Nagłe zmiany kierunku w czasie jazdy..coś z tyłem???
Moderator: Albert_N
Nagłe zmiany kierunku w czasie jazdy..coś z tyłem???
Mam pytanie do praktyków; w czasie jazdy moja nivka zaczęła sie dziwnie zachowywać, jadąc na prędkościach od 40 w zwyż podczas zmiany biegów, czy zdejmowaniu nogi z gazu nivka lekko zmienia kierunek jazdy. Mam wrażenie jakby tył ustawiał się inaczej podczas pracy napędu a inaczej gdy jedzie jałowo. Miałem wrażenie że chodzi o luzy na drążkach z tyłu. Sprawdzenie sztywności zawieszenia tylnego i przedniego nie wykazało większych luzów....o co może chodzić?????
niva 5xdrzwi
- goslawen
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
- Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
- Kontaktowanie:
Sprawdź łożyska przy kołach, pewnie zaczęły się sypać. Jak będziesz szybciej jechał i ostro skręcisz to powinny Ci stukać. Jak tak jeszcze trochę ( o ile to łożyska) pojeździsz to całość Ci będzie nieźle wibrowała.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom
- goslawen
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
- Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
- Kontaktowanie:
To raczej słuchaj się Marka 

http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom
- goslawen
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
- Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
- Kontaktowanie:
Nie puka w rytmie czacza- ba, wogóle nie puka.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
na 60% wygniłe mocowanie drążka
ale to byś czuł coraz bardziej przy każdej większej dziurze w jezdni pokonywanej z prędkością >40 - taki uskok boczny
ale wówczas sytuacja jest rozwojowa
@Marek.D - Ty robisz w administracji na jakimś osiedlu mieszkaniowym??
jeśli tak to ile u Was biorą ze spuszczenie na weekend wody z pionu co by sobie nowe grzejniki móc założyć

ale to byś czuł coraz bardziej przy każdej większej dziurze w jezdni pokonywanej z prędkością >40 - taki uskok boczny

ale wówczas sytuacja jest rozwojowa

@Marek.D - Ty robisz w administracji na jakimś osiedlu mieszkaniowym??
jeśli tak to ile u Was biorą ze spuszczenie na weekend wody z pionu co by sobie nowe grzejniki móc założyć

Ręce precz od GENERAŁA!...


- goslawen
-
- Posty: 271
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 12:28 am
- Lokalizacja: Mrągowo / Warszawa
- Kontaktowanie:
Takie te już nasze Nivki są marudne, ale za coś trzeba je kochać. Przez tą uszczelkę nie zdążyłeś z listą?Marek D. pisze:łącze sie w bólu. szlak mi trafił uszczelkę pod głowicą. kaźw3a. na asfalcie statecznie jadąc do roboty.goslawen pisze:Nie puka w rytmie czacza- ba, wogóle nie puka.
http://www.anfakable.pl - instalacje elektryczne, monitoring, alarmy, inteligentny dom
Ja ostatnio miałem podobny problem. Okazało się,że śruba mocująca drążek reakcyjny krótki była poluzowana. zmieniłem podkładkę na większą i po sprawie.a Najlepszym sposobem jest jechać na stację diagnostyczną i sprawdzić wszystkie gumy. Ja kiedyś tak sprawdziłem i wymieniłem wszystkie. Koszt sprawdzenia wyniósł mnie 10 zł
Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
się zaczytałem i prawie że jajka w skorupkach usmażyłem a miały być na twardo... Ad remując: u mnie też dziwnie sie prowadziła i niestety mocowanie dolnego drążka zaczęło zegmnać sie z podłogą. Kilka ładnych tygodni ze szlifierką i migomatem spędziłem...
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
haha bo to mocowanie to nie jest takie "hop siup"
trzeba je robić z głową
poza tym ja nie cierpię zimna a uwielbiam upał wiec się to mija z celem w mym przypadku

trzeba je robić z głową



heh... fakt bo nikt u Was w nocy nie śpi to klima może sobie hałasowaćMarek D. pisze: Nie no Stary - samorządówka - my tu klimę, a nie grzejniki, mamy.

poza tym ja nie cierpię zimna a uwielbiam upał wiec się to mija z celem w mym przypadku

Ręce precz od GENERAŁA!...


no zajeło wiecej czasu niż liczyłem- prawo Murphiego działa
wspawałem poprzecznie profil (chyba 60x60x3 pasuje) z jednej strony do podłużnicy, z drugiej wpusciłem w próg, tak że dwie przednie śruby mocujące drażek na przelot przez profil przechodzą, dwie tylne to kolejny kawałek blachy. Gdzieś chyba zdjęcia mam jakby co.

wspawałem poprzecznie profil (chyba 60x60x3 pasuje) z jednej strony do podłużnicy, z drugiej wpusciłem w próg, tak że dwie przednie śruby mocujące drażek na przelot przez profil przechodzą, dwie tylne to kolejny kawałek blachy. Gdzieś chyba zdjęcia mam jakby co.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Ja to robiłem trooooche dawno temu
kiedy jeszcze mało kto słyszał o aparatach cyfrowych
też jakaś konstrukcja z tego co pamiętam była potrzebna do wymyślenia i chyba nawet na dwie strony musiała przyjść dla zachowania pełnej symetrii. Jeśli znajdę te archiwalne foty to zeskanuje i wrzucę 



Ręce precz od GENERAŁA!...


Tak jak napisał pezet, moja Feroza też tak robiła, przy dodawaniu gazu i puszczaniu go wierzgała niczym ogier. Skończyło się na tym, że wał wyleciał ze skrzyni biegów wbijając się w miękkie (na szczęście) podłoże. Okazało się że z tyłu był taki luz że cały most się przesuwał. Wymiana resorów, mały remoncik tylnego zawieszenia i prowadzi się jak po sznurku
Pozdrawiam

Pozdrawiam
- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
heh... z tym że w nivie nie ma resorów
dobra... znalazłem te foty to wrzucam:
http://sniper777.w.interii.pl/nivki/kurakowo003.jpg
http://sniper777.w.interii.pl/nivki/kurakowo002.jpg
nie wiem już jarcion czy tego samego się podejmowałeś
jeśli znajdę rysunek dokładnie opisujący to też wrzucę


dobra... znalazłem te foty to wrzucam:
http://sniper777.w.interii.pl/nivki/kurakowo003.jpg
http://sniper777.w.interii.pl/nivki/kurakowo002.jpg
nie wiem już jarcion czy tego samego się podejmowałeś

jeśli znajdę rysunek dokładnie opisujący to też wrzucę

Ręce precz od GENERAŁA!...


- Sniper
- Posty: 2028
- Rejestracja: ndz sie 08, 2004 8:11 pm
- Lokalizacja: Posen Parkwirtschaft Solatsch
- Kontaktowanie:
Problem z tymi elementami jest taki że teoretycznie one istnieją - są wyszczególnione nawet w katalogu - tyle że fabryka chyba nie przewiduje jakoś możliwości ich wymiany bo na rynku ich zwyczajnie się nie dostanie.
Toteż trzeba motać samemu.
Prawdopodobnie Ruscy wychodzą z założenia że gdy zgniją te mocowania to całej reszty z tej nivy też już dawno być nie powinno
A tutaj taki ZONK! - trafili się Polacy

Toteż trzeba motać samemu.
Prawdopodobnie Ruscy wychodzą z założenia że gdy zgniją te mocowania to całej reszty z tej nivy też już dawno być nie powinno


A tutaj taki ZONK! - trafili się Polacy


Ręce precz od GENERAŁA!...


Ja też wymieniałem zamocowanie. Robiłem wszystko sam.Stary element został usunięty z auta, następnie dokonałem pomiarów w miarę dokładnie. Potem odrysowałem kształt na grubszej kartce.Po wycięciu przymierzałem do podwozia i docinałem tą kartkę żeby wszystko pasowało jak ulał. Po dopasowaniu owej kartki kształt uzyskany naniosłem na blachę i wyciąłem.jarcion pisze:o własnie ten element rzeźbiłem ale troszkę inną metodą z tego co na szybko widzę. Teraz jestem na szkoleniu, jak wróce do chatki, to poszukam fotek i postaram sie wrzucić.
Pozaginałem, przymierzyłem, pospawałem i wyszło jak z fabryki. Powodzenia troszkę dłubania jest ale ta kartka była bardzo dobrym pomysłem po jak coś się z pieprzyło to wziąłem nową. Niestety żadnych zdjęć nie robiłem a szkoda.Następnym razem zrobię

Tomaszpi
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było
)
Teraz Kia Sportage
Łaciate szaleństwo Niva 1.7i 95 (było


Teraz Kia Sportage
już wrzucam linki do zdjęć:
http://www.wrzuta.pl/obraz/jlK2vTZGic/ -przed
http://www.wrzuta.pl/obraz/ysVAOFtEmR/ - profil z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/tZFT1xhGat/ - profil z dołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/d860Q2IKvr/ - profil w progu
http://www.wrzuta.pl/obraz/qeNnt9Z0j5/ - blacha zdołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/9OFdsWq3Wq/ - profil i blacha z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/mWQ6MEWkaE/ - prawie po z dołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/p6t28v3c5y/ - prawie po z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/nS4BVg1V1T/ - po z góry, zwróćcie uwagę na podłoge koło reduktora- problem drgań zniknął
Użyty profil 60x60x3 i blacha ca. 3mm
http://www.wrzuta.pl/obraz/jlK2vTZGic/ -przed
http://www.wrzuta.pl/obraz/ysVAOFtEmR/ - profil z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/tZFT1xhGat/ - profil z dołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/d860Q2IKvr/ - profil w progu
http://www.wrzuta.pl/obraz/qeNnt9Z0j5/ - blacha zdołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/9OFdsWq3Wq/ - profil i blacha z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/mWQ6MEWkaE/ - prawie po z dołu
http://www.wrzuta.pl/obraz/p6t28v3c5y/ - prawie po z góry
http://www.wrzuta.pl/obraz/nS4BVg1V1T/ - po z góry, zwróćcie uwagę na podłoge koło reduktora- problem drgań zniknął
Użyty profil 60x60x3 i blacha ca. 3mm
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )
była niwka (i uaz, i aro też )
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości