czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: krzychooxxx » pt gru 21, 2012 9:44 pm

Koledzy, jak w temacie. Zaaplikowalem sobie do auta z silnikiem 4,4 bmw reduktor z defa bo pasowaly mi jego przelozenia oraz to ze ma mechanizm roznicowy. Ale chcialbym rowniez miec mozliwosc jazdy na samym tylnym napedzie tak aby wal przedni sie nie obracal. Czy jest taka mozliwosc? Wajchuje tymi dzwigniami w jedna i druga strone ale wciaz kreca sie oba waly. Sprzegi mam manualne i rozlaczam kiedy trzeba. Pozdrawiam
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: krzychooxxx » sob gru 22, 2012 12:34 am

Powaznie nikt w tym dziale nie potrafi dac odpowiedzi?
Pytanie zdaje sie byc banalne dla kazdego posiadacza LR z tym reduktorem
Chodzi o starego defa :o
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: sbb » sob gru 22, 2012 1:01 am

nie, nie ma takiej możliwości, to LR
mała wajcha:
w prawo na dół to wysokie biegi bez blokady centralnego mechanizmu różnicowego - na czarne
w prawo do góry niskie biegi bez blokady centralnego
w lewo na dół wysokie biegi z blokadą zakaz po czarnym
w lewo do góry niskie biegi z blokadą centralnego na błotko, zakaz po czarnym

poprawione
dżizas jest późno i nie myslę :)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: pezet » sob gru 22, 2012 6:57 am

A jakim to niby cudem natury wał przedni miałby się nie obracać?
Jak z przodu kręcą nim koła, a z tyłu reduktor?

MAM!
Jest na to sposób: pojazd powinien STAĆ. I nie poruszać się.
To jedyna metoda.

Oczywiście przedni wał można zdjąć, zablokować dyfer i jeździć na tyle.
Ale po co?
:roll:
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: Salata123 » sob gru 22, 2012 8:28 am

Zapnij difflocka i rozepnij sprzegielka.
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: Grabo » sob gru 22, 2012 9:33 am

Salata123 pisze:Zapnij difflocka i rozepnij sprzegielka.
Przy difloku dwa wały powinnny się kręcić.

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: alfik » sob gru 22, 2012 10:21 am

Grabo pisze:
Salata123 pisze:Zapnij difflocka i rozepnij sprzegielka.
Przy difloku dwa wały powinnny się kręcić.
Można wał włożyć do bagażnika i dobrze przywiązać.

Jaki jest cel wyłączenia przodu? Oszczędność paliwa czy pad krzyżaka? Bo jak paliwo to sama wersja ze sprzegielkami starczy.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: Flor » sob gru 22, 2012 2:25 pm

alfik pisze: Jaki jest cel wyłączenia przodu?
przy tej mocy auto będzie pięknie robiło bokami :)2

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: krzychooxxx » sob gru 22, 2012 3:13 pm

pezet pisze:A jakim to niby cudem natury wał przedni miałby się nie obracać?
Jak z przodu kręcą nim koła, a z tyłu reduktor?

MAM!
Jest na to sposób: pojazd powinien STAĆ. I nie poruszać się.
To jedyna metoda.

Oczywiście przedni wał można zdjąć, zablokować dyfer i jeździć na tyle.
Ale po co?
:roll:
A slyszales kiedys o manualnych sprzegielkach w piastach?
Majac oryginal patrola wylaczalem sobie naped walu od strony reduktora oraz rozlaczalem sprzegi piast. Tym samym wal sie nie obracal, bebechy w moscie rowniez staly.
Tak ciezko to sobie wyobrazic? :)
Dobra zabawa na samym tyle jest o duza oszczednosc przy jezdzie po miescie byla kiedy smigalem oryginalem.
A co do zabawy na obecnym silniku to bez roznicy czy naped jest na 2 czy na 4 kola, i tak pali niemilosiernie.
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: bert » sob gru 22, 2012 3:19 pm

krzychooxxx pisze:
pezet pisze:A jakim to niby cudem natury wał przedni miałby się nie obracać?
Jak z przodu kręcą nim koła, a z tyłu reduktor?

MAM!
Jest na to sposób: pojazd powinien STAĆ. I nie poruszać się.
To jedyna metoda.

Oczywiście przedni wał można zdjąć, zablokować dyfer i jeździć na tyle.
Ale po co?
:roll:
A slyszales kiedys o manualnych sprzegielkach w piastach?
Majac oryginal patrola wylaczalem sobie naped walu od strony reduktora oraz rozlaczalem sprzegi piast. Tym samym wal sie nie obracal, bebechy w moscie rowniez staly.
Tak ciezko to sobie wyobrazic? :)
Dobra zabawa na samym tyle jest o duza oszczednosc przy jezdzie po miescie byla kiedy smigalem oryginalem.
A co do zabawy na obecnym silniku to bez roznicy czy naped jest na 2 czy na 4 kola, i tak pali niemilosiernie.
jeżu kolczasty, skończcie te pierdoły...
Nie. Nie da się, zły sobie reduktor wybrałeś, skoro wiesz, że ma mechanizm różnicowy to i powinieneś wiedzieć, że popełniasz błąd oczekując odłączanego przodu

edyta:
a przedewszystkim, źle postawiłeś pytanie albowiem możliwość takiej jazdy defem w sytuacji awaryjnej jest
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: krzychooxxx » sob gru 22, 2012 3:59 pm

reduktor wybralem dobry bo priorytetem bylo przelozenie i roznicowka
dzieki
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: QL » sob gru 22, 2012 4:15 pm

Nie wymądrzaj się - już pytanie zadałeś robiąc z siebie.... sam wiesz co :D
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: krzychooxxx » sob gru 22, 2012 5:35 pm

QL pisze:Nie wymądrzaj się - już pytanie zadałeś robiąc z siebie.... sam wiesz co :D
To do mnie bylo?
Pytanie bylo jak najbardziej sensowne, bo kto komu zabroni miec opcje tyl, przod+tyl oraz przod+tyl na roznicowce? A ze sie okazalo ze rant lover stworzyl inaczej to trudno, trzeba bedzie wywazyc oryginalny przedni wal patrola ktory nie byl chyba projektowany do krecenia sie z predkosciami przekraczajacymi 80
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: pezet » sob gru 22, 2012 5:41 pm

krzychooxxx pisze:A slyszales kiedys o manualnych sprzegielkach w piastach?
ale sprzęgiełkami odłączasz same koła od półosiek.
W reduktorze nie "odłączysz" samego przedniego wału.
Zadałeś pytanie co zrobić, żeby wał się nie obracał.
Odpowiedzi są dwie - albo się zatrzymać, albo wyjąć wał.
krzychooxxx pisze:Majac oryginal patrola wylaczalem sobie naped walu od strony reduktora oraz rozlaczalem sprzegi piast. Tym samym wal sie nie obracal, bebechy w moscie rowniez staly.
No tak, to tego zrobić się nie da.

A reduktor z defa masz po regeneracji?
Bo jak zjechany, to jazda z jednym wałem będzie denerwująca nieco ;)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: Grabo » sob gru 22, 2012 5:56 pm

Reduktor z mechanizme różnicowym i odłączanym przodem jest w Jeepie -> NP242. Ale one mają główki przednich mostów z lewej strony, więc pewnie nie pasuje.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: pezet » sob gru 22, 2012 6:36 pm

Pewny jesteś, że w 242 można odłączyć przedni wał?
Czy tylko zablokować centralny (jak w LR)?
Ja miałem 231, więc nie znam się.
:)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: Qbartx » sob gru 22, 2012 6:42 pm

Mozna jezdzic 2wd ;)
Dobre jest to co piszesz bo np231 tez mozna :)21
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: pezet » sob gru 22, 2012 7:24 pm

Można, ale na samym tyle, za to z obracającym się wałem przednim :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Grabo
Posty: 1977
Rejestracja: czw gru 25, 2003 10:57 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: Grabo » sob gru 22, 2012 7:33 pm

Wał się będzie kręcił, bo jest napędzany przez koła, trzeba by mieć sprzęgiełka w piastach. ALE były takie wersje w jepach, że miały też rozpinaną jedną półoś i wtedy wał się nie kręcił. Tylko że autorowi to wiele nie pomoże, bo ma stałe 4x4. Swoją drogą ciekawe żeby wrzucać reduktor i nie sprawdzić przedtem jakie ma opcje napędu :roll:

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: QL » sob gru 22, 2012 8:11 pm

krzychooxxx pisze:
QL pisze:Nie wymądrzaj się - już pytanie zadałeś robiąc z siebie.... sam wiesz co :D
To do mnie bylo?
Oczywiście.
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: Misiek Bielsko » sob gru 22, 2012 8:48 pm

Chyba jednak nie wie, co.... :wink:

Awatar użytkownika
QL
Posty: 718
Rejestracja: pt kwie 28, 2006 8:42 am
Lokalizacja: slask/beskidy

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: QL » ndz gru 23, 2012 7:41 am

To niech kombinuje, moze sie domysli :D
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: krzychooxxx » ndz gru 23, 2012 1:34 pm

Widze ze zadajac pytanie w waszym dziale czlowiek bez wiedzy naraza sie na smiesznosc.
Dobrze ze wy tu wszystko wiecie i tak ochoczo wypisujecie docinki. Juz pisalem ze odlaczanie przodu to pomysl ktory narodzil sie na dniach i nie jest specjalnie potrzebny bo najwazniejsze bylo przelozenie i centralny dyfer. Juz o tym pisalem ale pojawiaja sie kolejne osoby ktore pisza ze nie sprawdzilem opcji reduktora przed jego wsadzeniem. Wiem ze sa tu osoby ktore maja pojecie i pisza z sensem. Proponuje zbudowac cos najpierw samemu od podstaw. Kazdy kto zbuduje w zyciu nawet jedna zmote bedzie rzadziej odwiedzal to forum, chociazby dlatego ze nudzi sie juz smianie sie z polemiki klawiaturowych motaczy. No coz :)
W temacie jest juz wszystko jasne dlatego proponuje go zamknac i dziekuje za te 3-4 rzeczowe odpowiedzi ktore wylaniaja sie z gaszczu powyzszych nabijajacych gwiazdki smieci.
zapraszam do lektury nieprzemyslanego projektu ;)
https://picasaweb.google.com/1112796353 ... owaPatrola#
pozdrawiam offrołdowe "ciężkie" grono
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: bert » ndz gru 23, 2012 1:47 pm

krzychooxxx pisze:Widze ze zadajac pytanie w waszym dziale czlowiek bez wiedzy naraza sie na smiesznosc.
Dobrze ze wy tu wszystko wiecie i tak ochoczo wypisujecie docinki. Juz pisalem ze odlaczanie przodu to pomysl ktory narodzil sie na dniach i nie jest specjalnie potrzebny bo najwazniejsze bylo przelozenie i centralny dyfer. Juz o tym pisalem ale pojawiaja sie kolejne osoby ktore pisza ze nie sprawdzilem opcji reduktora przed jego wsadzeniem. Wiem ze sa tu osoby ktore maja pojecie i pisza z sensem. Proponuje zbudowac cos najpierw samemu od podstaw. Kazdy kto zbuduje w zyciu nawet jedna zmote bedzie rzadziej odwiedzal to forum, chociazby dlatego ze nudzi sie juz smianie sie z polemiki klawiaturowych motaczy. No coz :)
W temacie jest juz wszystko jasne dlatego proponuje go zamknac i dziekuje za te 3-4 rzeczowe odpowiedzi ktore wylaniaja sie z gaszczu powyzszych nabijajacych gwiazdki smieci.
po pierwsze: zadajesz źle pytanie ( nie używasz defa, tylko element z niego), odpowiedz poprawna na Twoje pytanie wymagała by sporego elaboratu. Skoro zatem, nie szanujesz pytanych na tyle, by przemyśleć formę pytania, to nie dziwie się, że sobie trochę z Ciebie dworują - jedni mniej inni bardziej, ale ciągle na Twoje własne życzenie
po drugie: samodzielne budowanie czegokolwiek nie zwalnia z myślenia a wręcz przeciwnie wymaga dużej dozy zdolności używania zwojów
po trzecie: nigdzie nie jest powiedziane, że wszyscy mają budować zmoty skoro fabryki całkiem nieźle -jeszcze jakieś 20 lat temu robiły to w oparciu o biura konstrukcyjne. Z większości takich podwórkowych "budów" najczęściej wychodzą "pomniki". Zatem porzuć wykładnik którym tu się posługujesz w kwestiach powodów ku rzadkości lub gęstości pobytów na forum, bo jakoś tak kojarzysz się ( może nie zasłużenie) jak fircyk.
po czwarte: sprawdzaj takie rzeczy przed a nie po, wyjdzie Ci taniej. Pytanie zadane nawet tu, w formie: czy reduktor stosowany w defie ma możliwość odłączenia wyjścia przedniego napędu zapewne potraktowano by poważnie odpisując: NIE
i wszystko miałbyś jak na tacy, krótko i zwięźle
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
krzychooxxx
Posty: 515
Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
Lokalizacja: Miastko

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?

Post autor: krzychooxxx » ndz gru 23, 2012 2:44 pm

szkoda czasu, pytanie bylo tak zadane ze bez problemu mozna bylo w jednym poscie na nie odpowiedaziec tak jak dales przyklad powyzej. nie kumam jak moglo to urosnac do takiej rangi.
Ty mi sie za to kojarzysz ze swoim podpisem pod kazdym postem ktorego widze ze zaprzestales oraz z tym ze zabierasz glos wszedzie i o wszystkim piszac dlugie wywody starannie dobierajac wyszukane slownictwo. Com do rzeczowych odpowiedzi, no coz, pomocny to Ty nie jestes bo najczesciej piszesz by pisac a do tematow wnosi to niewiele. kilka lat jestem juz na forum i jedyne co sie zmienia to ilosc tysiecy Twoich postow.
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD :)
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości