czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Moderator: Jerry
- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Koledzy, jak w temacie. Zaaplikowalem sobie do auta z silnikiem 4,4 bmw reduktor z defa bo pasowaly mi jego przelozenia oraz to ze ma mechanizm roznicowy. Ale chcialbym rowniez miec mozliwosc jazdy na samym tylnym napedzie tak aby wal przedni sie nie obracal. Czy jest taka mozliwosc? Wajchuje tymi dzwigniami w jedna i druga strone ale wciaz kreca sie oba waly. Sprzegi mam manualne i rozlaczam kiedy trzeba. Pozdrawiam
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Powaznie nikt w tym dziale nie potrafi dac odpowiedzi?
Pytanie zdaje sie byc banalne dla kazdego posiadacza LR z tym reduktorem
Chodzi o starego defa
Pytanie zdaje sie byc banalne dla kazdego posiadacza LR z tym reduktorem
Chodzi o starego defa

CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
nie, nie ma takiej możliwości, to LR
mała wajcha:
w prawo na dół to wysokie biegi bez blokady centralnego mechanizmu różnicowego - na czarne
w prawo do góry niskie biegi bez blokady centralnego
w lewo na dół wysokie biegi z blokadą zakaz po czarnym
w lewo do góry niskie biegi z blokadą centralnego na błotko, zakaz po czarnym
poprawione
dżizas jest późno i nie myslę
mała wajcha:
w prawo na dół to wysokie biegi bez blokady centralnego mechanizmu różnicowego - na czarne
w prawo do góry niskie biegi bez blokady centralnego
w lewo na dół wysokie biegi z blokadą zakaz po czarnym
w lewo do góry niskie biegi z blokadą centralnego na błotko, zakaz po czarnym
poprawione
dżizas jest późno i nie myslę

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony 

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
A jakim to niby cudem natury wał przedni miałby się nie obracać?
Jak z przodu kręcą nim koła, a z tyłu reduktor?
MAM!
Jest na to sposób: pojazd powinien STAĆ. I nie poruszać się.
To jedyna metoda.
Oczywiście przedni wał można zdjąć, zablokować dyfer i jeździć na tyle.
Ale po co?

Jak z przodu kręcą nim koła, a z tyłu reduktor?
MAM!
Jest na to sposób: pojazd powinien STAĆ. I nie poruszać się.
To jedyna metoda.
Oczywiście przedni wał można zdjąć, zablokować dyfer i jeździć na tyle.
Ale po co?

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Zapnij difflocka i rozepnij sprzegielka.
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Przy difloku dwa wały powinnny się kręcić.Salata123 pisze:Zapnij difflocka i rozepnij sprzegielka.
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Można wał włożyć do bagażnika i dobrze przywiązać.Grabo pisze:Przy difloku dwa wały powinnny się kręcić.Salata123 pisze:Zapnij difflocka i rozepnij sprzegielka.
Jaki jest cel wyłączenia przodu? Oszczędność paliwa czy pad krzyżaka? Bo jak paliwo to sama wersja ze sprzegielkami starczy.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
przy tej mocy auto będzie pięknie robiło bokamialfik pisze: Jaki jest cel wyłączenia przodu?

- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
A slyszales kiedys o manualnych sprzegielkach w piastach?pezet pisze:A jakim to niby cudem natury wał przedni miałby się nie obracać?
Jak z przodu kręcą nim koła, a z tyłu reduktor?
MAM!
Jest na to sposób: pojazd powinien STAĆ. I nie poruszać się.
To jedyna metoda.
Oczywiście przedni wał można zdjąć, zablokować dyfer i jeździć na tyle.
Ale po co?
Majac oryginal patrola wylaczalem sobie naped walu od strony reduktora oraz rozlaczalem sprzegi piast. Tym samym wal sie nie obracal, bebechy w moscie rowniez staly.
Tak ciezko to sobie wyobrazic?

Dobra zabawa na samym tyle jest o duza oszczednosc przy jezdzie po miescie byla kiedy smigalem oryginalem.
A co do zabawy na obecnym silniku to bez roznicy czy naped jest na 2 czy na 4 kola, i tak pali niemilosiernie.
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
jeżu kolczasty, skończcie te pierdoły...krzychooxxx pisze:A slyszales kiedys o manualnych sprzegielkach w piastach?pezet pisze:A jakim to niby cudem natury wał przedni miałby się nie obracać?
Jak z przodu kręcą nim koła, a z tyłu reduktor?
MAM!
Jest na to sposób: pojazd powinien STAĆ. I nie poruszać się.
To jedyna metoda.
Oczywiście przedni wał można zdjąć, zablokować dyfer i jeździć na tyle.
Ale po co?
Majac oryginal patrola wylaczalem sobie naped walu od strony reduktora oraz rozlaczalem sprzegi piast. Tym samym wal sie nie obracal, bebechy w moscie rowniez staly.
Tak ciezko to sobie wyobrazic?![]()
Dobra zabawa na samym tyle jest o duza oszczednosc przy jezdzie po miescie byla kiedy smigalem oryginalem.
A co do zabawy na obecnym silniku to bez roznicy czy naped jest na 2 czy na 4 kola, i tak pali niemilosiernie.
Nie. Nie da się, zły sobie reduktor wybrałeś, skoro wiesz, że ma mechanizm różnicowy to i powinieneś wiedzieć, że popełniasz błąd oczekując odłączanego przodu
edyta:
a przedewszystkim, źle postawiłeś pytanie albowiem możliwość takiej jazdy defem w sytuacji awaryjnej jest
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
reduktor wybralem dobry bo priorytetem bylo przelozenie i roznicowka
dzieki
dzieki
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Nie wymądrzaj się - już pytanie zadałeś robiąc z siebie.... sam wiesz co 

Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
To do mnie bylo?QL pisze:Nie wymądrzaj się - już pytanie zadałeś robiąc z siebie.... sam wiesz co
Pytanie bylo jak najbardziej sensowne, bo kto komu zabroni miec opcje tyl, przod+tyl oraz przod+tyl na roznicowce? A ze sie okazalo ze rant lover stworzyl inaczej to trudno, trzeba bedzie wywazyc oryginalny przedni wal patrola ktory nie byl chyba projektowany do krecenia sie z predkosciami przekraczajacymi 80
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
ale sprzęgiełkami odłączasz same koła od półosiek.krzychooxxx pisze:A slyszales kiedys o manualnych sprzegielkach w piastach?
W reduktorze nie "odłączysz" samego przedniego wału.
Zadałeś pytanie co zrobić, żeby wał się nie obracał.
Odpowiedzi są dwie - albo się zatrzymać, albo wyjąć wał.
No tak, to tego zrobić się nie da.krzychooxxx pisze:Majac oryginal patrola wylaczalem sobie naped walu od strony reduktora oraz rozlaczalem sprzegi piast. Tym samym wal sie nie obracal, bebechy w moscie rowniez staly.
A reduktor z defa masz po regeneracji?
Bo jak zjechany, to jazda z jednym wałem będzie denerwująca nieco

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Reduktor z mechanizme różnicowym i odłączanym przodem jest w Jeepie -> NP242. Ale one mają główki przednich mostów z lewej strony, więc pewnie nie pasuje.
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Pewny jesteś, że w 242 można odłączyć przedni wał?
Czy tylko zablokować centralny (jak w LR)?
Ja miałem 231, więc nie znam się.

Czy tylko zablokować centralny (jak w LR)?
Ja miałem 231, więc nie znam się.

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Mozna jezdzic 2wd 
Dobre jest to co piszesz bo np231 tez mozna

Dobre jest to co piszesz bo np231 tez mozna

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Można, ale na samym tyle, za to z obracającym się wałem przednim 

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Wał się będzie kręcił, bo jest napędzany przez koła, trzeba by mieć sprzęgiełka w piastach. ALE były takie wersje w jepach, że miały też rozpinaną jedną półoś i wtedy wał się nie kręcił. Tylko że autorowi to wiele nie pomoże, bo ma stałe 4x4. Swoją drogą ciekawe żeby wrzucać reduktor i nie sprawdzić przedtem jakie ma opcje napędu 

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Oczywiście.krzychooxxx pisze:To do mnie bylo?QL pisze:Nie wymądrzaj się - już pytanie zadałeś robiąc z siebie.... sam wiesz co
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Chyba jednak nie wie, co.... 

Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
To niech kombinuje, moze sie domysli 

Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
Widze ze zadajac pytanie w waszym dziale czlowiek bez wiedzy naraza sie na smiesznosc.
Dobrze ze wy tu wszystko wiecie i tak ochoczo wypisujecie docinki. Juz pisalem ze odlaczanie przodu to pomysl ktory narodzil sie na dniach i nie jest specjalnie potrzebny bo najwazniejsze bylo przelozenie i centralny dyfer. Juz o tym pisalem ale pojawiaja sie kolejne osoby ktore pisza ze nie sprawdzilem opcji reduktora przed jego wsadzeniem. Wiem ze sa tu osoby ktore maja pojecie i pisza z sensem. Proponuje zbudowac cos najpierw samemu od podstaw. Kazdy kto zbuduje w zyciu nawet jedna zmote bedzie rzadziej odwiedzal to forum, chociazby dlatego ze nudzi sie juz smianie sie z polemiki klawiaturowych motaczy. No coz
W temacie jest juz wszystko jasne dlatego proponuje go zamknac i dziekuje za te 3-4 rzeczowe odpowiedzi ktore wylaniaja sie z gaszczu powyzszych nabijajacych gwiazdki smieci.
zapraszam do lektury nieprzemyslanego projektu
https://picasaweb.google.com/1112796353 ... owaPatrola#
pozdrawiam offrołdowe "ciężkie" grono
Dobrze ze wy tu wszystko wiecie i tak ochoczo wypisujecie docinki. Juz pisalem ze odlaczanie przodu to pomysl ktory narodzil sie na dniach i nie jest specjalnie potrzebny bo najwazniejsze bylo przelozenie i centralny dyfer. Juz o tym pisalem ale pojawiaja sie kolejne osoby ktore pisza ze nie sprawdzilem opcji reduktora przed jego wsadzeniem. Wiem ze sa tu osoby ktore maja pojecie i pisza z sensem. Proponuje zbudowac cos najpierw samemu od podstaw. Kazdy kto zbuduje w zyciu nawet jedna zmote bedzie rzadziej odwiedzal to forum, chociazby dlatego ze nudzi sie juz smianie sie z polemiki klawiaturowych motaczy. No coz

W temacie jest juz wszystko jasne dlatego proponuje go zamknac i dziekuje za te 3-4 rzeczowe odpowiedzi ktore wylaniaja sie z gaszczu powyzszych nabijajacych gwiazdki smieci.
zapraszam do lektury nieprzemyslanego projektu

https://picasaweb.google.com/1112796353 ... owaPatrola#
pozdrawiam offrołdowe "ciężkie" grono
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
po pierwsze: zadajesz źle pytanie ( nie używasz defa, tylko element z niego), odpowiedz poprawna na Twoje pytanie wymagała by sporego elaboratu. Skoro zatem, nie szanujesz pytanych na tyle, by przemyśleć formę pytania, to nie dziwie się, że sobie trochę z Ciebie dworują - jedni mniej inni bardziej, ale ciągle na Twoje własne życzeniekrzychooxxx pisze:Widze ze zadajac pytanie w waszym dziale czlowiek bez wiedzy naraza sie na smiesznosc.
Dobrze ze wy tu wszystko wiecie i tak ochoczo wypisujecie docinki. Juz pisalem ze odlaczanie przodu to pomysl ktory narodzil sie na dniach i nie jest specjalnie potrzebny bo najwazniejsze bylo przelozenie i centralny dyfer. Juz o tym pisalem ale pojawiaja sie kolejne osoby ktore pisza ze nie sprawdzilem opcji reduktora przed jego wsadzeniem. Wiem ze sa tu osoby ktore maja pojecie i pisza z sensem. Proponuje zbudowac cos najpierw samemu od podstaw. Kazdy kto zbuduje w zyciu nawet jedna zmote bedzie rzadziej odwiedzal to forum, chociazby dlatego ze nudzi sie juz smianie sie z polemiki klawiaturowych motaczy. No coz
W temacie jest juz wszystko jasne dlatego proponuje go zamknac i dziekuje za te 3-4 rzeczowe odpowiedzi ktore wylaniaja sie z gaszczu powyzszych nabijajacych gwiazdki smieci.
po drugie: samodzielne budowanie czegokolwiek nie zwalnia z myślenia a wręcz przeciwnie wymaga dużej dozy zdolności używania zwojów
po trzecie: nigdzie nie jest powiedziane, że wszyscy mają budować zmoty skoro fabryki całkiem nieźle -jeszcze jakieś 20 lat temu robiły to w oparciu o biura konstrukcyjne. Z większości takich podwórkowych "budów" najczęściej wychodzą "pomniki". Zatem porzuć wykładnik którym tu się posługujesz w kwestiach powodów ku rzadkości lub gęstości pobytów na forum, bo jakoś tak kojarzysz się ( może nie zasłużenie) jak fircyk.
po czwarte: sprawdzaj takie rzeczy przed a nie po, wyjdzie Ci taniej. Pytanie zadane nawet tu, w formie: czy reduktor stosowany w defie ma możliwość odłączenia wyjścia przedniego napędu zapewne potraktowano by poważnie odpisując: NIE
i wszystko miałbyś jak na tacy, krótko i zwięźle
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- krzychooxxx
- Posty: 515
- Rejestracja: czw lis 24, 2011 10:34 pm
- Lokalizacja: Miastko
Re: czy jest mozliwosc jazdy na samym tyle w defie?
szkoda czasu, pytanie bylo tak zadane ze bez problemu mozna bylo w jednym poscie na nie odpowiedaziec tak jak dales przyklad powyzej. nie kumam jak moglo to urosnac do takiej rangi.
Ty mi sie za to kojarzysz ze swoim podpisem pod kazdym postem ktorego widze ze zaprzestales oraz z tym ze zabierasz glos wszedzie i o wszystkim piszac dlugie wywody starannie dobierajac wyszukane slownictwo. Com do rzeczowych odpowiedzi, no coz, pomocny to Ty nie jestes bo najczesciej piszesz by pisac a do tematow wnosi to niewiele. kilka lat jestem juz na forum i jedyne co sie zmienia to ilosc tysiecy Twoich postow.
Ty mi sie za to kojarzysz ze swoim podpisem pod kazdym postem ktorego widze ze zaprzestales oraz z tym ze zabierasz glos wszedzie i o wszystkim piszac dlugie wywody starannie dobierajac wyszukane slownictwo. Com do rzeczowych odpowiedzi, no coz, pomocny to Ty nie jestes bo najczesciej piszesz by pisac a do tematow wnosi to niewiele. kilka lat jestem juz na forum i jedyne co sie zmienia to ilosc tysiecy Twoich postow.
CJ7 AMC 304 v8 @37"
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD
Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
ZJ 5,2 v8
ZJ 4,0
XJ 2,5TD

Y60 V8 4,4 BMW
Y60 5,7 V8 Corvette
721 735 009
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość