chłodnica oleju

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

chłodnica oleju

Post autor: faust 12 » pt lip 18, 2008 11:51 am

Mam dylemat ( mądre słowo... ). W silniku przeszczepionym do gaza - mercedes 2,5 D było wyjście na chłodnicę oleju ( przewody metalowe i gumowe węże cisnieniowe ) Udało mi się dokupić chłodnicę i zaczęły się schody. Ogólnie pod maską jest dość ciasno i muszę przerabiać przewody. Dodatkowo nie bardzo mam gdzie umieścić chłodnicę - planowałem z prawej strony patrząc od strony kierowcy na ramie. Ale biorąc pod uwagę skalę wszystkich przeróbek i tę dodatkową plątaninę przewodów cały czas się zastanawiam czy nie zaślepić wyjść na chłodnicę i nie odpuścić tematu. Jakie macie zdanie w tym względzie ? Czy przy wydajnym układzie chłodzenia chłodnica oleju jest potrzebna ? Nie planuję super ekstremalnej jazdy. W manualu jest napisane, że te silniki sa opcjonalnie wyposażone w chłodnicę oleju przy automatycznych skrzyniach biegów i klimatyzacji... A ja klimatyzację będę miał jak plandekę zdejmę...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lip 18, 2008 12:03 pm

Ale masz reduktor i aerodynamike wolnostojacego garazu. Lepiej zmotaj ta chlodnice. Jak Ci sie nie chce za bardzo motac, wykorzystaj orginalne przewody i chlodnice, a do ramy przyheftuj jakies katowniki i zro chamskie mocowanie. Bedzie na pewno lepiej niz bez :)2
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt lip 18, 2008 1:26 pm

Tak starałem sie czynić, tylko trochę mnie to przerosło, tym bardziej, że ze wzgledu na ciasnotę mam utrudniony dostęp do mocowania przewodów olejowych przy filtrze oleju i zaczynały mi ręce odpadać jak przyszło wkręcać śruby... stąd mój temat.. Dzięki - czyli jeden głos za ...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt lip 18, 2008 1:48 pm

ja mam zaślepione przewody do chłodnicy oleju. Ponad 10 lat jeżdżę na tym silniku meska i na lekkich rajdach dostawał po garach i nic mu się nie stało :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt lip 18, 2008 2:32 pm

No to jest tez jeden głos przeciw... Darek - a masz też 2,5 D od 124 ? Pięć cylindrów w rzędzie ?
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » sob lip 19, 2008 11:57 am

mamy 3.0 (5 garów) i chłodnice-zamontowana na bocznym wlocie powietrza...jest bo jest,nie było by i też by pewnie jeździł
do Twoich głosów (1 za,1 przeciw) a ja dam neutrala :)21
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » sob lip 19, 2008 4:33 pm

No to mi pomogłeś :D .... Chyba z racji weekendu coś się temat słabo rozwija. To nic czekam dalej na opinie i głosy w dyskusji...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
mkozak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mkozak » sob lip 19, 2008 7:34 pm

Ja mam też 3l 5 cylindrów z mesia i bez chłodnicy daje radę a czasem się mu da ognia :lol:
GAZ 69M rocznik 1968 :)
Suzuki Jimny 1.3 16V

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » ndz lip 20, 2008 4:00 pm

Poniekąd jest to po mojej myśli, szczególnie, że nie chcę plątaniny przewodów i zrobił mi się utrudniony dostęp do mocowań króćców olejowych... Czyli jednak chyba zaślepiam...
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
mkozak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mkozak » ndz lip 20, 2008 6:48 pm

Pojeździj trochę na zaślepionych i obserwuj temperaturę silnika i się przekonasz czy decyzja była dobra.
GAZ 69M rocznik 1968 :)
Suzuki Jimny 1.3 16V

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pn lip 21, 2008 8:45 am

No to zaślepiam, decyzja juz zapadła, bo podejrzewam, że nie bedzie juz głosów w dyskusji, wakacje w pełni... :D
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn lip 21, 2008 11:31 am

Robi bez chłodnicy , zaslepiaj
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości