Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » czw sty 07, 2010 8:32 pm
Witam, ostatnio coraz bardziej wyje mi tylny most, tzn wyje caly czas niezaleznie od obciazenia czy na biegu czy luzie. Dzis naszlo mnie na drift i jak jedno kolo z tylu krecilo sie duzo szybciej to slychac bylo jakies terkotanie. Podobnie terkocze jak podniose auto jedna strona do gory i pokrece kolem. Teraz pytanie co to moze byc i jakie ewentualnie koszty klamotow
Pozdrawia
sj 425 606468554
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » czw sty 07, 2010 9:21 pm
łożyska w kołach ci się rozlatują, ewentualnie łożysko na ataku...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » czw sty 07, 2010 9:25 pm
slavok pisze:łożyska w kołach ci się rozlatują, ewentualnie łożysko na ataku...
Lozyska w kolach to rozumiem, ale jak sprawdzic lozyska w dyfrze i ewentualnie jak znalezc przyczyne terkotania.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
poreb
-

- Posty: 2632
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:56 pm
- Lokalizacja: Górny Śląsk
-
Kontaktowanie:
Post
autor: poreb » czw sty 07, 2010 9:29 pm
najlepiej rozebrac dyfer
a terkocze ci mech.roznicowy
tylko teraz pytanie czy terkocze glosno czy normalnie
chyba ze masz LR on tez czasami terkocze

biedny inżynier

"[cenzura] no nie, no po prostu [cenzura] no nie!"
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » czw sty 07, 2010 9:30 pm
Podnieść tył samochodu zapalić wrzucić bieg i sprawdzić gdzie wyje... tylko na 2H i zabezpieczyć tak by samochód nie odjechał w uj sam ;p
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » czw sty 07, 2010 9:39 pm
poreb pisze:najlepiej rozebrac dyfer
a terkocze ci mech.roznicowy
tylko teraz pytanie czy terkocze glosno czy normalnie
chyba ze masz LR on tez czasami terkocze

LR nie mam, terkocze dosc glosno, tzn wczesniej nic nie terkotalo a teraz slychac pomimmo zamknietych drzwi radia i wycia silnika. jesli terkocze przy przekazywaniu napedu na jedno z kol to pewnie satelity teraz kwestia co z tym mozna zrobic.
sj 425 606468554
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » czw sty 07, 2010 9:42 pm
slavok pisze:Podnieść tył samochodu zapalić wrzucić bieg i sprawdzić gdzie wyje... tylko na 2H i zabezpieczyć tak by samochód nie odjechał w uj sam ;p
Testowane dzis na podnosniku, wyja raczej tylko lozyska przy kolach, choc bez obciazenia ledwo cokolwiek slychac, gorzej jest jak sie przytrzyma jedno z kol, wtedy terkocze cos wsciekle w dyfrze.
sj 425 606468554
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » czw sty 07, 2010 9:47 pm
dyfer ci się rozleciał

trza ściągnąć koła wyciągnąć półosie, wytargać gruszkę i dopiero badać co się tam stało, tak na pałę to sobie możemy gdybać.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » czw sty 07, 2010 9:49 pm
slavok pisze:dyfer ci się rozleciał

trza ściągnąć koła wyciągnąć półosie, wytargać gruszkę i dopiero badać co się tam stało, tak na pałę to sobie możemy gdybać.
No to mam zajecie na jutro :]
sj 425 606468554
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » czw sty 07, 2010 9:52 pm
obadaj pierw półośki czy czasem któraś po prostu nie pękła, sprawdź wieloklin na półosi, jak będzie ok to niestety coś z dyfrem.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Twardy
-

- Posty: 1120
- Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Twardy » pt sty 08, 2010 4:58 pm
@slavok pękła ci kiedyś półoś w SS? pytam bo już któryś raz polecasz to sprawdzać.
gdy urwiesz półoś to żegnasz się z kołem, więc raczej by zauważyli.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi
-
Dmieszcz

- Posty: 359
- Rejestracja: sob lip 22, 2006 2:34 pm
- Lokalizacja: Piastów
Post
autor: Dmieszcz » pt sty 08, 2010 5:07 pm
Ja również właśnie pożegnałem tylny dyfer
Jesienią wykruszły mi się ząbki (5.83 Richmond - już niedostępny) i postanowiłem że dojadę do końca, który właśnie nastąpił.
Dobrze, że przynajmniej do domu dociągnąłem na przodzie. Łomot był niezły.
SJ 1.3i '90 KAM+OME+windy do pocięcia
508 i C4 Picasso do wożenia gromadki
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pt sty 08, 2010 7:25 pm
Twardy pisze:@slavok pękła ci kiedyś półoś w SS? pytam bo już któryś raz polecasz to sprawdzać.
gdy urwiesz półoś to żegnasz się z kołem, więc raczej by zauważyli.
jak pierdyknie na wieloklinie to też koło odpada ?
mi się osobiście półosi uwalić jeszcze nie udało, ale kumpel jakoś tak uszkodził półoś, że koło się trzymało, właśnie na wieloklinie.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pt sty 08, 2010 8:27 pm
slavok pisze:Twardy pisze:@slavok pękła ci kiedyś półoś w SS? pytam bo już któryś raz polecasz to sprawdzać.
gdy urwiesz półoś to żegnasz się z kołem, więc raczej by zauważyli.
jak pierdyknie na wieloklinie to też koło odpada ?
mi się osobiście półosi uwalić jeszcze nie udało, ale kumpel jakoś tak uszkodził półoś, że koło się trzymało, właśnie na wieloklinie.
A wiec, poloski mam, lozysk przy kolach nie mam za wiele, pozostalosci jednego krecily sie w obudowie mostu. Dyfer lezy na stole i wyglada nad wyraz dobrze, miejmy nadzieje ze blizsze obejzenie nic nie zmieni

Luzu na lozyskach nie czuc, bieznie lozysk ladne, tylko satelity jakos wyluzowanie i to one terkocza. Nie rozebralem jeszcze wszystkiego wiec moze jeszcze zobacze, ale czy luz na zebach satelitow da sie jakos wyregulowac
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » pt sty 08, 2010 9:19 pm
jak nie masz w tym doświadczenia to może być lipa...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pt sty 08, 2010 9:28 pm
slavok pisze:jak nie masz w tym doświadczenia to może być lipa...
E tam lipa, nie takie zeczy sie skladalo

jutro to rozbiore do reszty to pewnie sam dojde do tego w czym problem, ale milo by bylo jakby ktos obeznany w temacie podpowiedzial.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
Adam.Ż
-

- Posty: 4480
- Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
- Lokalizacja: Sochaczew
Post
autor: Adam.Ż » sob sty 09, 2010 12:34 am
slavok pisze:Twardy pisze:@slavok pękła ci kiedyś półoś w SS? pytam bo już któryś raz polecasz to sprawdzać.
gdy urwiesz półoś to żegnasz się z kołem, więc raczej by zauważyli.
jak pierdyknie na wieloklinie to też koło odpada ?
mi się osobiście półosi uwalić jeszcze nie udało, ale kumpel jakoś tak uszkodził półoś, że koło się trzymało, właśnie na wieloklinie.
z reguły tak, zaczyna sie niemiłosiernie telepać koło.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » ndz sty 10, 2010 3:33 pm
meenia pisze:slavok pisze:Twardy pisze:@slavok pękła ci kiedyś półoś w SS? pytam bo już któryś raz polecasz to sprawdzać.
gdy urwiesz półoś to żegnasz się z kołem, więc raczej by zauważyli.
jak pierdyknie na wieloklinie to też koło odpada ?
mi się osobiście półosi uwalić jeszcze nie udało, ale kumpel jakoś tak uszkodził półoś, że koło się trzymało, właśnie na wieloklinie.
A wiec, poloski mam, lozysk przy kolach nie mam za wiele, pozostalosci jednego krecily sie w obudowie mostu. Dyfer lezy na stole i wyglada nad wyraz dobrze, miejmy nadzieje ze blizsze obejzenie nic nie zmieni

Luzu na lozyskach nie czuc, bieznie lozysk ladne, tylko satelity jakos wyluzowanie i to one terkocza. Nie rozebralem jeszcze wszystkiego wiec moze jeszcze zobacze, ale czy luz na zebach satelitow da sie jakos wyregulowac
Pozdrawiam
Między kołami koronowymi a koszem satelitów powinny być podkładki.
Wg manuala można wsadzić od 0,9 do 1,2mm w celu regulacji luzu.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » ndz sty 10, 2010 10:00 pm
Między kołami koronowymi a koszem satelitów powinny być podkładki.
Wg manuala można wsadzić od 0,9 do 1,2mm w celu regulacji luzu.[/quote]
No to jutro do pana tokarza i produkujemy podkladki, najpierw kontrolnie z jakiegos szmelcu a pozniej sie dorobi cos gatunkowego. Dziekuje za info.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
-
psvadek

- Posty: 328
- Rejestracja: sob gru 27, 2003 12:37 am
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: psvadek » ndz sty 10, 2010 10:43 pm
widzę że mieszkasz niedaleko - za czapke drobniaków oddam ci sprawny dyfer - jutro rozbieram most i bede miał na zbyciu różnicowy
sory za kasztana ale mysle ze koledze pomogłem

-
meenia
-

- Posty: 1131
- Rejestracja: śr paź 01, 2008 2:36 pm
- Lokalizacja: Łańcut
Post
autor: meenia » pn sty 11, 2010 9:02 pm
psvadek pisze:widzę że mieszkasz niedaleko - za czapke drobniaków oddam ci sprawny dyfer - jutro rozbieram most i bede miał na zbyciu różnicowy
sory za kasztana ale mysle ze koledze pomogłem

Daj na pv jak duza masz te czapke na drobniaki, jaki to dyfer bo moj ma zabki do blokady i czasem jej nawet uzywam.
Pozdrawiam
sj 425 606468554
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości