Opony, temp oleju

Patrol, Pickup, Terrano, Navara, Pathfinder

Moderator: Kosiarz

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Opony, temp oleju

Post autor: Cajman » sob sty 19, 2008 3:34 pm

Witam

Mam takie pytanie (temat o ile kojarzę był poruszany, ale nie mogę znaleść w "szukaj")

1. Załużmy że posiadam opony 33 lub 32 " na 15 - a na zapasie 31. I czy założenie w przypadku kapcia koła o mniejszej średnicy może grozić konsekwencjami jakiegoś uszkodzenia mechanicznego. Biorę pod uwagę oś przednią przy napędzie 2H - nie na osi napędowej - wiem że chyba wtedy może ulec awarii mechanizm różnicowy

2. W GR 60 jest chyba kontrolka temperatury oleju. Czy jest sens zakładać wskaźnik temperatury. Pytam ponieważ trochę przerabiam wnętrze i myślę o założeniu wskaźnika "Turbo" i przy okazji pomyślałem o temp oleju. Jeżeli tak to czy da się wykorzystać miejsce montażu czujnika od kontrolki i gdzie on się znajduje

3. Wskaźnik ładowania wskazuje jaki prąd "ładuje" alternator - nie wskazuje jaki jest rozbiór prądu ? - chodzi o to czy jest większy pobór przez odbiorniki niż ładowanie lub odwrotnie. Tak jak było w niektorych starszych samochodach gdzie zero było na środku - po lewej ujemna skala - czyli większy pobór niż ładowanie a po prawej odwrotnie.
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40591
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » sob sty 19, 2008 7:26 pm

1. możesz
2. kontrolek ostrzegawczych nigdy wiele... ale lepiej zamontuj sygnał dźwiękowy braku smarowania..

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » sob sty 19, 2008 9:17 pm

1.na osi tylnej tez możesz- mechanizm różnicowy tak od razu nie wybuchnie
3.Wskaznik w GRacie pokazuje napiecie w inst. elektrycznej a nie "prad" czyli natezenie.
Inaczej: W GR jest voltomierz a Kolega pomylił go z amperomierzem

Awatar użytkownika
Cajman
 
 
Posty: 801
Rejestracja: wt lis 21, 2006 6:24 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Cajman » sob sty 19, 2008 9:42 pm

niemand pisze: 3.Wskaznik w GRacie pokazuje napiecie w inst. elektrycznej a nie "prad" czyli natezenie.
Inaczej: W GR jest voltomierz a Kolega pomylił go z amperomierzem
No tak - masz racje - chodziło mi o "potoczne" określenie - prąd

Czyli rozumiem że nie wskazuje "poziomu rozbioru" (czy jak to tam zwał)

Chodzi o to - teoretycznie - że nie wiemy czy po włączeniu jakiejś ilości odbiorników mamy większy pobór czy ładowanie - w praktyce o to że np utrzymując dany stan po jakimś czasie może się okazać że nie mamy czym odpalić ??
Pytam bo będąc np daaaleko od cywilizacji raczej kiepsko mieć problem z prądem - na pych raczej go nie odpalę

A wracając do wskaźnika temp. oleju - to czy można wykożystać czujnik lub jego miejsce zamontowania w celu podłączenia wskaźnika - i gdzie on się znajduje ??
GR Y 60 2,8 IC - Long, TJM + 2" (75, 200 kg)
http://www.kajmanoverland.pl

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Marcin-Kraków » sob sty 19, 2008 10:09 pm

Cajman pisze:na pych raczej go nie odpalę
Niby dlaczego nie.
Cajman pisze:A wracając do wskaźnika temp. oleju - to czy można wykożystać czujnik lub jego miejsce zamontowania w celu podłączenia wskaźnika - i gdzie on się znajduje ??
Sadze ze przy zastosowaniu dobrego oleju nie ma az takiego znaczenia kontrolowanie jego temperatury. Olej ten bedzie mial na tyle dobre parametry przy wyzszej temperaturze, ze nie zdarzy wywolac jakis objawow. Poprostu wczesniej zauwazysz wzrost temperatury cieczy chlodzacej, zanim olej osiagnie niebezpieczna temperature i tym samym slabsze parametry swojej pracy.
Wyzsza temperatura oleju zawsze bedzie szla w parze ze slabsza sprawnoscia ukladu chlodzenia.

Bardziej bylbym za tym, aby zrobic osobny system kontroli temperatury cieczy chlodzacej z ewentualnym dodatkowym, wspomagajacum dochladzaniem.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » sob sty 19, 2008 10:25 pm

Cajman pisze:
niemand pisze: 3.Wskaznik w GRacie pokazuje napiecie w inst. elektrycznej a nie "prad" czyli natezenie.
Inaczej: W GR jest voltomierz a Kolega pomylił go z amperomierzem
No tak - masz racje - chodziło mi o "potoczne" określenie - prąd

Czyli rozumiem że nie wskazuje "poziomu rozbioru" (czy jak to tam zwał)

Chodzi o to - teoretycznie - że nie wiemy czy po włączeniu jakiejś ilości odbiorników mamy większy pobór czy ładowanie - w praktyce o to że np utrzymując dany stan po jakimś czasie może się okazać że nie mamy czym odpalić ??
Pytam bo będąc np daaaleko od cywilizacji raczej kiepsko mieć problem z prądem - na pych raczej go nie odpalę

A wracając do wskaźnika temp. oleju - to czy można wykożystać czujnik lub jego miejsce zamontowania w celu podłączenia wskaźnika - i gdzie on się znajduje ??
Rozładowywanie baterii bedzie objawiało sie spadkiem napięcia, jesli masz duzo odbiorników lub akumulator o duuuzo wiekszej pojemnosci niz zaleca producent to należało by zamontować mocniejszy alternator.

Napiecie akumulatora pod obciążeniem (światła +rozrusznik)

U aku > 11 [V] Akumulator naładowany
11 [V] ... 10,2 [V] Akumulator naładowany w połowie
U aku < 10,2 [V] Akumulator rozładowany

Niestety voltomierz seryjny nie jest zbyt dokładny.



Co do kontroli temp. oleju to widziałem gdzies bagnety z czujnikiem oleju + zegar chyba najprostsze rozwiazanie

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pt sty 25, 2008 5:22 am

jak będziesz smigał na jednym napędzie załóz rezerwe na przód i po kłopocie 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » ndz sty 27, 2008 9:19 pm

:o Nie bardzo rozumiem dlaczego różnica prędkości obrotowej kół wynikająca z różnicy średnic miałaby zaszkodzić mechanizmowi różnicowemu, który chyba jest do tego skonstruowany? To tak jakby miałby się rozlecieć podczas dłuższej jazdy po okręgu

Lecho
Posty: 312
Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:12 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lecho » ndz sty 27, 2008 10:22 pm

cornetto pisze::o Nie bardzo rozumiem dlaczego różnica prędkości obrotowej kół wynikająca z różnicy średnic miałaby zaszkodzić mechanizmowi różnicowemu, który chyba jest do tego skonstruowany? To tak jakby miałby się rozlecieć podczas dłuższej jazdy po okręgu
To tak jak z przekładnią kierowniczą - stworzona do tego, aby skręcać kołami. Spróbuj więc kręcić kierownicą stojąc samochodem lewo - prawo bez przerwy całą dobę non stop to szlag strzeli uszczelnienia, końcówki, opony i ciebie :D
Wieloletnie zużycie w krótkim przedziale czasu.
Wszystko potrzebuje tego, do czego jest stworzone...
Wolna i mądra jazda do wulkanizatora, czy zjazd do warsztatu na pewno mu nie zaszkodzi.
K 260 Long Y 60 GR Long
Dawniej Aro 243D

Awatar użytkownika
TiNiO
Posty: 457
Rejestracja: ndz wrz 17, 2006 9:56 pm
Lokalizacja: -= Gdańsk =-
Kontaktowanie:

Post autor: TiNiO » pn sty 28, 2008 12:29 am

Apropo opon to mam pytanko czy do Patrola k-160 wejdzie opona 33" BFG MT bez strugania błotników ?? W tej chwili mam 31" MT w przyszłym miesiącu chce wstawić 33" zdjęcie poglądowe mojego parcha na 31" poniżej :)

Obrazek
Nissan Patrol K160 , 3.3 D , 33" MT
www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pn sty 28, 2008 5:43 am

moj znajomy zalozyl 33-ki i weszly bez bolu on zadnego liftu nie robil ale czy poprzedni wlasciciel nie grzebnol w zawiasie glowy niedam 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

Pawełek 1971
Posty: 374
Rejestracja: śr lut 01, 2006 5:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Pawełek 1971 » pn sty 28, 2008 7:01 am

najlepsze rozwiązanie lift 2" + cięcie , zależy też jakie odsadzenie felgi
GG 6655009
GSM +48501071314
Y60 2.8TD + 4" Dobinsons + BFG 33"MT, lekko dłubnięty

Awatar użytkownika
kw99
Posty: 759
Rejestracja: pt gru 07, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: kw99 » pn sty 28, 2008 5:48 pm

lifcik jak najbardziej :)21 PAWEŁEK 1971 ma racje 8)
PATROL lift 10" + simex 35" SWAP JEEP 5,2 V8 :)21

cornetto
Posty: 417
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 10:03 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cornetto » pn sty 28, 2008 11:01 pm

Ja właśnie tak rozumiem pytanie, że chodzi o jazdę na kołach 33 i 31 na jednej osi ale od awarii do wulkanizatora a nie do Ułan Bator i z powrotem. :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nissan”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości