"Ciżężki" temat
Moderator: Pasza
"Ciżężki" temat
Cześć,
szukam informacji na temat ciężarówkowego offroadu
od dłuższego czasu myślę o zrobieniu, a raczej przygotowaniu auta ciężarowgo do rajdów przeprawowych w stylu Drezno- Berlin.
Mogę zainwestować ca 70-80 tys. pln ale ze względu na głownego sponsora auto powinno być produkcji szwedzkiej czyli Volvo lub Scania.
Czy Lapplander w wersji 6x6 nadaje się do takiej 'zabawy'?
czy lepiej próbować 'namówić' sponsora na Unimoga?
temat jest serio więc poproszę o serio odpowiedzi:-)
pozdrawiam
P.
szukam informacji na temat ciężarówkowego offroadu
od dłuższego czasu myślę o zrobieniu, a raczej przygotowaniu auta ciężarowgo do rajdów przeprawowych w stylu Drezno- Berlin.
Mogę zainwestować ca 70-80 tys. pln ale ze względu na głownego sponsora auto powinno być produkcji szwedzkiej czyli Volvo lub Scania.
Czy Lapplander w wersji 6x6 nadaje się do takiej 'zabawy'?
czy lepiej próbować 'namówić' sponsora na Unimoga?
temat jest serio więc poproszę o serio odpowiedzi:-)
pozdrawiam
P.
Jeśli ma być ze Szwecji to raczej tylko Lapplander lub zobacz tutaj:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=48849 - na tę piękną maszynkę.
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=48849 - na tę piękną maszynkę.
- Nicoxxx
-
- Posty: 220
- Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
- Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
- Kontaktowanie:
laplander za maly jakies konkretne 4x4 scania z v8 http://www.hardtrucks.lap.pl/articles.php?id=30 albo cos podobnego jest jeszcze sisu http://www.hardtrucks.lap.pl/articles.php?id=13 albo jakies volvo ale bym sie trzymal 4x4 pozdrawiam i powodzenia unimog cieżko jakąs mocnom silnikowa wersje dostac a jak pokazal polski ural zwolnic nie trzeba by wygrac 

Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym
dzięki. trudno znaleźć scanie lub volvo w takiej wersji. jest opcja przerobienia volvo fh16 ale po sprawdzeniu zakresu prac okazuje się, że łatwiej startować od auta wojskowego. na mobilach znalazłem parę MANów KAT 4x4 (6x6 i 8x8 są póki co poza zasięgiem) w tym dwa czy trzy wyglądające na przygotowane (mniej lub bardziej) do walki rajdowej.
Np.:
http://tiny.pl/jkjx
warto pakować się w taką wersję czy lepiej kupić "gołą" wersję powojskową i działać samemu??
Np.:
http://tiny.pl/jkjx
warto pakować się w taką wersję czy lepiej kupić "gołą" wersję powojskową i działać samemu??
- Nicoxxx
-
- Posty: 220
- Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
- Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
- Kontaktowanie:
prawda jest taka ze nigdy niewiesz co dokonca bierzesz ale jak nie musi byc vol czy scania to w tych pieniadzach niedawno byl 96 rok Steyr 13s22 4x4 za 49 tys zl ciekawa cena jak na ten rok man kat dobra mocna maszyna troche cieżka a z fotek rajdu coroku jakas sie mocno wklei i wtedy problemy
najtansze do motania to kupis ife wsadzic cilnik i bude tej samej marki np scania czy volvo i dporzodu upalac
taksamo jak z osobuwkami sposobuw jest wiele a rajd sprawdzi teorie ale jesli liczysz na sponsoring to trzymaj sie jednej marki nie motaj zaduzo wtedy moze ci sie uda namuwic polskiego eksportera warto by bylo mercedesa 4x4 z V8 poszukac troche wysilku ale warto jak trafisz do dzisiaj sporo serwisuwek na dakarze to starsze mercedesy to cos muwi mam gdzies namiary na tego Steyr jak chcesz to poszukam ale niewiem czy aktualne
najtansze do motania to kupis ife wsadzic cilnik i bude tej samej marki np scania czy volvo i dporzodu upalac

taksamo jak z osobuwkami sposobuw jest wiele a rajd sprawdzi teorie ale jesli liczysz na sponsoring to trzymaj sie jednej marki nie motaj zaduzo wtedy moze ci sie uda namuwic polskiego eksportera warto by bylo mercedesa 4x4 z V8 poszukac troche wysilku ale warto jak trafisz do dzisiaj sporo serwisuwek na dakarze to starsze mercedesy to cos muwi mam gdzies namiary na tego Steyr jak chcesz to poszukam ale niewiem czy aktualne
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym
MAN KAT do wyboru do koloru, no ale nie do końca po linii sponsorskiej:-) pogrzebałem w szwecji i jest ładna scania z V8 ale tak jak w przypadku fh16 trzeba by pomotać mocno. jest też lapplander w wersji 8x8 prawdopodobnie do wyciągnięcia ale czekam na szczegóły z szwedzkiej linii frontu:-)
lapplander dosyć lekki, nawet w wersji 8x8, więc może da radę? MAN z kolei trochę przeraża rozmiarami (nawet w wersji 4x4).
Jak byś miał gdzieś namiary na tego Steyr' to będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Patryk
lapplander dosyć lekki, nawet w wersji 8x8, więc może da radę? MAN z kolei trochę przeraża rozmiarami (nawet w wersji 4x4).
Jak byś miał gdzieś namiary na tego Steyr' to będę wdzięczny.
Pozdrawiam
Patryk
A byly Volvo Laplandery 8x8? Z tego co znalazlem to zrobili tylko kilka takich prototypow bo okazaly sie za drogie. A co o przerabiania zwyklej ciezarowki Volvo albo Scanii dalbym sobie spokoj. Nawet w wersji 6x6 to nie jest prawdziwa terenowka. Tylko auta militarne sa przygotowane do pokonywania bezdrozy, uwierz mi ze tu nie chodzi tylko o ilosc napedzanych kol ale o wiele innych rzeczy. Samochody na rynek cywilny musza byc w miare tanie i ekonomiczne w eksploatacji, wojsko nie ma tych ograniczen.
SJ 413 '87 mota sie co nieco 

@patol: a może coś w ten deseń? http://www.truckworld.eu/VehicleDetail. ... nguageid=1
W ogóle to ani volvo ani Scania nie są potentatami w kategorii AWD. Sporadycznie występują raczej i w porównaniu do MANa czy MB to praktycznie ich nie ma.
Poza tym nie wydaje mi się, aby nie dało się przystosować "zwykłej" ciężarówki do rajdów przeprawowych. Jakoś nie widzę nic takiego niespotykanego w pojazdach wojskowych czego nie dałoby się zaadoptować w pojazdach cywilnych. No, może oprócz małej kabiny u starszych "zielonych", bo nowsze mają kabiny jak cywilne samochody.

W ogóle to ani volvo ani Scania nie są potentatami w kategorii AWD. Sporadycznie występują raczej i w porównaniu do MANa czy MB to praktycznie ich nie ma.
Poza tym nie wydaje mi się, aby nie dało się przystosować "zwykłej" ciężarówki do rajdów przeprawowych. Jakoś nie widzę nic takiego niespotykanego w pojazdach wojskowych czego nie dałoby się zaadoptować w pojazdach cywilnych. No, może oprócz małej kabiny u starszych "zielonych", bo nowsze mają kabiny jak cywilne samochody.

taak! ta scania z linka wstepnie przyjeta do projektu:-) w szwecji znalzlem pare ciekawych, same 4x4. w tym jedna z prywatnego zrodla w sprawdzonym stanie za 17000pln przy dzisiejszym kursie.
potem kapitalny remont calosci, najchetniej wymiana kabiny i silnika ( w wersji 4x4 jest bez turbiny tak wiec albo na turbo albo na wiekszy), klatka, lakier etc.
pozdro
p.
potem kapitalny remont calosci, najchetniej wymiana kabiny i silnika ( w wersji 4x4 jest bez turbiny tak wiec albo na turbo albo na wiekszy), klatka, lakier etc.
pozdro
p.
Zobacz u nich: http://www.staaling.dk/ - kiedyś widziałem u nich sporo postarmijnych pojazdów - o ile pamiętam, to nie cała ich oferta jest na www. Scanie z wojska też mają: http://www.staaling.dk/default.asp?page ... e&id=27801#
- Nicoxxx
-
- Posty: 220
- Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
- Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
- Kontaktowanie:
prawda jest taka czy baza jest wojskowa czy cywilna i tak trzeba POGRZEBAC Z ZAWIESZENIEM I ROZKLADEM MASY sporo pracy włożyć a cywilne czesciej maja mozniejsze silniki bo wojsko wymaga przedewszystkim wytrzymalosci a nie osiagów
Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym
powa:
Ja nie twierdze ze z cywilnej ciezarowki rajdowej zrobic sie nie da bo nie da to sie tylko anulowac wykonanego wyroku smierci. Kwestia czasu i pieniedzy.
A mozna miec wiele rzeczy juz zrobione przez fabryke.
Np. :
kabina - niska i krotka ale tez w miare proste ksztalty, kazdy blacharz to naprawi arkuszem blachy w miare potrzeby. W wojsku wazne tez ze latwo opancerzyc albo odkazac w razie ataku. Ta Scania z Twojego linka to tylko przyklad ze strony producenta, ile ich sprzedali nie wiemy. A te dedykowane dla wojska maja calkiem inne kabiny, np. wloska Astra nalezaca do Iveco.Ale to tez zalezy od przeznaczenia w armii.
Szosowe auto nie ma wszystkich elementow umieszczonych powyzej mostow i ma rame nizej, nawet jesli ma 6x6. Powod prozaiczny - przestrzen ladunkowa. pod ta Scania wchodzi sie i siedzi swobodnie, do mniejszych napraw nie trzeba wcale kanalu. Nie ma tez np. potrojnego filtra paliwa, systemu podgrzewania paliwa, 3 niezaleznych ukladow do rozruchu w zime, wyprowadzonych odpowietrzen mostow, skrzyn i zwolnic, ukladu smarowania silnika z gleboka miska i podwojna pompa, wszystkich wezy w podwoziu ze sprezynami ochronnymi, ramy podatnej na skrecanie i skrzyni mocowanej przegubowo, pancernych silownikow hamulcowych, szerszych mostow (niezbedne do pojedynczego ogumienia), automatycznej skrzyni ( bardziej wrazliwa na awarie ale w terenie ma niepodwazalne zalety), wciagarki wraz ze wzmocnieniem ramy pod nia i paru innych rzeczy. Wlasciwie wszystko to mozna zrobic ale robiac dobrze sie wzorowac na przemyslanej fabrycznej konstrukcji bo mozna o czyms zapomniec a teren zweryfikuje bezlitosnie.
Odnosnie Scanii i Volvo w wersjach awd zgadzam sie, cywile to biale kruki, dopiero w miare nowe (np. Scania serii 4) sa czesciej dostepne. Po prostu jest alternatywa - szosowe auto albo hard madafaka wojskowa ciezarowka. Niemcy robili od dawna awd w wersjach cywilnych, a np. Daf nie robi do dzis prawie wcale?
Co do mocy to nie jest tak do konca ze wojsko nie wymaga mocy bo czesto ciezarowka to holownik ciezkiego sprzetu i moc jest potrzebna. Ale na pewno nie wymaga ekonomii i zuzycie paliwa moze troche zdziwic (ale w rajdowce to nie problem). Pamietajmy ze gdy ta Scania powstala 30 lat temu u nas taki np. Star 28 o ladownosci okolo 5 t mial jakies 100-120 km czyli 2 razy mniej. Scania SBA111 ma 4,5 t ladownosci i 220 km, SBAT111 ma 9t ladownosci i 300 km. I powiem tyle ze pusta spod swiatel jedzie lepiej niz seicento 900. A d.m.c. przyczepy na szosie to 30t.
A wiecie kiedy Scania zaczela oferowac 400 km silniki? w 1976 roku jako pierwsza na swiecie (najsilniejsza seryjna ciezarowka, tytul wracal do nich kilka razy). Ten silnik na wersje 4x4 wcale nie jest za maly, pamietajcie ze to 11 litrow pojemnosci wiec taki jak w Jelczu. Moznaby pokusic sie o wersje z turbo i intercoolerem - typowe DSC11 z serii 2 albo 3 i 360 km. To juz zwijaloby asfalt doslownie.
A odnosnie tego czy chcesz 4x4 czy 6x6 - to zalezy do czego. Do trialu lepsze 6x6 z automatem, jedzie plynnie i trakcji zawsze wiecej bo zawsze 2 tylne kola na ziemi. Ale jesli Berlin- Wroclaw to lepsze wg mnie 4x4. Tansze i wiekszy wybor, z mocnym silnikiem bedzie wrecz latac. Ale skrzynie trzebaby zmienic na manualna.
Ja nie twierdze ze z cywilnej ciezarowki rajdowej zrobic sie nie da bo nie da to sie tylko anulowac wykonanego wyroku smierci. Kwestia czasu i pieniedzy.
A mozna miec wiele rzeczy juz zrobione przez fabryke.
Np. :
kabina - niska i krotka ale tez w miare proste ksztalty, kazdy blacharz to naprawi arkuszem blachy w miare potrzeby. W wojsku wazne tez ze latwo opancerzyc albo odkazac w razie ataku. Ta Scania z Twojego linka to tylko przyklad ze strony producenta, ile ich sprzedali nie wiemy. A te dedykowane dla wojska maja calkiem inne kabiny, np. wloska Astra nalezaca do Iveco.Ale to tez zalezy od przeznaczenia w armii.
Szosowe auto nie ma wszystkich elementow umieszczonych powyzej mostow i ma rame nizej, nawet jesli ma 6x6. Powod prozaiczny - przestrzen ladunkowa. pod ta Scania wchodzi sie i siedzi swobodnie, do mniejszych napraw nie trzeba wcale kanalu. Nie ma tez np. potrojnego filtra paliwa, systemu podgrzewania paliwa, 3 niezaleznych ukladow do rozruchu w zime, wyprowadzonych odpowietrzen mostow, skrzyn i zwolnic, ukladu smarowania silnika z gleboka miska i podwojna pompa, wszystkich wezy w podwoziu ze sprezynami ochronnymi, ramy podatnej na skrecanie i skrzyni mocowanej przegubowo, pancernych silownikow hamulcowych, szerszych mostow (niezbedne do pojedynczego ogumienia), automatycznej skrzyni ( bardziej wrazliwa na awarie ale w terenie ma niepodwazalne zalety), wciagarki wraz ze wzmocnieniem ramy pod nia i paru innych rzeczy. Wlasciwie wszystko to mozna zrobic ale robiac dobrze sie wzorowac na przemyslanej fabrycznej konstrukcji bo mozna o czyms zapomniec a teren zweryfikuje bezlitosnie.
Odnosnie Scanii i Volvo w wersjach awd zgadzam sie, cywile to biale kruki, dopiero w miare nowe (np. Scania serii 4) sa czesciej dostepne. Po prostu jest alternatywa - szosowe auto albo hard madafaka wojskowa ciezarowka. Niemcy robili od dawna awd w wersjach cywilnych, a np. Daf nie robi do dzis prawie wcale?
Co do mocy to nie jest tak do konca ze wojsko nie wymaga mocy bo czesto ciezarowka to holownik ciezkiego sprzetu i moc jest potrzebna. Ale na pewno nie wymaga ekonomii i zuzycie paliwa moze troche zdziwic (ale w rajdowce to nie problem). Pamietajmy ze gdy ta Scania powstala 30 lat temu u nas taki np. Star 28 o ladownosci okolo 5 t mial jakies 100-120 km czyli 2 razy mniej. Scania SBA111 ma 4,5 t ladownosci i 220 km, SBAT111 ma 9t ladownosci i 300 km. I powiem tyle ze pusta spod swiatel jedzie lepiej niz seicento 900. A d.m.c. przyczepy na szosie to 30t.
A wiecie kiedy Scania zaczela oferowac 400 km silniki? w 1976 roku jako pierwsza na swiecie (najsilniejsza seryjna ciezarowka, tytul wracal do nich kilka razy). Ten silnik na wersje 4x4 wcale nie jest za maly, pamietajcie ze to 11 litrow pojemnosci wiec taki jak w Jelczu. Moznaby pokusic sie o wersje z turbo i intercoolerem - typowe DSC11 z serii 2 albo 3 i 360 km. To juz zwijaloby asfalt doslownie.
A odnosnie tego czy chcesz 4x4 czy 6x6 - to zalezy do czego. Do trialu lepsze 6x6 z automatem, jedzie plynnie i trakcji zawsze wiecej bo zawsze 2 tylne kola na ziemi. Ale jesli Berlin- Wroclaw to lepsze wg mnie 4x4. Tansze i wiekszy wybor, z mocnym silnikiem bedzie wrecz latac. Ale skrzynie trzebaby zmienic na manualna.
SJ 413 '87 mota sie co nieco 

Jest sporo prawdy w tym co napisałeś, ale pozwolę się z kilkoma rzeczami nie zgodzić.
Otóż samochody 6x6 które sprzedawane są jako wywrotki lub jako podwozia pod zabudowę ciężką, mają praktycznie wszystko powyżej mostów zamocowane. Z prostego powodu: one także mają jeździć w teren. Dlatego nie stosuje się w nich zawieszeń pneumatycznych a tylko resorowe:paraboliczne-trapezowe, lub same paraboliczne, w zależności od obciążenia. Mosty mają blokady 100% i przekładnie planetarne w piastach. Tak więc spełniają warunki terenowe - można by mieć w zasadzie zastrzeżenia tylko do wielkości kabiny - ale jest to sprawa względna(nowe Volva dla NATO mają kabinę FH lub FM o ile pamiętam).
Natomiast cywilne samochody mają jedną podstawową zaletę: graty zamienne dokupisz od ręki w każdym większym mieście. No a filtry można zastąpić "procesorem paliwowym" od Fleetguarda serii FH2xxx, dołożyć Webasto jeśli nie ma i już zima nie straszna
Otóż samochody 6x6 które sprzedawane są jako wywrotki lub jako podwozia pod zabudowę ciężką, mają praktycznie wszystko powyżej mostów zamocowane. Z prostego powodu: one także mają jeździć w teren. Dlatego nie stosuje się w nich zawieszeń pneumatycznych a tylko resorowe:paraboliczne-trapezowe, lub same paraboliczne, w zależności od obciążenia. Mosty mają blokady 100% i przekładnie planetarne w piastach. Tak więc spełniają warunki terenowe - można by mieć w zasadzie zastrzeżenia tylko do wielkości kabiny - ale jest to sprawa względna(nowe Volva dla NATO mają kabinę FH lub FM o ile pamiętam).
Natomiast cywilne samochody mają jedną podstawową zaletę: graty zamienne dokupisz od ręki w każdym większym mieście. No a filtry można zastąpić "procesorem paliwowym" od Fleetguarda serii FH2xxx, dołożyć Webasto jeśli nie ma i już zima nie straszna

po paru konsultacjach (ktore nota bene troche nam skrzydla podciely) szukamy uzywanej rajdowki ciezarowej, moze ktos cos??
co by na szweda wygladala bedziemy walczyc z motaniem kabiny. kabiny mamy dwie do wyboru (volvo fm lub scania t) obie czekaja w szwecji i sa w rozsadnej cenie. teraz tylko jakies podwozie z silnikiem (moze byc z kabina:-)
pozdro
p.
co by na szweda wygladala bedziemy walczyc z motaniem kabiny. kabiny mamy dwie do wyboru (volvo fm lub scania t) obie czekaja w szwecji i sa w rozsadnej cenie. teraz tylko jakies podwozie z silnikiem (moze byc z kabina:-)
pozdro
p.
cześć. problem tkwi w tym, że z taką scanią nikt praktycznie nie ma doświadczenia i trzeba by przecierać szlak co po pierwsze będzie kosztowało więcej (a wiem że jest ekipa w polsce która walczy z manem- władowała kupę szmalu, a ten dalej nie jeździ..) a po drugie zajmie dużo czasu.
SBA jest mimo wszystko mocno specyficzne i mimo kontaktów z sąsiadami z północy, z częściami będzie problem.
natomiast podoba mi się pomysł urala a la 'borys'- sprawdzona konstrukcja, szlak przetarty. wiem, że jeździ ładnie. a wstawienie kabiny scanii z nosem na to podwozie nie powinno być mega trudne.
pozdro
p.
SBA jest mimo wszystko mocno specyficzne i mimo kontaktów z sąsiadami z północy, z częściami będzie problem.
natomiast podoba mi się pomysł urala a la 'borys'- sprawdzona konstrukcja, szlak przetarty. wiem, że jeździ ładnie. a wstawienie kabiny scanii z nosem na to podwozie nie powinno być mega trudne.
pozdro
p.
- Nicoxxx
-
- Posty: 220
- Rejestracja: czw sie 25, 2005 4:30 pm
- Lokalizacja: NEWTON STEWART UK
- Kontaktowanie:
co do niebieskiej ekipy od mana to niewystarczy tylko pieniadze pchac jak np zamontowac amortyzatory nie sprawdzone wieczorem a nastempnego dnia startowac w 5h maratonie to sie niema co dziwic ze sie rozpada
ural mosty ify skrencone na ich sposub bo potrafily sie rozleciec konstrukcja wykazala sie wiadomo wygrala rajd ale wiele zalezy od kierowcy a kabina scani z noskiem to troche zawielka chyba tak mi sie na oko zdaje a silnik borys ma silnik volvo wiec troche mieszane
ale powodzenia a borys jest na sprzedaz
?

ural mosty ify skrencone na ich sposub bo potrafily sie rozleciec konstrukcja wykazala sie wiadomo wygrala rajd ale wiele zalezy od kierowcy a kabina scani z noskiem to troche zawielka chyba tak mi sie na oko zdaje a silnik borys ma silnik volvo wiec troche mieszane
ale powodzenia a borys jest na sprzedaz

Zapraszam do odwiedzania http://WWW.Hardtrucks.pl Poświęconej ciężarówkom terenowym
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości