LandCruiser, 4Runner, Hilux, Rav4
Moderator: Mroczny
-
1darek1
-

- Posty: 216
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Post
autor: 1darek1 » czw wrz 04, 2008 6:27 pm
Witam. Szukamłem na forum ale nie znalazlem.
KUpilem zonie rav4 i chcialbym sie dowieciec jak jest tam z napedami.
Czy jest stały 4x4 ? Czy podczas poslizgiu kola , dolanacza sie ktorys naped ? Jesli jest staly to po jaka cholere mam przyciski dif lock, blokada miedzy osiowego mechanizmu ....? Nie znam sie na suvach , dzieki za odpowiedz.
-
comek
- jestem tu nowy...

- Posty: 53
- Rejestracja: śr mar 19, 2008 5:25 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: comek » czw wrz 04, 2008 6:41 pm
1darek1 pisze:Jesli jest staly to po jaka cholere mam przyciski dif lock, blokada miedzy osiowego mechanizmu ....?
aby włączyć blokade mechanizmu międzyosiowego
a tak na serio to w samochodach ze stałym 4x4 nie masz stałych proporcje energii przód/tył, Diff lock jest np hdj80 i może załączać się np od razu z reduktorem albo na życzenie (przyciskiem) np jak tył masz w błocie a przód na suchym... (dokładnie tak jak z blokadą dyfra w osi tylko w poprzek)
P.S Myśle że łatwiej się bedzie wypowiedzieć na ten temat jak podasz rocznik tej ravki...
Ostatnio zmieniony czw wrz 04, 2008 6:42 pm przez
comek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mlodyy

- Posty: 529
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: mlodyy » czw wrz 04, 2008 6:42 pm
Temat był gdzieś ostatnio poruszany na forum. Pytanie jeszcze jaka Ravka bo generalnie w każdej generacji był inny system napędu.
-
1darek1
-

- Posty: 216
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Post
autor: 1darek1 » czw wrz 04, 2008 6:44 pm
ravka z 1994
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » czw wrz 04, 2008 6:48 pm
1darek1 pisze:Jesli jest staly to po jaka cholere mam przyciski dif lock, blokada miedzy osiowego mechanizmu ....?
Po taką, że jakbyś nie miał, to stojąc jednym kołem na lodzie/w powietrzu itp. pojechałbyś do dupy czyli nigdzie..

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
1darek1
-

- Posty: 216
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Post
autor: 1darek1 » czw wrz 04, 2008 7:21 pm
TomaszRT pisze:1darek1 pisze:Jesli jest staly to po jaka cholere mam przyciski dif lock, blokada miedzy osiowego mechanizmu ....?
Po taką, że jakbyś nie miał, to stojąc jednym kołem na lodzie/w powietrzu itp. pojechałbyś do dupy czyli nigdzie..

czyli rozumiem ze tam tylko tyl jest na stale

przod dolanczam tym ch..u.j.o.w.y. m przyciskiem ?..hmm teraz rozumiem , to ciulowe rozwiazanie , po co staly naped na cztery ? jak i tak najslabsze kolo z 4 bedzie slizgac ?
-
andrzej:)
-

- Posty: 2894
- Rejestracja: sob kwie 12, 2008 12:57 am
- Lokalizacja: p-ń
Post
autor: andrzej:) » czw wrz 04, 2008 8:19 pm
bo to SUV jest, Honda w swojej terenówce miała (może jeszcze tak ma - nie wiem) napęd dołączany automatycznie, czyli auto samo rozstrzygało kiedy załączyć i do dopiero unfal...
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » czw wrz 04, 2008 9:42 pm
Nie rozumiesz.
Na stale sa 4 kola, przyciskiem bokujesz dyfer miedzyosiowy.
Jesli pojmiesz zasade dzialania dyfra, wszystko zrozumiesz.
Byla kiedys taka stronka howthethingswork.com, czy cos w tym guscie...
-
1darek1
-

- Posty: 216
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 1:40 pm
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
Post
autor: 1darek1 » pt wrz 05, 2008 7:14 am
Misiek Bielsko pisze:Nie rozumiesz.
Na stale sa 4 kola, przyciskiem bokujesz dyfer miedzyosiowy.
Jesli pojmiesz zasade dzialania dyfra, wszystko zrozumiesz.
Byla kiedys taka stronka howthethingswork.com, czy cos w tym guscie...
dzieki..
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » pt wrz 05, 2008 7:55 am
Misiek Bielsko pisze:Byla kiedys taka stronka howthethingswork.com, czy cos w tym guscie...
http://www.howstuffworks.com
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Mada_11
- jestem tu nowy...

- Posty: 4
- Rejestracja: sob lis 15, 2008 10:48 am
Post
autor: Mada_11 » sob lis 15, 2008 11:09 am
Witam wszystkich jako,że to mój pierwszy post
Pytanko mam tego typu: w ravce z 95r ten przyciśk dif lock po właczeniu jest gdzieś sygnalizowany na desce jakąś kontrolką? bo cosik mi sie wydaje ,ze to u mnie dla picu jest

-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » sob lis 15, 2008 11:18 am
Ejże, czy ravka ma stały napęd na 4, czy tylko przód, z 'dopędzanym' tyłem, połączonym przez centralną wiskozę?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » sob lis 15, 2008 12:19 pm
Różne bywały.. Dopędzane były jakimś sprzęgłem elektromagnetycznym, które szło zblokować właśnie difflokiem..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Mada_11
- jestem tu nowy...

- Posty: 4
- Rejestracja: sob lis 15, 2008 10:48 am
Post
autor: Mada_11 » sob lis 15, 2008 12:29 pm
To teraz juz całkiem nic nie wiem,wydaje mi sie,że w mojej sprzęgła elektromagnetycznego ani zadnej wiskozy nie ma.A jak ją śmigam 2 lata to czy to włacze czy nie włącze to idzie w błocie tka samo.
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » sob lis 15, 2008 12:35 pm
Bo w pewnych warunkach różnica ta może być nieodczuwalna.. Za dużo niewiadomych, żeby dumać.. Pojedź do ASO, podaj VIN i niech Ci powiedzą jaki dokładnie masz rodzaj napędu.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Jureq
-

- Posty: 865
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jureq » sob lis 15, 2008 1:45 pm
Podnieś sobie przód w samochodzie, jeśli będziesz w stanie kręcić jednocześnie dwoma kołami w tą samą stronę to znaczy że masz przód odłączony
Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
-
TomaszRT
-

- Posty: 5971
- Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
- Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa
Post
autor: TomaszRT » sob lis 15, 2008 2:32 pm
Przód ? Odłączony ? W RAV ?

'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
-
Jureq
-

- Posty: 865
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jureq » sob lis 15, 2008 3:00 pm
zapodałem jedynie metodologię weryfikacji czy ma stały napęd na coś tam

Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
-
Mada_11
- jestem tu nowy...

- Posty: 4
- Rejestracja: sob lis 15, 2008 10:48 am
Post
autor: Mada_11 » sob lis 15, 2008 3:37 pm
łolaboga

na pewno mam napęd na 4 koła stały-to pewne jak prawie napewno na 100% z tym,ze nie widze zadnej różnicy z wł/wył tym guziczkiem od niby blokady więc podejżewam,że może u mnie po prostu to nie działa i ciekawi mnie czy jest od tego jakaś kontrolka. Może mi ktoś napisze kto ma taka ravke jak to jest u niego

-
Jureq
-

- Posty: 865
- Rejestracja: sob cze 11, 2005 7:27 pm
- Lokalizacja: Lublin
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Jureq » wt lis 18, 2008 7:03 pm
Jak wklutszayesz błokadu to naswietlajetsa łampka (budzik na środku po lewej) - po odkliuczeniu dobywayetsa zwuk (krótkie peek)

Głodny przez wioskę przejdziesz, goły - nie.
-
Mada_11
- jestem tu nowy...

- Posty: 4
- Rejestracja: sob lis 15, 2008 10:48 am
Post
autor: Mada_11 » śr lis 19, 2008 6:41 am
Ha o to mi chodziło,czyli u mnie nie działa bo nic sie nie zapala i ic nie piipa, trza jechać do ASO tylko ciekawe co mogło wysiąść,elektryka? Koszta pewnie masakryczne
Dzięki.
-
Jabar
-

- Posty: 115
- Rejestracja: ndz mar 25, 2007 8:37 pm
- Lokalizacja: Wołomin
Post
autor: Jabar » śr lis 19, 2008 2:52 pm
Napęd to ma napewno na przód i na stałe w przypadku uślizgu przednich kół dołącza się tył wyruwnuje i rozłącza. Czyli jak w honda crv, hrv, przewage nad wcześniej wymienionym ma taką że jak wiesz że przód sam nie pojedzie (śnieg, małe błoto, kopny piach) to włączasz dif-lock i pojedzie. Tylko bez szaleństw bo zaczyna śmierdzieć. Jeszcze jedna ważna zleta napędu w Rav4 I generacji jest taka że automat włącza się momentalnie gdy jest potrzeba, w hondzie włacza się gdy już nie jest potrzebna i może wsadzić cię w zimie do rowu.
Odniśnie napędu włączasz guzikiem na panelu środkowym zapala się lampka na środku zegarów ( pomarańczowe dif-lock) jak wyłączysz lampka znika i słychać krótki sygnał dzwiękowy.
Suzuki Samurai SJ 413 + BFG MT 30"
Hilux 2,5 D4D do pracy
-
JJasiek
- jestem tu nowy...

- Posty: 8
- Rejestracja: pt lip 25, 2008 8:05 am
- Lokalizacja: Z głębokiego błota...
Post
autor: JJasiek » pn gru 01, 2008 5:43 pm
Rav4 miała różne napędy.
Nie wiem jak 1gen ale później 2gen miała stały 4x4 (zmienny rozkład pomiędzy osie jeśli można to nazwać stałym) a potem w następnej generacji zmienili na dołączany tył.
Wzgórze królów, miasto cieni...
-
MariuszG
- jestem tu nowy...

- Posty: 96
- Rejestracja: czw sty 12, 2006 11:19 am
- Lokalizacja: Śląsk
Post
autor: MariuszG » pt gru 05, 2008 9:42 am
A roczniki 2002 - 2004?
Wolałbym stały 4x4 niż dołączany tył...
Kiedyś L200, teraz LC150 a za chwilę może GV 3d.
-
mlodyy

- Posty: 529
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 11:19 am
- Lokalizacja: W-wa
Post
autor: mlodyy » sob gru 06, 2008 9:19 pm
W tym modelu stały napęd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości