Opony, temp oleju
Moderator: Kosiarz
Opony, temp oleju
Witam
Mam takie pytanie (temat o ile kojarzę był poruszany, ale nie mogę znaleść w "szukaj")
1. Załużmy że posiadam opony 33 lub 32 " na 15 - a na zapasie 31. I czy założenie w przypadku kapcia koła o mniejszej średnicy może grozić konsekwencjami jakiegoś uszkodzenia mechanicznego. Biorę pod uwagę oś przednią przy napędzie 2H - nie na osi napędowej - wiem że chyba wtedy może ulec awarii mechanizm różnicowy
2. W GR 60 jest chyba kontrolka temperatury oleju. Czy jest sens zakładać wskaźnik temperatury. Pytam ponieważ trochę przerabiam wnętrze i myślę o założeniu wskaźnika "Turbo" i przy okazji pomyślałem o temp oleju. Jeżeli tak to czy da się wykorzystać miejsce montażu czujnika od kontrolki i gdzie on się znajduje
3. Wskaźnik ładowania wskazuje jaki prąd "ładuje" alternator - nie wskazuje jaki jest rozbiór prądu ? - chodzi o to czy jest większy pobór przez odbiorniki niż ładowanie lub odwrotnie. Tak jak było w niektorych starszych samochodach gdzie zero było na środku - po lewej ujemna skala - czyli większy pobór niż ładowanie a po prawej odwrotnie.
Mam takie pytanie (temat o ile kojarzę był poruszany, ale nie mogę znaleść w "szukaj")
1. Załużmy że posiadam opony 33 lub 32 " na 15 - a na zapasie 31. I czy założenie w przypadku kapcia koła o mniejszej średnicy może grozić konsekwencjami jakiegoś uszkodzenia mechanicznego. Biorę pod uwagę oś przednią przy napędzie 2H - nie na osi napędowej - wiem że chyba wtedy może ulec awarii mechanizm różnicowy
2. W GR 60 jest chyba kontrolka temperatury oleju. Czy jest sens zakładać wskaźnik temperatury. Pytam ponieważ trochę przerabiam wnętrze i myślę o założeniu wskaźnika "Turbo" i przy okazji pomyślałem o temp oleju. Jeżeli tak to czy da się wykorzystać miejsce montażu czujnika od kontrolki i gdzie on się znajduje
3. Wskaźnik ładowania wskazuje jaki prąd "ładuje" alternator - nie wskazuje jaki jest rozbiór prądu ? - chodzi o to czy jest większy pobór przez odbiorniki niż ładowanie lub odwrotnie. Tak jak było w niektorych starszych samochodach gdzie zero było na środku - po lewej ujemna skala - czyli większy pobór niż ładowanie a po prawej odwrotnie.
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
No tak - masz racje - chodziło mi o "potoczne" określenie - prądniemand pisze: 3.Wskaznik w GRacie pokazuje napiecie w inst. elektrycznej a nie "prad" czyli natezenie.
Inaczej: W GR jest voltomierz a Kolega pomylił go z amperomierzem
Czyli rozumiem że nie wskazuje "poziomu rozbioru" (czy jak to tam zwał)
Chodzi o to - teoretycznie - że nie wiemy czy po włączeniu jakiejś ilości odbiorników mamy większy pobór czy ładowanie - w praktyce o to że np utrzymując dany stan po jakimś czasie może się okazać że nie mamy czym odpalić

Pytam bo będąc np daaaleko od cywilizacji raczej kiepsko mieć problem z prądem - na pych raczej go nie odpalę
A wracając do wskaźnika temp. oleju - to czy można wykożystać czujnik lub jego miejsce zamontowania w celu podłączenia wskaźnika - i gdzie on się znajduje

GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl
http://www.kajmanoverland.pl
- Marcin-Kraków
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
Niby dlaczego nie.Cajman pisze:na pych raczej go nie odpalę
Sadze ze przy zastosowaniu dobrego oleju nie ma az takiego znaczenia kontrolowanie jego temperatury. Olej ten bedzie mial na tyle dobre parametry przy wyzszej temperaturze, ze nie zdarzy wywolac jakis objawow. Poprostu wczesniej zauwazysz wzrost temperatury cieczy chlodzacej, zanim olej osiagnie niebezpieczna temperature i tym samym slabsze parametry swojej pracy.Cajman pisze:A wracając do wskaźnika temp. oleju - to czy można wykożystać czujnik lub jego miejsce zamontowania w celu podłączenia wskaźnika - i gdzie on się znajduje
Wyzsza temperatura oleju zawsze bedzie szla w parze ze slabsza sprawnoscia ukladu chlodzenia.
Bardziej bylbym za tym, aby zrobic osobny system kontroli temperatury cieczy chlodzacej z ewentualnym dodatkowym, wspomagajacum dochladzaniem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71
- w trakcie motania

Rozładowywanie baterii bedzie objawiało sie spadkiem napięcia, jesli masz duzo odbiorników lub akumulator o duuuzo wiekszej pojemnosci niz zaleca producent to należało by zamontować mocniejszy alternator.Cajman pisze:No tak - masz racje - chodziło mi o "potoczne" określenie - prądniemand pisze: 3.Wskaznik w GRacie pokazuje napiecie w inst. elektrycznej a nie "prad" czyli natezenie.
Inaczej: W GR jest voltomierz a Kolega pomylił go z amperomierzem
Czyli rozumiem że nie wskazuje "poziomu rozbioru" (czy jak to tam zwał)
Chodzi o to - teoretycznie - że nie wiemy czy po włączeniu jakiejś ilości odbiorników mamy większy pobór czy ładowanie - w praktyce o to że np utrzymując dany stan po jakimś czasie może się okazać że nie mamy czym odpalić![]()
Pytam bo będąc np daaaleko od cywilizacji raczej kiepsko mieć problem z prądem - na pych raczej go nie odpalę
A wracając do wskaźnika temp. oleju - to czy można wykożystać czujnik lub jego miejsce zamontowania w celu podłączenia wskaźnika - i gdzie on się znajduje
Napiecie akumulatora pod obciążeniem (światła +rozrusznik)
U aku > 11 [V] Akumulator naładowany
11 [V] ... 10,2 [V] Akumulator naładowany w połowie
U aku < 10,2 [V] Akumulator rozładowany
Niestety voltomierz seryjny nie jest zbyt dokładny.
Co do kontroli temp. oleju to widziałem gdzies bagnety z czujnikiem oleju + zegar chyba najprostsze rozwiazanie
To tak jak z przekładnią kierowniczą - stworzona do tego, aby skręcać kołami. Spróbuj więc kręcić kierownicą stojąc samochodem lewo - prawo bez przerwy całą dobę non stop to szlag strzeli uszczelnienia, końcówki, opony i ciebiecornetto pisze:Nie bardzo rozumiem dlaczego różnica prędkości obrotowej kół wynikająca z różnicy średnic miałaby zaszkodzić mechanizmowi różnicowemu, który chyba jest do tego skonstruowany? To tak jakby miałby się rozlecieć podczas dłuższej jazdy po okręgu

Wieloletnie zużycie w krótkim przedziale czasu.
Wszystko potrzebuje tego, do czego jest stworzone...
Wolna i mądra jazda do wulkanizatora, czy zjazd do warsztatu na pewno mu nie zaszkodzi.
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D
Dawniej Aro 243D
Apropo opon to mam pytanko czy do Patrola k-160 wejdzie opona 33" BFG MT bez strugania błotników
W tej chwili mam 31" MT w przyszłym miesiącu chce wstawić 33" zdjęcie poglądowe mojego parcha na 31" poniżej




Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl
www.gdansk4x4.pl
-
- Posty: 374
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
- Lokalizacja: Kraków
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości