31/10.5 R15 BFG MT w Samuraiu

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

31/10.5 R15 BFG MT w Samuraiu

Post autor: miastek » wt sty 22, 2008 7:06 pm

Witam.Czy jezdzi ktos na takich oponach samuraiem? Czy moze lepiej zalozyc 30/9.5
Chodzi mi o obcieranie przy spoa, i utrate mocy na reduktorze od 410.
Prosze o opinie tylko tych ktorzy jezdza na w/w oponach.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » wt sty 22, 2008 7:13 pm

30x9.5 nie ma chwilowo w ofercie nigdzie, co do 31" jeżdżą ale na reduktorze od 410 o 5 biegu i prędkości powyżej 80 zapomnij.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt sty 22, 2008 7:32 pm

Stachu-80 pisze:30x9.5 nie ma chwilowo w ofercie nigdzie, co do 31" jeżdżą ale na reduktorze od 410 o 5 biegu i prędkości powyżej 80 zapomnij.
Ciekawe.
Jechałem dzisiaj około 100km/h na 5 biegu (na 31'')
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » wt sty 22, 2008 7:59 pm

No to wytłumacz mi jedną zależność ja mam reduktor od tyśka oponki 235/75/15 nalewki sprawdzony zapłon kompresje silnik nie zjeżdżony i na płaskim jedzie około 80 trzeba piłować do 100. To jakim cudem na 31" jeździ normalnie. No chyba ze masz 4.16.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » wt sty 22, 2008 9:19 pm

Kostuch ma 4.16

Mój znajomy ma Yokohamy 31/10,5 i 4.16 ale mówi że chyba zmieni na mniejsze bo przełożenia trochę niedobrane. Ja mam 30" i jest dobrze
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt sty 22, 2008 9:27 pm

No mam 4,16 (made in Sochaczew :)2 ).
Nie zmienia to faktu, że na 2H i 4H ma identyczne przełożenia jak reduktor z 410.
Opony Yokohama (prawdziwe a nie nalewki), silnik nie pierwszej świerzości i zagazowany na dodatek.
Nie mam większych problemów aby po płaskim jechać 100 na piątym biegu.
Cud? :roll: :lol:
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » wt sty 22, 2008 9:55 pm

napewno sa takie same jak w 410? na H?


mam ciutke mniejsze kołka ale 100 idzie bez problemu :) i przy 50-60 mozna zapiąc 5 bieg i jechać itp.

(mam troszke wolniejsze mosty)

licznikowe około 105 jechałem i to juz był max (no moze z 2-5km jeszcze by poszedł :P ) a ile to bedzie? z 110? 115? na takich oponach?
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » wt sty 22, 2008 9:58 pm

Salata123 pisze:napewno sa takie same jak w 410? na H?

Na pewno - w końcu zębatki są z 410 :)1
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » wt sty 22, 2008 10:01 pm

na 4,16 i kolach 30 mialem niezle parametry w zuzuce , normalnie spod swiatel wszystkie beemki zostawaly ;) ale zredukowane przelozenia byly dla mnie za wolne jednak.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

gumis wawa
 
 
Posty: 181
Rejestracja: pn sty 08, 2007 5:10 pm
Lokalizacja: w-wa

Post autor: gumis wawa » wt sty 22, 2008 10:07 pm

jezdzilem samurajem na 31 bez spoa i body liftu i nic mi nie zachaczalo ani nie obcieralo jedno co mialem zrobione to dluzsze wieszaki i przeklepane resory a o spadku mocy nic nie moge powiedziec bo tej to mialem az nadto 1,4 16v rover :oops:
LR 300 tdi mt 33 :)9

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » wt sty 22, 2008 10:08 pm

Albert_N pisze:na 4,16 i kolach 30 mialem niezle parametry w zuzuce , normalnie spod swiatel wszystkie beemki zostawaly ;) ale zredukowane przelozenia byly dla mnie za wolne jednak.
No wlasnie troche mnie dziwi az taka utrata mocy jak niektorzy pisza.
Teraz mam 225/75 jakies dziwne nalewki i orginalny reduktor (1.3),
i jak dla mnie 1 na reduktorze jest prawie idealna(ciut za wolna).
A na czarnym i tak zadko przekraczam 80km/h chociaz z osiagnieciem wyzszych predkosci nie ma problemu.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr sty 23, 2008 1:41 am

ja miałem kiedyś dawno temu taki zestaw ... 31" BFG MT + 410 + 1.3 i powiem że niebyło najgorzej ale dobrze tez nie było... np.na długich podjazdach tracił moc ,fakt że miałem gaźnik ale do jeżdżenia weekendowego dawało rade... obecnie przy 2.0 red z 410 i 31" BFG jedynka jest za wolna ... zmianiam na 33" :)21 właśnie przyszły z Us&a :)21
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr sty 23, 2008 1:45 am

Salata123 pisze:napewno sa takie same jak w 410? na H?


mam ciutke mniejsze kołka ale 100 idzie bez problemu :) i przy 50-60 mozna zapiąc 5 bieg i jechać itp.

(mam troszke wolniejsze mosty)

licznikowe około 105 jechałem i to juz był max (no moze z 2-5km jeszcze by poszedł :P ) a ile to bedzie? z 110? 115? na takich oponach?
Ja leciałem 115 licznikowe to niewiem ile to jest i żeby było smieszniej to na dłuuuugiej prostej na 1.3 silniku jak sie spieszyłem rano na baze rajdu :)21 teraz 120km/h (u mnie przy red 410 i 31" przekłamuje około 10km/h )na liczniku to na luzie ale strach jechać samuraiem z taka prędkościa ,dlatego uważam że optymalna prędkość to 80-90km/h :)2
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

januszmonster
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: pn gru 31, 2007 12:12 am
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: januszmonster » śr sty 23, 2008 1:50 am

jeśli można sie wmieszać w temat tak od czapy
http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=63
co myślicie o takich oponach 235/75 do suczki ( chyba TYLKO w teren - na asfalt niedobre !!??

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr sty 23, 2008 1:54 am

januszmonster pisze:jeśli można sie wmieszać w temat tak od czapy
http://www.pphjanpol.pl/opona_cennik/in ... prod_id=63
co myślicie o takich oponach 235/75 do suczki ( chyba TYLKO w teren - na asfalt niedobre !!??
Ja właśnie czekam na takie tylko oryginały i w rozmiarze 33" ,generalnie są dobre ale tylko w teren... :)2
W sobote rano (chyba) jade w teren jak chcesz sie przyłączyć "prawie" sąsiedzie to zapraszam tel.kom na prv
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Stachu-80
Posty: 1779
Rejestracja: pn lut 19, 2007 8:12 am
Lokalizacja: Sławno

Post autor: Stachu-80 » śr sty 23, 2008 7:21 am

Kostuch pisze:No mam 4,16 (made in Sochaczew :)2 ).
Nie zmienia to faktu, że na 2H i 4H ma identyczne przełożenia jak reduktor z 410.
Opony Yokohama (prawdziwe a nie nalewki), silnik nie pierwszej świerzości i zagazowany na dodatek.
Nie mam większych problemów aby po płaskim jechać 100 na piątym biegu.
Cud? :roll: :lol:
No i wszystko jasne. Rozmawiałem z gosciem który robi z dwóch reduktorów od 413 i 410 coś pomiedzy przełoeniami 4.16 a reduktorem od 410. U ciebie moze byc taka opcja to sie nie dziwie zę 100 km/h na 31" idzie. To jest kolejny przykład iz nie wszyscy mówia prawde do konca. Potem któs niedoswiadczony przeczyta i pomyslli ze jak sobie wcisnie reduktor od tyśka i oponki 31" to mu bedzie autko 100 jezdziło bez problemów. Tak własnie powstaja mity i nie dopowiedzenia.
Zielony Hijszpan TEAM SŁAWNO 4X4

Awatar użytkownika
Rzeźnik z Jakubowa
 
 
Posty: 1156
Rejestracja: czw kwie 13, 2006 12:57 pm
Lokalizacja: Puszcz z Dziada Pradziada
Kontaktowanie:

Post autor: Rzeźnik z Jakubowa » śr sty 23, 2008 10:41 am

Mam 31" i lata 90km na płaskim bez problemu, reduktor narazie orginalny, brakuje tylko mocy przy długich podjazdach co do reszty ok. niebawem będzie 4,16 :)21
Vitara Long i Mercedes Wolf GD240 :)
KLR 600 1985 (nowy) :)

Awatar użytkownika
BENGI
Posty: 1811
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 7:15 pm
Lokalizacja: Sędzisław/dolnośląskie
Kontaktowanie:

Post autor: BENGI » śr sty 23, 2008 11:34 am

Michał_1989 jak zapodasz te oponki to jka możesz to zamieść jakąś fotke.
Uaz, Uaz, Nissan Szakal, 2xNissan Patrol K160, W160, Nissan Strzała, Y60 long
pzdr Mati ;)

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » śr sty 23, 2008 12:22 pm

BENGI pisze:Michał_1989 jak zapodasz te oponki to jka możesz to zamieść jakąś fotke.
Spoko ale to będzie początek lutego,bo jeszcze lift ,hydrauliczny ręczny i kilka pierdółek
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr sty 23, 2008 5:20 pm

Stachu-80 pisze:
Kostuch pisze:No mam 4,16 (made in Sochaczew :)2 ).
Nie zmienia to faktu, że na 2H i 4H ma identyczne przełożenia jak reduktor z 410.
Opony Yokohama (prawdziwe a nie nalewki), silnik nie pierwszej świerzości i zagazowany na dodatek.
Nie mam większych problemów aby po płaskim jechać 100 na piątym biegu.
Cud? :roll: :lol:
No i wszystko jasne. Rozmawiałem z gosciem który robi z dwóch reduktorów od 413 i 410 coś pomiedzy przełoeniami 4.16 a reduktorem od 410. U ciebie moze byc taka opcja to sie nie dziwie zę 100 km/h na 31" idzie. To jest kolejny przykład iz nie wszyscy mówia prawde do konca. Potem któs niedoswiadczony przeczyta i pomyslli ze jak sobie wcisnie reduktor od tyśka i oponki 31" to mu bedzie autko 100 jezdziło bez problemów. Tak własnie powstaja mity i nie dopowiedzenia.
@Stachu,
Sam zaciemniasz sprawę...
Coś co sie nazywa "reduktor 4,16", niezależnie od tego czy pochodzi z calmini czy ze zmoty 413+410, ma dokładnie taką samą chrakterystykę na biegach szosowych jak oryginalny reduktor z SJ410.
Przełożenie 4,16 dotyczy 4L na 2H i 4H jest tak samo jak w 410!. Czyli równie dobrze mógłbym na asfalcie mieć reduktor od 410 i nie byłoby różnicy (miałem przez chwilę, to wiem).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » śr sty 23, 2008 6:19 pm

ale 4.16 w w stosunku do 413/samuraia jest wolniej o jakies chyba z tego co pamietam 12%??

oczywiście na H
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: młody_kon » śr sty 23, 2008 6:24 pm

Mam 31" w SJcie 410... Silnik 1,3 + reduktor 413 i mosty wąskie orginalnie zostały... Oponki czasem mocno obcierają z przodu (10,5 szerokie). SPOA dopiero zaczynam robic oraz wymieniam reduktor na 410. Wtedy zobaczę różnicę :wink:

jak narazie nie miałem problemów z przekroczeniem 100 na czarnym... :roll:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
placek...

Awatar użytkownika
młody_kon
Posty: 322
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 4:30 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: młody_kon » śr sty 23, 2008 6:26 pm

aaa... no i mam trochę podcięte nadkola :wink:
placek...

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: Kostuch » śr sty 23, 2008 6:35 pm

Salata123 pisze:ale 4.16 w w stosunku do 413/samuraia jest wolniej o jakies chyba z tego co pamietam 12%??

oczywiście na H
Zgadza się.
Jakiś czas miałem te kółka z reduktorem 413 - wtedy faktycznie 5 bieg tylko z wiatrem w plecy. Natomiast niższe biegi jeszcze "w miarę znośnie i nienerwowo".
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Salata123 » śr sty 23, 2008 6:36 pm

mlody kon ile cm wysokości ma twoja opona?
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości