Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
orroz
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: śr wrz 24, 2003 7:04 pm
- Lokalizacja: Obecnie okolice Olkusza
Post
autor: orroz » wt sty 18, 2011 8:48 pm
Witam pięknie.
W moim Samuraju (1,3) podczas jazdy z prędkością 60-65km/h trzepie strasznie kierownicą. Poniżej i powyżej tej prędkości wszystko OK. Opony mam 225/75/15 AT trochę zjechane ale wszystkie po równo
Może poradzicie waćpanowie coś

?
Pozdrawam
Suzuki Samuraj
-
Grzanek

- Posty: 332
- Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
- Lokalizacja: Darłowo/Poznań
Post
autor: Grzanek » wt sty 18, 2011 9:02 pm
szukaj tematu o trzepaniu samuraikiem, czy coś takiego
U mnie to były wieszaki - otwory w nich zrobiły się fasolkowe, po zrobieniu nowego wieszaka, już się nie telepie.
A powodem bywają wszelkie luzy z przodu - piasty, kule, ukł.kierowniczy.
Słyszałem też o luźnych cybantach.
No.
Sj410, trochę liftu itd.
-
orroz
- jestem tu nowy...

- Posty: 48
- Rejestracja: śr wrz 24, 2003 7:04 pm
- Lokalizacja: Obecnie okolice Olkusza
Post
autor: orroz » wt sty 18, 2011 9:47 pm
OK, poszukam.
Suzuki Samuraj
-
krzysiekass
-

- Posty: 134
- Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:55 pm
- Lokalizacja: Mielec , Podkarpacie
-
Kontaktowanie:
Post
autor: krzysiekass » wt sty 18, 2011 10:39 pm
U mnie to samo . Po przekroczeniu 50 km/h zaczyna szarpać kierownicą i trzęsie się buda . Powodem są luzy na łożyskach zwrotnic . Ale już niedługo , bo części już na półce

Proponuję wymienic od razu uszczelniacze mostu oraz uszczelnienia kul . Robota jedna , a zapominamy o moście . No mam nadzieję że zapominamy

Jest Samurai 1,3 '90 , BF Goodrich 235/75R15 KM2 .
Był Wrangler YJ 4,0 HO
Była Vitara
-
dardes

- Posty: 361
- Rejestracja: sob gru 13, 2008 7:27 pm
- Lokalizacja: Warka
Post
autor: dardes » pt sty 21, 2011 10:28 pm
Generalnie tego typu wibracje tzn takie które pojawiają się przy określonej prędkości jazdy są wywołane niewyważeniem kół, a luzy w układzie kierowniczym mogą tylko powiększać ten efekt.
-
saleta
-

- Posty: 1340
- Rejestracja: pn lip 27, 2009 6:33 am
- Lokalizacja: Krempna/Rzeszow
-
Kontaktowanie:
Post
autor: saleta » pt sty 21, 2011 10:37 pm
sprawdź wyważenie kół, czy którąś oponę nie wybuliło na bieżniku
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » wt sty 25, 2011 9:13 pm
W mnie kierownica latała przez luz na mocowaniu amortyzatora skrętu, i przez luźne cybanty. Po wymianie gumy i cybantów spokój. Najlepiej jednak zaczynać od sprawdzenia podstawowych rzeczy. Czasami śnieg i błoto wewnątrz felgi dają takie objawy.
-
Marcel1989
-

- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Marcel1989 » śr sty 26, 2011 10:47 pm
lukassos pisze:W mnie kierownica latała przez luz na mocowaniu amortyzatora skrętu, i przez luźne cybanty. Po wymianie gumy i cybantów spokój. Najlepiej jednak zaczynać od sprawdzenia podstawowych rzeczy. Czasami śnieg i błoto wewnątrz felgi dają takie objawy.
Tak jak kolega napisał, pierwsze co to felgi zobacz

Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
-
mateuszpr
-

- Posty: 140
- Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:46 am
- Lokalizacja: Katowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: mateuszpr » ndz sty 30, 2011 8:04 pm
W moim zaś trzepie kierownicą kiedy w przednim prawym kole brakuje powietrza.
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » wt lut 01, 2011 8:03 am
U mnie trzepało również ale sprawa okazała sie błaha. Mam drążki projektu Biga i mam wytrzepane 4 końcówki. Wymienie je i powinno być gites, fasolkowość w wieszakach tez odkryłem ale przód idzie na wahacz więc resor na złom.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
skiper
- jestem tu nowy...

- Posty: 1
- Rejestracja: śr gru 09, 2009 6:28 pm
Post
autor: skiper » sob lut 12, 2011 4:55 pm
witam.U mnie trzepie kierownica gdy mam zapiete sprzegiełka,jak rozepne problem znika
-
Grzanek

- Posty: 332
- Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 8:02 pm
- Lokalizacja: Darłowo/Poznań
Post
autor: Grzanek » sob lut 12, 2011 5:00 pm
może luzy w przednim wale?
Sj410, trochę liftu itd.
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » pn lut 14, 2011 2:50 pm
Stachu-80 pisze:U mnie trzepało również ale sprawa okazała sie błaha. Mam drążki projektu Biga i mam wytrzepane 4 końcówki. Wymienie je i powinno być gites, fasolkowość w wieszakach tez odkryłem ale przód idzie na wahacz więc resor na złom.
Kurna bobka stopka zmieniłem końcówki i dalej telepie, podejrzenie pada na krzywa tarczę i pokopaną zbieżność. Jak to nie będzie to analogicznie przekładka kół , łożyska zwrotnic i pewnie potem się wkurzę i będę jeździł 30 km/h.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
saamurai
- jestem tu nowy...

- Posty: 78
- Rejestracja: czw mar 20, 2008 4:58 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: saamurai » pn lut 14, 2011 6:34 pm
Trzepotanie przy danej prędkości może też powodować niewłaściwy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, a zmienia się on np przez wymianę wieszaków resorów. Wyszło to u mnie dopiero po wymianie kół na większe. Na BFG 30" tego nie czułem.
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » pn lut 14, 2011 9:11 pm
Stachu-80 pisze:Stachu-80 pisze:U mnie trzepało również ale sprawa okazała sie błaha. Mam drążki projektu Biga i mam wytrzepane 4 końcówki. Wymienie je i powinno być gites, fasolkowość w wieszakach tez odkryłem ale przód idzie na wahacz więc resor na złom.
Kurna bobka stopka zmieniłem końcówki i dalej telepie, podejrzenie pada na krzywa tarczę i pokopaną zbieżność. Jak to nie będzie to analogicznie przekładka kół , łożyska zwrotnic i pewnie potem się wkurzę i będę jeździł 30 km/h.
najpierw sprawdx zbieżnośc jak masz na 0 to zrób trochu rozbiezny i będzie OK
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
cybul

- Posty: 389
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
- Lokalizacja: NIEPORĘT
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cybul » pn lut 14, 2011 10:31 pm
Załóż nowy lub lepszy amor skrętu i bedzie 100% po problemie.
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » wt lut 15, 2011 7:46 am
cybul pisze:Załóż nowy lub lepszy amor skrętu i bedzie 100% po problemie.
Armor jest nowy merctedes i nie pomaga, stawiam na zbieżność.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
cybul

- Posty: 389
- Rejestracja: wt lip 31, 2007 9:27 pm
- Lokalizacja: NIEPORĘT
-
Kontaktowanie:
Post
autor: cybul » wt lut 15, 2011 10:10 am
Jeżeli amor nowy to ok. Zbiezność niewiele ma do rzeczy by sciągało itp. kąt ustawienia zwrotnicy owszem ale by musiał byc totalnie przestawiony. Poszukaj luzów wszędzie np: prrzekładnia kierownicza mogła sie poluzowaćitp. Wiele punktów jest gdzie mogą być luzy sprawdź wszystkie gumy . Jesli jeździsz na nalewkach może są krzywo nalane. sprawdź u wulkanizatora, ew. krzywa felga. Krzyzak i suwak na wale.
-
Stachu-80

- Posty: 1779
- Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
- Lokalizacja: Sławno
Post
autor: Stachu-80 » wt lut 15, 2011 11:06 am
cybul pisze:Jeżeli amor nowy to ok. Zbiezność niewiele ma do rzeczy by sciągało itp. kąt ustawienia zwrotnicy owszem ale by musiał byc totalnie przestawiony. Poszukaj luzów wszędzie np: prrzekładnia kierownicza mogła sie poluzowaćitp. Wiele punktów jest gdzie mogą być luzy sprawdź wszystkie gumy . Jesli jeździsz na nalewkach może są krzywo nalane. sprawdź u wulkanizatora, ew. krzywa felga. Krzyzak i suwak na wale.
No właśnie szukam i pupa zbita, oponki raczej oki na poprzednich tez telepało protestujemy w wekenda to zobaczę co wyjdzie.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » wt lut 15, 2011 11:18 am
Stachu-80 pisze:cybul pisze:Jeżeli amor nowy to ok. Zbiezność niewiele ma do rzeczy by sciągało itp. kąt ustawienia zwrotnicy owszem ale by musiał byc totalnie przestawiony. Poszukaj luzów wszędzie np: prrzekładnia kierownicza mogła sie poluzowaćitp. Wiele punktów jest gdzie mogą być luzy sprawdź wszystkie gumy . Jesli jeździsz na nalewkach może są krzywo nalane. sprawdź u wulkanizatora, ew. krzywa felga. Krzyzak i suwak na wale.
No właśnie szukam i pupa zbita, oponki raczej oki na poprzednich tez telepało protestujemy w wekenda to zobaczę co wyjdzie.
W manualu napisali, że nawet zużyte uszczelnienia kuli mogą powodować telepanie

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
Karol L

- Posty: 351
- Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Karol L » śr lut 16, 2011 2:14 am
Zuzyte uszczelki to chyba moga jedynie wskazywac, ze lozyska zwrotnic sie wyrobily. Panowie od manuala myla przyczyne ze skutkiem

Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD
-
Salata123
-

- Posty: 4423
- Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Salata123 » śr lut 16, 2011 9:43 am
Panowie z manuala nie mylą się przeważnie nigdy

-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » śr lut 16, 2011 10:19 am
a co oni są Chuck'i Norris'y

??

Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
Aśka&Kuba

- Posty: 2396
- Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
- Lokalizacja: z komórki
Post
autor: Aśka&Kuba » śr lut 16, 2011 10:22 am
nie Jarosław Kaczyński

NO I JEST RZOPA
-
ŁeLeK
-

- Posty: 1463
- Rejestracja: ndz mar 30, 2008 10:54 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: ŁeLeK » śr lut 16, 2011 11:42 am
no przecież to oczywista oczywistość jest ;]
4x4 Tczew
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości