patrol 3.0 2000 awaria - bez mocy i kopci POMOCY!

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
m.wilk
 
 
Posty: 293
Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

patrol 3.0 2000 awaria - bez mocy i kopci POMOCY!

Post autor: m.wilk » ndz lis 11, 2007 3:21 pm

Witam !
Mam problem z awarią mojego patrola !!
Po ruszeniu na światłach zadzwoniły zawory i silnik stracił moc i zaczął dymić ( biały dym , czuć jakby nie spalone paliwo) , poza tym cały sie telepie . Może ktoś wie co się stało ? Jakieś sugestie od czego zacząć ?
Xtreme Off Road Team
692 490 694

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » ndz lis 11, 2007 4:26 pm

Jaki przebieg masz
?

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz lis 11, 2007 4:33 pm

Upsss .....
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » ndz lis 11, 2007 4:42 pm

.....sie narobilo...( a myslalem ze tylko jeepy tak maja....)
moze to byc
-urwany zawor
-przestawiony rozrzad
-lub tylko pompa wtryskowa
ciezko stwierdzic na odleglosc

ja bym radzil zajzec pod maske i posluchac
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » ndz lis 11, 2007 4:44 pm

JONY B pisze:.....sie narobilo...( a myslalem ze tylko jeepy tak maja....)
moze to byc
-urwany zawor
-przestawiony rozrzad
-lub tylko pompa wtryskowa
- przepalony tłok :wink:
Patrol 3.0 z 2000 r ......
Cienko to widzę
Luknij na turbinkę , zobacz czy wszystkie przewody są na miejscu :wink:
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » ndz lis 11, 2007 4:59 pm

Igor909 pisze:
JONY B pisze:.....sie narobilo...( a myslalem ze tylko jeepy tak maja....)
moze to byc
-urwany zawor
-przestawiony rozrzad
-lub tylko pompa wtryskowa
- przepalony tłok :wink:
Patrol 3.0 z 2000 r ......
Cienko to widzę
Luknij na turbinkę , zobacz czy wszystkie przewody są na miejscu :wink:


jak to jest 3,0 to ''masz babo placek''

te silniki maja wady i zalety -to jest wlasnie wada!

ja myslalem ze rozmawiamy o normalnym silniku A NIE W POLOWIE ELEKTRYCZNYM
ل يشل على تايرين

Awatar użytkownika
m.wilk
 
 
Posty: 293
Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: m.wilk » ndz lis 11, 2007 6:02 pm

Przebieg 130 tys. Mam nadzieję ,że przestawił sie tylko rozrząd , a nie czarne wizje z tłokiem . Tylko nie wiem nawet czy tam jest pasek czy kola(łańcuch) . Spierdzieliło sie na mocnym przygazowaniu - może jednak tylko pasek przeskoczył ? Odpala od razu , chodzi z telepawką , i nie reaguje na gaz jak trzeba. ???
Xtreme Off Road Team
692 490 694

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » ndz lis 11, 2007 6:25 pm

Nie chcę krakać, ale przy przestawionym rozrządzie nie chciałby odpalać od razu. Też tłok przepalony obstawiam

Awatar użytkownika
m.wilk
 
 
Posty: 293
Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: m.wilk » ndz lis 11, 2007 6:35 pm

Z tego co zdążyłem się dowiedzieć to awarie z przepalonym tłokiem zdarzały się przy początkach 2000r ( u mnie 1-sza rej. koniec roku) i głównie w manualach , a ja mam automat .
Co sprawdzać i w jakiej kolejności ??? :cry:
Xtreme Off Road Team
692 490 694

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Post autor: Qbartx » ndz lis 11, 2007 6:56 pm

-po 1 sprawdzic wszystkie duperele przy silniku czy sie cos nie porozlaczalo
-po 2 sprawdzic rozrzad czy zgadzaja sie znaki
-po 3 sprawdzic kompresje
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz lis 11, 2007 7:10 pm

Ludzie przeciez tam jest rozrzad na lancuchu! Widzieliscie zeby sie przestawil taki rozrzad?
domator

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » ndz lis 11, 2007 7:19 pm

Na bank tlok, byly wadliwe i po prostu pekaly. Szczegolnie ostatni cylinder, diagnoza jest prosta - najpierw pomiar kompresji i wszystko wyjdzie.
Ogolnie Patrole od czasu K260 nie maja szczescia do silnikow :(
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
hadek
Posty: 1582
Rejestracja: sob gru 10, 2005 3:53 pm
Lokalizacja: Oława/dolnoslaskie

Post autor: hadek » ndz lis 11, 2007 7:20 pm

domator pisze:Ludzie przeciez tam jest rozrzad na lancuchu! Widzieliscie zeby sie przestawil taki rozrzad?
domator
Tak,ja widziałem w mb, przebieg kolo 1 miliona,łańcuch, napinacz tak zuzyte że przestawiał się co kilkanascie obrotów.
Po wymianie jezdzi do dzis, piec 200D :roll:
Lepiej pózno niz wcale

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » ndz lis 11, 2007 7:36 pm

a jeszcze sprawdź czy komprecha nie ucieka w silnik tzn. wysuń bagnet od oleju albo odkręć korek do wlewania oleju do silnika;
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
XJeep
 
 
Posty: 1472
Rejestracja: czw gru 25, 2003 1:18 am
Lokalizacja: * P O Z N A N *

Post autor: XJeep » ndz lis 11, 2007 9:39 pm

Discotheque pisze:(...)
Ogolnie Patrole od czasu K260 nie maja szczescia do silnikow :(
Bociek... 100 % racji - tylko "SuperDiesel 33" !! :)21

co do tematu to tez obstawiam na wypalone denko tłoka...te roczniki i te typy tak maja... !!

ale ... jak nie pomierzysz cisnien to mozemy sobie gdybac... !!
"G" -> G-UNIT - producentka adrenaliny...
LC J200 V8 '11 -> dupowozik...

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » ndz lis 11, 2007 11:55 pm

rozrzad jest lancuch i kola zebate...
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

malutki
Posty: 516
Rejestracja: pn sty 26, 2004 11:23 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: malutki » pn lis 12, 2007 9:59 am

piotr oskwarek pisze:a jeszcze sprawdź czy komprecha nie ucieka w silnik tzn. wysuń bagnet od oleju albo odkręć korek do wlewania oleju do silnika;
tak się tego w tym silniku nie sprawdzi, "odma" czyli przedmuch po odkręceniu korka jest bardzo o duży i to jest w tych silnikach normalne,
sprawdzałem w swoim i w kilku innych..., generarnie to tłok lub turbo ale na odległość to możemy se tylko pogdybać, w każdym razie nie odpalaj w tym stanie dopóki nie wiesz o co biega,
w moim ( rocznik 2000 automat) wybuch nastąpił po 50 kkm, po wymianie gwarancyjnej silnika na razie chula (ponad 200 kkm)
k1603,3td i dalsze wersje rozwojowe

Awatar użytkownika
m.wilk
 
 
Posty: 293
Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: m.wilk » pn lis 12, 2007 2:10 pm

Dzięki za wszystkie rady !!
Auto gotowe do pomiaru , tylko prośbę mam - jakie książkowe ciśnienie powinno być ??
Xtreme Off Road Team
692 490 694

Kosiarz
  
  
Posty: 684
Rejestracja: pn kwie 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: skądinąd

Post autor: Kosiarz » pn lis 12, 2007 2:52 pm

Nie przejmuj się liczbami na trzecim będzie prawie zero...

Ale jak nalegasz...
Standard kPa (bar, kg/ccm, psi) przy 200 obr/min
2,942 (29,4, 30,0, 427)
Minimum 2,452 (24,5, 25,0, 356)
Max różnica 0,294 (2,94, 3,0, 43)
To, że milczę, nie znaczy, że nie mam nic do powiedzenia.

Awatar użytkownika
m.wilk
 
 
Posty: 293
Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: m.wilk » pn lis 12, 2007 3:37 pm

Jutro rozbieram , jak coś wydłubię , napiszę .pzdr
Xtreme Off Road Team
692 490 694

Awatar użytkownika
hobotnica
 
 
Posty: 108
Rejestracja: sob mar 31, 2007 7:42 pm
Lokalizacja: Rembertów

Post autor: hobotnica » wt lis 13, 2007 11:39 am

ja mam bardzo podobny problem z K260, tylko u mnie jeszcze nie chce odpalać - pisałem o tym. W warsztacie dłubią już ponad 2 tyg. Wszystko jest niby ok, a silnik dalej dupa. Kompresja ok, pompa ok, wtryski ok, swiece ok, rozrząd ok, rurki i podciśnienia ok, paliwo i filtry nowe, turbo jeszcze żyje. ?? ?? ??
Zuzia

Awatar użytkownika
m.wilk
 
 
Posty: 293
Rejestracja: sob paź 13, 2007 12:16 pm
Lokalizacja: Świdnik
Kontaktowanie:

Post autor: m.wilk » wt lis 13, 2007 1:36 pm

Witam !
Rozrząd na wierzchu , od miski widać dwa ostatnie tłoki i wyglądają na całe.
JAK sprawdzić czy łańcuch nie przeskoczył - jak odczytać znaki na kołach - na łańcuchu jedno ogniwko jest żółte ?
Z góry dziękuję za info !!!
PZDR
Xtreme Off Road Team
692 490 694

Awatar użytkownika
Igor V8
 
 
Posty: 9630
Rejestracja: ndz wrz 10, 2006 5:35 pm
Lokalizacja: Karłowicz4x4.pl Salonprzyczep.pl

Post autor: Igor V8 » wt lis 13, 2007 4:26 pm

m.wilk pisze: JAK sprawdzić czy łańcuch nie przeskoczył - jak odczytać znaki na kołach - na łańcuchu jedno ogniwko jest żółte ?
Obrazek
Idee Lenina wiecznie żywe ... komunista , chwilowo w konspiracji ... :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt lis 13, 2007 10:03 pm

eee Igor, jesteś pewny że ten rysunek dotyczy rozrządu na łańcuchu ? :wink:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » wt lis 13, 2007 10:13 pm

Discotheque pisze: Ogolnie Patrole od czasu K260 nie maja szczescia do silnikow :(
dotyczy to nie tylko Patrola ale to dziesięciolecie i całej reszty producentów itd.
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości