automat czy manual

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

KSIECIUNIU
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: wt mar 18, 2008 11:04 pm

automat czy manual

Post autor: KSIECIUNIU » pt kwie 11, 2008 2:30 pm

witam mam pytanie co jest lepsze w teren???????skrzynia biegow automatyczna czy manualna???dysponuje silnikiem 3.9 V8

Awatar użytkownika
yuni
 
 
Posty: 232
Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:46 pm
Lokalizacja: Przebieczany

Post autor: yuni » pt kwie 11, 2008 2:38 pm

O 300tdi bylo tu:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0$

A do V8 automat lepszy :)
Disco Romulus :)

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » pt kwie 11, 2008 8:49 pm

"W teren" to pojęcie dosyć szerokie, zwłaszcza na tym forum ale... tylko automat :)2
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt kwie 11, 2008 9:35 pm

i silnik 2.0 mpi

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » pt kwie 11, 2008 9:55 pm

Na kursie Land Rover Experience instruktor odpowiedział na to pytanie tak - ręczna daje większą kontrolę i on by wybrał ręczną, ale poza defenderami mają automaty, bo łatwiej (do pewnego momentu), choć w w luksusowych wozach to właściwie tylko automat.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » pt kwie 11, 2008 10:07 pm

automat chyba nie lepszy, ale wolę automat tak w ogóle.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
Wiechu
 
 
Posty: 4980
Rejestracja: pn paź 27, 2003 11:28 am
Lokalizacja: Zielonka

Post autor: Wiechu » pt kwie 11, 2008 10:16 pm

Automat w wodzie nie wybacza tzw. zaniedbań serwisowych. Manual tak.
Bez względu na markę. :wink:

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » sob kwie 12, 2008 7:58 am

Ciekawe dlaczego jeśli manual jest taki debeściak to Luberda, Polowiec i kilku innych ze świecznika męczy się kolejny sezon z automatami... :roll:
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » sob kwie 12, 2008 8:51 am

A to mnie zaskoczyliście - do tej pory byłem święcie przekonany, że zarówno automatyczna skrzynia, jak i sprzęgło wymyślono z uwagi na Kobiety...

A skąd automat ma wiedzieć, że przepięcie biegu podczas jazdy na skrajnej przyczepności (np. po łuku, przy dużej prędkości) nie spowoduje utraty stabilności autka? Skąd ma wiedzieć, że na szybkim zjeździe celowo lepiej przyżyłować motor, bo za moment jest podjazd i przyda się rozkręcony silnik, żeby go "łyknąć" bez szarpania się ze zmianą biegów itd itd.?
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » sob kwie 12, 2008 9:00 am

A jeździłeś kiedyś automatem w terenie ??
Bo skoro pytasz o takie rzeczy to chyba nie bardzo...
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob kwie 12, 2008 12:35 pm

misialek pisze:A jeździłeś kiedyś automatem w terenie ??
lepiej spytac czy w ogole jezdzil jakimkolwiek automatem...

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » sob kwie 12, 2008 1:05 pm

Z mojego punktu widzenia (auto BEZ reduktora) utomat miał by wiele zalet - pozwalał by jechać wolno - jechałem kiedyś dośc terenową drogą Toyotą Highlander - automat, bez reduktora i w trudniejszych miejscach dało się popełzać (teren suchy, skalisty), a z manualem palił bym sprzęgło, ale utomat też moża przegrzać.

Co do mistrzów, to mają oni w swoich zmotach takie motory, do których są odpowiednio mocne automaty, z ręcznymi skrzyniami już krucho, bo pasowały by ciężarówkowe, oraz skrzynie od supersamochodów sportowych.

Czyli dla żółtodziobów, sybarytów i suwów - automat.
Dla zwykłych, poważnych off-roaderów manual.
Dla supermistrzów a megazmotach - znów automat.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » sob kwie 12, 2008 3:14 pm

Co do tych "zwykłych ofrołderów" to też się do końca z Tobą nie zgodzę...
To że najczęściej jeżdżą oni manualami wynika ze znacznie większej podaży używanych terenówek z manualem niż z automatem.

A ci "super mistrzowie w mega zmotach" nie mają znowu jakichś kosmicznych technologii w autach. To są tylko dobrze poskładane klocki lego różnych marek: dobry silnik firmy A + dobra skrzynia firmy B + dobry reduktor firmy C + mosty firmy D + mechanik ze stara :)21

Dla mnie jedyną poważną wadą automatu w terenie jest brak możliwości szybkiego/gwałtownego ruszenia jaką daje strzał ze sprzęgła. Ale przeszkadza to tylko wtedy jak nie masz się jak rozpędzić przed jakimś ostrym podjazdem, itp. Reszt to już tylko bajka której użytkownicy manuali nigdy nie zrozumieją dopuki sami tego nie skosztują...
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » sob kwie 12, 2008 4:16 pm

Na pewno z automatem startuję szybciej od ciebie mimo że masz manualną skrzynię. Skrzynia musi być dostosowana do silnika. Przy dość mułowatych starszych technologicznie ropniaków automat może przeszkadzać.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » sob kwie 12, 2008 4:55 pm

Ja rozumiem że wiejt 4,6L na automacie może być szybszy od trzysety na ćwierć mili ale jak stoję gdzieś w terenie przed ostrym podjazdem i nie mam gdzie się napędzić to zdecydowanie szybciej do powiedzmy 20-40km/h na reduktorze i przy tym samym silniku napędzi się manual.

Owszem jeśli porównamy podjazd pod tą samą stromą górę ale powiedzmy z jakimś kilkudziesięciometrowym odcinkiem prostej u podnóża to pokonanie samego już podjazdu pójdzie sprawniej automatowi, zwłaszcza jeśli trzeba będzie zrobić redukcję gdzieś w połowie podjazdu.
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
MDW
 
 
Posty: 127
Rejestracja: czw maja 10, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Krk

Post autor: MDW » sob kwie 12, 2008 5:05 pm

Za chiny ludowe nie oddalbym automatu mojego na cokolwiek innego
Disco 3.9 V8i & BFG 32 inczes.

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » sob kwie 12, 2008 6:57 pm

A ci "super mistrzowie w mega zmotach" nie mają znowu jakichś kosmicznych technologii w autach.
To skąd się biorą kosmiczne ceny tych autek?
...To są tylko dobrze poskładane klocki lego różnych marek: dobry silnik firmy A
Nie żartuj - nawet w klasach z bardzo ograniczonymi przeróbkami przerabia się wszystko. Kwestia wiedzy i pieniędzy jak to zrobić, żeby na badaniu kontrolnym po mecie nie dostać dyskwalifikacji. Skoro przerabiane jest wszystko - korbowody, wały, cylindry, zawory i ich gniazda, to chyba nie sądzisz, że ktokolwiek wrzuci "seryjną" skrzynię do tego.

Poza tym pytanie: czy Ci najlepsi zawodnicy mają automaty, czy skrzynie sekwencyjne, które jednak dają możliwość wyboru przełożenia i "przetrzymania" danego przełożenia mimo teoretycznie niekorzystnych warunków jazdy na nim?
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob kwie 12, 2008 8:15 pm

no np. w tomcatach jest skrzynia ZF 4hp22 , taka jak w 300 Tdi :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » sob kwie 12, 2008 8:32 pm

misialek pisze:Ja rozumiem że wiejt 4,6L na automacie może być szybszy od trzysety na ćwierć mili ale jak stoję gdzieś w terenie przed ostrym podjazdem i nie mam gdzie się napędzić to zdecydowanie szybciej do powiedzmy 20-40km/h na reduktorze i przy tym samym silniku napędzi się manual.
nie jesteś w stanie tak szybko zmieniać biegów jak automat :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » sob kwie 12, 2008 8:37 pm

automat jednakze ma tę niezaprzeczalną wadę, że wieczorem przy ognisku browara nie obali.

to byłem ja...
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » ndz kwie 13, 2008 7:13 am

nie jesteś w stanie tak szybko zmieniać biegów jak automat
Eeee... jeżeli liczysz czas zmiany biegu w manualu od momentu zdjęcia prawej ręki z fajery, wciśnięcie sprzęgła, przełożenie lewarka, puszczenie sprzęgła aż do momentu powrotu ręki na kierownicę to tak.

Ale w warunkach bojowych, w kłowej skrzyni bez użycia sprzęgła zajmuje tak naprawdę niewiele czasu. Podobnie w seryjnej skrzyni, jeżeli bieg przerzucasz na półsprzęgle albo w ogóle bez.

Czy ta "strata" w stosunku do bardzo szybkiego automatu (bo nie wszystkie zmieniają przełożenia jak w formule 1) rekompensuje brak możliwości decyzji o aktualnym przełożeniu i możliwości chwilowego rozłączenia napędu od silnika (o czym pisał kilka postów wyżej Misialek)?

Poza tym - jak się holuje autko 4x4 z automatem w przypadku awarii? I jak automat znosi targanie auta za linę? A jak się che rozbujac samochód przód-tył?

Wiem, że zadaje mnóstwo pytań, ale gdybym znał odpowiedzi, to bym Wam dup.y nie zawracał, a tak ryzykuje tylko tym, że zmądrzeje ;)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » ndz kwie 13, 2008 11:03 am

Kłowa skrzynia nie jest często spotykana ze względu na cenę, koszty eksploatacji, niedostosowanie jej do normalnych warunków drogowych. Porównywanie do niej seryjnego automata to nieporozumienie. Szybkość zmiany to nie jest najważniejsza cech automata. Raczej brak konieczności w skomplikowanej sytuacji na np. podjeździe zmiany biegów czyli odrywania rąk od kierownicy. Nie można jej zarzucić braku wpływu kierowcy na wybrany bieg. Wszystko regulujesz gazem.
Ściągnąć zepsutego automata możesz na linie, ale na krótkim dystansie (w końcu ma bieg neutralny). Na dalszym dystansie wymaga raczej lawety (taki LR/RR) chyba że jak jeep gdzie ustawiając rodzaj napędy możesz wybrać N.
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz kwie 13, 2008 11:29 am

:roll:

Koleś zadał pytanie tysiąc razy wałkowane na forum, a wy się dajecie wpuścić w dysputę :)

Ale co tam - ja też mogę...

Zapewne znajdzie się z 2-3 manuala, których nie ma automat
i z 1500 powodów, dla których automat jest lepszy do jazdy w terenie.

Szczególnie w terenie!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » ndz kwie 13, 2008 1:16 pm

tttam wpuśćić od razu,
tak se bajamy, Piotrusiu dla sportu ... skrzydełko czy nóżka, a generalnie to zlewka :P
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » ndz kwie 13, 2008 1:53 pm

Husky odpuść sobie bo w sumie to już nie wiem czy chodzi Ci o tych "super miszczóf" czy zwykłych miszczóf jak my wszyscy.
Poradzę Ci tylko jedno:
-poproś jakiegoś kumpla, najlepiej który też ma disco tylko że na automacie i pojeździj sobie tym autem cały dzień w takich samych warunkach i w taki sam sposób jak jeździsz Twoją dyskoteką.

Zapewniam Cię że 90% Twoich wątpliwości odnośnie automatu zostanie rozwianych ze wskazaniem na to że automat to jedyny i słuszny wybór do terenu (i nie tylko...)
Ranger, XC70, XTZ660

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość