Nowa Grand Vitara - widział ktoś jak to robi w terenie?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
sla66
 
 
Posty: 3183
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:43 am
Lokalizacja: W-wa pod płotem Nieporętu

Post autor: sla66 » śr gru 12, 2007 11:03 pm

woolfgard pisze:[przypieprzam się? 8) :wink:
jeszcze nie
woolfgard pisze: To z powodu braku piwa] :D
trochę późno na zakupy.
Dodam , że samochód w dotyku jest strasznie delikatny i plastikowy. Strach dotkąć , popchnąć... Oczko do holu OK. Dało sie zaczepić kinetyka. W Navarze nie udało się zaczepić szekli do tylnego oczka. Więc plus dla GV.
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr gru 12, 2007 11:06 pm

następnym razem postaraj się o reprezentatywną próbkę danych z których mógłbyś wyciągnąć w miarę obiektywne wnioski :P


nie mam nic przeciwko przekazowi że wiertara nie robi w terenie [m. in. dlatego że nią nie jeżdżę ;) ] ale "oburza" mnie stwierdzenie, że

stara vitara 3d przejechała, i nowa vitara 5d nie przejechała więc wszystkie nowe vitary są do d...

innymi słowy 0 => 1 :D [wiedzący zrozumieją]


[twoje potrzeby łatwiej zaspokoić - piwa nie brakuje , chociaz patrząc na strajk włoskich kierowców TIRów i "niepokoje" u nas na jakiejś tam obwodnicy chyba zacznę gromadzić zapasy dóbr ... :D ]
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » czw gru 13, 2007 9:10 am

gkozi pisze:następnym razem postaraj się o reprezentatywną próbkę danych z których mógłbyś wyciągnąć w miarę obiektywne wnioski :P


nie mam nic przeciwko przekazowi że wiertara nie robi w terenie [m. in. dlatego że nią nie jeżdżę ;) ] ale "oburza" mnie stwierdzenie, że

stara vitara 3d przejechała, i nowa vitara 5d nie przejechała więc wszystkie nowe vitary są do d...
Moje posty były odpowiedzią na główny temat. Jak widziałeś, czy jeździłeś, jakąś nową GV w terenie (nie mam tu na myśli łąk i plaż) to z miłą chęcią poczytam twoje opinie i wnioski.

I jakoś nie przypominam sobie abym napisał "wszystkie nowe vitary są do d...". No cóż widocznie coś przeoczyłem.
deadspace.bandcamp.com

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw gru 13, 2007 11:12 am

woolfgard pisze:I jakoś nie przypominam sobie abym napisał "wszystkie nowe vitary są do d...". No cóż widocznie coś przeoczyłem.
Nowa Grand Vitara w terenie nie robi. Mówię tu o aucie fabrycznym

ależ proszę bardzo :)



i niech ktoś spróbuje powiedzieć że tu na forum sobie nie pomagamy i nie jesteśmy dla siebie mili :D
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Post autor: woolfgard » czw gru 13, 2007 1:52 pm

:D
deadspace.bandcamp.com

seku35
 
 
Posty: 122
Rejestracja: wt lis 06, 2007 10:16 pm
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: seku35 » czw gru 13, 2007 5:04 pm

Panowie tak trzymać!!!W demokracji to jest naturalne!!!
GV 2.0HDI.5d+A/T235/70R16GY Wrangler. Zawiecha OME
Jazda w terenie ma podstawową zaletę-brak korków!

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw gru 13, 2007 5:18 pm

Jakiej k.rwa demokracji ? Na tym forum nie ma demokracji... i całe szczęście.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » pt gru 14, 2007 7:45 pm

2006 Suzuki Grand Vitara "Dune" Concept

http://suzuki.off-road.com/suzuki/artic ... ?id=323971

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » pt gru 14, 2007 8:31 pm

Tu mam jeszcze coś /od razu mówię że qassioffroadowego/ :

http://www.used-car-buffalo.com/Vehicle ... &year=2006

najlepsze jest to :) :

...Unlike the previous Grand Vitara, this is no small toy-like off-roader. ...

Z tym sie chyba zgodzicie:

...We thought it proved that this SUV has true off-road capabilities...

A oto prawda o Gienku:

Good off-road maneuvering might not be a trait required by most SUV buyers nowadays, but surely it is still desired by some.

Awatar użytkownika
SiwyJeep
 
 
Posty: 133
Rejestracja: wt maja 17, 2005 10:25 pm
Lokalizacja: Wawa

Post autor: SiwyJeep » pt gru 14, 2007 10:21 pm

prawda jest taka, że najpierw naucz się pisac po angielsku :wink:
"..Mężczyzni nigdy nie dorastają, tylko z wiekiem ich zabawki drożeją.."
XJ'93 4.0HO, Sj413

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » pt gru 14, 2007 10:52 pm

Gienek, ile ty masz lat ze wierzysz w kolorowe foldery producenta ? jak napisza, ze lata, to sie na forum paralotniarzy zapiszesz z ta nova grand vitara super ?
dune concept.. matko... :roll:
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
sla66
 
 
Posty: 3183
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:43 am
Lokalizacja: W-wa pod płotem Nieporętu

Post autor: sla66 » pt gru 14, 2007 11:16 pm

Albert_N pisze:ak napisza, ze lata, to sie na forum paralotniarzy zapiszesz z ta nova grand vitara super ?
@Albert , ależ dobry lotnik to i na drzwiach od stodoły poleci (stara lotnicza prawda). A "po parafiach" w byle pisane słowo nie wierzą.
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August

Awatar użytkownika
mdeja
 
 
Posty: 2571
Rejestracja: śr kwie 07, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Stary Sącz (też w Beskidach)

Post autor: mdeja » sob gru 15, 2007 9:46 am

sla66 pisze:
Albert_N pisze:ak napisza, ze lata, to sie na forum paralotniarzy zapiszesz z ta nova grand vitara super ?
@Albert , ależ dobry lotnik to i na drzwiach od stodoły poleci (stara lotnicza prawda). A "po parafiach" w byle pisane słowo nie wierzą.
Na drzwiach od stodoły to tylko polski lotnik poleci :wink:
Niestety ta dewiza w odniesieniu do myśliwców Bristol Beaufighter Mk II w dywizjonie nocnych myśliwców 307 Ziemi Lwowskiej skończyła się kilkoma katastrofami i śmiercią w wypadkach lotników. Bo Mk II był nieudanym modelem w przeciwieństwie do wersji Beaufightera z silnikami gwiazdowymi Bristol Herkules
kiedyś VITA 2.0V6, Samuraj Coil - teraz Hyundai Terracan 2.9 32 MT, 31AT

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Post autor: RAVkrakuf » sob gru 15, 2007 11:08 am

mdeja pisze:Bo Mk II był nieudanym modelem w przeciwieństwie do wersji Beaufightera z silnikami gwiazdowymi Bristol Herkules
a taki silnik to bez probelmu wchodzi do Samuraia ? i czy dużo trzeba motać ? ;)
Mam spawarke, i dobrę chęci :lol:

P.S. pytam - bo nie wiem ;)
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » sob gru 15, 2007 12:44 pm

SiwyJeep pisze:prawda jest taka, że najpierw naucz się pisac po angielsku :wink:
A Ty jesteś oczywiscie znawcą Panie lingwisto? W poście cytuję fragmenty artykułu, jak byś chociaż zerknął do powyższego linku to byś wiedział.
Poza tym artykuł jest napisany poprawną angielszczyzną i elokwentnym językiem choć z dodatkami "motoryzacyjnego dziennikarskiego slangu". Tak że rozumiem że pani was w "pedałuwie" tego nie uczyła Siwy, bo pewnie sama za bardzo angielskiego nie znała... ale nie płacz będzie dobrze...:)
Albert_N pisze:Gienek, ile ty masz lat ze wierzysz w kolorowe foldery producenta ? jak napisza, ze lata, to sie na forum paralotniarzy zapiszesz z ta nova grand vitara super ?
dune concept.. matko... :roll:
Jakbyś nie zauważył, to nie jest folder reklamowy, ale raczej dziennikarski test auta.
Albert_N pisze:Gienek, ile ty masz lat ze wierzysz w kolorowe foldery producenta ? jak napisza, ze lata, to sie na forum paralotniarzy zapiszesz z ta nova grand vitara super ?
dune concept.. matko... :roll:
Tak się składa że jestem starym glajciarzem / i jeszcze do niedawna latałem z napędem częściowo własnej konstrukcji /. GVII może nie poleci ale na niejedną górę mnie wywiezie - i sie przynajmniej nie umacham jak dziki, bo jak na górze się okaże że kierunek wiatru jest jednak nie taki jak sie na dole wydawało to jadę gdzie indziej:) Także w szmatolotach GVII wberw pozorom też będzie mieć zastosowanie:)

A propos latających drzwi to widzieliście chłopy "motóroszmatę"?

... Ale skupmy się może w tym wątku jednak na GV. ;)

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » sob gru 15, 2007 3:06 pm

STUlejka pisze:
ale trzeba wrócić do tematu - tzn. czy GVII robi sobie jaja w terenie :)
GVII przynajmniej ma jaja w przeciwieństwie do RAV :))

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob gru 15, 2007 3:36 pm

Gienek pisze:Tu mam jeszcze coś /od razu mówię że qassioffroadowego/ :

http://www.used-car-buffalo.com/Vehicle ... &year=2006

najlepsze jest to :) :

...Unlike the previous Grand Vitara, this is no small toy-like off-roader. ...
A to jak jest już test dziennikarski to będziesz ufał bezkrytycznie? Dziennikarz też człowiek i popełnia błędy. Podstawowym jest uleganie trendom producenckim, m.in. w imię utrzymywania dobrych relacji (nie jest łatwo wyrwać na tydzień dobre auto do testów). Kolejnym aspektem (błąd jest tu pojęciem względnym) jest spojrzenie na off-road z punktu widzenia i wiedzy przeciętnego kierowcy osobówki.

"Dune Concept" to tylko imaginacja i rysunek w 3d max. Bez kompletnych zmian w układzie napędowym jazda z takimi kołami zakończyłaby się bardzo krótko, pomijając że nie dałoby się takich kół założyć (lift zawieszenia niemożliwy ze względu na kąt pracy półosi, lift budy niemożliwy, bo ramy brak).

"small toy-like offroader" - potoczne postrzeganie vitary i samuraja właśnie takie jest. Nie wiedzieć czemu, w opinii społeczeństwa samochód terenowy im większy, tym lepiej sobie radzi w terenie. Na pytanie "jaki jest najlepszy samochód terenowy" laik odpowie bez wahania: "HUMMER!!" :lol:

I nie, nie będziemy jeździć za 10 lat GVII w terenie. Po prostu zakres możliwości modyfikacji tego samochodu w teren, ograniczenia i trwałość konstrukcji jest na tyle słaba, że po prostu się nie nadaje do ciężkiego terenu. Za 10 lat będziemy jeździć defenderami, gelendami, toyotami hzj, santanami, samurajami, jimnymi, maasifami
Są tutaj na forum ludzie, którzy mają zbudowane potwory za 100-150 tysięcy złotych. Dlaczego nie budują tych samochodów na bazie GVII tylko na bazie 10-15-letnich "gratów"?
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » sob gru 15, 2007 4:15 pm

Damian pisze: A to jak jest już test dziennikarski to będziesz ufał bezkrytycznie? Dziennikarz też człowiek...
... i może też być sprzedawczykiem. Racja. Ale to nie jest jeden artykuł. Jest ich więcej. GV ma dobre notowania w testach jako prawdziwie terenowy i wytrzymały SUV. Nikt nie próbuje udowodnić że jest konkurencją np. dla Patrola. Ale pprównywanie jej np z RAV, Freelander świadczy że ktoś nie wie co mówi.

Rzucam więc trochę próbek z zagranicznych forów internetowych. Niestety znam tylko angielski - i tylko tam moge się odnieść do treści, ale w innych materiałach są zdjęcia, które mówią same za siebie.

i tak np:
tu jest pokazana w brodzie:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... llye-2.jpg
&imgrefurl=http://www.4x4-suche.de/4x4news/2007/06 ... l&start=53
&um=1&tbnid=s2eSG0BeL9hP-M:&tbnh=85&tbnw=127&prev=/images%3Fq%3Dgrand%2Bvitara%2B2006%2Bterrain%2Btest%26start
%3D40%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DN

dalej:
http://suzuki88.mforos.com/761007/67608 ... -carreras/

http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... to.com.au/
index.php%3Fpr%3DOffroad&h=478&w=640&sz=117&hl=pl&start=97&um=1&tbnid=YLpeMeY1_kYn-M:&tbnh=102&tbnw=137&prev=/
images%3Fq%3Dgrand%2Bvitara%2B2006%2Blift%26start%3D80%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dpl%26
lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:en-US:official%26sa%3DN

http://suzuki88.mforos.com/761007/64746 ... la-camara/
http://suzuki88.mforos.com/761007/69093 ... e-en-gv06/

Są to potwierdzenia że za granicą jest offroadowe zainteresowanie tym modelem i wniosek z tego że nie za 10 lat ale już się tym autem jeździ w terenie.


Czemu ktoś nie buduje potwora za 100 tys na jej bazie tylko na bazie 10 czy 15 letniego wraka? - m. in. dla tego że ten potwór kosztowałby wtedy 214 tys. zł :)
W necie są zdjęcia potworów z GVII

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob gru 15, 2007 4:23 pm

jesteś niereformowalny :)21
Gienek pisze: Czemu ktoś nie buduje potwora za 100 tys na jej bazie tylko na bazie 10 czy 15 letniego wraka? - m. in. dla tego że ten potwór kosztowałby wtedy 214 tys. zł :)
W necie są zdjęcia potworów z GVII
są ludzie, któzy się z kasą nie liczą, tylko budują samochody optymalne
nikt przy zdrowych zmysłach nie zbuduje nigdy GVII z przeznaczeniem do bardzo ciężkiego terenu - to tak jakby przerabiać jacht szejka arabskiego na tankowiec
"potwory" o których piszesz to samochody pokazowe, tak sprawne w terenie jak tramwaj linni bielany-ursynów

trochę nas nie rozumiesz - my nie porównujemy GVII do freelandera, uważamy ja za dzielne auto w zakresie swoich możliwości, auto które pojedzie po lesie i po plaży, różnica jest taka:

Obrazek

Obrazek
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » sob gru 15, 2007 4:50 pm

Może i ciężko się reformuję
Damian pisze:jesteś niereformowalny :)21...

...uważamy ja za dzielne auto w zakresie swoich możliwości...
ale to co napisałeś świadczy o tym że ty się już trochę zreformowałeś :)
bo do tej pory i tak nie padło tu słowo "dzielne" auto w odniesieniu do GVII :)

Powstanie tego wątku nie miało na celu udowadnianie że GVII może konkurować w terenie z G klasą

natomiast co do pokazowości - zerknij na ten pokaz:

Obrazek

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob gru 15, 2007 5:06 pm

uważam GVII za dzielniejszą od większości samochodów SUV - jest to chyba jedyny SUV w swojej klasie wielkościowej z reduktorem i stałym napędem 50/50

teren, który jest powyżej, to tor do prezentacji modelu przed dziennikarzami
po balach przejedzie osobówka
woda ma głębokość 40cm
dno jest twarde

noo...właśnie taki teren dla GVII

wiesz...większy hardkor był na testach fiata pandy 4x4 :)21

P.S. Nikt Ci nie broni przerabiać GVII w teren, myślę nawet że chętnie popatrzymy sobie...z boku :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob gru 15, 2007 5:33 pm

Gienek pisze:
natomiast co do pokazowości - zerknij na ten pokaz:

Obrazek
Skarpetą bym to samo zrobił :P :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Gienek
 
 
Posty: 176
Rejestracja: wt gru 20, 2005 6:26 am

Post autor: Gienek » sob gru 15, 2007 5:49 pm

-zgadzam się że bije inne suvy na łeb
-w tej klasie wielkościowej i litrażowej jest to najlepsza z opcji dla osoby która chce żeby auto nie miało tylko terenowego wyglądu ale dawao coś jeszcze
-zgadzam się że tor pewnie jest pod publiczkę
-potwora można zrobić z każdego auta - tylko kwestia tego jak daleko się posunąć.

Ale faktem też jest że w/w argumentacja oparta jest jedynie na teorii. Na razie posiadaczom tego auta jest go po prostu szkoda poddawać ekstremalnym próbom. Zauważ że np. najnowszej toyoty LC też nikt hardcorowo nie tyra, a stare dziadki do błota są w sam raz.
Nadmieniam że nie porównuję GV do LC

I argumentacja np że auto może się złamać /jak ktoś wcześniej pisał/ na razie jest nie poparta praktyką puki co...

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » sob gru 15, 2007 6:22 pm

Gienek pisze: Ale faktem też jest że w/w argumentacja oparta jest jedynie na teorii. Na razie posiadaczom tego auta jest go po prostu szkoda poddawać ekstremalnym próbom. Zauważ że np. najnowszej toyoty LC też nikt hardcorowo nie tyra, a stare dziadki do błota są w sam raz.
Nadmieniam że nie porównuję GV do LC

I argumentacja np że auto może się złamać /jak ktoś wcześniej pisał/ na razie jest nie poparta praktyką puki co...
Nie wiem czemu uznałem za punkt honoru wytłumaczenie Ci pewnych spraw, ale OK :)21

Co do najnowszej toyoty - myślisz się i to bardzo :) fabrycznie nowe toyoty (tylko trochę inne niż te, ktore widujesz na codzień) są wykorzystywane do ciężkiego terenu:
Obrazek
Seria 7 jest produkowana nadal, kosztuje ca. 30 tys. euro - modele 120 i 200 (te nowoczesne) są kompromisem pomiędzy terenowością, jazdą po czarnym i ergonomią użytkowania rodziny z dziećmi.

Stare dziadki (i te nowe dziadki) są do tyrania w sam raz, bo mają:
- ramę drabinkową, na której osadzona jest buda i przymocowane wszystkie podzespoły
- dwa sztywne mosty
- prostotę konstrukcji
- brak elektroniki
- podatność na modyfikację
- wytrzymałość

Nieprawdą jest, że można przebudować każde auto. Chłopie, zrozum, że wraz z odejściem starej vitary odeszła pewna epoka. Nadeszły czasy kompromisów ze szkodą dla dzielności terenowej.
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
RAVkrakuf
 
 
Posty: 277
Rejestracja: pt kwie 15, 2005 7:05 pm
Lokalizacja: małopolska -KR
Kontaktowanie:

Post autor: RAVkrakuf » sob gru 15, 2007 8:28 pm

Gienek pisze:
GVII przynajmniej ma jaja w przeciwieństwie do RAV :))
Dobre

a co do...

... nie mnie to oceniać ;)
RAV
UAZ > SJ418+springi+PS > XJ 4,0 4"/32" > Def 90/300
Jest: Dyskoteka 200tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości