Pilotowanie na rajdzie

chyba wiadomo o co chodzi....

Moderator: Mroczny

Awatar użytkownika
olo333
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Reda --> Trójmiasto

Pilotowanie na rajdzie

Post autor: olo333 » ndz mar 23, 2008 8:10 pm

Witam,
Powiedzcie mi jako doświadczeni kierowcy, czego wymagacie od swoich pilotów ?
Jak pilotować żeby dobrze pilotować ?
Co Wam przeszkadza w pilotażu a co pomaga ?
Bardzo bym prosił o jakieś rady i wskazówki.
Na wskazówki liczę również od samych pilotów :).
Z góry dziękuję i pozdrawiam.

P.S. Proszę o wyrozumiałość ;). Dopiero zaczynam swoją przygodę z off-roadem.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę.
Powered by: Suzuki Samurai

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz mar 23, 2008 8:20 pm

Pilot przede wszystkim musi mieć podzielna uwagę i podczas jazdy prawidłowo czytać Road Booka ( książka , mapa drogi rajdu ).

Musi potrafić pokierować auto w sposób zrozumiały przez kierowcę

Musi mieć dużo determinacji i samozaparcie w brodzeniu w wodzie

Musi szybko i sprawie poszukiwać PK i mieć pomysł na pokonywanie PP

Pilot jest najważniejszy , kierowca tylko prowadzi :wink:

dobry pilot to skarb !!

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » ndz mar 23, 2008 8:21 pm

Zgadzam się :)2

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » ndz mar 23, 2008 8:22 pm

i nie mylic lewej strony z prawa 8)

Awatar użytkownika
olo333
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Reda --> Trójmiasto

Post autor: olo333 » ndz mar 23, 2008 8:23 pm

A skoro już jest kwestia 'pokonywania wody', to proszę powiedzcie jaka jest
recepta na właśnie 'przygody z wodą'.
No i oczywiście jeszcze czekam na dalsze wskazówki pilotażu :)
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę.
Powered by: Suzuki Samurai

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz mar 23, 2008 8:27 pm

bezkonfliktowy, umiejący przeboleć wkurw kierowcy
świetnie czytający, ale nie roadbooka, ale drogę na próbach
nie zamulony, bystry - na próbie wyskakuje z auto, znika w krzakach, by po 30sek wrócić i powiedzieć: "jedziemy tak-i-tak"
musi umieć wytrzymać bez snu ponad dobę i jednocześnie być na wysokich obrotach
wiedza mechaniczna spontaniczno-druciarska wielce wskazana
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
olo333
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Reda --> Trójmiasto

Post autor: olo333 » ndz mar 23, 2008 8:28 pm

Damian pisze: wiedza mechaniczna spontaniczno-druciarska wielce wskazana
A możesz to wytłumaczyć ?
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę.
Powered by: Suzuki Samurai

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz mar 23, 2008 8:28 pm

olo333 pisze:A skoro już jest kwestia 'pokonywania wody', to proszę powiedzcie jaka jest
recepta na właśnie 'przygody z wodą'.
No i oczywiście jeszcze czekam na dalsze wskazówki pilotażu :)
a jaka ma być? to najmniejszy problem dla pilota, miejsce do wykazania się w większości fizycznie
największym sprawdzianem są wszelakiej maści triale
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz mar 23, 2008 8:29 pm

olo333 pisze:
Damian pisze: wiedza mechaniczna spontaniczno-druciarska wielce wskazana
A możesz to wytłumaczyć ?
no jak się coś spierniczy to mogę się zdrzemnąć, a po kwadransie przebudzę się i będzie naprawione z pomocą druta, sznurka i denka od słoika z ogórkami :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
olo333
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Reda --> Trójmiasto

Post autor: olo333 » ndz mar 23, 2008 8:29 pm

Damian pisze:
olo333 pisze:A skoro już jest kwestia 'pokonywania wody', to proszę powiedzcie jaka jest
recepta na właśnie 'przygody z wodą'.
No i oczywiście jeszcze czekam na dalsze wskazówki pilotażu :)
a jaka ma być? to najmniejszy problem dla pilota, miejsce do wykazania się w większości fizycznie
największym sprawdzianem są wszelakiej maści triale
Ale chodzi mi o 'wyposażenie' potrzebne dla takich prób. Czyli między innymi ubrania.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę.
Powered by: Suzuki Samurai

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz mar 23, 2008 8:31 pm

a ubieraj co chcesz :lol:
mi tam wszystko jedno, bylebyś druta podczepił :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz mar 23, 2008 8:33 pm

olo333 pisze:A skoro już jest kwestia 'pokonywania wody', to proszę powiedzcie jaka jest
recepta na właśnie 'przygody z wodą'.
No i oczywiście jeszcze czekam na dalsze wskazówki pilotażu :)
wodę trzeba tak spenetrować tor jazdy coby po wjechaniu nie okazało się , że jest głębokość przekraczająca możliwości auta, są dziury nie do pokonania , są kamienie nie do przejechania , wjazd przez wode nie jest konieczny bo istnieje inna droga .
Sprawny team , przeszkody wodne pokonują na koniec , jeżeli jest to możliwe , coby nie jechać z wodą na fotelach przez cały rajd , ale to dotyczy prób sprawnościowych stacjonarnych , typu żwirownia

Awatar użytkownika
FAT ASS
Posty: 779
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 8:40 pm
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: FAT ASS » ndz mar 23, 2008 8:34 pm

Damian pisze:bezkonfliktowy, umiejący przeboleć wkurw kierowcy
świetnie czytający, ale nie roadbooka, ale drogę na próbach
nie zamulony, bystry - na próbie wyskakuje z auto, znika w krzakach, by po 30sek wrócić i powiedzieć: "jedziemy tak-i-tak"
musi umieć wytrzymać bez snu ponad dobę i jednocześnie być na wysokich obrotach
wiedza mechaniczna spontaniczno-druciarska wielce wskazana
O! To bardzo ważne... Mój to furiat i tylko różnica masy ratuje go przed przemocą z mojej strony...

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » ndz mar 23, 2008 8:36 pm

jak bys sie nie ubral, i tak w koncu przemokniesz, bedzie zimno, ciemno i do domu daleko, a auto ciagle w tej dziurze siedzi i wyjechac nie chce ;)
ubierz sie w cokolwiek, jakies lachy wojskowe, z czasem sobie sprzet zmodyfikujesz wedle uznania.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » ndz mar 23, 2008 8:37 pm

taki Cejrowski z Rambo i MacGiverą razem
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
olo333
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Reda --> Trójmiasto

Post autor: olo333 » ndz mar 23, 2008 8:37 pm

A jakie ciuchy dla takiego pilota dobre ?
Mundur polowy WP dobry ? A na przebranie w samochodzie np wodery ;) ?
A jakie buty dobre i tanie do taplania w błocie i do łażenia na terenach podmokłych.
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę.
Powered by: Suzuki Samurai

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz mar 23, 2008 8:38 pm

relaxy :)21

Albert dobrze napisał, przemaka wszystko - mundur WP zrobi to po 30min, spodnie goreteksowe po 2h, ale za to z klasą :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
Adas
 
 
Posty: 5932
Rejestracja: wt cze 05, 2007 7:01 pm
Lokalizacja: Bielkówko/Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Adas » ndz mar 23, 2008 8:43 pm

olo333 pisze:A jakie ciuchy dla takiego pilota dobre ?
Mundur polowy WP dobry ? A na przebranie w samochodzie np wodery ;) ?
A jakie buty dobre i tanie do taplania w błocie i do łażenia na terenach podmokłych.
nie bierz sobie tak tej wody do głowy , wystarcza wodery na przebranie , bo nie zawsze brniesz po pachy przez wodę , do tego to już niezła zmota musi być , ja jestem kierowcą , ale ja i pilot mamy zawsze ciuchy na przebranie , mamy z demobili mundury buty wojskowe za kostkę , kalosze na przebranie , wodery no i ja mam miękkie trampki i jest git

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » ndz mar 23, 2008 8:44 pm

było już -wygodne :evil:
Obrazek
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
olo333
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Reda --> Trójmiasto

Post autor: olo333 » ndz mar 23, 2008 8:46 pm

OK. Czyli podsumowując temat ciuchów.
Jakiekolwiek ciuchy, np. mundur.
Buty wojskowe.
Wodery w samochodzie na zmianę.
I jeszcze dodatkowo ubrania na przebranie po rajdzie.

Dobre wyciągam wnioski :] ?
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę.
Powered by: Suzuki Samurai

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz mar 23, 2008 8:48 pm

Ten rendżyk ze zdjęcia to mocno walony był...:)21
niewykluczone, że Ona też :)20
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » ndz mar 23, 2008 8:50 pm

Olo czy Ty czasem nie jesteś roztargniony, putałeś o kolor gaci dla siebie to chyba dla pilota wnioski się same nasuwają

a jak w extrem podmokłym to suchy skafander nurkowy z butelką na 10 minut i niech nurkuje (no i komary go nie upindolą)
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
piotr_z
 
 
Posty: 1494
Rejestracja: wt sty 07, 2003 8:38 pm
Lokalizacja: Marki

Post autor: piotr_z » ndz mar 23, 2008 8:50 pm

jpi pisze:było już -wygodne :evil:
Obrazek
nooo :)21 z taka pilotka to i roadbook nie potrzebny. od razu zostaje na starcie i ..... :)23
Pojara 2,8 GLS
Explorer 4,0 V6 - ale to zap..la :)21
www.studiospa.com.pl

Awatar użytkownika
olo333
 
 
Posty: 105
Rejestracja: ndz gru 16, 2007 5:40 pm
Lokalizacja: Reda --> Trójmiasto

Post autor: olo333 » ndz mar 23, 2008 8:55 pm

jpi pisze:Olo czy Ty czasem nie jesteś roztargniony, putałeś o kolor gaci dla siebie to chyba dla pilota wnioski się same nasuwają

a jak w extrem podmokłym to suchy skafander nurkowy z butelką na 10 minut i niech nurkuje (no i komary go nie upindolą)
No dobra, dobra wybaczcie mi. Początki przecież zawsze chyba tak wyglądają :lol:.
To co z tymi wskazówkami dla pilota ? ;)
Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w minutę.
Powered by: Suzuki Samurai

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Post autor: Damian » ndz mar 23, 2008 8:57 pm

oto cenne wskazówki:

Obrazek
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jazda w terenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości