wybierak do skrzyni biegów
Moderator: Student
wybierak do skrzyni biegów
Wiatam
Potrzebuje informacji i ew. zdjęć, w jaki sposób zamontować wybierak zmiany biegów w gaziku z silnikiem i skrzynią merca M115.
Potrzebuje informacji i ew. zdjęć, w jaki sposób zamontować wybierak zmiany biegów w gaziku z silnikiem i skrzynią merca M115.
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy
Zawsze gotów do pomocy
- marcin-gaz
- Posty: 362
- Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
No to ja mam taki sam problem
6
6
6
Póki nie było reduktora to se skrzynia z mietka była a lewarek biegów też, teraz wypada on na tej samej wysokości co reduktor
I kto powie madry co z tym zrobic, czy cięgna od skrzyni mozna slracać, sa trzy czy cztery tak se myslałem że skrócic kazde o jakis odcinek wycinając go ze srodka i łącząc rozcięte elementy tulejka
Ale moze ktos to robił i ma mądre rady
5



Póki nie było reduktora to se skrzynia z mietka była a lewarek biegów też, teraz wypada on na tej samej wysokości co reduktor

I kto powie madry co z tym zrobic, czy cięgna od skrzyni mozna slracać, sa trzy czy cztery tak se myslałem że skrócic kazde o jakis odcinek wycinając go ze srodka i łącząc rozcięte elementy tulejka
Ale moze ktos to robił i ma mądre rady

- marcin-gaz
- Posty: 362
- Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
kurde nie mam jak dzis wrzucic fotki żeby pokazac o co mi chodzi ale spróbuje napisać
Wybierak był na wysokosci reduktora, teraz tam nie moze byc z jasnej przyczyny, w połowie drogi wodzików jest poprzeczka w ramie wiec tam tez sie nie da rzecz jasna.
Pytanie takie czy ktos to trenował i wkładał lewarek zaraz za poprzeczka a przed reduktorem (czy to wyda i sie zmiesci), czy moze jeszcze przed ta poprzeczka w budzie tylko ze wtedy te wodziki wyjda zajebiscie krótkie i nie wiem czy to zadziała,
wiem że odmienna kwestia jest to w którym miejscu mam skrzynie bo to tez róznie wypada.
Wybierak był na wysokosci reduktora, teraz tam nie moze byc z jasnej przyczyny, w połowie drogi wodzików jest poprzeczka w ramie wiec tam tez sie nie da rzecz jasna.
Pytanie takie czy ktos to trenował i wkładał lewarek zaraz za poprzeczka a przed reduktorem (czy to wyda i sie zmiesci), czy moze jeszcze przed ta poprzeczka w budzie tylko ze wtedy te wodziki wyjda zajebiscie krótkie i nie wiem czy to zadziała,
wiem że odmienna kwestia jest to w którym miejscu mam skrzynie bo to tez róznie wypada.
- marcin-gaz
- Posty: 362
- Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Parę luznych uwag:
-prety od włączania biegów można skracać i wydłuzać w zaleznosci od potrzeby,
-lizaki na skrzyni można przestawiać stosownie do potrzeby,nawet o 180 stopni-zmienia sie wówczas położenia poszczególnych biegów,
-przy przeróbkach trzeba zwrócić uwagę na to by lizaki wzajemnie sie nie blokowały przez pręty,
-właczenie biegu nie może powodować,że pręt i lizak stają w linii prostej
-blaszki wybieraka można wydłużać pamietajac o tym,że skraca sie skok dżwigni w ten sposób,
-wybierak można zamocować na specjalnej wieżyczce,bliżej poduchy fotela i pręty puscić skośnie w dół do skrzyni
-w krytycznych przypadkach mozna wybudować układ dżwigni pośrednich.Pozwala to na prawie dowolne umieszczenie wybieraka.
Za kazdym razem-inwencja twórcza
-prety od włączania biegów można skracać i wydłuzać w zaleznosci od potrzeby,
-lizaki na skrzyni można przestawiać stosownie do potrzeby,nawet o 180 stopni-zmienia sie wówczas położenia poszczególnych biegów,
-przy przeróbkach trzeba zwrócić uwagę na to by lizaki wzajemnie sie nie blokowały przez pręty,
-właczenie biegu nie może powodować,że pręt i lizak stają w linii prostej
-blaszki wybieraka można wydłużać pamietajac o tym,że skraca sie skok dżwigni w ten sposób,
-wybierak można zamocować na specjalnej wieżyczce,bliżej poduchy fotela i pręty puscić skośnie w dół do skrzyni
-w krytycznych przypadkach mozna wybudować układ dżwigni pośrednich.Pozwala to na prawie dowolne umieszczenie wybieraka.
Za kazdym razem-inwencja twórcza

osobiscie mam duzo lepszy, najlepszy sposób!!!! Wybierak od BUSA MERCEDES 207-208 montuje sie do do skrzyni biegów a tylko lewarek wystawiasz na zewnątrz: zalety lepiej działa!!!, długa wajcha prawie jak w orginale, i lepiej sie montuje i mniej trzeba spawac!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.
- marcin-gaz
- Posty: 362
- Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
Dobra wiem jak skracać że mozna do woli i kombinowac jak sie chce.
Ale inne powazne pytanie jak zmontowac żeby biegi dobrze chodziły. Chdzi mi o dobranie pozycji wybieraków do pozycji lewarka, tzn. lewarek w postaci luz to raczej dodje jak aczkolweik tez chetnie przeczytam, ale bardziej meczy mnie jak te dzwigienki w skrzyni maja byc w postaci luz a jak dla konkretnych biegów.
Chodzi o to ze nie ja to rozbierałem a ja mam składać
Ale inne powazne pytanie jak zmontowac żeby biegi dobrze chodziły. Chdzi mi o dobranie pozycji wybieraków do pozycji lewarka, tzn. lewarek w postaci luz to raczej dodje jak aczkolweik tez chetnie przeczytam, ale bardziej meczy mnie jak te dzwigienki w skrzyni maja byc w postaci luz a jak dla konkretnych biegów.
Chodzi o to ze nie ja to rozbierałem a ja mam składać

Lewarek w pozycji luz-wszystkie języki od pretów stoją prostopadle do podstawy.Mozna to przyblokować w tej pozycji bo w jezykach są otwory/przetknąć pręcik/.
Pokrywę skrzyni zakłada sie na skrzynię w pozycji luzu-wiadomo
Lizaki zakłada sie na oski w zasadzie dowolnie-po prostu tak,żeby nie zahaczały się o siebie przy włączaniu poszczególnych biegów.
Ksiązki obsługowe podaja dokładne ustawienia-ale w konkretnym modelu MB-co tu nie ma nic do rzeczy.
Musisz zacząć od biegu np 3 i 4 pamiętając ze zawsze pracuje tylko jeden lizak-pozostałe sa na luzie.I tak dalej.Jak mówiłem zdarzyło się nam,ze przestawiliśmy lizak o 180 stopni i układ biegów się zmienił-ale to tylko kwestia przyzwyczajenia.
W pozycji luz-pręt powinien tworzyć z lizakiem taki kąt,żeby po włączeniu biegu-nie "liniowały"się.
Rozważ może jeszcze tą wieżyczkę
Niestety nic więcej nie pomogę-nie widząc
Pokrywę skrzyni zakłada sie na skrzynię w pozycji luzu-wiadomo
Lizaki zakłada sie na oski w zasadzie dowolnie-po prostu tak,żeby nie zahaczały się o siebie przy włączaniu poszczególnych biegów.
Ksiązki obsługowe podaja dokładne ustawienia-ale w konkretnym modelu MB-co tu nie ma nic do rzeczy.
Musisz zacząć od biegu np 3 i 4 pamiętając ze zawsze pracuje tylko jeden lizak-pozostałe sa na luzie.I tak dalej.Jak mówiłem zdarzyło się nam,ze przestawiliśmy lizak o 180 stopni i układ biegów się zmienił-ale to tylko kwestia przyzwyczajenia.
W pozycji luz-pręt powinien tworzyć z lizakiem taki kąt,żeby po włączeniu biegu-nie "liniowały"się.
Rozważ może jeszcze tą wieżyczkę

Niestety nic więcej nie pomogę-nie widząc
A możesz wrzucić fotke. bo ja zrobiłem tak że skruciłem ciengna i zamontowałem jakiś 5cm za oryginalnym otworem to teraz musze szukać biegów i jakoś dziwnie mi się przy 2 biegu lewarek przekasza że prawie leży w poziomieMag69 pisze:A nie lepiej cięgna zostawić takie jak są ,a nowy otwór na wajchę zrobić a starą zaślepić (ja tak mam i jest dobrze)
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy
Zawsze gotów do pomocy
A czy ewentualnie tego typu rozwiązanie będzie pasowało ze skrzynią 5Waldemar pisze:osobiscie mam duzo lepszy, najlepszy sposób!!!! Wybierak od BUSA MERCEDES 207-208 montuje sie do do skrzyni biegów a tylko lewarek wystawiasz na zewnątrz: zalety lepiej działa!!!, długa wajcha prawie jak w orginale, i lepiej sie montuje i mniej trzeba spawac!!
XJ 4.0 91r, lift 4" - już nie, HONDA TRX 650 RINCON
Zawsze gotów do pomocy
Zawsze gotów do pomocy
- marcin-gaz
- Posty: 362
- Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
I ta odpowiedź mnie satysfakcjonuje jest niezła naprawde teraz wiem jak sa biegi w skrzyni, dzieki.banan pisze:w skrzyni dźwignie są trzy - dwie z nich mają trzy pozycje - są to 1-luz-2 i 3-luz-4 - ustawiasz je na środku - to luz masz wtedy.
a trzecia dźwignia to wsteczny i ma dwie pozyjce - to se luz znajdziesz - pokręcisz wałkiem i wsio...
A jak bede miał fotki to zapodam moze vandall1 cos lepszego wymysli ale jemu tez dzieki za wszystkie rady.
Dodam że w wybieraku od spodu jest taki otwór przez który trzeba śrubę przestrzelić wtedy cięgna stoją jak trzeba i można regulować skracać do tej odległości.banan pisze:robisz tak - mocujesz wybierak w pasującym miejscu, ustawiasz mu łapki od cięgien na luzie (pionowo), wajche też, skrzynia na luz i przymierzasz cięgna...to wsio...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości