zestaw naprawczy - półoś tył

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

zestaw naprawczy - półoś tył

Post autor: kamiś » pn gru 08, 2008 8:52 pm

Zanabyłem taki zestawik w IC koszt 130 zł (teoretycznie do Samuraia)
zestaw zawiera: łożysko, pierścień (tu nazwany: "tuleja dystansowa"), zimer i jakaś mała tulejka metalowa niewiem po co...
ale wymiary wewnętrzne łożyska i pierścienia są o ok 1mm większe od półośki i wszytko lata...

Czy ktoś już to kupował, czy przypadkiem nie mam kompletu do Vitary?
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » pn gru 08, 2008 9:19 pm

podaj nr tego zestawu to jutro sprawdzę.

vitara ma dużo większe łożysko, porównaj szalki zewnętrzne
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » pn gru 08, 2008 9:39 pm

H28000 (KANACO)

Średnica zewnętrzna pierścienia sie zgadza.
No chyba że pod oryginalnym pierścieniem półoś jest o ten 1mm grubsza... ale w to wątpię.
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » pn gru 08, 2008 10:12 pm

i chyba jest grubsza w miejscu pierscienia i łozyska
gg 6157522

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt gru 09, 2008 11:47 am

to jest zestaw do SS

spodziewałeś się że półoś ma wszędzie taką samą grubość?
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
kuba_samurai
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pt lis 30, 2007 4:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuba_samurai » wt gru 09, 2008 1:48 pm

kamiś pisze:H28000 (KANACO)

Średnica zewnętrzna pierścienia sie zgadza.
No chyba że pod oryginalnym pierścieniem półoś jest o ten 1mm grubsza... ale w to wątpię.

Jest grubsza - 2 tygodnie temu męczyłem się żeby zdjąć łożysko a potem nabić nowe. Niestety próba zrobienia ściągacza takiego jak w manualu się nie udała i była ostra walka.
Jeżeli chodzi o pierścienie to ten duży blokuje łożysko i trzeba go zakładać na gorąco. Ten mniejszy jest chyba do wąski mostów – ja go w każdym razie nie zakładałem.
japoński wojownik 1.3, leśnik 2.0, australijski interior 2.0d

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » wt gru 09, 2008 2:32 pm

Tak, wiem że oś jest grubsza na odcinku tych paru centymetrów, ale chodziło mi o to czy dokładnie pod samym pierścieniem i łożyskiem jest grubsza o ten 1 mm.
I wiem że na gorąco itd... (szukaj) :wink:

Ide zaraz do sklepu, to im powiem to co napisał Twardy, że to do SS

Wieczorem dam znać co i jak jest/było nie tak.

Dzięki...
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt gru 09, 2008 3:42 pm

SS to skrót oznaczający Suzuki Samurai, czyli zestaw jest dobrze dobrany.

jeśli masz półoś o 1 mm cieńszą to może oznaczać że stanęło kiedyś łożysko, obrobiło półoś i ktoś ją np. zeszlifował i coś przy niej mataczył/dotaczał.
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Re: zestaw naprawczy - półoś tył

Post autor: Piotr Karcz » wt gru 09, 2008 4:50 pm

kamiś pisze:wymiary wewnętrzne łożyska i pierścienia są o ok 1mm większe od półośki i wszytko lata...
Robiłeś pomiar dokładnie w miejscu ich docelowego osadzenia :roll:

Bo półoś to stożek...

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » wt gru 09, 2008 5:19 pm

Pomiar robiłem tuż nad oryginalnym (chyba) pierścieniem.
Satrego łożyska i pierścienia jeszcze nie ścinałem.
Robiłeś pomiar dokładnie w miejscu ich docelowego osadzenia

Bo półoś to stożek...
Ale wg manauala (Fig. 17-2-11) tam niema stożka tylko jest walec.

Chyba pozostaje ASO zobacze co mi jutro powiedzą w Suzuki :-?
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » wt gru 09, 2008 6:23 pm

kamiś pisze:Pomiar robiłem tuż nad (...)
I to chyba jest wyjaśnienie :roll:

Tak oceniając na odległość...

Awatar użytkownika
Kuszman
Posty: 1824
Rejestracja: pn lip 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kuszman » wt gru 09, 2008 6:39 pm

Dobra koniec gdybania.

Półoś to na pewno WALEC w tej części na której siedzi łożysko i pierścień.

Pogrubienie w tym miejscu to dokładnie tyle żeby wszystko wchodziło z lekkim oporem.

Ten mały cienki pierścień dystansowy jest w celu założenia tańszego łożyska 6207 zamiast drogiego KOYO, które różnią się tym, że KOYO ma wewnętrzną bieżnie szerszą. Tyle.
Pozdrawiam
Kuszman
http://www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » wt gru 09, 2008 8:10 pm

koniec gdybania... hmm...

1. Wiemy że Piotr się myli :wink: tam jest walec

2. Po co "mały cienki" pierścień znajduje się w zestawie gdzie jest łożysko KOYO a nie tańsze 6207 (NGK)?

3. I wiemy, że Twardy twierdzi że to komplet do Samuraia, mimo że już wiemy że nadal pozostaje tam luz.

No to teraz zaczyna się z tego robić QUIZ :D
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » wt gru 09, 2008 8:10 pm

koniec gdybania... hmm...

1. Wiemy że Piotr się myli :wink: tam jest walec

2. Po co "mały cienki" pierścień znajduje się w zestawie gdzie jest łożysko KOYO a nie tańsze 6207 (NGK)?

3. I wiemy, że Twardy twierdzi że to komplet do Samuraia, mimo że już wiemy że nadal pozostaje tam luz.

No to teraz zaczyna się z tego robić QUIZ :D

(niewiem jak się usuwa post... :oops: )
Ostatnio zmieniony wt gru 09, 2008 8:15 pm przez kamiś, łącznie zmieniany 1 raz.
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » wt gru 09, 2008 8:20 pm

Nie tylko Twardy tak twierdzi.
Ja również śmiem twierdzić że zestaw H28000 przeznaczony jest na pewno do SJ413, SS oraz SJ410. Chociaż tego ostatniego nie jestem pewien.

Jeśli Ci nie pasuje to masz jakąś kombinację alpejską w swoim pocisku 8)
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

Awatar użytkownika
MotoManiek
 
 
Posty: 236
Rejestracja: pn lip 03, 2006 11:03 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: MotoManiek » wt gru 09, 2008 8:23 pm

kamiś pisze:koniec gdybania... hmm...

1. Wiemy że Piotr się myli :wink: tam jest walec

2. Po co "mały cienki" pierścień znajduje się w zestawie gdzie jest łożysko KOYO a nie tańsze 6207 (NGK)?

3. I wiemy, że Twardy twierdzi że to komplet do Samuraia, mimo że już wiemy że nadal pozostaje tam luz.

No to teraz zaczyna się z tego robić QUIZ :D

(niewiem jak się usuwa post... :oops: )

W prawym górnym rogu napisanego tekstu jest X. Tym usuwasz post
W terenie, im gorzej... tym lepiej

Tel. alarmowy 602 492 450

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt gru 09, 2008 8:42 pm

kamiś pisze:koniec gdybania... hmm...

1. Wiemy że Piotr się myli :wink: tam jest walec

2. Po co "mały cienki" pierścień znajduje się w zestawie gdzie jest łożysko KOYO a nie tańsze 6207 (NGK)?

3. I wiemy, że Twardy twierdzi że to komplet do Samuraia, mimo że już wiemy że nadal pozostaje tam luz.

No to teraz zaczyna się z tego robić QUIZ :D
Problem tak bzdurny, że aż sprawdziłem. Bzdurny bo nie został zdjęty pierścień i łożysko. To tak jak przymierzanie paska klinowego obok silnika - raczej będzie, nie chyba za krótki.

Pomiar robiony obok osadzonego pierścienia ma się nijak do tego co jest pod pierścieniem. Półoś w strefie osadzenia łożyska jest legalizowana w dwóch wymiarach.

WIĘC:

ad1. Piotr się myli, ale nie do końca, przed walcem jest stożek

ad2. czemu wkładają pierścień pytaj tego co konfekcjonuje

ad3. a) ja nie twierdzę, tylko jestem pewien
b) że luz to wiemy tylko dlatego że nie wymieniłeś łożyska jak wszyscy tylko robisz doktorat

WIĘC 2:

wyłącz myślenie i weź się do roboty :wink:
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » wt gru 09, 2008 9:02 pm

No OK :D

ale teraz mam możliwość założenia jeszcze starych śmieci i pojeżdżenia (co uczyni ze mnie... śmieciarza....) a jak zdejme i się okaże że miałem racje, to wtedy będe miał problem, więc...

...biore się do roboty i jutro to ściągam :wink:

Dziękki Twardy za mobilizacje :)2
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » wt gru 09, 2008 9:09 pm

pamiętaj o tym że ktoś mógł szlifować bądź toczyć półoś po zablokowaniu łożyska, mało prawdopodobne, ale takie takie cuda widziałem.

natknęło mnie to na zimowy temat.

wymieniaj, powodzenia :wink:
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr gru 10, 2008 9:36 am

Sorry za próbę wprowadzenia w błąd z tym stożkiem- miałem na myśli różnicę grubości półosi w miejscu osadzenia łożyska z pierścieniem a miejscem pomiaru Kamisia tuż obok...

Awatar użytkownika
kamiś
 
 
Posty: 127
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 9:48 pm
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: kamiś » śr gru 10, 2008 6:02 pm

Sory za zamieszanie :D już wszystko wiem i pisze dla potomnych:

Zestaw zanabyty w IC o indeksie: H28000 (KANACO) cena: 132zł jak najbardziej pasuje do samuraia.
Pod pierścieniem i łożyskiem jest "kolejne" zgrubienie walca które pasuje jak ulał do zestawu.

Wniosek: Ciąć, rozkręcać, demontować a potem się zastanawiać :wink:

Dzięki, pozdrawiam.
ONE LIFE.LIVE IT.
2005-2009 Samurai 1,3i
2009-NOW LR Defender 110 300Tdi

Awatar użytkownika
Twardy
 
 
Posty: 1120
Rejestracja: śr mar 31, 2004 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Twardy » śr gru 10, 2008 6:11 pm

:)23 :)2
człowiek człowiekowi wilkiem a kiwi kiwi kiwi

Awatar użytkownika
kuba_samurai
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pt lis 30, 2007 4:56 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kuba_samurai » śr gru 10, 2008 6:47 pm

kamiś pisze:Sory za zamieszanie :D już wszystko wiem i pisze dla potomnych:

Zestaw zanabyty w IC o indeksie: H28000 (KANACO) cena: 132zł jak najbardziej pasuje do samuraia.
Pod pierścieniem i łożyskiem jest "kolejne" zgrubienie walca które pasuje jak ulał do zestawu.

Wniosek: Ciąć, rozkręcać, demontować a potem się zastanawiać :wink:

Dzięki, pozdrawiam.

A nie mówiłem :lol:
japoński wojownik 1.3, leśnik 2.0, australijski interior 2.0d

Piotr Karcz
Posty: 1640
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 1:13 am

Post autor: Piotr Karcz » śr gru 10, 2008 10:28 pm

Szkoda - a mógł być doktorat :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość