Układ hamulcowy - dwuobwodowy

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » pt sie 29, 2008 11:31 am

No bardzo łopatologicznie zapodane.
Już chyba nie będzie sciemniajacych komentarzy. Nawet ja zrozumiałem. :)2
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » sob wrz 06, 2008 8:58 pm

Przy hamowaniu trzeba napełnić 6 cylinderków UAZa. Każdy tłoczek musi się wysunąć o ok. 5mm. Policz sam objetość płynu jaka jest potrzebna do tego i porównaj z tym co daje pompa ze zwykłej osobówki. Reszta sie juz wyjasni sama
Teoria troszkę naciągana. Ponieważ pompa hamulcowa nie działa jak strzykawka ( co było już pisane) i jej praca nie polega na napełnianiu układu płynem ale na wytworzeniu ciśnienia w układzie. Sprawdzenie jest bardzo proste. Weźmy z grubsza 4 cylinderki o przekroju około 2,5 cm załóżmy że rozszerzają się na 1 cm , wg twojej teorii tyle płynu pompuje pompa . Naciśnij sobie pedał hamulca nawet wielokrotnie i przy wciśniętym pedale zaobserwuj zbiorniczek –ki z płynem ; jak układ jest szczelny poziom ani drgnie. Taka to dziwna sztuczka ?? Dzięki temu zbiorniczki z płynem maja po około 125 gram a nie po litrze. :wink:
No bardzo łopatologicznie zapodane.
Już chyba nie będzie sciemniajacych komentarzy. Nawet ja zrozumiałem.
Radze nie być takim łatwowiernym bo pewnego razu można się obudzić wykorzystanym :wink:
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » sob wrz 06, 2008 10:00 pm

cezii pisze:
Przy hamowaniu trzeba napełnić 6 cylinderków UAZa. Każdy tłoczek musi się wysunąć o ok. 5mm. Policz sam objetość płynu jaka jest potrzebna do tego i porównaj z tym co daje pompa ze zwykłej osobówki. Reszta sie juz wyjasni sama
Teoria troszkę naciągana. Ponieważ pompa hamulcowa nie działa jak strzykawka ( co było już pisane) i jej praca nie polega na napełnianiu układu płynem ale na wytworzeniu ciśnienia w układzie. Sprawdzenie jest bardzo proste. Weźmy z grubsza 4 cylinderki o przekroju około 2,5 cm załóżmy że rozszerzają się na 1 cm , wg twojej teorii tyle płynu pompuje pompa . Naciśnij sobie pedał hamulca nawet wielokrotnie i przy wciśniętym pedale zaobserwuj zbiorniczek –ki z płynem ; jak układ jest szczelny poziom ani drgnie. Taka to dziwna sztuczka ?? Dzięki temu zbiorniczki z płynem maja po około 125 gram a nie po litrze. :wink:
No bardzo łopatologicznie zapodane.
Już chyba nie będzie sciemniajacych komentarzy. Nawet ja zrozumiałem.
Radze nie być takim łatwowiernym bo pewnego razu można się obudzić
wykorzystanym :wink:

nie zgodzę sie z ta teoria
przykład pierwszy
VW w standardzie cylinderki tylne 17mm po zmianie na 21mm hamulce były dobre przy drugim wciśnięciu ( porostu trzeba było rozpompować )
po zmianie na 17mm z powrotem problem znikł
przykład drugi Uaz hamulce tarczowe na 4 kolach
zaciski polonez lucas 4 takie same pompa polonez, pierwsze wciśniecie słabo hamował po drugim było ok,
po zmianie na pompę od żuka problem znikł a nawet pojawił sie następny za mocne hamulce na tylnej osi, ale to załatwił korektor siły hamowania
oczywiście wszystko odpowietrzone tak jak powinno byc

Awatar użytkownika
kwkoniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Bieszczady/Rzeszów

Post autor: kwkoniu » wt wrz 23, 2008 8:44 pm

Pytanie jeszcze raz o układ hamulcowy w 469b z pompą dwu-sekcyjną. Czy ten rozgałęźnik przy lewej podłużnicy z przodu (3 przewody od góry i dwa na boki) jest zwykłym rozgałęźnikiem (jak ten trójnik na osi tylnej) czy jest on jakoś wewnątrz podzielony (np 3+2)? Wymieniałem przewody hamulcowe i mam kłopot z odpowietrzeniem przodu, tak, jakby zbiornik na pompie, bliżej serwa obsługiwał tył a ten bliżej końca pompy przód ale nie pompuje mi na prawe przednie koło. Przewód do koła drożny, pompa po wymianie uszczelek. Jak to w końcu jest z tym układem w UAZie? Jednoobwodowy czy dwu?

Pozdrawiam> kwkoniu
Coat of arms of NEPAL
469B/E39

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr wrz 24, 2008 6:36 am

Dwu.
Ten rozgałęźnik ma rodzielić przód na 2 koła a na tył tylko łączy przewody bo do tyłu jeden idzie i przy tylnim moście jest rozgałęźnik. Czyli trzeba uważać jak się to podłącza 8) Oczywiście możesz pociągnąć cały przewód na tył (do trójnika nad mostem) a z przodu też trójnik dać.
Zbiornik na pompie z przodu auta to tył a z tyłu (bliżej kierowcy) przód. Czyli odwrotnie niż koła.
To ustrojstwo na pompie to tylko czujnik nierównego działania - można olać w zasadzie - i tak nie spotkałem się żeby kontrolkę do tego ktoś miał. :wink:
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
kwkoniu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 21
Rejestracja: ndz kwie 06, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Bieszczady/Rzeszów

Post autor: kwkoniu » śr wrz 24, 2008 8:09 am

Dziękóweczka za te informacje.
Troszkę zmylił mnie ten "rozgałęźnik".
Teraz już wszytko jasne, pozdrawiam!
Coat of arms of NEPAL
469B/E39

jeruki
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pt lis 28, 2008 5:56 pm

Post autor: jeruki » pt lis 28, 2008 6:31 pm

Witam!
Mam pytanie dotyczące hamulców, jak odpalam UAZA to muszę poczekać jakieś 3-4 minuty żeby zaczęły mi działać hamulce... to znaczy gdy zaraz po odpaleniu wciskam hamulec to on ani drgnie dopiero po jakimś czasie zaczyna działać normalnie... czy to normalne? czy może to coś z pompą? ... dodam też że ostatnio "wyparował" mi płyn hamulcowy z jednego zbiorniczka, po dolaniu (jakieś trzy tygodnie temu) stan jest taki sam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości