
Lekki i mocny silnik do samuraja
Moderator: Albert_N
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
ford charakterystykę ma bardzo fajną, znajomy jeździł właśnie z takim silnikiem ale do samuraia właśnie największym jego minusem jest waga - żeliwny blok i z tego co pamiętam głowica też była dosyć ciężka 

Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Montował ktoś 1,9D z citroena, taki, jakie były w polonezie?
http://moto.allegro.pl/silnik-polonez-1 ... 66093.html
Kolega się nasłuchał od kogoś, że taka jednostka wraz ze skrzynią pasuje "prawie bezbłędnie"
Zależy głownie na ekonomii, samurajka codziennie zawodowo pomyka po lesie.
Gazowanie obecnego motoru odpada, za daleko do stacji LPG,
za to blisko do granicy UA, chłopaki solarku na miejsce przywożą.
http://moto.allegro.pl/silnik-polonez-1 ... 66093.html
Kolega się nasłuchał od kogoś, że taka jednostka wraz ze skrzynią pasuje "prawie bezbłędnie"
Zależy głownie na ekonomii, samurajka codziennie zawodowo pomyka po lesie.
Gazowanie obecnego motoru odpada, za daleko do stacji LPG,
za to blisko do granicy UA, chłopaki solarku na miejsce przywożą.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Zależy co ma na myśli "prawie bezbłędnie". Żeby połączyć skrzynię FSO z reduktorem trzeba przerobić wał z niej wychodzący, trzeba przerobić belkę skrzyni biegów, trzeba przerobić łapy mocujące silnik etc.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Zdaję sobie sprawę z potrzeby wykonania kilku adaptacji.
Wszelkie uwagi są dla mnie cenne, ja będę dokonywał przeszczepu.
Wszelkie uwagi są dla mnie cenne, ja będę dokonywał przeszczepu.
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 80
- Rejestracja: sob gru 01, 2012 11:02 pm
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
to na wstępie poszukajcie uturbionego 1.9 bo wolnossak to porażka..... ewentualnie 1.9D i dokupić kolektor wydechowy i turbine do tego silnika ma to sens mając albo za grosze 1.9D albo naprawdę pewnego wolnossaka....
P.S.
uturbiony też nie będzie wyścigówką....
P.S.
uturbiony też nie będzie wyścigówką....
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Jak już pisałem, zależy na taniości eksploatacji. Auto wozi codziennie właściciela po lesie, nie dla fanu, tylko z racji wykonywanej roboty.
Zastanawiają mnie osiągi, tzn co wyjdzie w praktyce z połączenia 1,9D z oryginalną skrzynią +wolny reduktor z SJ 1.0 (który już jest w tym aucie).
Motał, widział, jeździł kto?
Zastanawiają mnie osiągi, tzn co wyjdzie w praktyce z połączenia 1,9D z oryginalną skrzynią +wolny reduktor z SJ 1.0 (który już jest w tym aucie).
Motał, widział, jeździł kto?
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
I czekać aż się wał i korby wysypią. W wolnossącym jest inny wał, korbowody, panewki , nie przeniesie to na dłuższą metę doładowania.ewentualnie 1.9D i dokupić kolektor wydechowy i turbine do tego silnika ma to sens
1.9D ma ok 130NM i 70km, więc całkiem znośnie to się porusza, skrzynia 5tka z poldka.
Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Czyli silnik z baleno 1.8 można połączyć ze skrzynią Samraja przez flansze do 1.6?Kwadrat pisze:ale jest proste pytanie . Po co ?
1,8 baleno pasuje do skrzyni vitarowej 1,6 .
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Wszystko zależy ile będziesz dmuchał.Wojt@s pisze:I czekać aż się wał i korby wysypią. W wolnossącym jest inny wał, korbowody, panewki , nie przeniesie to na dłuższą metę doładowania.ewentualnie 1.9D i dokupić kolektor wydechowy i turbine do tego silnika ma to sens
1.9D ma ok 130NM i 70km, więc całkiem znośnie to się porusza, skrzynia 5tka z poldka.
Samurai 1,6td, 31'Silverstone
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Tak, już dawno o tym pisałem...Wilku pisze:Czyli silnik z baleno 1.8 można połączyć ze skrzynią Samraja przez flansze do 1.6?Kwadrat pisze:ale jest proste pytanie . Po co ?
1,8 baleno pasuje do skrzyni vitarowej 1,6 .
pzdr, W
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Statystycznie to pewnie z dwa razy w tygodniu wychodzimaxus101 pisze: Wszystko zależy ile będziesz dmuchał.


KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A samuraiowskie sprzęgło co mówi na temat przeniesienia momentu z 1.8?Salata123 pisze:Tak, już dawno o tym pisałem...Wilku pisze:Czyli silnik z baleno 1.8 można połączyć ze skrzynią Samraja przez flansze do 1.6?Kwadrat pisze:ale jest proste pytanie . Po co ?
1,8 baleno pasuje do skrzyni vitarowej 1,6 .
pzdr, W

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Tam też pisałem, że to bez sensu 

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Bogdan 4x4 pisze:Jak już pisałem, zależy na taniości eksploatacji. Auto wozi codziennie właściciela po lesie, nie dla fanu, tylko z racji wykonywanej roboty.
Zastanawiają mnie osiągi, tzn co wyjdzie w praktyce z połączenia 1,9D z oryginalną skrzynią +wolny reduktor z SJ 1.0 (który już jest w tym aucie).
Motał, widział, jeździł kto?
znajomy miał poloneza razem ze skrzynią, do tego red od 410 i na 30 calach był sporo wolniejszy od benzynówek przy takim samym red
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Te twoje 1,3GTi i tak super sobie radzi na OES'ach - u nas byłeś jako jedyny poniżej minuty.Wilku pisze:Czyli silnik z baleno 1.8 można połączyć ze skrzynią Samraja przez flansze do 1.6?Kwadrat pisze:ale jest proste pytanie . Po co ?
1,8 baleno pasuje do skrzyni vitarowej 1,6 .
pzdr, W

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
N2O pisze:
Te twoje 1,3GTi i tak super sobie radzi na OES'ach - u nas byłeś jako jedyny poniżej minuty.
Do 70km/h dobrze przyspiesza (3 z reduktorem). Do 90 daje radę. Powyżej mu się za bardzo nie chce

Chociaż przy tych prędkościach zaczyna być odczuwalny brak zawieszenia

Przy Jeepie 5,9l czy Pajero 3,2 DiD po chipie tracę na dłuższych prostych, zatem nie moge tak tego zostawic

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Panowie czyli jakie sprzegło do silnika z baleno 1.8 przy obecnym silniku mam spieka 6 łopatkowego i myslałem ze da sobie rade z 121 konikami
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Skrzynia z vitary 2wd i sprzęgło 215mm.kamilooo pisze:Panowie czyli jakie sprzegło do silnika z baleno 1.8 przy obecnym silniku mam spieka 6 łopatkowego i myslałem ze da sobie rade z 121 konikami
Albo wsadź automat

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
- Bogdan 4x4
-
- Posty: 1251
- Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:49 pm
- Lokalizacja: z podkarpackiej wioski
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Czyli pozostawiając sprawę OSów, oraz to czy 100 km/godz pojazd osiągnie w 8sek. czy w 80sek, klepaka, ropnioka, dizla warto założyć, dokładając 1500 zet (koszt silnika, skrzyni, osprzętu, przeróbek)?
Nie ma nikogo, kto montował, ew. jeździ takim suzuko/cytrynem na co dzień?
Nie ma nikogo, kto montował, ew. jeździ takim suzuko/cytrynem na co dzień?
Wsio można szto nie można, tolko z wolna i astarożna
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Ja mam włożone 1,6 TD.
Da się kupić na allegro całkiem tanio flanszę i łapy do tego silnika - kopia zestawu acme adapters.
Odpada problem z rzeźbieniem łap, belki skrzyni, linki sprzęgła, wszystko skręcasz śrubkami i pasuje.
Trzeba przetoczyć koło zamachowe.
Potem podłączyć osprzęt, ale to na jedno wychodzi czy vw czy polonez.
Nie wiem jak wygląda miska olejowa w polonezie, w vw trzeba przerabiać.
Ceny silników podobne.
Ja wolałem silnik vw, za silnikiem wszystko zostaje seryjne
Da się kupić na allegro całkiem tanio flanszę i łapy do tego silnika - kopia zestawu acme adapters.
Odpada problem z rzeźbieniem łap, belki skrzyni, linki sprzęgła, wszystko skręcasz śrubkami i pasuje.
Trzeba przetoczyć koło zamachowe.
Potem podłączyć osprzęt, ale to na jedno wychodzi czy vw czy polonez.
Nie wiem jak wygląda miska olejowa w polonezie, w vw trzeba przerabiać.
Ceny silników podobne.
Ja wolałem silnik vw, za silnikiem wszystko zostaje seryjne

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Polonez 1.9d krecil sie 4600, a VW 1.6d/td krecilo sie ponad 5krpm. Taka roznica.
Niech zobaczy jaka ma predkosc na 5 biegu, przy 3.5krp i to bedzie jego predkosc przelotowa maxymalna. Jak mu odpowiada to przekladka bedzie niezbyt trudna.
Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.
Niech zobaczy jaka ma predkosc na 5 biegu, przy 3.5krp i to bedzie jego predkosc przelotowa maxymalna. Jak mu odpowiada to przekladka bedzie niezbyt trudna.
Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Diesel-LekkiMisiek Cypr pisze:Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.


BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Chodzi o silnik PSA, a nie Renault. Czerwony samurai na filmie to SJ410 z dieslem z poloneza i oponami 31". Generalnie daje rade - ale osobiście wolałem 1,6td bo mniejszy i bardziej pasuje do samuraia.vandall_jr pisze:Diesel-LekkiMisiek Cypr pisze:Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.-stanowcze NIE, mocny
też stanowcze NIE. Doświadczenie z samurajem 1,9d mogę tylko powiedzieć tyle, że jest to duża pomyłka. Silnik Renault opakowany w elektronikę i w dodatku na osprzęcie Lucasa/delphi "EPIC" za 3500,00 po regeneracji.Stanowcze nie. Ktoś tam za dużo pokombinował i przesadził. Du.. nie urywa szału ni ma
http://www.youtube.com/watch?v=-Ha0Nsyw-lI#!
Samurai 1,6td, 31'Silverstone
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd
Subaru Legacy
Mitsubishi L300 4wd
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Kostuch pisze:Skrzynia z vitary 2wd i sprzęgło 215mm.kamilooo pisze:Panowie czyli jakie sprzegło do silnika z baleno 1.8 przy obecnym silniku mam spieka 6 łopatkowego i myslałem ze da sobie rade z 121 konikami
Albo wsadź automat
Najzwyklejsze orginalne sprzęgło

Spieki są dla ludzi którzy nieogarniają podstawowych zasad jazdy autem

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Jak poszukacie są różne wersje tego 1.6 TD, montowane w golfie, jetcie, passacie.Polonez 1.9d krecil sie 4600, a VW 1.6d/td krecilo sie ponad 5krpm. Taka roznica.
Niech zobaczy jaka ma predkosc na 5 biegu, przy 3.5krp i to bedzie jego predkosc przelotowa maxymalna. Jak mu odpowiada to przekladka bedzie niezbyt trudna.
Byly Samuraje z 1.9d orginalnie montowanym i jakos to jezdzi, ale nie wiem jaka jest roznica w przelozeniach.
Od 55 kucy aż po 80, ten ostatni po lekkim dłubnięciu robi niezłe show

W Nivce 1.9 z koncernu PSA na osprzęcie boscha waży mniej niż oryginalny nivovski silnik, jeśli kogoś to interesuje, jak chcecie mogę zważyć w przyszłym tygodniu sam piecDiesel-Lekki-stanowcze NIE, mocny
też stanowcze NIE. Doświadczenie z samurajem 1,9d mogę tylko powiedzieć tyle, że jest to duża pomyłka. Silnik Renault opakowany w elektronikę i w dodatku na osprzęcie Lucasa/delphi "EPIC" za 3500,00 po regeneracji.Stanowcze nie. Ktoś tam za dużo pokombinował i przesadził. Du.. nie urywa szału ni ma

Niva 1.9D Ironman 2" Kumho KL-71 29''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Jeep XJ 4.0 HO Rancho 4,5'' 5000HD Duratrack 31''
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość