reduktor samuraj

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: reduktor samuraj

Post autor: slavok » wt paź 11, 2011 7:20 pm

Zibi pisze:Ale miałes oba auta czy zmieniałeś reduktor w 413 na 410?. W terenie to jest róznica jednego biegu
Moja droga z reduktorami wyglądała tak 413-410-4.16, i dopiero przy tym ostatnim samochód zaczął wolno jeździć w terenie, oczywiście w tym samym samochodzie, przy 410 różnica oczywiście jest ale czy ja wiem czy tak bardzo odczuwalna by inwestować w to 700-800zł...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7401
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: reduktor samuraj

Post autor: Kostuch » wt paź 11, 2011 10:19 pm

To już lepiej kupić dyfry 3,9 z sj413 i wstawić zamiast 3,73. Przynajmniej odciąży się cały układ napędowy a nie tylko kawałek.
No i wyjdzie połowę taniej niż reduktor z 410.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: reduktor samuraj

Post autor: milas » śr paź 12, 2011 9:30 am

zamowiony 1.3 z hamulcem recznym :o
za 450
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: reduktor samuraj

Post autor: Adam.Ż » śr paź 12, 2011 4:51 pm

Kostuch pisze:To już lepiej kupić dyfry 3,9 z sj413 i wstawić zamiast 3,73. Przynajmniej odciąży się cały układ napędowy a nie tylko kawałek.
No i wyjdzie połowę taniej niż reduktor z 410.
ale to nie wielka różnica. Mam 3,9 w mostach.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: reduktor samuraj

Post autor: oblesnik » śr paź 12, 2011 5:50 pm

Tak sobie policzyłem i:

Przy założeniu, że mieliśmy w mostach 3,727 i zamienimy na 3,909 uzyskujemy 5% zwolnienia prędkości, a przy 5,125 aż 28%!

W standardowym reduktorze Vitary przełożenia L =1,82. Jeśli wsadzisz samuraja standard L=2,268 to masz 20% wolniej, jeśli 4,16 to masz o 57% wolniej.

I teraz jeśli się nie mylę to jeśli masz w mostach 5,125 czyli 72% prędkości i dałbyś 4,16 czyli
43% z 73% = 31% To chyba znacznie za wolno!

Jak dołożysz do tego skrzynię i silnik z BMW wolniejsze to jeszcze ma wpływ. A teraz co się dzieje z momentem obrotowym "dupę urywa". Taki zestaw pociągnie TIR-a jak wytrzymają: przeguby, półośki, krzyżaki itd

5,125 vitki i skrzynia z samca 2,268 to masz 58% prędkości zastawu 3,727 i 1,82(most samiec + skrzynia vitara)
5,125 vitki i skrzynia z samca 2,268 to masz 80% prędkości zastawu 5,125 i 1,82(most i skrzyniaVitary)

Mam nadzieję, że nie piszę tu żadnej herezji i matematycznie wszystko gra.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: reduktor samuraj

Post autor: apede » śr paź 12, 2011 5:57 pm

Jak komuś za szybko to są też przełożenia coś około 8:1 do samiego :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

milas
 
 
Posty: 4201
Rejestracja: wt lut 05, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: mysłowice

Re: reduktor samuraj

Post autor: milas » śr paź 12, 2011 6:09 pm

dlatego dobrze ze jest forum
bo bym kupil a potem chodzil obok auta

juz jedzie zwykly 1.3 z hamulcem recznym na wale wiec kolejna modyfikacja :)21

niewiem co lepsze jazda czy to motanie
VITARA 1,8 140 KM na 30' /9,5 simex sztywny most
Mysłowice gg 4789697
www.slask4x4.pl

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: reduktor samuraj

Post autor: slavok » śr paź 12, 2011 7:39 pm

hamulec ręczny na wale możesz wyjobać zastępując to flanszą.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7401
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: reduktor samuraj

Post autor: Kostuch » śr paź 12, 2011 7:53 pm

Adam.Ż pisze:
Kostuch pisze:To już lepiej kupić dyfry 3,9 z sj413 i wstawić zamiast 3,73. Przynajmniej odciąży się cały układ napędowy a nie tylko kawałek.
No i wyjdzie połowę taniej niż reduktor z 410.
ale to nie wielka różnica. Mam 3,9 w mostach.
Też mam.
Pisałem w kontekście cena-korzyść.
Atak z talerzem z wąskich mostów można mieć za grosze w porównaniu z reduktorem 410
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: reduktor samuraj

Post autor: N2O » śr paź 12, 2011 7:55 pm

Hamulec na wale dobra rzecz.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7401
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: reduktor samuraj

Post autor: Kostuch » śr paź 12, 2011 8:02 pm

N2O pisze:Hamulec na wale dobra rzecz.
Zwłaszcza jak się wszczepi z tyłu tarczówki ze zwykłymi zaciskami :)
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
slavok
 
 
Posty: 4611
Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
Lokalizacja: KWA

Re: reduktor samuraj

Post autor: slavok » śr paź 12, 2011 8:06 pm

dobra jak działa :)21
Suzuki Samurai - samurai.org.pl

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: reduktor samuraj

Post autor: N2O » śr paź 12, 2011 8:06 pm

I jeszcze jest wyżej niż hamulce w kołach, co w połączeniu z zaślepkami do otworów w bębnie powoduje, że działa dłużej.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7401
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: reduktor samuraj

Post autor: Kostuch » śr paź 12, 2011 8:18 pm

N2O pisze:I jeszcze jest wyżej niż hamulce w kołach, co w połączeniu z zaślepkami do otworów w bębnie powoduje, że działa dłużej.
:)21
Trochę się zagalopowałeś chyba z tymi komplementami ręcznego na wale :)21
Jeszcze jakby szczęki były gdzieś do kupienia... :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: reduktor samuraj

Post autor: N2O » śr paź 12, 2011 8:21 pm

Oj tam, oj tam.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

punix
 
 
Posty: 224
Rejestracja: sob paź 25, 2008 6:49 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: reduktor samuraj

Post autor: punix » śr paź 12, 2011 10:04 pm

Kostuch pisze:
N2O pisze:I jeszcze jest wyżej niż hamulce w kołach, co w połączeniu z zaślepkami do otworów w bębnie powoduje, że działa dłużej.
:)21
Trochę się zagalopowałeś chyba z tymi komplementami ręcznego na wale :)21
Jeszcze jakby szczęki były gdzieś do kupienia... :roll:
A to przypadkiem nie są te szczęki? :P
'95 Samurai 1,3
235/75r15

Awatar użytkownika
edi41
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 2:03 pm
Lokalizacja: Mysłowice
Kontaktowanie:

Re: reduktor samuraj

Post autor: edi41 » śr paź 12, 2011 10:11 pm

Do reduktora obowiązkowo musisz dorobić nowe łapy i "więcej" , bo to co jest zaraz powyginasz.
Silesia Jeans
Suzuki SAMurai
Adrian
http://www.JEANS4X4.pl

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2165
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: reduktor samuraj

Post autor: Didymos » czw paź 13, 2011 8:58 am

punix pisze:
Kostuch pisze:
N2O pisze:I jeszcze jest wyżej niż hamulce w kołach, co w połączeniu z zaślepkami do otworów w bębnie powoduje, że działa dłużej.
:)21
Trochę się zagalopowałeś chyba z tymi komplementami ręcznego na wale :)21
Jeszcze jakby szczęki były gdzieś do kupienia... :roll:
A to przypadkiem nie są te szczęki? :P
Wyglądają jak te i cena nie zabija :)21
Można też nabić same okładziny, ja nabiłem okładziny ręcznego z uaza, takie akurat miałem, oczywiście były za długie i za szerokie, ale to już mały problem.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7401
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: reduktor samuraj

Post autor: Kostuch » czw paź 13, 2011 10:53 am

punix pisze:
A to przypadkiem nie są te szczęki? :P
Wyglądają jakby pasowały :)2
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: reduktor samuraj

Post autor: gruszek » czw paź 13, 2011 4:23 pm

Jak powinny wyglądać łapy do reduktora??
Moja dłuższa wygląda jak S ;)
Chce ją wzmocnić i zastanawiam się czy "do prostego", czy ona w serii jest tez trochę wygięta?!
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

Awatar użytkownika
szympro
Posty: 660
Rejestracja: pt cze 29, 2007 12:33 am
Lokalizacja: Kujawy

Re: reduktor samuraj

Post autor: szympro » czw paź 13, 2011 4:54 pm

Jest w serii odrobine wygieta.
Miejsce na Twoją reklamę.

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Re: reduktor samuraj

Post autor: misiu » czw paź 13, 2011 6:29 pm

Jest S, ale w osi prosta. Jak sie wichruje to w osi chyba najczęściej.
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość