Rury, zderzaki, halogeny, opony itp.

Moderator: Marcin-Kraków

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » wt lut 26, 2008 7:38 pm

Oznaczenie CE to nie homologacja, tylko oznakowanie zgodności z odpowiednimi normami dla danego produktu. Co ciekawe, nadaje je producent lub importer (bierze wtedy odpowiedzialność za produkt), więc jak sobie taki zdeżak przywieziesz z Australii i uznasz że spełnia odpowiednie wymagania to spokojnie możesz nakleić znaczek CE isprzedać go komukolwiek na terenie UE. Homologacja to coś zupełnie innego, w praktyce oznacza, że dana część (niefabryczna) została przebadana przez odpowiedni certyfikowany ośrodek pod kątem zastosowania do konkretnego typu samochodu (w przypadku np. zdeżaków oznacza to m.in. testy zdeżeniowe) lub ogólnie dla motoryzacji (lp dodatkowe oświetlenoe przeciwmgłowe). Oznacza to, że producent nie może wyprodukować całej rodziny zdeżaków na podstawie jednej homologacji, tylko do każdego produktu osobna. No i homologacja na warunki amerykańskie czy australijskie to nie to samo co europejskie, niestety. A szkoda, bo zdeżaki w amerykańskich autach służą faktycznie jako zdeżaki, a ne atrapy jak w europejskich ;)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

reeb
Posty: 1800
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:53 pm
Lokalizacja: pYrlandia

Post autor: reeb » wt lut 26, 2008 8:15 pm

jezeli dla 'produktu' istnieje dyrektywa UE, to
musi on byc z nia zgodny - badany i oznaczony odpowiednim znakiem zgodnosci

w przypadku zderzakow ma zastosowanie dyrektywa 2005/66/WE
i ona okresla zasady homologacji, oznaczenia itp.

zaden zderzak ARB (o ile mi wiadomo) nie jest zgodny w/w dyrektywa...
..."Najwyższym osiągnięciem jest pokonać wroga bez walki."

Sun Tzu

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr lut 27, 2008 8:27 pm

Reeb, masz strasznie wysokie zaufanie do naklejek na produktach ;). jak napiszłem wcześniej znaczek CE nadaje produktowi producent (lub importer na obszar UE) Produkt ma spełniać wymogi określone w dyrektywie, ale właśnie producent jest zobowiązany taką ocenę przeprowadzić. Jak - to już ich brocha. maogą sami lub zlecić. Ale CE oznacza spełnienie wymogów bezpieczeństwa i jednocześnie dopuszczenie do handlu. I działa na zasadzie: białe jest białe bo ja tak mówię, chyba że ktoś udowodni że jest inaczej). Aż tyle i tylko tyle. Nartomiast do zastosowania np. w motoryzacji wymagana jest chomologacja (poza kilkoma wyjątkami :wink: ). Wprowadzanie obowiązku chomologowania takich części dedykowanych jak np. zdeżaki uważam za co najmniej dziwne. Dlaczego? Bo chomologację uzyskuje producent na CAŁY samochód, a nie milion chomologowanych kawałków poskładanych w całość. Jakoś nie wyobrażam sobie, żeby producenci zamienników dajmy na to klocków hamulcowych czy innych dupereli musieli chomologować swoje wyroby (dla każdego typu osobno.
Po to jest właśnie oznakowanie CE, bo oznacza że ktoś ocenił produkt pod kątem dyrektywy i uznał że jest ok. Nie rozumiem tylko, dlaczego dla jednych zamienników ma wystarczać CE, a dla innych homologacja? Pewnie kolejna nadinterpretacja naszych notabli.
A co do zdeżaków ARB - to można je całkiem legalnie założyć do auta które jest starsze niż wejście w życie tej nowej dyrektywy i - co ważne - auto fabrycznie wyposażone było w metalowe zdeżaki (dajmy na to Duży fiat ;))
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr lut 27, 2008 8:58 pm

rokfor32 pisze:Reeb, masz strasznie wysokie zaufanie do naklejek na produktach ;). jak napiszłem wcześniej znaczek CE nadaje produktowi producent
Troszkę pokręciłeś, w zasadzie to nie jest temat do omawiania CE, więc tylko zwróce uwagę na nieścisłości (bez wspominania o przypadkach szczególnych typu rynek lokalny).
- Wszystkie produkty do których wydano normy zharmonizowane muszą mieć CE, nie ma normy nie ma CE.
- Jest dyrektywa - przepisy muszą być do niej dostosowane, tak czy inaczej w przypadku zderzaków poprzez uzyskanie homologacji.
- Producent deklaruje zgodnosć, ale zasady o których piszesz dotyczą tylko produktów w grupach niskiego ryzyka, dla niektórych konieczne są regularne badania na zewnątrz firmy, i skomplikowane procedury. Co oczywiście nie zmienia postaci rzeczy, że niektórzy wala CE na co popadnie. W żadnym z tych przypadków nie ma białe jest białe bo tak mówię - zawsze należy przeprowadzić badania potwierdzajace zgodnosć z dyrektywa/mi w akredytowanym labolatorium (czasem wiarygodnymi metodami - ale tego nie jestem pewien).
- uzyskanie homologacji dla zderzaka niwiela rózni się (oprócz rodzaju badań) od naprzykład dopuszcenia drzwi pożarowych do użytkowania i oznaczenia ich CE.
- co do montowania zderzaków wykładnia jest w pierwszym poście, patrz rury
- parę drobiazgów poinąłem

Co do szperacza sorki pytanie mi umknęło sprawdzę jeszcze.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr lut 27, 2008 9:20 pm

luk pisze:A ja mam pytanie odnośnie szperacza. Ostatnio zakupiłem sobie szperacz do mojego gaz-a i na przeglądzie diagnosta kazał odkręcić. Pytanie czy pomimo że mój samochód jest fabrycznie w niego wyposażony to nie moge z nim jeździć?? Czy jeśli założe na niego pokrowiec to dalej będzie źle (diagnosta twierdził że tak i że wogóle go nie może być nawet zasłoniętego)???
Poniekąd diagnosta miał rację RMI TECH Rozdział 8 (Warunki dodatkowe dla pojazdu uprzywilejowanego) par 25 ust 2 to jedyne miejsce gdzie wymienia się szperacz, tylko pojazd samochochodowy uprzywilejowany może być wyposażony w szperacz.
Jest chyba na to metoda którą czytałem na forum (ale teraz nie wiem gdzie a funkcję szukaj robił chyba Microsoft), otóz trzeba zarejestrowac auto jako zabytkowe (wybacz nie wiem czy GAZ podpada) wtedy jeśli auto bylo w takie cóś wyposażone to można mieć.

UWAGA: Panowie to, że diagności puszczają 6 swiateł na dachu bo zasłonięte, szperacze i inne wynalazki, to nie oznacza żę tak wolno. Bez problemu się wytłumaczą, że w trakcie przeglądu tego nie było, ale to tylko gest dobrej woli.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » śr lut 27, 2008 10:42 pm

Feniks, dzięki za uściślenie, nakreśliłem sprawę ogólnie bo to nie ten temat. Mały protest: niczego nie przekrzekręciłem z tym białe - białe. nawet w przypadku produktów dla których konieczny jest udział jednostek notyfikowanych odpowiedzialność za produkt i tak bierze producent (a ocena audytora jest dupochronem). Poza tym kto sprawdza w sklepie czy te drzwi ogniotrwałe które kupujesz to spełniają wymagania czy też może ktoś sobie jaja robi? Widzisz CE (i pare innych numerów norm) i wierzysz producentowi.
Nurtuje mnie jednak inna żecz związana z tymi najnowszymi wymaganiami dla samochodów. Czytałem to pobieżnie i może mi umknęło, ale jakoś nie widzę żeby pisało: "w samochodach osobowych zabrania się" (lub podobnie brzmiące sformułowanie) montowania dodatkowych świateł na dachu. Generalnie piszą tam o tym co ma być a nie czego być nie może.
A co do świateł na ciężarówkach - większość z nich to CIĄGNIKI siodłowe, może dlatego mogą? :D
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr lut 27, 2008 10:51 pm

rokfor32 pisze:Feniks, dzięki za uściślenie, ....
Nie bedziemy się o słówka spierać z grubsza jest jak piszemy. :)21 (dopóki nikt nie udowodni, że jest inaczej. :)21
rokfor32 pisze:ale jakoś nie widzę żeby pisało: "w samochodach osobowych zabrania się" .... montowania dodatkowych świateł na dachu. Generalnie piszą tam o tym co ma być a nie czego być nie może.
Tu trzeba prawnika, ale nasze prawo jest zdaje się zgodne z zasadą że dozwolone jest tylko to co jest dozwolone, a nie to co nie jest zabronione.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr lut 27, 2008 11:55 pm

Feniks pisze:
rokfor32 pisze:Feniks, dzięki za uściślenie, ....
Nie bedziemy się o słówka spierać z grubsza jest jak piszemy. :)21 (dopóki nikt nie udowodni, że jest inaczej. :)21
rokfor32 pisze:ale jakoś nie widzę żeby pisało: "w samochodach osobowych zabrania się" .... montowania dodatkowych świateł na dachu. Generalnie piszą tam o tym co ma być a nie czego być nie może.
Tu trzeba prawnika, ale nasze prawo jest zdaje się zgodne z zasadą że dozwolone jest tylko to co jest dozwolone, a nie to co nie jest zabronione.
jest chyba napisane, że "... dopuszcza się istnienie dodatkowej pary świateł " i tu cała lista wymagań [na dachu nie mogą być] czyli w domyśle innych się nie dopuszcza ja tam ciągle uważam, że "światła jako bagaż przewożony na bagazniku" to ciekawy pomysł na wytłumaczenie , oczywiście kluczową sprawą jest, żeby ich nie używać na drodze ;)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » czw lut 28, 2008 7:13 am

gkozi pisze:
jest chyba napisane, że "... dopuszcza się istnienie dodatkowej pary świateł " i tu cała lista wymagań [na dachu nie mogą być] czyli w domyśle innych się nie dopuszcza ja tam ciągle uważam, że "światła jako bagaż przewożony na bagazniku" to ciekawy pomysł na wytłumaczenie , oczywiście kluczową sprawą jest, żeby ich nie używać na drodze ;)
Jedyna dodatkowa pra jaką możesz zamontować to światła drogowe, szperacz nie podbada po takowe. :roll:

To ja sobie zamontuje na bagażniku CKM, ale to nie będzie krabin tylko bagaż. :o

Ale to już było i nie wróci, o wróciło :wink:
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw lut 28, 2008 2:57 pm

Feniks pisze:
gkozi pisze:
jest chyba napisane, że "... dopuszcza się istnienie dodatkowej pary świateł " i tu cała lista wymagań [na dachu nie mogą być] czyli w domyśle innych się nie dopuszcza ja tam ciągle uważam, że "światła jako bagaż przewożony na bagazniku" to ciekawy pomysł na wytłumaczenie , oczywiście kluczową sprawą jest, żeby ich nie używać na drodze ;)
Jedyna dodatkowa pra jaką możesz zamontować to światła drogowe, szperacz nie podbada po takowe. :roll:

To ja sobie zamontuje na bagażniku CKM, ale to nie będzie krabin tylko bagaż. :o

Ale to już było i nie wróci, o wróciło :wink:
wiem o tym co wolno a co nie wolno - mam zamontowane i prawidłowo podłączone dalekosiężne na zderzaku i tylko tych używam na drogach , ale niestety te na dachu sa bardzo przydatne w terenie i ciezko z nich zrezygnować - jakby co to bedzie tłumaczenie - taki lajf

nie badź dzieckiem - nikt ci nie zabrania wozić CKMu na dachu o ile jest pewnie zamocowany i nie ma ryzyka uszkodzenia pieszego [można by dyskutowac czy ma ostre krawędzie] za to masz zakaz jako osoba cywilna posiadania CKMu więc kwestia gdzie go masz jest już nieistotna

natomiast jeśli wykonasz sobie realistyczną kopię CKMu i nie bedzie ona kolidowała z przepisami (może są tez przepisy odnośnie replik broni) to możesz sobie wozić na dachu jako bagaż

oczywiście jest jeden pewny sposób na stwierdzenie kto ma rację - załatw sobie ten prawdziwy CKM, zamontuj na dachu, a kiedy zostaniesz zatrzymany , osądzony i skazany to prześlij grypsa z jakiego paragrafu ;) :D
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » czw lut 28, 2008 3:26 pm

gkozi pisze: ...a kiedy zostaniesz zatrzymany , osądzony i skazany to prześlij grypsa z jakiego paragrafu ;) :D
No przecież Ci tłumaczę że to ni CKM tylko bagaż....
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » czw lut 28, 2008 3:52 pm

ale ja nie zaprzeczam, że lampa to lampa, tylko że jest przewożona w charakterze bagażu a nie zamontowana na pojeździe ;)
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw lut 28, 2008 9:04 pm

Feniks, jesteś pewien że rozmawiamy o aktualnych przepisach? w linku dotyczącym świateł przytaczasz rozporządzenie z 2002r (czyli przed wejściem do unii. Mam w tym temacie jeszcze taką refleksję: może zamiast bawić się w interpretację ustawy warto by było w tej sprawie wysłać maila do ministerstwa, nakreślając odpowiednio problem. W końcu takie dodatkowe oświetlenie to element podnoszący bezpieczeństwo (przynajmniej nasze własne ;) ). Poza tym jakoś nie słyszałem żeby ktoś dostał mandat za posiadanie np. soczewki do cofania na tylnej szybie, bo minister tego nie przewidział jako dopuszczalne wyposażenie.
A tak po mojemu to nikt się nie powinien czepiać jeżeli te światła jadąc po drodze publicznej są zasłonięte (robią wtedy za ozdobę albo bagaż, nawet jeżeli są podłączone do instalacji)
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » czw lut 28, 2008 9:46 pm

rokfor32 pisze:Feniks, jesteś pewien że rozmawiamy o aktualnych przepisach?

A tak po mojemu to nikt się nie powinien czepiać jeżeli te światła jadąc po drodze publicznej są zasłonięte (robią wtedy za ozdobę albo bagaż, nawet jeżeli są podłączone do instalacji)
Tak, piszemy o aktualnuch przepisach.

Dz.U. 2003 nr 32 poz. 262
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
Status aktu prawnego: obowiązujący
Data ogłoszenia: 2003-02-26
Data wydania: 2002-12-31
Data wejścia w życie: 2003-03-13
Data obowiązywania: 2003-03-13
Organ wydający: MIN. INFRASTRUKTURY

Było do niego 5 aktów zmieniających, wszystko w 1 poście. Please sprwdźcie czasem coś sami zanim zaczniecie dyskuje.

Zwróć uwagę, że roporządzenie nie mówi o używaniu świateł, tylko o wyposażeniu w nie pojazdu.

Napisz do ministra jak Ci odpowie to wkleimy tu tekst, a jak bedzie po naszej myśli to proszę notarialną kopię. :)21

Ja naprawdę nic nie mam do takiego czy innego tłumaczenia, czemu czyjś parch, suza czy inny wechikół wygląda jak choinka czy czołg. Chodzi o to by nie podawać tego jako uprawnionych metod bo ktoś się doigra, a winnych wtedy nie będzie.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

rokfor32
 
 
Posty: 16166
Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Post autor: rokfor32 » czw lut 28, 2008 10:11 pm

Chyba napiszę, urzędnicy ostatnio mają prikaz odpowiadania na take maile, nawet sprawdziłem na urzędzie celnym i rzeczywiście odpowiedzieli, o dziwo. Bez rewelacji, bo powiedzieli co i tak już wiedziałem, ale odpisali.
A w tym wypadku myślę że warto zapytać jak się ma sprawa z zasłoniętymi światłami, bo jeżeli chodzi o odkryte, to masz rację. Rozporządzenie w tej kwesti sformułowane jest jasno i jednoznacznie, niestety na nie. :)3
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl

Awatar użytkownika
janusz k160
 
 
Posty: 5567
Rejestracja: wt mar 29, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: janusz k160 » pt mar 14, 2008 8:09 pm

Feniks-podaj definicję światła roboczego-nie masz tam podanych rodzajów kloszy,czy mleczne, czy karbowane, czy przezierne, czy też symboli-ma być podpięcie takie jak pisałem. :)2 -i to jest definicja lamp roboczych.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: piotr-stihl » pt mar 14, 2008 8:43 pm

to można czy nie - ?
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » wt mar 18, 2008 10:32 am

janusz k160 pisze:Feniks-podaj definicję światła roboczego-nie masz tam podanych rodzajów kloszy,czy mleczne, czy karbowane, czy przezierne, czy też symboli-ma być podpięcie takie jak pisałem. :)2 -i to jest definicja lamp roboczych.
Przyznam, że trochę nie rozumiem Twojego posta, jednakowoż umiściłem info o światłach roboczych w pierwszym poście.
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » wt maja 27, 2008 9:52 am

Takie coś się ukazało:

DU 2008/029/166 (http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search? ... 0080290166) - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 lutego 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep - generalnie rozporządzenie zawiera tabelę z elementami pojazdu oraz związanymi z tym elementem dyrektywami unijnymi,czyli jak ktoś ma ochotę homologować zmotę lub sam zderzak to proszę...

Zmiana uczyniona również w 1 poście
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pn cze 16, 2008 9:04 am

A wracając do sedna tematu, jak z formalnego punktu widzenia wygląda montowanie krajowej produkcji bagażników, zderzaków czy bullbarów? Czy wszystkie tego typu akcesoria sprzedawane np. w Niemczech mają odpowiednie atesty? Pamiętam jak ponad rok temu, jeszcze przed likwidacją szlabanów, wjeżdżałem do sąsiadów po zakupy przez przejście w Zgorzelcu. Niemieccy pogranicznicy przez dobra chwilę podejrzliwe oglądali i obmacywali bagażnik dachowy (nota bene ładną i solidną wyprawową samoróbkę), zanim dali znak, że mogę jechać.
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr cze 18, 2008 12:17 pm

Antek pisze:A wracając do sedna tematu, jak z formalnego punktu widzenia wygląda montowanie krajowej produkcji bagażników, zderzaków czy bullbarów? Czy wszystkie tego typu akcesoria sprzedawane np. w Niemczech mają odpowiednie atesty? Pamiętam jak ponad rok temu, jeszcze przed likwidacją szlabanów, wjeżdżałem do sąsiadów po zakupy przez przejście w Zgorzelcu. Niemieccy pogranicznicy przez dobra chwilę podejrzliwe oglądali i obmacywali bagażnik dachowy (nota bene ładną i solidną wyprawową samoróbkę), zanim dali znak, że mogę jechać.
Zderzaki i bulbary masz wyjaśnione w pierwszym poście, co do bagażników, to nie wiem.

Dodałem do pierwszego posta kawałek o oponach
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr cze 18, 2008 1:00 pm

W takim razie konkretnie:
discovery'96 sprowadzony do z Niemiec 2 lata temy z oryginalnym LR-owym czarnym bullbarem.
Ma prawo jeździć po polskich i unijnych drogach? Jak ewentualnie udokumentować, że to jest szpej od LR?
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr cze 18, 2008 1:24 pm

Antek pisze:W takim razie konkretnie:
discovery'96 sprowadzony do z Niemiec 2 lata temy z oryginalnym LR-owym czarnym bullbarem.
Ma prawo jeździć po polskich i unijnych drogach? Jak ewentualnie udokumentować, że to jest szpej od LR?
Ale leń

Tekst po poprawce
Dz.U.2007.192.1393
5) w par. 7 dodaje się ust. 11 w brzmieniu:
[...] przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. [...]
Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » śr cze 18, 2008 1:39 pm

Czyli jeśli mamy autko rejestrowane w PL przed 20 października 2007 r to możemy mieć zamontowany na przednik zderzaku ozdobny odcinek balustrady mostu :wink: ??
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
Feniks
 
 
Posty: 2974
Rejestracja: wt kwie 24, 2007 12:26 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Feniks » śr cze 18, 2008 1:43 pm

Antek pisze:Czyli jeśli mamy autko rejestrowane w PL przed 20 października 2007 r to możemy mieć zamontowany na przednik zderzaku ozdobny odcinek balustrady mostu :wink: ??
Z zachowaniem innych wymagań (ostre krawędzie, wystawanie poza obrys itp.).
Patrol GRY303
Powstałem z zabanowania, zawsze będę tu Nowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość