Moja droga z reduktorami wyglądała tak 413-410-4.16, i dopiero przy tym ostatnim samochód zaczął wolno jeździć w terenie, oczywiście w tym samym samochodzie, przy 410 różnica oczywiście jest ale czy ja wiem czy tak bardzo odczuwalna by inwestować w to 700-800zł...Zibi pisze:Ale miałes oba auta czy zmieniałeś reduktor w 413 na 410?. W terenie to jest róznica jednego biegu
reduktor samuraj
Moderator: Albert_N
Re: reduktor samuraj
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: reduktor samuraj
To już lepiej kupić dyfry 3,9 z sj413 i wstawić zamiast 3,73. Przynajmniej odciąży się cały układ napędowy a nie tylko kawałek.
No i wyjdzie połowę taniej niż reduktor z 410.
No i wyjdzie połowę taniej niż reduktor z 410.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: reduktor samuraj
zamowiony 1.3 z hamulcem recznym 
za 450

za 450
Re: reduktor samuraj
ale to nie wielka różnica. Mam 3,9 w mostach.Kostuch pisze:To już lepiej kupić dyfry 3,9 z sj413 i wstawić zamiast 3,73. Przynajmniej odciąży się cały układ napędowy a nie tylko kawałek.
No i wyjdzie połowę taniej niż reduktor z 410.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: reduktor samuraj
Tak sobie policzyłem i:
Przy założeniu, że mieliśmy w mostach 3,727 i zamienimy na 3,909 uzyskujemy 5% zwolnienia prędkości, a przy 5,125 aż 28%!
W standardowym reduktorze Vitary przełożenia L =1,82. Jeśli wsadzisz samuraja standard L=2,268 to masz 20% wolniej, jeśli 4,16 to masz o 57% wolniej.
I teraz jeśli się nie mylę to jeśli masz w mostach 5,125 czyli 72% prędkości i dałbyś 4,16 czyli
43% z 73% = 31% To chyba znacznie za wolno!
Jak dołożysz do tego skrzynię i silnik z BMW wolniejsze to jeszcze ma wpływ. A teraz co się dzieje z momentem obrotowym "dupę urywa". Taki zestaw pociągnie TIR-a jak wytrzymają: przeguby, półośki, krzyżaki itd
5,125 vitki i skrzynia z samca 2,268 to masz 58% prędkości zastawu 3,727 i 1,82(most samiec + skrzynia vitara)
5,125 vitki i skrzynia z samca 2,268 to masz 80% prędkości zastawu 5,125 i 1,82(most i skrzyniaVitary)
Mam nadzieję, że nie piszę tu żadnej herezji i matematycznie wszystko gra.
Przy założeniu, że mieliśmy w mostach 3,727 i zamienimy na 3,909 uzyskujemy 5% zwolnienia prędkości, a przy 5,125 aż 28%!
W standardowym reduktorze Vitary przełożenia L =1,82. Jeśli wsadzisz samuraja standard L=2,268 to masz 20% wolniej, jeśli 4,16 to masz o 57% wolniej.
I teraz jeśli się nie mylę to jeśli masz w mostach 5,125 czyli 72% prędkości i dałbyś 4,16 czyli
43% z 73% = 31% To chyba znacznie za wolno!
Jak dołożysz do tego skrzynię i silnik z BMW wolniejsze to jeszcze ma wpływ. A teraz co się dzieje z momentem obrotowym "dupę urywa". Taki zestaw pociągnie TIR-a jak wytrzymają: przeguby, półośki, krzyżaki itd
5,125 vitki i skrzynia z samca 2,268 to masz 58% prędkości zastawu 3,727 i 1,82(most samiec + skrzynia vitara)
5,125 vitki i skrzynia z samca 2,268 to masz 80% prędkości zastawu 5,125 i 1,82(most i skrzyniaVitary)
Mam nadzieję, że nie piszę tu żadnej herezji i matematycznie wszystko gra.
Samurai - seria
- na serio 
Pacierza i piwa nie odmawiam!


Pacierza i piwa nie odmawiam!
- apede
-
- Posty: 3873
- Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
- Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
- Kontaktowanie:
Re: reduktor samuraj
Jak komuś za szybko to są też przełożenia coś około 8:1 do samiego 

loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...
Re: reduktor samuraj
dlatego dobrze ze jest forum
bo bym kupil a potem chodzil obok auta
juz jedzie zwykly 1.3 z hamulcem recznym na wale wiec kolejna modyfikacja
niewiem co lepsze jazda czy to motanie
bo bym kupil a potem chodzil obok auta
juz jedzie zwykly 1.3 z hamulcem recznym na wale wiec kolejna modyfikacja

niewiem co lepsze jazda czy to motanie
Re: reduktor samuraj
hamulec ręczny na wale możesz wyjobać zastępując to flanszą.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: reduktor samuraj
Też mam.Adam.Ż pisze:ale to nie wielka różnica. Mam 3,9 w mostach.Kostuch pisze:To już lepiej kupić dyfry 3,9 z sj413 i wstawić zamiast 3,73. Przynajmniej odciąży się cały układ napędowy a nie tylko kawałek.
No i wyjdzie połowę taniej niż reduktor z 410.
Pisałem w kontekście cena-korzyść.
Atak z talerzem z wąskich mostów można mieć za grosze w porównaniu z reduktorem 410
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: reduktor samuraj
Hamulec na wale dobra rzecz.
Re: reduktor samuraj
Zwłaszcza jak się wszczepi z tyłu tarczówki ze zwykłymi zaciskamiN2O pisze:Hamulec na wale dobra rzecz.

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: reduktor samuraj
I jeszcze jest wyżej niż hamulce w kołach, co w połączeniu z zaślepkami do otworów w bębnie powoduje, że działa dłużej.


Re: reduktor samuraj
Trochę się zagalopowałeś chyba z tymi komplementami ręcznego na waleN2O pisze:I jeszcze jest wyżej niż hamulce w kołach, co w połączeniu z zaślepkami do otworów w bębnie powoduje, że działa dłużej.

Jeszcze jakby szczęki były gdzieś do kupienia...

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: reduktor samuraj
Oj tam, oj tam.


Re: reduktor samuraj
A to przypadkiem nie są te szczęki?Kostuch pisze:Trochę się zagalopowałeś chyba z tymi komplementami ręcznego na waleN2O pisze:I jeszcze jest wyżej niż hamulce w kołach, co w połączeniu z zaślepkami do otworów w bębnie powoduje, że działa dłużej.
![]()
Jeszcze jakby szczęki były gdzieś do kupienia...

'95 Samurai 1,3
235/75r15
235/75r15
- edi41
- jestem tu nowy...
- Posty: 52
- Rejestracja: śr wrz 21, 2005 2:03 pm
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Re: reduktor samuraj
Do reduktora obowiązkowo musisz dorobić nowe łapy i "więcej" , bo to co jest zaraz powyginasz.
Re: reduktor samuraj
Wyglądają jak te i cena nie zabijapunix pisze:A to przypadkiem nie są te szczęki?Kostuch pisze:Trochę się zagalopowałeś chyba z tymi komplementami ręcznego na waleN2O pisze:I jeszcze jest wyżej niż hamulce w kołach, co w połączeniu z zaślepkami do otworów w bębnie powoduje, że działa dłużej.
![]()
Jeszcze jakby szczęki były gdzieś do kupienia...

Można też nabić same okładziny, ja nabiłem okładziny ręcznego z uaza, takie akurat miałem, oczywiście były za długie i za szerokie, ale to już mały problem.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: reduktor samuraj
Wyglądają jakby pasowałypunix pisze:
A to przypadkiem nie są te szczęki?

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: reduktor samuraj
Jak powinny wyglądać łapy do reduktora??
Moja dłuższa wygląda jak S
Chce ją wzmocnić i zastanawiam się czy "do prostego", czy ona w serii jest tez trochę wygięta?!
Moja dłuższa wygląda jak S

Chce ją wzmocnić i zastanawiam się czy "do prostego", czy ona w serii jest tez trochę wygięta?!
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________
_____________________________________
Re: reduktor samuraj
Jest S, ale w osi prosta. Jak sie wichruje to w osi chyba najczęściej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości