cięcie nadkoli w Discovery

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

bast
 
 
Posty: 101
Rejestracja: czw sie 10, 2006 9:33 am
Lokalizacja: pd. W-wy

cięcie nadkoli w Discovery

Post autor: bast » wt kwie 10, 2007 1:35 pm

Szanowni Forumowicze,
zanabylem oponki do mojego Discovery
rozmiar 235/85/R16, wcześniej zrobiłem lift ok. 2cale,
na zestawie ScorpionRacing z amorami Koni, po zamontowaniu nowych
kółek okazało się że nadkola z tyłu należy przyciąć.

Kto wie jak to zrobić, i ile blachy trzeba się pozbyć?
Może ktoś ma jakiś szablon.
LR DISCOVERY '91 200 Tdi

Awatar użytkownika
czarny75
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pt paź 20, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: LODZ
Kontaktowanie:

Post autor: czarny75 » wt kwie 10, 2007 1:46 pm

"najwiekszym nieszczęściem jest szczęśliwe małżeństwo..maleją szanse na rozwód" M. Kundera

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt kwie 10, 2007 1:46 pm

młotek i do roboty :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » wt kwie 10, 2007 1:49 pm

szablon? no proszę Cie. obcinasz szlifierką kontową lub nożycami - najlepiej tak, żeby było ładnie :P
ja robiłem nożycami - potrzebowałem dwóch par, bo jestem mańkutem, lewusy miałem za 12 zł, a dla prawiczków pożyczyłem od sąsiada z naprzeciwka co ma nieformalną dziuplę koło moejgo pola znaczy mechaniczną i robi placki.
odcinasz w granicach 5/6 cm licząc od dołu tylu nadkola/błotnika i ciągniesz po krzywiźnie/łuku do tyłu estetycznym wygibasem bez nadmiaru ekspresji. dobrze jest mieć takie ustrojstwo co pozwala pogiąć blachę na krawędziach, ale ja nie miałem i blacha alu chyba się łamie tymbardziej, że ta część błachy zwykle jest już gwałtowanie zeżarta i krucha. ja nie miałem dostępu do takiej maszynki to dałem osłonki plastikowo humowe na obcięty rant, a tenże sąsiad mi na poczekaniu psiknął baranek w kolorze czarnym i postaci eleganckiego paska szerokości 3 cm podkreślajacego urodę tej części dysko. (tu przydatny wydziargany kawałek szablonu w postaci krzywki i trochę taśmy papierowej malarskiej. tyle.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

bast
 
 
Posty: 101
Rejestracja: czw sie 10, 2006 9:33 am
Lokalizacja: pd. W-wy

Post autor: bast » wt kwie 10, 2007 2:44 pm

Dzięki za poradę,
będę ciachał wedle własnego uznania
LR DISCOVERY '91 200 Tdi

Tarsus

Post autor: Tarsus » wt kwie 10, 2007 3:50 pm

Tu masz jak wyglada wersja wystarczajaca :

Obrazek

Obrazek

a tu masz hardmadafaka wydanie na szerokie kapcie z plastikowymi nadkolami:

http://www.devon4x4.com/library/?articleid=8

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt kwie 10, 2007 3:57 pm

ale problem,
szlifierka i tniesz wg wlasnego gustu.

a tym zielonym z fotek,to jakas fuszerka :)3
ja mam ladniej :)21

i wyglada jak nic nie ciete :lol:

Tarsus

Post autor: Tarsus » wt kwie 10, 2007 4:01 pm

Hehe, no ja mam te plastiksy i rzniecie az po nadkola ale teraz na 235 wyglada jak plaskacz :)21
Minimum 33/12.5 musialbym zalozyc zeby to jakos wygladalo. No trudno stalo sie. Generalnie nie polecam takiego rozwiazania jesli sie nie ma w planach duuuzych papuci...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt kwie 10, 2007 4:30 pm

To zaloz takie jak tutaj:

Obrazek
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Tarsus

Post autor: Tarsus » wt kwie 10, 2007 4:36 pm

Wlasnie takie plastiksy mam tylko papucie duze troche jak dla mnie. I tak mi juz auto jezdzic nie chce :)

A przy okazji, wiesz jak sie te felgi nazywaja co oni maja??

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt kwie 10, 2007 4:47 pm

Nie o plastiki mi chodzi.
Zaloz takie opony!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Tarsus

Post autor: Tarsus » wt kwie 10, 2007 4:48 pm

za duze troche juz :)9

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » wt kwie 10, 2007 7:23 pm

pokazalbym swoje nadkola - dzis poszlo 9 cm z tylu out - :)21 - przod okolo 6 cm - ale znowu powiedza ze reklama ;)

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » wt kwie 10, 2007 8:32 pm

henry pisze:pokazalbym swoje nadkola - dzis poszlo 9 cm z tylu out - :)21 - przod okolo 6 cm - ale znowu powiedza ze reklama ;)
No pokaż te nadkola :)21 a deskę już przybiłeś lepiej :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » wt kwie 10, 2007 8:40 pm

a po co ? piekna jest - nie smiem NIC po niemcu zmieniac...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt kwie 10, 2007 8:41 pm

235/85x16 zawias aktualnie -2" (minus dwa cale)

Disco 3D

ObrazekObrazek
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
czarny75
 
 
Posty: 900
Rejestracja: pt paź 20, 2006 2:45 pm
Lokalizacja: LODZ
Kontaktowanie:

Post autor: czarny75 » wt kwie 10, 2007 11:14 pm

Tarsus pisze:Wlasnie takie plastiksy mam tylko papucie duze troche jak dla mnie. I tak mi juz auto jezdzic nie chce :)

A przy okazji, wiesz jak sie te felgi nazywaja co oni maja??
a gdzie takie plastiki mozna zanabyc.. i czy duzo trzeszcza?
"najwiekszym nieszczęściem jest szczęśliwe małżeństwo..maleją szanse na rozwód" M. Kundera

Tarsus

Post autor: Tarsus » śr kwie 11, 2007 7:21 am

W uk to 100-150 funtow minimum. W sumie to najlepiej wychodzi EBAY

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr kwie 11, 2007 8:10 am

najlepszym szablonem jest to:

1.zalozyc duze docelowe kola
2.pojechac gdzies na skarpe
3.zrobic wykrzyz
...uwaga teraz czesc dla ludzi o mocnych nerwach i nie sypiajacych w lozku z samochodem....

4.tam gdzie kolo zmasakrowalo/zdeformowalo blotnik zaznaczyc sobie miejsce ciecia
Obrazek

5.wrocic do garazu
6.wziasc szlifierke
7.wyciac pasek alu z blotnika
8.cieszyc sie pieknym wiekszym otworem na kolo
9.wziasc ten wyciety pasek alu z ladnym przetloczeniem do reki
10.do drugiej reki wiertarke i nitownice oraz cztery nity w zeby
11.wyciety porzednio pasek w ksztalcie litery "L" transplantowac w glab wyciecia przy pomocy dwoch nitow
12. w brakujace miejsce wnitowac przy pomocy nastepnych dwoch kawalek blaszki z puszki po piwie/konserwie/lub blaszki "bednarki"
13.cieszyc sie nowym a'la fabrycznym ksztaltem blotnika
14.malo kto pozna ze cos bylo ciete
15. nasz ryj po zakonczeniu roboty bedzie wygladal tak :D a wneka tak
Obrazek

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr kwie 11, 2007 8:17 am

LR_Olek pisze:najlepszym szablonem jest to:

1.zalozyc duze docelowe kola
2.pojechac gdzies na skarpe
3.zrobic wykrzyz
...uwaga teraz czesc dla ludzi o mocnych nerwach i nie sypiajacych w lozku z samochodem....

4.tam gdzie kolo zmasakrowalo/zdeformowalo blotnik zaznaczyc sobie miejsce ciecia

Metoda jest do dupy, u mnie w ten sposob kola "wyjely" w calosci oba tylne blotniki z mocowan na dole :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr kwie 11, 2007 8:22 am

u mnie to odbylo sie cyklicznie
sila obrotowa wyprofilowala blotnik :)21

po montazu opon (wiadomo gdzie)
podrozowalem do chaty i podczas tej podrozy opony masakrowaly oba blotniki rownomiernie,dzieki czemu zostal dobrany aerodynamiczny ksztalt linii blotnika w sposob subtelny i delikatny, reszta to tylko dokonanie czynu przez wprawna reke szlifierza artysty :)21
nic sie nie wyrwalo,nic nie zmasakrowalo

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr kwie 11, 2007 10:31 am

Discotheque pisze:
LR_Olek pisze:najlepszym szablonem jest to:

1.zalozyc duze docelowe kola
2.pojechac gdzies na skarpe

4.tam gdzie kolo zmasakrowalo/zdeformowalo blotnik zaznaczyc sobie miejsce ciecia

Metoda jest do dupy, u mnie w ten sposob kola "wyjely" w calosci oba tylne blotniki z mocowan na dole :)21
:lol: "do dupy" to pojęcie uniwersalistyczne więc z nim nie dyskutuję, ale w maliniaku robi jak widać. natomiast zasadniczo to zrobiłem wg., podobnego schematu:
Ad. 1 - załozyłem do uzbrojonego już auta, ale jeszcze przed liftem
Ad.2 - kupiłem bilet na Maramuresz i pojechałem chyba na IV lub Vą edycję rajdu (błotników nie urwałem-urwałem wydech)
Ad.4 - po powrocie, co się wygło 'z zaznaczenie' linii cięcia - odciąłem; potem zaraz dałem lift na ks`ach, ale to już inna historia.

-bardzo przyjemna metoda, skuteczna i towarzyska :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr kwie 11, 2007 9:48 pm

LR_Olek pisze:u mnie to odbylo sie cyklicznie
sila obrotowa wyprofilowala blotnik :)21

po montazu opon (wiadomo gdzie)
podrozowalem do chaty i podczas tej podrozy opony masakrowaly oba blotniki rownomiernie,dzieki czemu zostal dobrany aerodynamiczny ksztalt linii blotnika w sposob subtelny i delikatny, reszta to tylko dokonanie czynu przez wprawna reke szlifierza artysty :)21
nic sie nie wyrwalo,nic nie zmasakrowalo
tylko jak trafisz to oponę potnie a 5 setek za profil to trochę dużo :)21
Henry miałeś dać fotki !!
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr kwie 11, 2007 10:16 pm


Tarsus

Post autor: Tarsus » śr kwie 11, 2007 11:36 pm

klucz13 pisze:
LR_Olek pisze:u mnie to odbylo sie cyklicznie
sila obrotowa wyprofilowala blotnik :)21

po montazu opon (wiadomo gdzie)
podrozowalem do chaty i podczas tej podrozy opony masakrowaly oba blotniki rownomiernie,dzieki czemu zostal dobrany aerodynamiczny ksztalt linii blotnika w sposob subtelny i delikatny, reszta to tylko dokonanie czynu przez wprawna reke szlifierza artysty :)21
nic sie nie wyrwalo,nic nie zmasakrowalo
tylko jak trafisz to oponę potnie a 5 setek za profil to trochę dużo :)21
Henry miałeś dać fotki !!
dokladnie... ja po lifcie +2 i wymiania opon (przed rznieciem)wracalem do domu asfaltem i fajowe sznyty mialem na MTkach od blotnikow. Metoda do dupy :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości