MJ, CJ, YJ, TJ, XJ, KJ, KK, WJ, ZJ, XK, WK, WH, JK, JL, JT
Moderator: Mroczny
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt sie 12, 2008 1:19 pm
Kuba M. pisze:Zun pisze:A ja zadam tylko jedna , ale zaje.biście ważne pytanie - który fanatyk marki bierze na poważnie samochód tej swojej marki z silnikiem wyprodukowanym kilka tysięcy kilometrów od miejsc produkcji samochodu , silnikiem który został zaprojektowany do obsługi motopomp i generatorów na statkach. Chrysler pakował ten silnik z bardzo prostego powodu - był tani , a że udział tych diesli w produkcji chryslera był znacznie poniżej procenta więc firma nigdy się tym nie przejmowała , że te silniki psuły się namiętnie. Bardziej obrazowo mieli i nadal mają całą europę głęboko w du.pie , bo jesteśmy dla nich tak małym ułamkiem , że nie robi dla nich różnicy , czy jesteśmy zadowoleni czy nie. W sumie czasami nas traktują wręcz jak wrzód na wyżej wymienionej , bo sprawiamy dla nich więcej problemu niż to warte. Taka brutalna prawda - a ja sobie nie wyobrażam fana marki który kupuje cherokiego bez swojej przepięknie brzmiącej i niezniszczalnej czterolitrówki
A drugim powodem, to chyba był brak jakiegolwiek innego diesla na początku lat dziewięćdziesiątych, który nadawał by się do napędu takiego auta. Bo te co były, to były montowane we własnych autach tej klasy, a trudno oczekiwać, żeby jakaś firma sprzedawała w rozsądnych pieniądzach silniki do aut konkurencyjnych dla ich własnych

To tłumaczy tylko troche ten fakt. Bo nawet toyota się skundliła tym silnikiem , oprócz tego alfa , fiat , ford i kilka innych. Z tym , że inne firmy bardzo szybko wyszły ze współpracy z VM . A Chrysler niedość , że ciągnął współprace do samego końca to jeszcze wykupił tą firmę

VM na dzień dzisiejszy jest własnością Chrysler LLC . Do dzisiaj silnik w zmienionej formie są montowane w Chryslerach , ale nie wszystkich - i tu bardzo zastanawiający fakt - czemu , jeśli wg co poniektórych forumowiczów VM produkuje takie świetne silniki Chrysler w lepszych modelach montuje diesle Mercedesa , a w mniejszych VW , skoro sam posiada fabrykę takich świetnych silników ? Przecież taniej byłoby montować silniki z własnej fabryki

Odpowiedźcie sobie na to pytanie sami

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pn sie 18, 2008 9:14 pm
no...
mój crd by daimler ma sie dobrze, pomimo Twojego jęczenia
natomiast wzoraj słyszałem vn w chryslerze voyagerze - cóż to byla za gama dzwieków

robok rzępoli w harapuciu
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt sie 19, 2008 2:20 pm
sebastian dziurdzik pisze:no...
mój crd by daimler ma sie dobrze, pomimo Twojego jęczenia
natomiast wzoraj słyszałem vn w chryslerze voyagerze - cóż to byla za gama dzwieków

Ja nie jęczałem tylko stwierdzałem fakt , że odsetek awarii w crd jest wyższy niż w benzynach. To jest fakt , i nie da się z nim kłocić. Znam ludzi , którzy przejeździli 500.000 km VM bez awarii , co nie zmienia faktu , że VM nie grzeszy wytrzymałością
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
lesio oo7
- jestem tu nowy...

- Posty: 7
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:10 pm
Post
autor: lesio oo7 » czw sie 21, 2008 10:29 pm
-
lesio oo7
- jestem tu nowy...

- Posty: 7
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:10 pm
Post
autor: lesio oo7 » czw sie 21, 2008 10:36 pm
Gadimex pisze:Mój ojciec jest fanatykiem Jeepów i kiedyś mnie w końcu na niego namówił.
, 3 razy wymienił uszczelki pod głowicami

w jeepie 2,5 td nie ma uszczelek a jest uszczelka pojedyncza z gwarancjia na 5 lat wiec raczej druciarstwo niz naprawe uprawial

-
golony

- Posty: 656
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 1:29 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: golony » pt sie 22, 2008 1:34 am
uszczelka z gwarancja hahahahah i to na 5 lat:P ale masz fantazje
chevrolet blazer 4.3. 95r 255/55/18
-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » pt sie 22, 2008 6:44 pm
lesio oo7 pisze:dlaczego nowy R8 to VM?
Prawdopodobnie dlatego, że taki sam jest w wersji cywilnej i innego po prostu nie mają.
Zastanawia też fakt, że jak dotąd o ile mi wiadomo nie zamówiła go żadna armia świata
I taki drobiazg, ale R8 to audi znam

To jest J8
Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
lesio oo7
- jestem tu nowy...

- Posty: 7
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:10 pm
Post
autor: lesio oo7 » sob sie 23, 2008 11:50 pm
[quote="mendelmaxPrawdopodobnie dlatego, że taki sam jest w wersji cywilnej i innego po prostu nie mają.
Zastanawia też fakt, że jak dotąd o ile mi wiadomo nie zamówiła go żadna armia świata
I taki drobiazg, ale R8 to audi znam

To jest J8[/quote]
spoko spoko produkcjia dopiero rusza
R8

to wszystko dlatego ze chodzi mi po glowie opuszczony GORDI
i nie moge dorwac wlasciciela [/url]
http://images.google.fr/imgres?imgurl=h ... sa%3DN[url][/url]
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pn sie 25, 2008 6:41 am
lesio oo7 pisze:Gadimex pisze:Mój ojciec jest fanatykiem Jeepów i kiedyś mnie w końcu na niego namówił.
, 3 razy wymienił uszczelki pod głowicami

w jeepie 2,5 td nie ma uszczelek a jest uszczelka pojedyncza z gwarancjia na 5 lat wiec raczej druciarstwo niz naprawe uprawial

Brednia . Gwarancja jest na 24 miesiące. To pierwsze , a drugie nie zawsze była jedna uszczelka. A po drugie pojedyncza uszczelka pod głowice została wprowadzona do sprzedaży 10 października 2000 roku , więc jeśli kolega robił remont przed tą datą to nie miał możliwości zakupienia zespolonej uszczelki.
Takie posty powinno się wycinać , ponieważ poświadczają nieprawdę i wprowadzają w błąd forumowiczów
A odpowiedź na pytanie czemu jeep z artykułu ma być wyposażony w silnik VM jest bardzo proste - ponieważ właścicielem fabryki VM jest Chrysler , więc to chyba oczywiste , że te silnik są montowane w samochodach tego koncernu. Czy to świadczy o wyjątkowości tego silnika ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
lesio oo7
- jestem tu nowy...

- Posty: 7
- Rejestracja: czw sie 21, 2008 9:10 pm
Post
autor: lesio oo7 » pn sie 25, 2008 2:45 pm
Zun pisze:lesio oo7 pisze:Gadimex pisze:Mój ojciec jest fanatykiem Jeepów i kiedyś mnie w końcu na niego namówił.
, 3 razy wymienił uszczelki pod głowicami

w jeepie 2,5 td nie ma uszczelek a jest uszczelka pojedyncza z gwarancjia na 5 lat wiec raczej druciarstwo niz naprawe uprawial

Brednia . Gwarancja jest na 24 miesiące. To pierwsze , a drugie nie zawsze była jedna uszczelka. A po drugie pojedyncza uszczelka pod głowice została wprowadzona do sprzedaży 10 października 2000 roku , więc jeśli kolega robił remont przed tą datą to nie miał możliwości zakupienia zespolonej uszczelki.
Takie posty powinno się wycinać , ponieważ poświadczają nieprawdę i wprowadzają w błąd forumowiczów
A odpowiedź na pytanie czemu jeep z artykułu ma być wyposażony w silnik VM jest bardzo proste - ponieważ właścicielem fabryki VM jest Chrysler , więc to chyba oczywiste , że te silnik są montowane w samochodach tego koncernu. Czy to świadczy o wyjątkowości tego silnika ?
pojedyncza uszczelka montowana jest w od 1994 r przynajmniej
w Europie muj jest z 96 i tesz jest orginalna od nowosci
to uszczelka typu JDC MLS wyszla w 2000 r ale nie wiem ile warta bo
narazie nie przewiduje wymiany
co do reszty to tylko czesciowo VM jest wykupione przez Detroit Motors
wiec jest mozliwosc wyboru innych piecy
a na koniec popusc trochu cisnienia bo ci zylka peknie

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » wt sie 26, 2008 6:33 am
lesio oo7 pisze:pojedyncza uszczelka montowana jest w od 1994 r przynajmniej
w Europie
muj jest z 96 i tesz jest
orginalna od nowosci
to uszczelka typu JDC MLS wyszla w 2000 r ale nie wiem ile warta bo
narazie nie przewiduje wymiany
co do reszty to tylko czesciowo VM jest wykupione przez Detroit Motors
wiec jest mozliwosc wyboru innych piecy
a na koniec popusc trochu cisnienia bo ci zylka peknie

Dalej brednie

Pojedyncze uszczelki Mopar sprzedawal jeszcze na poczatku 2000 r. Jesli chodzi o oryginal. Oczywiście nie podałeś w czym była montowana od tego roku , więc trudno jest udowodnić poziom twojego ignoranctwa , gdybys podał w czym to wkleiłbym rysunki z katalogów z tego roku udowadniając Ci iż uszczelek było cztery. Dla przykładu wszystkie GS'y (model produkowany do roku 2000) wyjeżdzały z fabryki na czterech uszczelkach.Co do VM w wronglu - tez dalej brednie. J8 to TJ po modyfikacjach. Z oryginalnym silnikiem , takim jaki jest wypuszczony na rynek. TJ jeździ tylko z takim dieslem , dlatego J8 tez - to ma byc auto tanie , dodam ze w tym momencie jest juz produkowany - artykul jest nie aktualny i zawiera wiele błędów - jak choćby ten osławiony R8 , ale ty lubisz się obierać na błędnych informacjach - stąd twój minimalny poziom wiedzy na tematy , w których próbujesz się autorytatywnie wypowiadać. Samochód w tej chwili jest już produkowany

Poza tym z kim ja dyskutuje , na pewno nie z człowiekiem dorosłym. Człowiek dorosły wedle prawa Polskiego miał obowiązek skończyć przynajmniej podstawówkę. Czytając twoje teksty ma się pewność , że rozmawia się z kimś kto jej nie skończył , bo nie da się tego zrobić nie umiejąc napisać słowa "MÓJ"

. Rozmowę z tobą uważam za zakończoną , możesz dalej nawijać farmazony o wspaniałości VM kłócąc się z ludźmi , którzy pracują przy VM'ach całe życie i mają poziom wiedzy na ten temat przewyższający twój o kosmiczne wartości

.
O moją żyłkę się nie martw - ja bym się raczej na twoim miejscu obawiał o twój stan umysłu.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » wt sie 26, 2008 8:44 am
uuuuuuch, jak Ty go nie lubisz...

robok rzępoli w harapuciu
-
Wąż
-

- Posty: 4688
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
- Lokalizacja: plama oleju
Post
autor: Wąż » wt sie 26, 2008 11:49 am
A kto lubi nadętych ignorantów?

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos

always look on the bright side of life

-
mendelmax

- Posty: 2048
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 9:49 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: mendelmax » wt sie 26, 2008 12:18 pm
ZUN, jedno sprostowanie, J8 to JK a nie TJ, ale zakładam, że to rozpęd

Był Jeep Grand Cherokee 4.0 2004, jest Suzuki Jimny 1.3 2006
-
john z USA
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: pt wrz 19, 2008 1:14 pm
- Lokalizacja: USA
Post
autor: john z USA » pt wrz 19, 2008 1:39 pm
bo ZUN to drugi nadety ignorant a Jeepow na dizla coraz wiecej
z nowych to 2/3i same VM

-
Bombelnik

- Posty: 369
- Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bombelnik » wt wrz 23, 2008 9:12 pm
A ja mam pytanie z innej beczki. Bo przejzalem foru w dziale Jeep i nieznalazlem. Czy mogli byscie mi panowie powiedziec jaki Jeep mial przelozenia 4,78 w zwyz do 5,78

Byly wogole takowsze??:)
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]
-
Kuba M.

- Posty: 455
- Rejestracja: pn paź 17, 2005 8:43 pm
- Lokalizacja: Mszczonów
Post
autor: Kuba M. » śr wrz 24, 2008 1:24 pm
Bombelnik pisze:A ja mam pytanie z innej beczki. Bo przejzalem foru w dziale Jeep i nieznalazlem. Czy mogli byscie mi panowie powiedziec jaki Jeep mial przelozenia 4,78 w zwyz do 5,78

Byly wogole takowsze??:)
Fabrycznie takich nie było, chyba, że może jakieś stare CJ-ty, ale wątpię.
Opcjonalnie nakrótsze do kupienia przełożenia do najpopularniejszych mostów w Jeepach to 4.56 i 4.88
F150 302 V8
-
Bombelnik

- Posty: 369
- Rejestracja: wt kwie 29, 2008 5:09 pm
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bombelnik » śr wrz 24, 2008 1:31 pm
od jakiego jepa jest 4.88?? Tz mnie chodiz o taki przedzial 4,78-5,58 cos w tych granicach.
Kia Retona=zszarpane nerwy godziny na kanale tysiace na czesci a i tak nie chcesz jej sprzedac ;]
-
Pływająca taczka
- jestem tu nowy...

- Posty: 23
- Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:04 am
Post
autor: Pływająca taczka » wt paź 28, 2008 2:14 pm
Tak się stało, że jestem użytkownikiem J.G.Ch 2.7 CRD z 2004/2005
jeżdżę nim dopiero 3-lata głównie po drogach ale jeździłem w PolskiOffroad i Silesiapark4x4 w tym ostatnim zdarzają się trasy odstające od "laitowych" nigdy mnie nie zawiódł choć troszkę już dostał odemnie w tyłek jakieś tam mniej istotne elementy się pogięły ale kto by tam zwracał na to uwagę - rozłożenie napędów rewelacja - nigdy nie zabrakło mocy - reduktor sporadycznie (w automacie) no może trochę smarkate tarcze hamulcowe no i nie daj boże go zapowietrzyć
ale dla mnie jest O.K.
-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » czw paź 30, 2008 10:34 am
robok rzępoli w harapuciu
-
john z USA
- jestem tu nowy...

- Posty: 29
- Rejestracja: pt wrz 19, 2008 1:14 pm
- Lokalizacja: USA
Post
autor: john z USA » czw paź 30, 2008 5:54 pm
z tym CRD to jestes w wielkim bledzie 2,5crd 2,8crd 3,1crd to VM reszta to tandetne badziewie

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw paź 30, 2008 8:25 pm
john z USA pisze:bo ZUN to drugi nadety ignorant a Jeepow na dizla coraz wiecej
z nowych to 2/3i same VM

Z jeepow VM wychodzi tylko Liberty czy jak kto woli nowy Cherokee (nazwa na europe) . Reszta to :
-2.0 CRD w Compasie/Patriocie to VW
-3.0 V6 w Gran Cheerokim
Nie wiem skąd bierzesz te 2/3 , ale jeśli weżmiemy dla przykładu ilość wyprodukowanych sztuk w dieslu Jeepa to wychodzi nam , ze 2/3 to 2.0 CRD z silnikiem made by Volkswagen. Co udowadnia nam kto tak naprawde jest nadetym ignorantem
A seba ty tez sie mylisz

CRD na klapie ma kazdy diesel w koncernie Chryslera - bojetne czy ma pod maska Mercedesa , Volkswagena czy tez VM

Tak jest odkad Chrysler wymsylil slynne oznaczenie CRD

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » czw paź 30, 2008 8:29 pm
mendelmax pisze:ZUN, jedno sprostowanie, J8 to JK a nie TJ, ale zakładam, że to rozpęd

dobrze zakladasz

O ile dobrze pamietam bylem tak zdegustowany i zamroczony poziomem lesia , ze popelnialem takie bledy. Ale przyznam sie , ze czasami sam sie gubie w tych oznaczeniach literkowych

W nocy jak mnie obudzisz to bede sie gubil miedzy KA a KK i miedzy WJ , WG i WH szczegolnie. Z wronglem moze mniej bo juz sie czlowiek obyl , ale na poczatku bylo ciezko

Do tego dochodzi milion trzyliterowych oznaczen skrzyn biegow i silnikow - mozna sie pogubic

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

-
seburaj
-

- Posty: 4047
- Rejestracja: pt kwie 02, 2004 11:02 am
- Lokalizacja: Śląsk Górny
Post
autor: seburaj » pt paź 31, 2008 2:15 pm
john z USA pisze:z tym CRD to jestes w wielkim bledzie 2,5crd 2,8crd 3,1crd to VM reszta to tandetne badziewie

Lesiu, Lesiu - Ty jak zwykle niemerytorycznie
w dupiu mam VM (znaczy nie mam zdania osobistego opartego na empirii), zwróciłem tylko uwagę m.in. że zależnie od zawartości pod maską takie WJ na przykład różnią się napisem na tylnej klapie...
i nie mów mi Znawco wszystkich Znawców mój ulubiony, ze 3.1 ma w tym miejscu napis "crd"
edit
doczytałem post Zuna - a z nim nie bede sie spierał, ale... ale... przeciez osobiscie widzialem szereg WJ z napisem "TURBO diesel"

i nie bylo tam crd...
robok rzępoli w harapuciu
-
Zun
-

- Posty: 3564
- Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
- Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała
Post
autor: Zun » pt paź 31, 2008 2:59 pm
Bo WJ'ty nie mialy takiej naklejki. Dopiero WG w 2002 roku jako pierwszy grand cherokee wyjechal z taka naklejka , do 2000 WJ mialy naklejke Turbo Diesel a w 2001 wogóle nie mają naklejki

. Ale nie ma to nic wspólnego z tym jakiego typu diesel jest pod maską . CRD mówi o tym , że jest diesel pod maską - czy to jest VM , VW czy też Mercedes to jest to poprostu CRD. Wprowadzenie naklejki było różne. Ogólnie rzecz biorąc nazwę wymyślili w 2001 roku i jako pierwszy model Voyagera miał taką naklejkę , rok później w Grandzie

Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości