klatka zewnętrzna

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » czw gru 22, 2005 1:07 pm

PM metal tuning pisze:@matchbox zastanów się co piszesz - ludzie wierzą, widziałem

PEACE :)2
Juz zrozumialem, klatek nie spawac !!
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt gru 23, 2005 1:18 am

matchbox pisze:
PM metal tuning pisze:@matchbox zastanów się co piszesz - ludzie wierzą, widziałem

PEACE :)2
Juz zrozumialem, klatek nie spawac !!
Matchbox, czasami jak sie zakrecisz to nikt potem nic nie rozumie.

Klatki sie spawa przeciez. Widziales nie pospawana klatke ?

To co sie spawa ma miec odpowiednia konstrukcje, gwarantujaca tyle, ze klatka sie zegnie (przy wiekszym dachowaniu zawsze sie pozagina) ale nie PEKNIE ! w miejscach przewidzianych do przeniesienia najwiekszego obciazenia jakimi sa zakrety rur w konstrukcji. Jestem sobie w stanie wyobrazic porzadnie zespawana klatke (z czesci, a nie calosci rur, jesli spaw bylby nie 15cm a pol metra przed zakretem rury i do tego wzmocniony tak jak pisales) ale nigdy nikomu bym takiego rozwiazania nie przedstawial bo to bez sensu jest. Ludzkosc interpretuje mozliwosc przetopnienia, wzmocnienia, zaklokowania po swojemu i potem kleci cos na nity bo jej sie wydaje, ze to to samo :)3 Potem jest bum i mamy wszystko w czesciach razem z ludzkoscia :( I musze nowe bandaze kupowac do R1 :(
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
kender
 
 
Posty: 111
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 7:05 pm
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: kender » pt gru 23, 2005 8:39 am

Biga pisze:
matchbox pisze:
PM metal tuning pisze:@matchbox zastanów się co piszesz - ludzie wierzą, widziałem

PEACE :)2
Juz zrozumialem, klatek nie spawac !!
Matchbox, czasami jak sie zakrecisz to nikt potem nic nie rozumie.

Klatki sie spawa przeciez. Widziales nie pospawana klatke ?

To co sie spawa ma miec odpowiednia konstrukcje, gwarantujaca tyle, ze klatka sie zegnie (przy wiekszym dachowaniu zawsze sie pozagina) ale nie PEKNIE ! w miejscach przewidzianych do przeniesienia najwiekszego obciazenia jakimi sa zakrety rur w konstrukcji. Jestem sobie w stanie wyobrazic porzadnie zespawana klatke (z czesci, a nie calosci rur, jesli spaw bylby nie 15cm a pol metra przed zakretem rury i do tego wzmocniony tak jak pisales) ale nigdy nikomu bym takiego rozwiazania nie przedstawial bo to bez sensu jest. Ludzkosc interpretuje mozliwosc przetopnienia, wzmocnienia, zaklokowania po swojemu i potem kleci cos na nity bo jej sie wydaje, ze to to samo :)3 Potem jest bum i mamy wszystko w czesciach razem z ludzkoscia :( I musze nowe bandaze kupowac do R1 :(
ponieważ ja zaczołem tą dyskusję spytam się. Klatki się spawa to każdy wie. Wobec tego, przy założeniu że wskazana jest najmniejsza ilość spawów nie powinno się używać żadnych złączek. Ale przeca jest tak, że kiedy dochodzi do momentu spawania bo nie ma wyjścia, takie spw w kombinacji z wygięciem może być zrobiony w różnych wariantach. Co za tym idzie mając dwie klatki identyczne wyglądem ale pospawane/pozaginane w różych konfiguracjach, założyć można że jedna z nich będzie silniejsza a inna słabsza. Co za tym idzie w drastycznym przykładzie z jednej gość wyjdzie cały a z drugiej na noszach.
Pytanie: są jakieś zasady spawania/gięcia. Czy na łoko. Bo widzę że każdy ma jakieś swoje zdanie ale wykładni nikt nie przytoczył.
Zuzia 1,6 Vitara
uwaga: nie patrz w światło lasera pozostałym okiem

Awatar użytkownika
matchbox
Posty: 1746
Rejestracja: śr cze 25, 2003 2:43 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: matchbox » pt gru 23, 2005 8:43 am

Biga pisze:Matchbox, czasami jak sie zakrecisz to nikt potem nic nie rozumie.
Klatki sie spawa przeciez. Widziales nie pospawana klatke ?
Swieta ida to sie nie odetne :)21
Sie za to wytlumacze, bo najpierw nie zajarzylem, ze PM mnie karcil bo on pisal zeby nie spawac kolanek hamburdzkich
a ja wyskoczylem z technika spawania, i tak wyszlo jak bym zachecal do budowania takich klatek.
A ja sie tylko chcialem pochwalic, ze kiedys cos tam naprawilem przez spawanie i bylo bardzo mocne i duzo wytrzyma.
No i sie zrobil maly zgrzyt. Przeciez wiesz, ze jestem ogolnie przeciw jakiemukolwiek fuszerowaniu
a jesli chodzi o bezpieczenstwo w szczegolnosci. Dlatego przerabialem hamulce na oryginalnych czesciach itp.
Z ta klatka to tak wyszlo jak wyszlo, przynajmniej szybciej minal jeden z ostatnich dni pracy w tym roku :wink:
Ze w koncu klatke trzeba bedzie pospawac to jest jasne przeciez, ale nie z kolanek hamburdzkich.
Tego to juz chyba nikt nie zrozumial opacznie. 8)
LJ-80 - FUN
LJ-81 jeszcze lepsza :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 23, 2005 12:17 pm

klatki moga byc skrecane szeczegolnie robi sie to w klatkach wewnetrznych

tak jak np ta

http://www.thatchedroofgarage.com/Discorollcage.htm

a propo ciekawe ile kosztowalaby taka klatka do disco :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Biga
 
 
Posty: 4150
Rejestracja: pt paź 17, 2003 8:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Biga » pt gru 23, 2005 6:10 pm

kender pisze:....Bo widzę że każdy ma jakieś swoje zdanie ale wykładni nikt nie przytoczył.
Jak to nie ?? Wykladnia jest : Załącznik "J" przepisow FIA !! Mozesz go znalezc np. na stronie Danielsa
Discotheque pisze:klatki moga byc skrecane szeczegolnie robi sie to w klatkach wewnetrznych...
Masz racje :oops: uproscilem troche wywod. Takze w rajdach plaskich spotyka sie homologowane klatki w ktorych sa polaczenia srubowe. Wszystkie te mozliwosci i wrecz rysunki konstrukcyjne sa w zalaczniku "J"

PS. ogladalem ten przyklad co przedstawiles i jesli rury wzdluzne sa w calosci (choc watpie) to moglo by sie to sprawdzic :roll: choc homologacji to by raczej nie dostala, ale moze sie myle :)21 bo Tennessee to sie inaczej sprawy maja :)21 i napisali ze : "We have made arrangements to be the US representatives for the Land Rover products from Safety Devices" :o
To co piszę jest wyłącznie moim PRYWATNYM zdaniem i nie ma związku z niczym poza tym. Jasne?

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt gru 23, 2005 7:03 pm

Jak zobaczylem w TOP GEAR RR classica i jego reakcje przy 80kmh na szarpniecie kierownica to od razu przeszukalem net na okolicznosc klatki wewnetrznej :)
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » pt gru 23, 2005 7:20 pm

Discotheque pisze:Jak zobaczylem w TOP GEAR RR classica i jego reakcje przy 80kmh na szarpniecie kierownica to od razu przeszukalem net na okolicznosc klatki wewnetrznej :)
To bylo chyba w 5th gear.... tez to widzialem.....masakra :o
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » pt gru 23, 2005 7:21 pm

podobno każda seryjna terenówka jest dość wywrotna, dużo bardziej niż osobówki. nie wspominam już o liftowanych
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pt gru 23, 2005 9:06 pm

Biga pisze:
kender pisze:....Bo widzę że każdy ma jakieś swoje zdanie ale wykładni nikt nie przytoczył.
Jak to nie ?? Wykladnia jest : Załącznik "J" przepisow FIA !! Mozesz go znalezc np. na stronie Danielsa
:lol: na pierwszej stronie przewinął się sześć razy i nikt nie zajrzał ?? :cry:

:)11 chcę do domu !! !! od środy nonstop w pracowni :)4
wszystkiego dobrego Wam w święta, będę podglądał forum bo robię złośliwego trąda i muszę od niego odchodzić bo go zburzę :wink:
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » czw gru 29, 2005 12:56 pm

A może ma ktoś zdjęcia mocowania klatki zewnętrznej do ramy jak by tak no bede dzwięczny :wink:
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 29, 2005 1:56 pm

Stang pisze:A może ma ktoś zdjęcia mocowania klatki zewnętrznej do ramy jak by tak no bede dzwięczny :wink:
Mieć nie mam ale mogę zrobić.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » czw gru 29, 2005 2:05 pm

To jak zrobisz to na e-maila please :wink:
wielkie dzięki Adam
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 29, 2005 3:14 pm

poszły zdjęcia na meila
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » czw gru 29, 2005 3:37 pm

No to właśnie odebrałem :D Wielkie dzięki :)2
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
Zefir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 04, 2005 9:35 am
Lokalizacja: Żary woj. lubuskie

Post autor: Zefir » czw gru 29, 2005 3:39 pm

Ja rowniez dziekuje bardzo!

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 29, 2005 3:47 pm

Nie ma za co. Jak jeszcze jakieś zdjęcia będą potrzebne to powiedzcie. Jak będę mógł to zrobię.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
romaniec tomasz
Posty: 497
Rejestracja: czw kwie 14, 2005 9:57 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: romaniec tomasz » czw gru 29, 2005 7:14 pm

daniels ma fajne fotki klatki zewnętrznej wraz z mocowaniem do kasty. swoją drogą też zrobiłem taką klatkę w swojej suzi i wygląda rewelacja i jest bardzo mocna
pozdrawiam wszystkich off road-owiczów (509564911)

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » czw gru 29, 2005 7:28 pm

romaniec tomasz pisze:daniels ma fajne fotki klatki zewnętrznej wraz z mocowaniem do kasty. swoją drogą też zrobiłem taką klatkę w swojej suzi i wygląda rewelacja i jest bardzo mocna
Czyli juz testowałes?????????
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » czw gru 29, 2005 7:57 pm

Adam.Ż pisze:
Stang pisze:A może ma ktoś zdjęcia mocowania klatki zewnętrznej do ramy jak by tak no bede dzwięczny :wink:
Mieć nie mam ale mogę zrobić.
Również proszę o zdjęcia :D
Wilekie dzienx
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 29, 2005 8:14 pm

sasza1 pisze:
Adam.Ż pisze:
Stang pisze:A może ma ktoś zdjęcia mocowania klatki zewnętrznej do ramy jak by tak no bede dzwięczny :wink:
Mieć nie mam ale mogę zrobić.
Również proszę o zdjęcia :D
Wilekie dzienx
właśnie wysłałem
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
sasza1
 
 
Posty: 107
Rejestracja: pn sie 16, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: Brzesko-Okocim

Post autor: sasza1 » czw gru 29, 2005 9:05 pm

A masz może jeszcze zdjęcia całości ?? Jak masz zamocowaną do zderzaków ??
Pozdr
Gaz 69M z 1955 - DO SPRZEDANIA

Awatar użytkownika
Zefir
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: pt lis 04, 2005 9:35 am
Lokalizacja: Żary woj. lubuskie

Post autor: Zefir » czw gru 29, 2005 9:24 pm

Adam jak bedziesz jeszcze wysylal jakies fotki np koledze "sasza1" to pamietaj i o mnie :-)

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 29, 2005 11:51 pm

sasza1 pisze:A masz może jeszcze zdjęcia całości ?? Jak masz zamocowaną do zderzaków ??
Pozdr
Jutro zrobię. Z przodu mam zamocowaną do orginalnego grilla( przerobiłem mocowania; teraz się trzyma sztywno), a z tyłu mam zderzak własnej konstrukcji. Zrobiłem błąd, bo wszystkie elementy mam spawane, a lepiej niektóre można było zrobić przykręcane i w razie czego wymienić pogięty element a nie całą klatkę.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Daniel Stachurski
 
 
Posty: 268
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:35 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Daniel Stachurski » pt gru 30, 2005 12:34 am

romaniec tomasz pisze:daniels ma fajne fotki klatki zewnętrznej wraz z mocowaniem do kasty. swoją drogą też zrobiłem taką klatkę w swojej suzi i wygląda rewelacja i jest bardzo mocna
Michał...G pisze:Czyli juz testowałes?????????
No ja nie testowalem, ale wzorowalem sie na zalaczniku J i Orange Rover, ktory chyba byl testowany. Wyszlo jak wyszlo i wyglada to mniej wiecej tak:
http://daniels.lumena.com/suzuki/Suzi_P ... t_2004.htm
Samurai 1.6/16V Baleno, 33x10.50, przod sprezyny, tyl SPOA, 4.56, 4.16, HS9500
http://suzuki.run4x4fun.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości