Lekki i mocny silnik do samuraja

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Adam.Ż » ndz gru 09, 2012 11:15 am

ford charakterystykę ma bardzo fajną, znajomy jeździł właśnie z takim silnikiem ale do samuraia właśnie największym jego minusem jest waga - żeliwny blok i z tego co pamiętam głowica też była dosyć ciężka :roll:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Bogdan 4x4 » pn gru 10, 2012 9:09 am

Montował ktoś 1,9D z citroena, taki, jakie były w polonezie?
http://moto.allegro.pl/silnik-polonez-1 ... 66093.html
Kolega się nasłuchał od kogoś, że taka jednostka wraz ze skrzynią pasuje "prawie bezbłędnie"
Zależy głownie na ekonomii, samurajka codziennie zawodowo pomyka po lesie.
Gazowanie obecnego motoru odpada, za daleko do stacji LPG,
za to blisko do granicy UA, chłopaki solarku na miejsce przywożą.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: KSikorski » pn gru 10, 2012 9:56 am

Zależy co ma na myśli "prawie bezbłędnie". Żeby połączyć skrzynię FSO z reduktorem trzeba przerobić wał z niej wychodzący, trzeba przerobić belkę skrzyni biegów, trzeba przerobić łapy mocujące silnik etc.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Bogdan 4x4 » pn gru 10, 2012 10:16 am

Zdaję sobie sprawę z potrzeby wykonania kilku adaptacji.
Wszelkie uwagi są dla mnie cenne, ja będę dokonywał przeszczepu.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

godlesniva
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 80
Rejestracja: sob gru 01, 2012 11:02 pm

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: godlesniva » pn gru 10, 2012 10:38 am

to na wstępie poszukajcie uturbionego 1.9 bo wolnossak to porażka..... ewentualnie 1.9D i dokupić kolektor wydechowy i turbine do tego silnika ma to sens mając albo za grosze 1.9D albo naprawdę pewnego wolnossaka....

P.S.
uturbiony też nie będzie wyścigówką....

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Bogdan 4x4 » pn gru 10, 2012 11:43 am

Jak już pisałem, zależy na taniości eksploatacji. Auto wozi codziennie właściciela po lesie, nie dla fanu, tylko z racji wykonywanej roboty.
Zastanawiają mnie osiągi, tzn co wyjdzie w praktyce z połączenia 1,9D z oryginalną skrzynią +wolny reduktor z SJ 1.0 (który już jest w tym aucie).
Motał, widział, jeździł kto?
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wojt@s » pn gru 10, 2012 11:44 am

ewentualnie 1.9D i dokupić kolektor wydechowy i turbine do tego silnika ma to sens
I czekać aż się wał i korby wysypią. W wolnossącym jest inny wał, korbowody, panewki , nie przeniesie to na dłuższą metę doładowania.

1.9D ma ok 130NM i 70km, więc całkiem znośnie to się porusza, skrzynia 5tka z poldka.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » pn gru 10, 2012 11:52 am

Kwadrat pisze:ale jest proste pytanie . Po co ?

1,8 baleno pasuje do skrzyni vitarowej 1,6 .
Czyli silnik z baleno 1.8 można połączyć ze skrzynią Samraja przez flansze do 1.6?

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
maxus101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:47 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: maxus101 » pn gru 10, 2012 2:31 pm

Wojt@s pisze:
ewentualnie 1.9D i dokupić kolektor wydechowy i turbine do tego silnika ma to sens
I czekać aż się wał i korby wysypią. W wolnossącym jest inny wał, korbowody, panewki , nie przeniesie to na dłuższą metę doładowania.

1.9D ma ok 130NM i 70km, więc całkiem znośnie to się porusza, skrzynia 5tka z poldka.
Wszystko zależy ile będziesz dmuchał.
Samurai 1,6td, 31'Silverstone
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Salata123 » pn gru 10, 2012 4:23 pm

Wilku pisze:
Kwadrat pisze:ale jest proste pytanie . Po co ?

1,8 baleno pasuje do skrzyni vitarowej 1,6 .
Czyli silnik z baleno 1.8 można połączyć ze skrzynią Samraja przez flansze do 1.6?

pzdr, W
Tak, już dawno o tym pisałem...
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall1 » pn gru 10, 2012 6:49 pm

maxus101 pisze: Wszystko zależy ile będziesz dmuchał.
Statystycznie to pewnie z dwa razy w tygodniu wychodzi :roll: :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kostuch » pn gru 10, 2012 7:40 pm

Salata123 pisze:
Wilku pisze:
Kwadrat pisze:ale jest proste pytanie . Po co ?

1,8 baleno pasuje do skrzyni vitarowej 1,6 .
Czyli silnik z baleno 1.8 można połączyć ze skrzynią Samraja przez flansze do 1.6?

pzdr, W
Tak, już dawno o tym pisałem...
A samuraiowskie sprzęgło co mówi na temat przeniesienia momentu z 1.8? :roll:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Salata123 » pn gru 10, 2012 7:45 pm

Tam też pisałem, że to bez sensu :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Adam.Ż » pn gru 10, 2012 8:52 pm

Bogdan 4x4 pisze:Jak już pisałem, zależy na taniości eksploatacji. Auto wozi codziennie właściciela po lesie, nie dla fanu, tylko z racji wykonywanej roboty.
Zastanawiają mnie osiągi, tzn co wyjdzie w praktyce z połączenia 1,9D z oryginalną skrzynią +wolny reduktor z SJ 1.0 (który już jest w tym aucie).
Motał, widział, jeździł kto?

znajomy miał poloneza razem ze skrzynią, do tego red od 410 i na 30 calach był sporo wolniejszy od benzynówek przy takim samym red
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: N2O » pn gru 10, 2012 9:28 pm

Wilku pisze:
Kwadrat pisze:ale jest proste pytanie . Po co ?

1,8 baleno pasuje do skrzyni vitarowej 1,6 .
Czyli silnik z baleno 1.8 można połączyć ze skrzynią Samraja przez flansze do 1.6?

pzdr, W
Te twoje 1,3GTi i tak super sobie radzi na OES'ach - u nas byłeś jako jedyny poniżej minuty.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wilku » wt gru 11, 2012 5:54 am

N2O pisze:
Te twoje 1,3GTi i tak super sobie radzi na OES'ach - u nas byłeś jako jedyny poniżej minuty.
:)21

Do 70km/h dobrze przyspiesza (3 z reduktorem). Do 90 daje radę. Powyżej mu się za bardzo nie chce :)
Chociaż przy tych prędkościach zaczyna być odczuwalny brak zawieszenia ;)
Przy Jeepie 5,9l czy Pajero 3,2 DiD po chipie tracę na dłuższych prostych, zatem nie moge tak tego zostawic :D

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

kamilooo
 
 
Posty: 131
Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:32 pm

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: kamilooo » wt gru 11, 2012 9:44 am

Panowie czyli jakie sprzegło do silnika z baleno 1.8 przy obecnym silniku mam spieka 6 łopatkowego i myslałem ze da sobie rade z 121 konikami
SJ413 33" 4.16 spiek 5.125
Jeep Grand Cherokee 31"4,0sprzedam
http://www.pgr4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kostuch » wt gru 11, 2012 11:04 am

kamilooo pisze:Panowie czyli jakie sprzegło do silnika z baleno 1.8 przy obecnym silniku mam spieka 6 łopatkowego i myslałem ze da sobie rade z 121 konikami
Skrzynia z vitary 2wd i sprzęgło 215mm.
Albo wsadź automat :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Bogdan 4x4
 
 
Posty: 1251
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
Lokalizacja: z podkarpackiej wioski

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Bogdan 4x4 » wt gru 11, 2012 1:59 pm

Czyli pozostawiając sprawę OSów, oraz to czy 100 km/godz pojazd osiągnie w 8sek. czy w 80sek, klepaka, ropnioka, dizla warto założyć, dokładając 1500 zet (koszt silnika, skrzyni, osprzętu, przeróbek)?
Nie ma nikogo, kto montował, ew. jeździ takim suzuko/cytrynem na co dzień?
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: KSikorski » wt gru 11, 2012 2:07 pm

Ja mam włożone 1,6 TD.
Da się kupić na allegro całkiem tanio flanszę i łapy do tego silnika - kopia zestawu acme adapters.
Odpada problem z rzeźbieniem łap, belki skrzyni, linki sprzęgła, wszystko skręcasz śrubkami i pasuje.
Trzeba przetoczyć koło zamachowe.
Potem podłączyć osprzęt, ale to na jedno wychodzi czy vw czy polonez.
Nie wiem jak wygląda miska olejowa w polonezie, w vw trzeba przerabiać.
Ceny silników podobne.
Ja wolałem silnik vw, za silnikiem wszystko zostaje seryjne :)2
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Misiek Cypr » wt gru 11, 2012 4:20 pm

Polonez 1.9d krecil sie 4600, a VW 1.6d/td krecilo sie ponad 5krpm. Taka roznica.

Niech zobaczy jaka ma predkosc na 5 biegu, przy 3.5krp i to bedzie jego predkosc przelotowa maxymalna. Jak mu odpowiada to przekladka bedzie niezbyt trudna.

Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall_jr
 
 
Posty: 3044
Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
Lokalizacja: 3city

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: vandall_jr » śr gru 12, 2012 12:47 am

Misiek Cypr pisze:Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.
Diesel-Lekki ?? -stanowcze NIE, mocny ?? też stanowcze NIE. Doświadczenie z samurajem 1,9d mogę tylko powiedzieć tyle, że jest to duża pomyłka. Silnik Renault opakowany w elektronikę i w dodatku na osprzęcie Lucasa/delphi "EPIC" za 3500,00 po regeneracji.Stanowcze nie. Ktoś tam za dużo pokombinował i przesadził. Du.. nie urywa szału ni ma
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL

Awatar użytkownika
maxus101
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:47 pm
Lokalizacja: Koszalin

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: maxus101 » śr gru 12, 2012 8:05 am

vandall_jr pisze:
Misiek Cypr pisze:Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.
Diesel-Lekki ?? -stanowcze NIE, mocny ?? też stanowcze NIE. Doświadczenie z samurajem 1,9d mogę tylko powiedzieć tyle, że jest to duża pomyłka. Silnik Renault opakowany w elektronikę i w dodatku na osprzęcie Lucasa/delphi "EPIC" za 3500,00 po regeneracji.Stanowcze nie. Ktoś tam za dużo pokombinował i przesadził. Du.. nie urywa szału ni ma
Chodzi o silnik PSA, a nie Renault. Czerwony samurai na filmie to SJ410 z dieslem z poloneza i oponami 31". Generalnie daje rade - ale osobiście wolałem 1,6td bo mniejszy i bardziej pasuje do samuraia.
http://www.youtube.com/watch?v=-Ha0Nsyw-lI#!
Samurai 1,6td, 31'Silverstone
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd

Awatar użytkownika
Kwadrat
 
 
Posty: 851
Rejestracja: śr gru 01, 2004 6:02 am
Lokalizacja: Warka
Kontaktowanie:

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Kwadrat » śr gru 12, 2012 8:51 am

Kostuch pisze:
kamilooo pisze:Panowie czyli jakie sprzegło do silnika z baleno 1.8 przy obecnym silniku mam spieka 6 łopatkowego i myslałem ze da sobie rade z 121 konikami
Skrzynia z vitary 2wd i sprzęgło 215mm.
Albo wsadź automat :)21

Najzwyklejsze orginalne sprzęgło :) Co to za pomysły z tymi spiekami ?
Spieki są dla ludzi którzy nieogarniają podstawowych zasad jazdy autem ;)

Awatar użytkownika
Wojt@s
Posty: 370
Rejestracja: wt mar 04, 2008 1:40 pm
Lokalizacja: Łódź/Pabianice

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja

Post autor: Wojt@s » śr gru 12, 2012 9:12 am

Polonez 1.9d krecil sie 4600, a VW 1.6d/td krecilo sie ponad 5krpm. Taka roznica.

Niech zobaczy jaka ma predkosc na 5 biegu, przy 3.5krp i to bedzie jego predkosc przelotowa maxymalna. Jak mu odpowiada to przekladka bedzie niezbyt trudna.

Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.
Jak poszukacie są różne wersje tego 1.6 TD, montowane w golfie, jetcie, passacie.
Od 55 kucy aż po 80, ten ostatni po lekkim dłubnięciu robi niezłe show :)21
Diesel-Lekki ?? -stanowcze NIE, mocny ?? też stanowcze NIE. Doświadczenie z samurajem 1,9d mogę tylko powiedzieć tyle, że jest to duża pomyłka. Silnik Renault opakowany w elektronikę i w dodatku na osprzęcie Lucasa/delphi "EPIC" za 3500,00 po regeneracji.Stanowcze nie. Ktoś tam za dużo pokombinował i przesadził. Du.. nie urywa szału ni ma
W Nivce 1.9 z koncernu PSA na osprzęcie boscha waży mniej niż oryginalny nivovski silnik, jeśli kogoś to interesuje, jak chcecie mogę zważyć w przyszłym tygodniu sam piec :)21
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości