SWAP BMW 1.6

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

giezturbo
 
 
Posty: 101
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 3:10 pm

SWAP BMW 1.6

Post autor: giezturbo » sob sty 19, 2013 11:31 am

witam,mam orginalnego samiego i jestem wlasnie na etapie wymiany kompletnego naboju z bmw 1.6(na dzien dzisiejszy silnik+skrzynia bmw wjechalo do karoseri) i moje pytanie ,czy ktoś z was jezdzi na czyms takim i jakie ma wrażena? :)21

Awatar użytkownika
gruszek
Posty: 353
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
Lokalizacja: Legionowo

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: gruszek » sob sty 19, 2013 11:53 am

Hej,
Pare osób lata na silnikach BMW, jednak większość to 1.8.
Napisz jeszcze co to za motor? M40?
Tu masz parę wskazówek: http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=7&t=90813
Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________

smol007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 18, 2011 8:58 pm
Lokalizacja: Chełm

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: smol007 » pn sty 21, 2013 9:03 pm

ja mam 1,6 m43 i jestem zadowolony z przeróbki , mocy w porównaniu z 1,3 bardzo dużo
przy 4.16 w reduktorze po asfalcie jade max z 70 km/h bo skrzynia bmw redukuje sporo też
i polecam zrobić sobie mocny wał na zamówienie (ja mam skrocony przedni samuraia + adapter do flanszy ale nie wygląda to solidnie i czekam az się ukręci )

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: dominik502 » wt sty 22, 2013 4:36 pm

Jam mam 1.8 M40 na wąskich mostach.
Moja prędkość przelotowa na czarnym to ok. 70km/h, ale raz dla sprawdzenia smignąłem ok. 140.
Wały mam seryjne, i jak narazie nic się nie ukręciło.
Moja kolejność wrzucania biegów w gnoju: jedynka, dwójka, offroad, czwórka, piątka.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: Jogi4x4 » wt sty 22, 2013 6:41 pm

Z 1.8 M40 spokojnie zamkniesz licznik. Ja bym nie wrzucał motoru 1.6 ze względu na masę zestaw silnik+skrzynia waży tyle samo co z motorem 1.8 jednak jest słabszy od niego, niby różnica w mocy niewielka ale zawsze jednak coś.
Galloper LWB - turysta

giezturbo
 
 
Posty: 101
Rejestracja: ndz sty 31, 2010 3:10 pm

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: giezturbo » śr sty 23, 2013 11:07 am

szukałem 1.8 ale w cenie do 600zeta nic nie mogłem znależć ,1.6 ma 101km w porownaniu z orginałem wychodzi sporo i oczywiście wtrysk jest dużym plusem-jakby ktoś chciał mam cały naboj 1.3 za nie duże pieniądze

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: Wilku » śr sty 23, 2013 3:43 pm

Skrzynia z BMW ma 5 bieg bezpośredni. Zatem wychodzą takie obroty jak z oryginalnym silnikiem i skrzynią na 4 biegu. Jedynka jest nieco wolniejsza niż w Samuraju. Po zmianie kół mamy zatem "poprawne" przełożenia bez mieszania w reduktorze czy mostach.

Mnie od pewnego czasu korci zestaw z BMW (na pewno 1.8 i raczej 16V). Ale musiałbym najpierw zobaczyć Samurai z BMW i porównać go z GTi - wtedy zadecyduje, czy gra jest na prawdę warta świeczki ;) Ktoś z Samurajem BMW jest z okolic Pułtuska?

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

smol007
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 8
Rejestracja: czw sie 18, 2011 8:58 pm
Lokalizacja: Chełm

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: smol007 » śr sty 23, 2013 4:41 pm

1,6 i 1,8 m43 goły waży 83 kg
a 1,8 m42/m44 goły 105 kg
wiec jest roznica w wadze
a druga sprawa ze 1,6 mialem za 600 z allegro z prawie wszytkim
i mniej roboty bo nie ma kolektora wydechowego 4-2-1
nie ma immo
jakbym mial mozliwosc kupna 1,8 w dobrej cenie to pewnie bym je wsadzil ale ceny bylo za komplet od 1500 (czyli z wszystkimi pierdółkami wyjdzie grubo ponad 2k)

dominik502 pisze:Jam mam 1.8 M40 na wąskich mostach.
Moja prędkość przelotowa na czarnym to ok. 70km/h, ale raz dla sprawdzenia smignąłem ok. 140.
Wały mam seryjne, i jak narazie nic się nie ukręciło.
Moja kolejność wrzucania biegów w gnoju: jedynka, dwójka, offroad, czwórka, piątka.
ale to przy seryjnym reduktorze? ja swap robilem z 2 miesiace temu i przy warunkach zimowych jeszcze nie mialem potrzeby wrzucenia wolnych przełozen przy 4.16 ;)

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: dominik502 » czw sty 24, 2013 10:06 am

Wilku pisze: Ktoś z Samurajem BMW jest z okolic Pułtuska?
Jeśli Płońsk i Pułtusk można nazwać okolicami, to jestem :)
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
dominik502
 
 
Posty: 269
Rejestracja: czw mar 26, 2009 1:17 pm
Lokalizacja: Płońsk
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: dominik502 » czw sty 24, 2013 10:09 am

smol007 pisze:
ale to przy seryjnym reduktorze? ja swap robilem z 2 miesiace temu i przy warunkach zimowych jeszcze nie mialem potrzeby wrzucenia wolnych przełozen przy 4.16 ;)
Reduktor seryjny od SJ413. Nigdy nie jeździłem seryjnym srajtkiem, więc nie mam porównania.
Suzuki SJ 1.8 M40 - zmienił właściciela
RR P38 4.6 HSE - zmienił właściciela
Pajero II 3.0

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: Wilku » czw sty 24, 2013 10:38 am

dominik502 pisze:Jeśli Płońsk i Pułtusk można nazwać okolicami, to jestem :)
Myślę, że się jakoś dogadamy. Wysyłam info na PW.

pzdr, Wilku
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Awatar użytkownika
czesio6969
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 85
Rejestracja: pt lip 16, 2010 9:10 pm
Lokalizacja: Nasielsk
Kontaktowanie:

Re: SWAP BMW 1.6

Post autor: czesio6969 » ndz sty 27, 2013 9:31 pm

ja właśnie jestem w trakcie wrzucania bmw 1,8i 115KM m40, znajomy ma taki motor reduktor 4,16 i na 37 calach lata aż miło aha mosty od patrola, ja się zastanawiam czy moje mosty wytrzymają ten 1,8 mam orginalne szerokie przespawane felgi 31 cali simex, silnik kupiłem ze skrzynią z wysprzeglikiem pompą sprzęgła za 650zł, za 700 bez kłopotu m40 znajdzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości