Calmini - amortyzatory tył - jak założyć?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Calmini - amortyzatory tył - jak założyć?

Post autor: yarek » wt lip 22, 2008 10:46 pm

Witam
W zestawie Calmini zawieszenie 3", w instrukcji sugerują żeby tylne amortyzatory założyć "do góry nogami" tzn. gumowa osłona ma być na dole, bo takie założenie ma zwiększyć żywotność amorków. I tutaj pytanie, rzeczywiście tak ma być czy z moim angielskim coś nie tak?
Szukałem zdjęć zamontowanych w ten sposób amortyzatorów, ale znalazłem tylko montaż zawieszenia 5" przez kolegę Roballo44,
http://picasaweb.google.pl/roballo44/Sa ... 0197411954
a on ma założone amortyzatory normalnie. I teraz już nie wiem jak je założyć?
Pozdrawiam
Yarek

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt lip 22, 2008 10:48 pm

zrob fotke tej instrukcji. Bilsteiny chyba tez maja gumke na dole.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » wt lip 22, 2008 10:52 pm

Faktycznie pokaż tą instrukcję to spróbujemy coś pomóc. Mam tylko trochę inny zestaw od Calmini i u mnie jak na razie pracuje - szczerze wątpię żebyś miał montować amory "do góry nogami" :)21
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » wt lip 22, 2008 11:01 pm

Instrukcję, a raczej 2 strony tekstu jutro wrzucę, bo leży w garażu, a nie chce mi się już teraz tam lecieć. Nie ma tam ani jednego obrazka, tylko wyszczególnienie krok po kroku co trzeba robić. Natomiast na drugiej stronie jest tekst, że właśnie sugerują odwrotne założenie.

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » wt lip 22, 2008 11:11 pm

Ten na tym zdjęciu tak ma:
http://www.rocky-road.com/bumpop.html
a przynajmniej tak to wygląda

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr lip 23, 2008 7:17 am

jesli amorki sa do tego przystosowane, to spokojnie mozna je tak zalozyc. Przeciez masz mocowanie oczko-oczko, najwyzej sobie przelozysz odwrotnie, jak sie znudza ;)
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » śr lip 23, 2008 8:10 am

Proszą aby przeczytać i piszą:
"It is mandatory that the rear shock absorbers be installed inverted. Piston/boot facing in the downward position. Failure to install shock absorbers in the proper manner will cause premature shock failure and will void the manufacturers warranty."
No i teraz tłumacząc:
"Obowiązkowym jest aby tylne amortyzatory były zainstalowane odwrotnie. Tłok/osłona gumowa "twarzą" do dołu. Błędna instalacja amortyzatorów w tzw. właściwy sposób spowoduje ich przedwczesne zużycie i utratę fabrycznej gwarancji".
I teraz nie wiem czy coś źle tłumaczę czy tak ma być.
Taki montaż amorków przypomina sposób montowania w motorach.
Ma ktos może jakiś pomysł?
Dzięki

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » śr lip 23, 2008 9:28 am

Faktycznie wg. instrukcji powinieneś je założyć odwrotnie. Hmm teraz to ja zgłupiałem bo nie miałem żadnej instrukcji i założyłem amory klasycznie - może to ja mam źle :)21 . Zastanawiam się co z uszkodzeniami mechanicznymi tej gumy gdy jest na dole ? Zakładaj tak jak zaleca producent - zawsze możesz przełożyć (tak jak napisał Albert_N)
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » śr lip 23, 2008 10:19 am

Właśnie, co z tą gumą?
To też jest dla mnie taki idiotyzm, wystarczy kawał patyka na sztorc i po osłonie. Wczoraj założyłem jeden zgodnie z ich sugestią. Dzisiaj czas na drugą stronę.
Roballo44, a powiedz mi jak się zachowuje to osłona gumowa na wysokości rury wydechowej? Nic się z nią nie dzieje? Bo gdybym u siebie założył amortyzator w klasyczny sposób to zostałoby jakieś 1,5-2 cm przerwy.
Ps. Jak dopadnę aparat to zrobie fotke tej instrukcji.
Pozdrawiam
Yarek

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » śr lip 23, 2008 10:22 am

Prawdopodobnie to amortyzatory typu upside-down, stosowane zazwyczaj w motorach.
Jesli tak piszą w manualu to tak zakładaj.
Co do uszkodzeń gumy - jeśli uszkodzisz gume np o skałe czy pieniek drzewa to tak samo uszkodził byś amorek od dołu.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr lip 23, 2008 12:48 pm

dokladnie... gume mozna zawsze wymienic. Ale ja tak jezdzilem z bilsztanami i nie narzekalem na uszkodzenia specjalnie.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » śr lip 23, 2008 1:39 pm

Ok, dzięki za pomoc.
W takim razie zaraz po robocie zakładam druga strone, a potem przód (na szczęście z przodu nie ma dylematu jak załozyc amortyzator).
Pozdrawiam
Yarek

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » śr lip 23, 2008 2:46 pm

Guma jest blisko wydechu - około 2cm, jak na razie nie zauważyłem zeby sie przypaliła - choć też się nad tym zastanawiałem. Yarek - jak możesz wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda po montażu?(to odwrócenie dotyczy tylko tyłu) Teraz to faktycznie się zastanawiam czy nie przełożyć amorów odwrotnie :)21
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

Awatar użytkownika
Maciek Skura
 
 
Posty: 216
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek Skura » śr lip 23, 2008 11:02 pm

wszystko zalezy od tego jakie są zawory w amorku
jak napisali żeby zakładąc osłonami na dole to tak zrób bo inaczej amorek moze żle pracować

Pozdrawiam
Maciek

P.S. - Albercik szykuj sie na jazde probna niedługo:)
Maciek Skura
609-500-811
Gadu-Gadu: 1394471 Skype: team4x4sport

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » czw lip 24, 2008 7:27 am

Roballo - to odwrócenie dotyczy tylko tylnych amortyzatorów, a fotki wrzucę w przyszłym tygodniu (aparat pożyczyłem kumplowi).
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » czw lip 24, 2008 9:07 am

Nooo nie moge sie juz doczekac !!!!
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
Chalski
 
 
Posty: 276
Rejestracja: wt lut 12, 2008 8:50 am
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.

Post autor: Chalski » czw lip 24, 2008 10:00 am

Roballo44 pisze:Guma jest blisko wydechu - około 2cm, jak na razie nie zauważyłem zeby sie przypaliła - choć też się nad tym zastanawiałem. Yarek - jak możesz wrzuć foto jak to u Ciebie wygląda po montażu?(to odwrócenie dotyczy tylko tyłu) Teraz to faktycznie się zastanawiam czy nie przełożyć amorów odwrotnie :)21
Najlepiej sprawdźcie sobie nawzajem oznaczenia na amorkach bo np ty możesz mieć takie mocowane normalnie.
Sam wydech z tyłu znowu aź tak się nie grzeje żeby zrobić kuku gumie.
Sidekick 5d 1,6 16v 4x4 (92)
Corolla AE92 4A-FE (Si) 1991r.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » czw lip 24, 2008 11:20 pm

Hmm ja dzis załozyłem komplecik amorków +5".
Tylnie niezgodnie z "manualem" bo dopiero zerknąłem w ten wątek.
Serio myślicie żeby... up side down ??
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » pt lip 25, 2008 10:15 am

Na 100%. Porozpytywałem troszkę i tak ma być. Są to specjalnie zaprojektowane amortyzatory, w których wewnętrzne zaworki są na dole co umożliwia lepszy przepływ oleju wewnątrz. W momencie gdy tego typu amortyzator założy się "normalnie" zaworki te są u góry, w związku z czym smarowanie jest gorsze.
Poza tym posłałem maila do Calmini z zapytaniem. Jak przyślą odpowiedź to ją wkleję na forum.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » pt lip 25, 2008 3:52 pm

yarek pisze:Na 100%. Porozpytywałem troszkę i tak ma być. Są to specjalnie zaprojektowane amortyzatory, w których wewnętrzne zaworki są na dole co umożliwia lepszy przepływ oleju wewnątrz. W momencie gdy tego typu amortyzator założy się "normalnie" zaworki te są u góry, w związku z czym smarowanie jest gorsze.
Poza tym posłałem maila do Calmini z zapytaniem. Jak przyślą odpowiedź to ją wkleję na forum.
Pozdrawiam
Zapytałeś tylko o zestaw 3" czy również o 5"?
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » czw lip 31, 2008 8:38 pm

Roballo - zapytałem o te z zestawu 3", ale do teraz nie ma odpowiedzi. Albo mają klientów w d..., albo nie wiem co? I zgodnie z obietnicą wklejam foty.
Suza po montażu urosła prawie o 9 cm, ale po wypadzie w teren opadła o 2 cm i teraz trzyma 7 cm (mam nadzieję, że więcej już nie opadnie - w tak, krótkim czasie).
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e30 ... bef7e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/026 ... 0fbc6.html
Yarek

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » pt sie 01, 2008 8:33 am

Chyba raczej maja w d.... Ja pisałem do nich wiadomość, że nie mam żadnego manuala do zestawu i prosiłem o dosłanie czegoś drogą elektroniczną i nic nie dostałem. Więc założyłem zestaw bez tego - w sumie nie ma tam wielkiej filozofii - tyle, że jest chociażby ten myk z amorami z tyłu......... Muszę obejrzeć dokładnie te amortyzatory - może jest tam na nich coś napisane o stronie montażu.......
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » pt sie 01, 2008 11:20 am

Poza nr seryjnym nie ma na nich nic co wskazywałoby na sposób montażu.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Roballo44
Posty: 358
Rejestracja: wt cze 06, 2006 8:14 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Roballo44 » pt sie 01, 2008 2:40 pm

yarek pisze:Poza nr seryjnym nie ma na nich nic co wskazywałoby na sposób montażu.
Pozdrawiam
Właśnie, jest tam jeszcze kraj w którym wytworzono i du..... Teraz nie wiem czy jeździć tak czy zamieniać....... a wcześniej jak nie widziałem, że istnieje taka możliwość to się nawet nie zastanawiałem :)21
Samurai'92-kilka modyfikacji, jeździ po bezdrożach
Y60 - już nie ma => jest Y61 long
Japan Rulez

yarek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 48
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 5:57 pm

Post autor: yarek » pn sie 04, 2008 7:12 pm

Roballo tu masz link do fotki instrukcji, gdzie piszą o tym montażu.
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ac ... fe747.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości