Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
garbatymarcin
Posty: 319
Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?

Post autor: garbatymarcin » sob lut 02, 2008 12:19 am

Hej,

Jako ze szukam na gwalt "trojkatow" do Samiego zastanawia mnie jakie ET maja standardowe (czyt. nie przespawane). Pytalem kilku sprzedawcow na aukcjach jakie ET maja ich kola, ale kazdy pisze ze "nie wie" - a jak wrzuce 235/75 na ET 0 to bedzie raczej obcierac...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?

Post autor: TomaszRT » sob lut 02, 2008 12:22 am

garbatymarcin pisze:Pytalem kilku sprzedawcow na aukcjach jakie ET maja ich kola, ale kazdy pisze ze "nie wie"
Jełopy je.bane sprzedać by chcieli ale odczytać/zmierzyć to już im się nie chce..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2398
Rejestracja: pt sty 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sud

Post autor: Marcin » sob lut 02, 2008 9:54 am

są odwracalne(zanim radykalnie sie chce poszerzyc auto poprzez ich przespawane) wiec na pewno robi sie ET na minusie.

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob lut 02, 2008 10:01 am

Marcin pisze:są odwracalne(zanim radykalnie sie chce poszerzyc auto poprzez ich przespawane) wiec na pewno robi sie ET na minusie.
ale nie zawsze tak prosto...
Zależy czy masz bębny(i jakie jeszcze) czy tarcze
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Maciej 1
 
 
Posty: 239
Rejestracja: pn sie 04, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?

Post autor: Maciej 1 » sob lut 02, 2008 12:49 pm

TomaszRT pisze:
garbatymarcin pisze:Pytalem kilku sprzedawcow na aukcjach jakie ET maja ich kola, ale kazdy pisze ze "nie wie"
Jełopy je.bane sprzedać by chcieli ale odczytać/zmierzyć to już im się nie chce..
Tak się składa że ani na trójkątach ani na kółeczkach nie ma podanego ET

Awatar użytkownika
willy4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt gru 11, 2007 12:51 am
Lokalizacja: Poznan

Post autor: willy4x4 » sob lut 02, 2008 12:56 pm

jeśli chcesz załozyc opone 235/75 czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby kupić felgi 7 calowe i zapominasz o problemi obcierania.
a dokladasz moze z 200 , 300zł
bo wydaje mi sie ze trujkąty to tak okolo 400 , 500zl.
Vitka krótka 31/10,5
vitka long automat cywil
kiedyś sj413

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Post autor: sciba » sob lut 02, 2008 12:57 pm

Ale zmierzyc to nie jest duzy problem

Zgadzam sie w zupelnosci...ciecie nie wiedza co sprzedaja :)3
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Re: Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?

Post autor: TomaszRT » sob lut 02, 2008 12:59 pm

Maciej 1 pisze:Tak się składa że ani na trójkątach ani na kółeczkach nie ma podanego ET
...
TomaszRT pisze:Jełopy je.bane sprzedać by chcieli ale odczytać/zmierzyć to już im się nie chce..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » sob lut 02, 2008 1:01 pm

willy4x4 pisze:jeśli chcesz załozyc opone 235/75 czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby kupić felgi 7 calowe i zapominasz o problemi obcierania.
Możesz rozwinąć myśl ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob lut 02, 2008 1:22 pm

Felga 7' ma ET-12 - przynajmniej u mnie. 235 nie powinno obcierać. U mnie 30' Extreme Evolution przy max skręcie deczko obciera o resory.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
garbatymarcin
Posty: 319
Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: garbatymarcin » sob lut 02, 2008 3:45 pm

Hmm...a ew. jakie felgi do kupienia od reki (opony juz zamowione) polecacie ? Chyba widzialem kogos na DOTZ'ie ?

Awatar użytkownika
Maciej 1
 
 
Posty: 239
Rejestracja: pn sie 04, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Maciej 1 » sob lut 02, 2008 3:53 pm

sciba pisze:Ale zmierzyc to nie jest duzy problem

Zgadzam sie w zupelnosci...ciecie nie wiedza co sprzedaja :)3
ale co tu mierzyć ?
trójkąty to trójkąty i wszystkie mają takie samo ET
a jakie to wystarczy poszukać na forum
zapewniam że było parę razy

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Felgi "trojkaty" - jak to z nimi jest ?

Post autor: graf17 » sob lut 02, 2008 4:04 pm

garbatymarcin pisze:Hej,

Jako ze szukam na gwalt "trojkatow" do Samiego zastanawia mnie jakie ET maja standardowe (czyt. nie przespawane). Pytalem kilku sprzedawcow na aukcjach jakie ET maja ich kola, ale kazdy pisze ze "nie wie" - a jak wrzuce 235/75 na ET 0 to bedzie raczej obcierac...
Nie powiem Ci jakie jest ET , były na forum wzory do obliczenia :(
Wiem tyle ,że mam odwrócone trójkąty ( bez spawania - obrócone wentylem do wewnątrz , musiałem dołożyć dystanse ok. 8 mm żeby nie obcierało o zacisk hamulcowy a z tyłu oparło się jak należy o bęben .No i wentyle tzw.ukryte od szpanerskich alu felg ( są na allegro ).
Teraz od zewnętrznego rantu felgi do płaszczyzny pod śrubami jest 90 mm , a było 60 , czyli 3 cm odsadzenia więcej od oryginału + 8 mm na dystansach to prawie 4 cm na jedną stronę .
Jest jeden problem :(
szpilki są za krótkie i nakrętki nie wkręcają się do końca ( na przegląd tak nie pojadę ) :)
A dystnse 8 mm robi się tak :
Kupujesz na szrocie bębny od Żuka , nysy, tarpana , uaza itp rusopochodnych aut ( ten sam rozstaw śrub ) , dajesz obtoczyć tak , by zostały same tzw flansze i zakładasz pod odwrócone felgi .
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
garbatymarcin
Posty: 319
Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: garbatymarcin » sob lut 02, 2008 4:43 pm

Czyli dobrze widze ze felgi np z tego ogloszenia beda tymi, ktore mozna obrocic i wowczas wszystko bedzie git plus dystanse ? http://rajdy4x4.pl/gielda/?oid=54901&po ... lowo=felgi

Tylko tak sie zastanawiam, bo ktos napisal ze pasuja bez zadnych problemow (dystanse itp...) felgi DOTZ"a - jesli dobrze znalazlem, kosztuja one 215 zl/szt (http://rajdy4x4.pl/sklep/produkt/6/2730.html). Sa 7" wiec nie powinny obcierac przy ET -12...czy sie myle ? :)

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: graf17 » sob lut 02, 2008 4:52 pm

Jak już ktoś pisał , to czy będą obcierać zależy od wielu czynników ( m.in. od stopnia "siadnięcia "resorów , natomiast po odsadzeniu zmienia się promień zataczania i w sumie nie jest to takie proste .
Jedno jest pewne - felgi z pierwszego linku wyglądają jak oryginały i powinno się je dać obrócić .
Co do obcierania ?
Ja mam podcięte nadkola i opony oryginały :(
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: graf17 » sob lut 02, 2008 4:54 pm

Swieżo nabyłem mangelsy 8 j 15 i et -25 , ale jeszcze nie mam opon i też nie wiem co będzie dalej :(
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
graf17
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 15, 2007 9:39 pm
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: graf17 » sob lut 02, 2008 4:56 pm

No i jeszcze jedna kwestia - jakie masz mosty wąskie czy szerokie ?
Ja mam SJ 413 na wąskich mostach i stąd te motanie .
Suzuki SJ 413 1987 plandeka, prawie fabryka

Awatar użytkownika
garbatymarcin
Posty: 319
Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: garbatymarcin » sob lut 02, 2008 4:58 pm

graf17 pisze:No i jeszcze jedna kwestia - jakie masz mosty wąskie czy szerokie ?
Ja mam SJ 413 na wąskich mostach i stąd te motanie .
Kostuch, jakie ja mam mosty ? :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » sob lut 02, 2008 5:04 pm

graf17 pisze:Swieżo nabyłem mangelsy 8 j 15 i et -25 , ale jeszcze nie mam opon i też nie wiem co będzie dalej :(
przy 30' ranty takiej felgi nie są zbyt dobrze osłonięte... :roll:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

pixel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:16 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pixel » sob lut 02, 2008 5:24 pm

Mam wąskie mosty i felgi takie jak te z alledrogo:
http://www.allegro.pl/item306740555_alu ... itara.html

ET tych felg to -10 i po założeniu nalewek, dokladnie tych:
http://www.allegro.pl/item301055648_opo ... bacz_.html

nic nie wystaje ,nic nie obciera i generalnie jest super.Opona jest praktycznie na równo z blotnikiem.
Pomijając alledrogo to nie zabardzo wiem gdzie indziej takie fele kupic.Wiem tylko ze na pewno oryginaly Suzuki.

Awatar użytkownika
garbatymarcin
Posty: 319
Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: garbatymarcin » sob lut 02, 2008 9:35 pm

pixel pisze:Mam wąskie mosty i felgi takie jak te z alledrogo:
http://www.allegro.pl/item306740555_alu ... itara.html

ET tych felg to -10 i po założeniu nalewek, dokladnie tych:
http://www.allegro.pl/item301055648_opo ... bacz_.html
Hmm...a powiedz jak sie sprawuja te opony ? Bo cena w porownaniu do Fedimy bardzo konkurencyjna... Moglbys zmierzyc jaka maja wysokosc ?

Awatar użytkownika
willy4x4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: wt gru 11, 2007 12:51 am
Lokalizacja: Poznan

Post autor: willy4x4 » sob lut 02, 2008 10:48 pm

TomaszRT pisze:
willy4x4 pisze:jeśli chcesz załozyc opone 235/75 czy nie lepszym rozwiązaniem byłoby kupić felgi 7 calowe i zapominasz o problemi obcierania.
Możesz rozwinąć myśl ?
oczywiście znika problem ocierania o resory.(chyba ze to beda opony o oznaczeniu 235/75 a w realu wyjda jak 31/10.5 a spotkałem sie z tym kilka razy.

a propos zapomniałem do tych wyliczen dodac ze trzeba te małe dystanse zrobic co pewnie tez wyjdzie jakies pieniadze. wiec ja naprawde bym nie kombinował z tymi trujkątami.
one były na topie kiedy z 7" felgi płacilo sie po 1200zł bo poprostu ich nie było a teraz lnie ma problemu zeby kpl kupic do 800zł.

Odnośnie szerokich i wąskich mostow odległosc kola do resora jest taka sama.
Vitka krótka 31/10,5
vitka long automat cywil
kiedyś sj413

Awatar użytkownika
Michał_1989
Posty: 1588
Rejestracja: czw kwie 28, 2005 9:15 pm
Lokalizacja: Komorów k. Warszawy

Post autor: Michał_1989 » sob lut 02, 2008 10:59 pm

Weź kup takie mangelsy i nie rób problemów dobra?? :)21 http://www.allegro.pl/item304057644_fel ... az_69.html
Suzuki Samurai 2.0i :) / Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 :)21

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » sob lut 02, 2008 11:10 pm

do opon 225 to najlepiej fabryczna szerokosc 5,5
30/9,5 na 5,5 potrafi sie rozszczelnic jak blotka nawchodzi

Awatar użytkownika
garbatymarcin
Posty: 319
Rejestracja: sob sty 13, 2007 11:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: garbatymarcin » sob lut 02, 2008 11:12 pm

Michał_1989 pisze:Weź kup takie mangelsy i nie rób problemów dobra?? :)21 http://www.allegro.pl/item304057644_fel ... az_69.html
8" szerokosci...jak na 215 lub 235 nad ktorymi sie zastanawiam to troche za szeroko :/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość