie inna sprawa?

http://www.rajdy4x4.pl/patrol-faq/index.php?idd=52

bo musze pakiecik startowy pomotac... :D a nie wiem czego ,gdzie i ile zalac.

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Post autor: gebels » pt lip 27, 2007 11:18 am

Tu masz czym zalać K160, olej możesz wlać dowolnej firmy, parametry oleju msz ilości też masz nawet co ile zmieniać


Component Capacity Product Check/Change
Engine SD 33/SD 33T
9 liter Havoline Ultra 5W-40
Havoline Ultra S 5W-40
Havoline Energy 5W-30
Havoline Extra 10W-40
Havoline Extra 15W-50
Havoline Diesel Extra 10W-40 - / Change 5000 km / 6 months
Differential, rear, with differential lock, (4x2) 2,8 liter Multigear S SAE 75W-90
Syn-Star GL SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex EP-B SAE 85W-90
Geartex EP-C SAE 80W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Differential, rear, limited slip (4x2) 2 liter Geartex LS SAE 85W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Differential, rear (4x2) 2 liter Multigear S SAE 75W-90
Syn-Star GL SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex EP-B SAE 85W-90
Geartex EP-C SAE 80W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Differential, front (4x4) 1,5 liter Multigear S SAE 75W-90
Syn-Star GL SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex EP-B SAE 85W-90
Geartex EP-C SAE 80W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Transferbox 1,8 liter Multigear MTF SAE 75W-80W
Multigear S SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex S4 SAE 75W-90
Geartex EP-A SAE 75W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Transmission, manual 5/1 2,7 liter Multigear MTF SAE 75W-80W
Multigear S SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex S4 SAE 75W-90
Geartex EP-A SAE 75W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Hydraulic brakes/clutch system Brake Fluid - / Change 40000 km / 24 months
Power steering 1,1 liter Texamatic 7045 E
Synthetic ATF Heavy Duty
Texamatic S Check 20000 km / 12 months / -
Grease points/nipples Starplex EP 2
Multifak EP 2 Check 10000 km / 6 months / -
Cooling system 12,9 liter Havoline XLC Premixed 50/50 (-40C)
Havoline XLC Premixed 40/60 (-27C)
Havoline XLC Premixed 35/65 (-22C) - / Change 40000 km / 24 months


Component Capacity Product Check/Change
Engine SD 33/SD 33T
9 liter Havoline Ultra 5W-40
Havoline Ultra S 5W-40
Havoline Energy 5W-30
Havoline Extra 10W-40
Havoline Extra 15W-50
Havoline Diesel Extra 10W-40 - / Change 5000 km / 6 months
Differential, rear, with differential lock, (4x2) 2,8 liter Multigear S SAE 75W-90
Syn-Star GL SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex EP-B SAE 85W-90
Geartex EP-C SAE 80W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Differential, rear, limited slip (4x2) 2 liter Geartex LS SAE 85W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Differential, rear (4x2) 2 liter Multigear S SAE 75W-90
Syn-Star GL SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex EP-B SAE 85W-90
Geartex EP-C SAE 80W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Differential, front (4x4) 1,5 liter Multigear S SAE 75W-90
Syn-Star GL SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex EP-B SAE 85W-90
Geartex EP-C SAE 80W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Transferbox 1,8 liter Multigear MTF SAE 75W-80W
Multigear S SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex S4 SAE 75W-90
Geartex EP-A SAE 75W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Transmission, manual 5/1 2,7 liter Multigear MTF SAE 75W-80W
Multigear S SAE 75W-90
Multigear 80W-90
Multigear 80W-140
Geartex S4 SAE 75W-90
Geartex EP-A SAE 75W-90 Check 10000 km / 6 months / Change 40000 km / 24 months
Hydraulic brakes/clutch system Brake Fluid - / Change 40000 km / 24 months
Power steering 1,1 liter Texamatic 7045 E
Synthetic ATF Heavy Duty
Texamatic S Check 20000 km / 12 months / -
Grease points/nipples Starplex EP 2
Multifak EP 2 Check 10000 km / 6 months / -
Cooling system 12,9 liter Havoline XLC Premixed 50/50 (-40C)
Havoline XLC Premixed 40/60 (-27C)
Havoline XLC Premixed 35/65 (-22C) - / Change 40000 km / 24 months
Czwarte serce :cry:

Awatar użytkownika
michur
 
 
Posty: 1075
Rejestracja: pt mar 23, 2007 4:50 pm
Lokalizacja: WROCŁAW / KRAKÓW

Post autor: michur » pt lip 27, 2007 11:41 am

dzieki dzieki.wydrukowane i czas na zakupy isc...i zalewac,zalewac...

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Post autor: ernil » pn paź 15, 2007 8:37 pm

Jest jeszcze taka strona. Co do jej "prawdomownosci" to nie wiem, gdyz wlewam tyle, ile ma byc wlane a nie tyle, ile jest gdzies w internecie napisane... 8)

http://www.kroon-oil.com/
XTZ 750
Outback EJ25 MT

backowic1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 20, 2007 6:27 pm
Lokalizacja: Zaklików

Post autor: backowic1 » pn mar 10, 2008 11:10 am

bazując na podanych linkach to wynika, że w moim terrano 2 2,4 muszę wymieniać tylko olej w tylnym moście co 60 tys. i w silniku co 15 tys.

A co ze skrzynią biegów, reduktorem i przednim mostem?
Terrano II, 3-d, 1995 r.
Mitsubishi Carisma

Awatar użytkownika
Miras M
 
 
Posty: 845
Rejestracja: śr sty 26, 2005 11:03 am
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Miras M » czw mar 20, 2008 7:57 pm

Coś słabo patrzysz...

T2 2.4
silnik - 15
skrzynia, reduktor, mosty - 30
płyn hamulcowy, most z lsd - 60
płyn chłodniczy - 90
same starocie

backowic1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 18
Rejestracja: wt lis 20, 2007 6:27 pm
Lokalizacja: Zaklików

Post autor: backowic1 » pt mar 21, 2008 1:26 pm

Miras M pisze:Coś słabo patrzysz...

T2 2.4
silnik - 15
skrzynia, reduktor, mosty - 30
płyn hamulcowy, most z lsd - 60
płyn chłodniczy - 90

A może odróżniam niepotrzebnie check - sprawdź od change - zmień?
A na stronie kroon to nawet nie ma check, tylko change przy tylny most, silnik, płyn chłodniczy, smar, płyn hamulcowy. Spróbuję dziś zobaczyć co autodata o tym mówi.
Kiedyś na tym forum był temat o olejach, ale poprzez szukaj nie mogę go znaleźć a na piechotę to ie mam czasu.
Terrano II, 3-d, 1995 r.
Mitsubishi Carisma

Awatar użytkownika
rybex
 
 
Posty: 213
Rejestracja: śr lut 22, 2006 2:29 pm
Lokalizacja: Rze

Post autor: rybex » sob kwie 26, 2008 8:52 am

hmm mam taka propozycje :) Czy nie mogl by przykladowo jakis posiadacz doswiadczony patrola GR 2.8 TD napisac co on wymnienial gdzie co i jak ?? Nawet w skrocie :) Po polsku xDD ZE przykladowo do silnika wlalem 6,4 litra oleju .... tam i tam wlalem to i to ;D:) Polecam taki .... ;P

Ok znalazlem to na NISSAN FAQ dlatego sorrki za to :P ale przydalo by sie jeszcze gdzie to lac itp :P

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Post autor: iras01 » pt cze 13, 2008 10:12 pm

rybex pisze:hmm mam taka propozycje :) Czy nie mogl by przykladowo jakis posiadacz doswiadczony patrola
Ja w mostach wymieniam co czwartek zeby na sobote znowu byl swiezutki.taka nauczka po dwuch zajechanych mostach :cry:
Gr 850Nm mi sie marzy :)

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: kokos » pn sty 19, 2009 2:01 pm

Witam wycieka mi z kuli w przednim moście, tylko pytanie co? co musze tam wlać?
sory jeśli głupie pytanie ale nigdy wcześniej nie musiałem tego wiedzieć :oops:
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: lbl78 » pn sty 19, 2009 5:42 pm

jak wycieka z kuli to uszczelniacz półosi padł najpewniej :wink:
kupic uszczelniacz smar do przegubów wyją stary założy nowy zaciapkac przegub na nowo smarem dolac olej do przedniego mostu cieszyc się jazdą :)2 :)21
(wymiary uszczelniacza i sposób wymiany opisane poszukaj)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
kokos
 
 
Posty: 188
Rejestracja: pn cze 26, 2006 1:20 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: kokos » pn sty 19, 2009 7:04 pm

dzięki bardzo :D
Nissan Patrol Gr EvoObrazek

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Re:

Post autor: malutki » sob mar 07, 2009 8:38 am

iras01 pisze:
rybex pisze:hmm mam taka propozycje :) Czy nie mogl by przykladowo jakis posiadacz doswiadczony patrola
Ja w mostach wymieniam co czwartek zeby na sobote znowu byl swiezutki.taka nauczka po dwuch zajechanych mostach :cry:
a co to ma wspólnego z trwałością ??
nie lepiej doprowadzić most do porządku??
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
iras01
 
 
Posty: 1257
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 11:34 pm
Lokalizacja: goleniow
Kontaktowanie:

Re: Re:

Post autor: iras01 » sob mar 07, 2009 4:24 pm

malutki pisze:
iras01 pisze:
rybex pisze:hmm mam taka propozycje :) Czy nie mogl by przykladowo jakis posiadacz doswiadczony patrola
Ja w mostach wymieniam co czwartek zeby na sobote znowu byl swiezutki.taka nauczka po dwuch zajechanych mostach :cry:
a co to ma wspólnego z trwałością ??
nie lepiej doprowadzić most do porządku??
doprowadz mosty tak do porzadku zeby topic auto co tydzien :)2 powodzenia
Gr 850Nm mi sie marzy :)

tabar
 
 
Posty: 237
Rejestracja: czw maja 05, 2005 7:19 pm
Lokalizacja: Lublin

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: tabar » wt kwie 21, 2009 9:42 pm

Witam,

Czy jak naleje do mostow Valvoline DuraBlend 75w90 GL-5 a do skrzyni tak samo tylko GL-4. Bo z manualem germanskim sie to zgadza, ze strona prducenta tez, takie same oleje poleca elf czy mobile, ale z tutejszym patrol faq nie do konca zgadza i takze z wytycznymi Shella. Poprawdzie teraz mam w skrzyni Mobila 85w90 HD i tez spoko dzialal.
pzdr
Tabar

prego
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 25
Rejestracja: wt cze 02, 2009 6:16 pm
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontaktowanie:

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: prego » pt cze 05, 2009 9:30 pm

Takie info znajduje się tutaj: http://www.rajdy4x4.pl/index.php/ida/27/?faqID=11&p=1

Ile i jakich olejów i innych płynów lać do GR. Co ile dokonywać zmian i przeglądów.

Płyny i oleje dotyczące silnika RD28T
- olej silnikowy - 6,7 l wymiana co 5 kkm lub co 6 miesięcy , SAE 15W40 lub 15W50.
- filtr oleju np. Filtron OP588. Ale są jeszcze inne. Różnią się gwintem, bo były różne podstawki pod filtr.
- olej do skrzyni - 3,9 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 80W90 (API-GL4)
- olej do reduktora – 2,2 l kontrola, co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 75W90 (API-GL4)
- olej do mostu z przodu – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4)
- olej do mostu z tylu z pełna blokada – 5,4 l wymiana, co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4)
- olej do mostu z tylu z LSD - 3 l wymiana co 40 kkm, SAE 80W90 (API-GL4) o specyfikacji LSD
- płyn wspomagania - 0,9/1 l wymiana co 20 kkm, Dextron, ATF-3
- płyn chłodniczy - 12l, sprawdzanie co 20 kkm, wymiana co 40 kkm
- płyn hamulcowy - do poziomu max (tak pisze Nissan :) nie podając ile tego), kontrola co 40 kkm wymiana po 80 kkm, SAE 1703 DOT3
- filtr powietrza - wymieniam co 15 kkm np. Filtron AM454
- filtr paliwa - wymieniam co 30 kkm np. Filtron PP857, Nissan proponuje co 40 kkm ale wiadomo jakie u nas jest paliwo.
Smarowanie okresowe lub sprawdzanie stanu smaru w miejscach takich jak krzyżaki, gałki, kule
Smarem np. ŁT-4, sprzęgiełka piast smarem Teflonowym
Prócz tego wymiana paska, napinacza i rolki rozrządu co 100 kkm
Klocki i tarcze hamulcowe w razie potrzeby.
Sprzęgło teoretycznie też w razie potrzeby, ale mówią ze 300 kkm ma wytrzymać
Można do tego się stosować? Czy lepiej wprowadzić jakieś zmiany?

Wszędzie jest podana norma GL-4, czy można zastosować np. HIPOL® SEMISYNTETIC GL-5 75W-90 -> gdyż z norma GL-4 tego oleju znaleźć nie mogę... Co sądziecie o ofercie olejów z ORLENU? Bo cena napewno atrakcyjna... :)

Awatar użytkownika
gebels
 
 
Posty: 9720
Rejestracja: pt lut 10, 2006 5:33 pm
Lokalizacja: dziś Polska jutro Australia, emigracja mnie przyciąga i to coraz intensywniej

Re: Gdzie i ile lac oleju - poradnik

Post autor: gebels » wt lip 07, 2009 9:17 pm

skrzynie terrano/patrol ma być olej GL-4 , reduktor i mosty GL-5

moja propozycja jest taka aby lać olej typu Multi..... 80W90 ma specyfikacje i GL-4/GL-5 i w ten sposób mamy dwa oleje, jeden w silniku a drugi do reszty, no chyba że tylny most jest z LSD to lejemy Olej typu LS 80W90 (z doświadczenia wiem że nie wymieniać co 60 tyś, jak podaje producent tylko zmieniać co 15 tyś.(lub raz w roku) jak w reszcie - w mostach proponuje po każdym topieniu)


dla tych co lubią wiedzieć to i owo więcej o oleju odsyłam do siebie na stronke

tu jest o olejach
http://www.chem-oil.pl/encyklopedia

a tu macie dobór oleji

http://www.texaco.i-g.pl/dobierz.php (tu dobieracie sobie z texaco)

http://www.repsol.com/se/ProductosyServ ... ategoria=1 (tu Repsola)
Czwarte serce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości