problem z mostem

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

problem z mostem

Post autor: Aśka&Kuba » ndz wrz 14, 2008 8:11 pm

Mam takie pytanie bo w osłonie przegubu tam gdzie taki pierścień jest przykręcany ośmioma śrubami brakuje jednej bo jest uszczerbane czy może tamtędy wciekać olej z mostu czy nie przejmować sie tym. A jak tak to jaki most podejdzie do rocznika 99 najlepiej z asinami :oops: nie wiem jakie są tam otwory bo suzuki mam parę dni i na razie dopiero zgłębiam temat

Dzięki :wink:

Awatar użytkownika
fiqs
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pt cze 27, 2008 1:15 am
Lokalizacja: raz tu raz tam

Post autor: fiqs » ndz wrz 14, 2008 9:30 pm

jeżeli jest tłuste dookoła to olej leci i należy wymienić a jak jest sucho to nie ruszaj :) I PO PROBLEMIE
陸地震 被災地向け特別

Awatar użytkownika
kuba_samurai
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pt lis 30, 2007 4:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: problem z mostem

Post autor: kuba_samurai » ndz wrz 14, 2008 10:04 pm

Aśka&Kuba pisze:Mam takie pytanie bo w osłonie przegubu tam gdzie taki pierścień jest przykręcany ośmioma śrubami brakuje jednej bo jest uszczerbane czy może tamtędy wciekać olej z mostu czy nie przejmować sie tym. A jak tak to jaki most podejdzie do rocznika 99 najlepiej z asinami :oops: nie wiem jakie są tam otwory bo suzuki mam parę dni i na razie dopiero zgłębiam temat

Dzięki :wink:
Jeżeli dobrze zakumałem o który pierścień chodzi, to pod nim nie powinno być oleju. Tam powinien być smar do przegubu. Jeżeli masz tam olej, to padło uszczelnienie na półosi.
japoński wojownik 1.3, leśnik 2.0, australijski interior 2.0d

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz wrz 14, 2008 10:08 pm

fiqs pisze:jeżeli jest tłuste dookoła to olej leci i należy wymienić a jak jest sucho to nie ruszaj :) I PO PROBLEMIE
jeśli leci olej to trzeba wymienić uszczelniacz na półosi :roll:
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Re: problem z mostem

Post autor: Adam.Ż » ndz wrz 14, 2008 10:09 pm

Aśka&Kuba pisze:Mam takie pytanie bo w osłonie przegubu tam gdzie taki pierścień jest przykręcany ośmioma śrubami brakuje jednej bo jest uszczerbane czy może tamtędy wciekać olej z mostu czy nie przejmować sie tym. A jak tak to jaki most podejdzie do rocznika 99 najlepiej z asinami :oops: nie wiem jakie są tam otwory bo suzuki mam parę dni i na razie dopiero zgłębiam temat

Dzięki :wink:
po co most od razu??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
NSS DAVX
Posty: 395
Rejestracja: pt mar 31, 2006 2:37 pm
Lokalizacja: NOWA SÓL

Post autor: NSS DAVX » pn wrz 15, 2008 10:27 am

no to masz trochę pracy aby to wymienić ale koszta są nie duże po groszowa sprawa a przy okazji zrobisz porządek w moście MIŁEJ PRACY :D
SAMURAI MANIA / JEEP WILLYS / Grizzly 700

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn wrz 15, 2008 10:34 am

Uszczelniacz półosi 20PLN.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Post autor: Aśka&Kuba » wt wrz 16, 2008 3:39 am

Dzięki :D :wink:

pawel71081
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pawel71081 » ndz wrz 21, 2008 7:27 pm

Ja mam nieco inny problem z mostem...,po wymianie łożysk w kołach przednich okazało sie że luz jest nadal,sieknięte są te kule(jabłka?)na końcach mostu-wyrobione po prostu,wymiana uszczelniacza zakończyła się jego wypłynięciem na wierzch,po podniesieniu koła wyciek oleju jest nadal.Mechanik będzie próbował uszczelnić to jakimś specjalnym filcem.Pytanie-czy można to jakoś porządnie naprawić,czy ktoś takie rzeczy regeneruje,czy czeka mnie wymiana całego mostu?Dyfer chodzi bez zarzutu.Samuraj Santana 1995. ????????

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » ndz wrz 21, 2008 7:37 pm

a nie masz luzu na trzpieniach??
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn wrz 22, 2008 7:54 am

pawel71081 pisze:Ja mam nieco inny problem z mostem...,po wymianie łożysk w kołach przednich okazało sie że luz jest nadal,sieknięte są te kule(jabłka?)na końcach mostu-wyrobione po prostu,wymiana uszczelniacza zakończyła się jego wypłynięciem na wierzch,po podniesieniu koła wyciek oleju jest nadal.Mechanik będzie próbował uszczelnić to jakimś specjalnym filcem.Pytanie-czy można to jakoś porządnie naprawić,czy ktoś takie rzeczy regeneruje,czy czeka mnie wymiana całego mostu?Dyfer chodzi bez zarzutu.Samuraj Santana 1995. ????????
Spróbuj napisać jeszcze raz tego posta, tak żeby się dało zrozumieć..
jakie łożyska?
gdzie luz?
które uszczelniacze itp..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pn wrz 22, 2008 7:58 am

ee nie jest tak źle :)21

Pawel - zmień mechanika na takiego co nie uszczelnia oleju filcem

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn wrz 22, 2008 8:02 am

Twój staż w świecie off jest znacznie dłuższy to Ty rozumiesz.. ja niestety nie.. a uwaga moja ze szczerej chęci pomocy wynika.. bo temat nieszczelności przedniego mostu ostatnio przerabiałem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn wrz 22, 2008 8:13 am

Tu chyba nie od stażu zależy, a od zdolności percepcji przekazu niewerbalnego - po drugim przeczytaniu owego zapytania domyślam się, że:

- padł uszczeniacz na półosi,
- mają luz łożyska zwrotnic,
- mechanik tego nie pokumał walcząc z filcem i łożyskiem koła... :roll:

pawel71081
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pawel71081 » pn wrz 22, 2008 5:39 pm

Witajcie! Zamotałem troche na szybko,sorki...
1.Kupiłem samuraja,który miał mokre kule-olej kapał już na koło.
2.Przy owym kupnie właściciel zapewniał,że jest to wyciek spowodowany zużyciem sie simmeringu przy łożysku koła (chodzi o tradycyjne łożysko koła ,takie jakie występuje w osobowych)
3.Dodał mi gratis już zakupione w tym celu komplety łożysk z simmeringami.
4.Auto zaprowadziłem do mechanika w celu założenia tych łożysk i ogólnego sprawdzenia i przygotowania samochodu do jazdy.
5.Wstępna diagnoza brzmiała-założymy te łożyska+uszczelniacze półosi,będzie dobrze.
6.Po założeniu ww części mechanik przejechał sie kawałek,podniósł auto i zaczął ruszać kołem sprawdzając luz (łapiąc koło za górę i dół i poruszając tył -przód),luz jest nadal(sugestia wymiany łożysk usprawiedliwiała luz,jednak po wymianie już powinno nie być go w ogóle),uszczelniacz został "wypluty"na zewnątrz,a z kuli przy owym sprawdzaniu luzu cieknie olej ciurkiem.Diagnoza końcowa-masz most do wymiany,kule są wyrobione od jeżdżenia po dziurach i mają wżery od rdzy-samochód stał,narazie spróbujemy szczelnić filcem i napchać smaru ,narazie dolejesz 0,5 l na miesiąc.

pawel71081
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pawel71081 » pn wrz 22, 2008 5:44 pm

Zwrotnice i ich łożyska nie były wymieniane,ani sworznie itd.Może mieć to wpływ na wyciek?Czy zestaw regeneracyjny załatwi sprawę?

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » pn wrz 22, 2008 5:48 pm

Zmień łożyska stożkowe i wyreguluj luz.
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

pawel71081
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pawel71081 » pn wrz 22, 2008 5:48 pm

http://moto.allegro.pl/item431976307_sj ... u_org.html
Wyszukał to cudo BARTMANN.Ja myślę że to strzał w dziesiątkę..Wystarczy?
Ostatnio zmieniony pn wrz 22, 2008 6:15 pm przez pawel71081, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » pn wrz 22, 2008 6:06 pm

Będę je miał najwcześniej za 2 tygodnie :wink:
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn wrz 22, 2008 6:20 pm

pawel71081 pisze:kule mają wżery od rdzy-samochód stał,narazie spróbujemy szczelnić filcem i napchać smaru
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... 37&start=0


http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... light=most

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn wrz 22, 2008 9:46 pm

primo -> zmień mechanika czym prędzej..
secundo -> uszczelniacza półosi pod warunkiem prawidłowego montażu i właściwego uszczelniacza nie ma prawa wywalić..

opiszę całą procedure remontu a Ty sobie wybierzesz co dla Ciebie istotne..

1. rozbieramy wszystko na części pierwsze..
2. wydłubujemy stary uszczelniacz półosi z obudowy mostu, nowy (najlepiej oryginalny) uszczelniacz traktujemy cienko smarem, delikatnie i ostrożnie wbijamy go w obudowę mostu (ciężko ale idzie).
3. weryfikujemy przegub, następnie aplikujemy doń smar do przegubów (w Twoim przypadku czynność konieczna bo ten co był został wypłukany przez olej), i wsadzamy półoś do mostu.. zakładamy na kulę jej uszczelniacz.
4. wybijamy z obudowy mostu stare bieżnie łożysk swożni zwrotnicy, po czym wbijamy nowe (ogrzanie obudowy i schłodzenie bieżni bardzo pomaga przy tej operacji).
5. weryfikujemy swożnie zwrotnicy, po czym składamy (uprzednio napełniając kule/zwrotnice smarem do przegubów) do kupy: zwrotnicę + swożnie + nowe łożyska swożni).. swożnie/podkładki regulacyjne uszczelniamy jakimś silikonem czy czymś podobnym.. dociągamy śruby swożni.. jeśli na łożyskach swożni występuje luz to kasujemy go odpowiednio dobierając podkładki regulacyjne (występują w grubościach 0.1 i 0.5 mm)
6. zakładamy blaszki "poziome", pozycjonujemy uszczelniacz, zakładamy filc, przykręcamy blaszki "pionowe". blaszki też odpowiednio silikonem uszczelniamy.
7. weryfikujemy mosiężną (a może brązową) tulejkę wewnątrz czopu piasty, odpowiedzialną za łożyskowanie przegubu i w przypadku nadmiernego luzu wymieniamy.
8. przykręcamy do zwrotnicy czop piasty, tarcze kotwiczną zacisku i blachę osłonową tarczy hamulcowej, uszczleniając powierzchnie styczne silikonem czy czymś podobnym.
9. weryfikujemy dwa łożyska stożkowe piasty oraz uszczelniacz piasty odpowiadający za niedostawanie do łożysk syfu, w razie potrzeby wymieniamy rzeczone, również w razie potrzeby dodajemy do łożysk smaru.
10. zakładamy piastę na czop, zakładamy podkładkę, pierwszą nakrętkę dokręcamy palcyma, dajemy podkładkę z blaszkami do późniejszego zagięcia. drugą nakrętkę dokręcamy tak aby piasta nie miała luzu ale kręciła się leciutko.. lepszy minimalny luz niż zbytnie dociągnięcie.
11. zaginamy blaszki w w/w podkładce.
12. zakładamy sprzęgiełko/zabierak.

Karwa ale się naprodukowałem :)21 jak coś przeoczyłem to mnie poprawić..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

pawel71081
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn wrz 08, 2008 9:40 pm
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: pawel71081 » pn wrz 22, 2008 10:06 pm

Jestem pod wrażeniem....to się nazywa kolega :D

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » pn wrz 22, 2008 10:59 pm

Prawdziwy kolega to by jeszcze animację skombinował :wink:

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40603
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » wt wrz 23, 2008 6:18 am

i piwo

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » wt wrz 23, 2008 7:56 am

Mroczny pisze:i piwo
Ponoć nie pijesz alkoholu :)21
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości