wybierak do skrzyni biegów

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

wybierak do skrzyni biegów

Post autor: keler » czw maja 13, 2004 7:22 pm

Wiatam
Potrzebuje informacji i ew. zdjęć, w jaki sposób zamontować wybierak zmiany biegów w gaziku z silnikiem i skrzynią merca M115.
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw maja 13, 2004 7:40 pm

normalnie...wybierak przykręcasz do podłogi i drążki wydłużasz/skracasz w zależności od potrzeby...

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » czw maja 13, 2004 7:43 pm

No to ja mam taki sam problem :)6 :)6 :)6

Póki nie było reduktora to se skrzynia z mietka była a lewarek biegów też, teraz wypada on na tej samej wysokości co reduktor :)16

I kto powie madry co z tym zrobic, czy cięgna od skrzyni mozna slracać, sa trzy czy cztery tak se myslałem że skrócic kazde o jakis odcinek wycinając go ze srodka i łącząc rozcięte elementy tulejka

Ale moze ktos to robił i ma mądre rady :)5
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw maja 13, 2004 7:47 pm

oczywiście, że można cięgna skracać...

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw maja 13, 2004 7:52 pm

robisz tak - mocujesz wybierak w pasującym miejscu, ustawiasz mu łapki od cięgien na luzie (pionowo), wajche też, skrzynia na luz i przymierzasz cięgna...to wsio...

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » czw maja 13, 2004 7:55 pm

kurde nie mam jak dzis wrzucic fotki żeby pokazac o co mi chodzi ale spróbuje napisać

Wybierak był na wysokosci reduktora, teraz tam nie moze byc z jasnej przyczyny, w połowie drogi wodzików jest poprzeczka w ramie wiec tam tez sie nie da rzecz jasna.

Pytanie takie czy ktos to trenował i wkładał lewarek zaraz za poprzeczka a przed reduktorem (czy to wyda i sie zmiesci), czy moze jeszcze przed ta poprzeczka w budzie tylko ze wtedy te wodziki wyjda zajebiscie krótkie i nie wiem czy to zadziała,
wiem że odmienna kwestia jest to w którym miejscu mam skrzynie bo to tez róznie wypada.
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw maja 13, 2004 7:56 pm

A nie lepiej cięgna zostawić takie jak są ,a nowy otwór na wajchę zrobić a starą zaślepić (ja tak mam i jest dobrze)


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » czw maja 13, 2004 8:00 pm

Mag se ne da tam teraz jest reduktor :)6
jak go nie było ciegna były oryginalne i grał a teraz sie nie da trza skracać albo wydłużac i zmiane biegów pozostawiac pasażerom na kipie :lol: :lol: :lol:
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw maja 13, 2004 8:07 pm

Ja musiałem przesunąć poprzeczke bo mam skrzynię "5"

o jakies 8cm ale teraz wszystko pasi ,a wajcha jest tam gdzie powinna być

a jak miałem "4" to nic nie musiałem przesuwać wszystko pasowało


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw maja 13, 2004 8:27 pm

Parę luznych uwag:
-prety od włączania biegów można skracać i wydłuzać w zaleznosci od potrzeby,
-lizaki na skrzyni można przestawiać stosownie do potrzeby,nawet o 180 stopni-zmienia sie wówczas położenia poszczególnych biegów,
-przy przeróbkach trzeba zwrócić uwagę na to by lizaki wzajemnie sie nie blokowały przez pręty,
-właczenie biegu nie może powodować,że pręt i lizak stają w linii prostej
-blaszki wybieraka można wydłużać pamietajac o tym,że skraca sie skok dżwigni w ten sposób,
-wybierak można zamocować na specjalnej wieżyczce,bliżej poduchy fotela i pręty puscić skośnie w dół do skrzyni
-w krytycznych przypadkach mozna wybudować układ dżwigni pośrednich.Pozwala to na prawie dowolne umieszczenie wybieraka.
Za kazdym razem-inwencja twórcza :roll:

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » czw maja 13, 2004 8:30 pm

osobiscie mam duzo lepszy, najlepszy sposób!!!! Wybierak od BUSA MERCEDES 207-208 montuje sie do do skrzyni biegów a tylko lewarek wystawiasz na zewnątrz: zalety lepiej działa!!!, długa wajcha prawie jak w orginale, i lepiej sie montuje i mniej trzeba spawac!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw maja 13, 2004 8:31 pm

:)2

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » czw maja 13, 2004 8:37 pm

Dobra wiem jak skracać że mozna do woli i kombinowac jak sie chce.

Ale inne powazne pytanie jak zmontowac żeby biegi dobrze chodziły. Chdzi mi o dobranie pozycji wybieraków do pozycji lewarka, tzn. lewarek w postaci luz to raczej dodje jak aczkolweik tez chetnie przeczytam, ale bardziej meczy mnie jak te dzwigienki w skrzyni maja byc w postaci luz a jak dla konkretnych biegów.

Chodzi o to ze nie ja to rozbierałem a ja mam składać :lol:
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw maja 13, 2004 8:41 pm

Waldemar pisze:osobiscie mam duzo lepszy, najlepszy sposób!!!! Wybierak od BUSA MERCEDES 207-208 montuje sie do do skrzyni biegów a tylko lewarek wystawiasz na zewnątrz: zalety lepiej działa!!!, długa wajcha prawie jak w orginale, i lepiej sie montuje i mniej trzeba spawac!!
Tak mam :)2

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw maja 13, 2004 8:59 pm

Lewarek w pozycji luz-wszystkie języki od pretów stoją prostopadle do podstawy.Mozna to przyblokować w tej pozycji bo w jezykach są otwory/przetknąć pręcik/.
Pokrywę skrzyni zakłada sie na skrzynię w pozycji luzu-wiadomo
Lizaki zakłada sie na oski w zasadzie dowolnie-po prostu tak,żeby nie zahaczały się o siebie przy włączaniu poszczególnych biegów.
Ksiązki obsługowe podaja dokładne ustawienia-ale w konkretnym modelu MB-co tu nie ma nic do rzeczy.
Musisz zacząć od biegu np 3 i 4 pamiętając ze zawsze pracuje tylko jeden lizak-pozostałe sa na luzie.I tak dalej.Jak mówiłem zdarzyło się nam,ze przestawiliśmy lizak o 180 stopni i układ biegów się zmienił-ale to tylko kwestia przyzwyczajenia.
W pozycji luz-pręt powinien tworzyć z lizakiem taki kąt,żeby po włączeniu biegu-nie "liniowały"się.
Rozważ może jeszcze tą wieżyczkę :roll:
Niestety nic więcej nie pomogę-nie widząc

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » czw maja 13, 2004 9:03 pm

Mag69 pisze:A nie lepiej cięgna zostawić takie jak są ,a nowy otwór na wajchę zrobić a starą zaślepić (ja tak mam i jest dobrze)
:)21
A możesz wrzucić fotke. bo ja zrobiłem tak że skruciłem ciengna i zamontowałem jakiś 5cm za oryginalnym otworem to teraz musze szukać biegów i jakoś dziwnie mi się przy 2 biegu lewarek przekasza że prawie leży w poziomie
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
keler
 
 
Posty: 169
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 9:10 am
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: keler » czw maja 13, 2004 9:06 pm

Waldemar pisze:osobiscie mam duzo lepszy, najlepszy sposób!!!! Wybierak od BUSA MERCEDES 207-208 montuje sie do do skrzyni biegów a tylko lewarek wystawiasz na zewnątrz: zalety lepiej działa!!!, długa wajcha prawie jak w orginale, i lepiej sie montuje i mniej trzeba spawac!!
A czy ewentualnie tego typu rozwiązanie będzie pasowało ze skrzynią 5
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw maja 13, 2004 10:18 pm

w skrzyni dźwignie są trzy - dwie z nich mają trzy pozycje - są to 1-luz-2 i 3-luz-4 - ustawiasz je na środku - to luz masz wtedy.
a trzecia dźwignia to wsteczny i ma dwie pozyjce - to se luz znajdziesz - pokręcisz wałkiem i wsio...

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » pt maja 14, 2004 7:45 am

banan pisze:w skrzyni dźwignie są trzy - dwie z nich mają trzy pozycje - są to 1-luz-2 i 3-luz-4 - ustawiasz je na środku - to luz masz wtedy.
a trzecia dźwignia to wsteczny i ma dwie pozyjce - to se luz znajdziesz - pokręcisz wałkiem i wsio...
I ta odpowiedź mnie satysfakcjonuje jest niezła naprawde teraz wiem jak sa biegi w skrzyni, dzieki.

A jak bede miał fotki to zapodam moze vandall1 cos lepszego wymysli ale jemu tez dzieki za wszystkie rady.
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt maja 14, 2004 10:13 am

banan pisze:robisz tak - mocujesz wybierak w pasującym miejscu, ustawiasz mu łapki od cięgien na luzie (pionowo), wajche też, skrzynia na luz i przymierzasz cięgna...to wsio...
Dodam że w wybieraku od spodu jest taki otwór przez który trzeba śrubę przestrzelić wtedy cięgna stoją jak trzeba i można regulować skracać do tej odległości.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn maja 17, 2004 12:18 pm

Marcin-gaz do mnie nie masz daleko to możesz sie wybrać i zobaczyć jak ja mam to rozwiązane. Poskracaełm cięgna tak że mi wszystko ładnie pasuje :)
Gazy 69

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości