żywotność synchronizatorów w samurai

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

żywotność synchronizatorów w samurai

Post autor: miatman » śr gru 17, 2008 8:28 pm

Samurai z 99 roku, 150 000km na zegarze ma zużyte synchronizatory I i II biegu (problemy przy redukcji) - czy tak krótka żywotność jest normalna czy przebieg jest przekręcony?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr gru 17, 2008 8:32 pm

wątpię czy przebieg jest przekręcony - trzeba by być masochistą aby robić samurai'em duże przebiegi :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » śr gru 17, 2008 10:32 pm

może sprzęgło klei albo obroty są za duże.
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

Awatar użytkownika
slaw211
 
 
Posty: 963
Rejestracja: sob sie 24, 2002 1:00 am
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: slaw211 » śr gru 17, 2008 11:56 pm

dziwne ale w santanie przynajmiej ja czesto wymieniałem synchronizator 1-2 biegu materiał mieki
gg 6157522

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Post autor: Jogi4x4 » czw gru 18, 2008 12:25 am

A ja miałem Samuraia i z tym przebiegiem nie wymieniałem... Teraz ma następnego przebieg podobny i żadnych usterek synchronizatorów, poprzedni właściciel też nie wymieniał...
Więc może faktycznie sprzęgło... :D
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Adam.Ż
 
 
Posty: 4480
Rejestracja: pt mar 21, 2003 8:21 pm
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: Adam.Ż » czw gru 18, 2008 12:45 am

u mnie po jakichś 5 latach w rajdach też już padają...
Samurai "BLACK DRAGON"1.6 92r;2x winch; 2x blokada:) ; 4,16.
Zebra OFF-ROAD Klub Sochaczew

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Post autor: miatman » czw gru 18, 2008 6:26 am

Efekt jest taki, że aby zredukować na II muszę wcisnąć sprzęgło, ustawić lewarek od biegów w pozycji neutralnej, puścić sprzęgło, zwiększyć na moment obroty do 2500, wcisnąć szybko sprzęgło i bez problemu wchodzi II.

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 18, 2008 7:38 am

Czy mi sie wydaje czy w samuraiu 1.9 td jest jakas inna skrzynia begow ??
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » czw gru 18, 2008 8:46 am

Skrzynia w santanie 1,9 tdi jest taka sama. Mam Santanę z 99r przebieg 56700km i też mam problem z drugim biegiem. Miałem samuraje z różnymi przebiegami nawet po 200000km i nie było takich problemów. Widać hiszpanie poprawili technologię :wink:
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Post autor: miatman » czw gru 18, 2008 8:50 am

Moim zdaniem skrzynia jest taka sama, ma te same przełożenia, wizualnie z zewnątrz też raczej to samo. Porównywałem kiedyś na detali.ru i z tego co pamiętam jedynie numery obudów były różne. Myślę że różnice mogą dotyczyć otworów (gwintowane lub nie) do połączenia skrzyni z silnikiem 1,3b lub z fabryczną flanszą w 1,9d.

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » czw gru 18, 2008 8:58 am

wyrobione synchronizatory to standart w samurajowych skrzyniach.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » czw gru 18, 2008 9:00 am

U mnie w 1,3 16V przy 47 kkm tez bywa ze 2 wchodzi opornie, zwlaszcza na zimnym oleju. Ale wydaje mi sie ze taki jest urok skrzyn Suzuki. W tico (licencja suzuki) tez 2 miala opory, zwlaszcza na zimno.
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 18, 2008 9:05 am

apede pisze:U mnie w 1,3 16V przy 47 kkm tez bywa ze 2 wchodzi opornie, zwlaszcza na zimnym oleju. Ale wydaje mi sie ze taki jest urok skrzyn Suzuki. W tico (licencja suzuki) tez 2 miala opory, zwlaszcza na zimno.
W tico akurat skrzynia byla daewoo ;) Silnik a i owszem z jednopunktowym wtryskiem na licencji suzuki , ale akurat skrzynia byla badziewna.

Moj Suczek nie ma problemu z synchronizatorami :P
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Post autor: miatman » czw gru 18, 2008 9:15 am

Podczas przyśpieszania, głównie na IV iV słychać wycie w skrzyni poza tym kilkanaście razy udało mi się wrzucić bieg z nieprzyjemnym zgrzytem. Czy jest sens bawić się w wymianę samych synchronizatorów? - przypuszczam, że ich koszt wyniesie tyle co zakup używanej skrzyni. Czy skrzynia od JIMNY 1,3 może pasować do SAMURAIA?

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 18, 2008 9:32 am

miatman pisze:Podczas przyśpieszania, głównie na IV iV słychać wycie w skrzyni poza tym kilkanaście razy udało mi się wrzucić bieg z nieprzyjemnym zgrzytem. Czy jest sens bawić się w wymianę samych synchronizatorów? - przypuszczam, że ich koszt wyniesie tyle co zakup używanej skrzyni. Czy skrzynia od JIMNY 1,3 może pasować do SAMURAIA?
Jak wyje to dochodzą ci jeszcze łozyska , przy okazji napewno uszczelnienia ... ja na szczescie nie jestem w stanie w swoim Suczku usłyszec żadnych wyć i temu podobnych ze skrzytni czy też reduktora - a nawet mostów :)21 A jak już słychać to już musi być naprawde źle :D
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
drzewiasty
 
 
Posty: 242
Rejestracja: pn mar 03, 2008 1:49 pm
Lokalizacja: łódzkie/mazowieckie

Post autor: drzewiasty » czw gru 18, 2008 10:03 am

Podczas przyśpieszania, głównie na IV iV słychać wycie w skrzyni
witam, mam samiego z 2000r 1.9td z przebiegiem 108000km i na IV biegu pod obciążeniem ze skrzyni dochodzi już nie wycie, a chrobotanie :wink: ponadto mam problem z wrzucaniem 1, objawy podobne jak te Twoje, muszę wcisnąć sprzęgło ze dwa razy i wtedy wchodzi gładko :evil: to chyba taka uroda tych"ostatnich samurai'ów" :wink: Myslałem nad zakupem innej skrzyni ale chyba jednak pozbieram kaske i zrobie remont swojej... przynajmniej będę wiedział co mam 8) Pozdrawiam i daj znać jak uporasz się z tym problemem !!

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw gru 18, 2008 10:09 am

U mnie w SJcie o przebiegu 205kkm wszystkie cztery biegi [ :)21 ]wchodzą gładko, bez zgrzytów i nie trzeba dużo siły przykładać..
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 18, 2008 10:18 am

TomaszRT pisze:U mnie w SJcie o przebiegu 205kkm wszystkie cztery biegi [ :)21 ]wchodzą gładko, bez zgrzytów i nie trzeba dużo siły przykładać..
W moim ponad 20 letnim suczku tez wchodza gladko biegi - co do odglosow to trudno mi sie wypowiadac :)21 jak juz wczesniej pisalem
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » czw gru 18, 2008 11:26 am

Panowie w moim odczuciu skrzynie z okresu lat 86- 90 są lepiej wykonane niż w santanach.
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 18, 2008 11:39 am

MALO pisze:Panowie w moim odczuciu skrzynie z okresu lat 86- 90 są lepiej wykonane niż w santanach.
A w moim wszystko w samuraiu jest lepiej wykonane niż w Santanie. I tu nie chodzi o rocznik do 90. Po 90 roku samurai jest dalej lepiej wykonany niż santana ;) To samo sie tyczy hiszpanskich terrano . Ojciec mial kiedys okazje zrobic 200.000 km hiszpanskim terrano od nowości. Nie mówie , że auto sie psuło , ale diabeł tkwił w szczegółach. Akumulator poszedł na śmietnik pierwszej zimy , schowek miał problemy emocjonalne od nowości , tak smao tylne drzwi które miały wrodzony zwis - opadaly od nowosci , problem z zamknieciem , byl glosniejszy od tych wykonanych poza hiszpania i kupe innych dosc wkurzajacych pierdół.
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

Awatar użytkownika
MALO
 
 
Posty: 184
Rejestracja: pn gru 10, 2007 7:26 pm
Lokalizacja: LUBUSKIE

Post autor: MALO » czw gru 18, 2008 1:42 pm

Dokładnie to miałem na myśli tylko źle ująłem. :D Dzieki za pomoc. :wink:
Suzuki Samurai 1,9 TD LONG

miatman
 
 
Posty: 108
Rejestracja: pn sty 01, 2007 3:10 pm

Post autor: miatman » czw gru 18, 2008 2:12 pm

W samurai santana z 94' z licznikowym przebiegiem 75 000km, co przy krótkim liczniku może również oznaczać 175 000km skrzynia pracuje cicho, biegi wchodzą płynnie bez zacięć. W tym z 99' nawet kołek ustalający środkowe położenie lewarka luźno lata w obudowie skrzyni - dźwignia chodzi w lewo i prawo jak w starym ikarusie, podobny efekt ale w mniejszym stopniu widziałem w 1,9td z 2000 roku z przebiegiem poniżej 100 000km. Chyba faktycznie nowsze skrzynie są gorsze od starszych.

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Post autor: apede » czw gru 18, 2008 2:27 pm

Cicho... nie psujcie mi samouwielbienia z posiadania rocznika 2002 :)21
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » czw gru 18, 2008 7:49 pm

To prawda.. W 24 letnim SJcie zmiana biegów jest przyjemniejsza niż w 11 letnim Samuraiu.. I w SJcie jedynka ZAWSZE wchodzi ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Zun
 
 
Posty: 3564
Rejestracja: ndz lip 06, 2003 2:59 pm
Lokalizacja: Ustroń / Bielsko-Biała

Post autor: Zun » czw gru 18, 2008 7:53 pm

TomaszRT pisze:To prawda.. W 24 letnim SJcie zmiana biegów jest przyjemniejsza niż w 11 letnim Samuraiu.. I w SJcie jedynka ZAWSZE wchodzi ;)


Mówiąc SJ masz na myśli też czterystatrzynastke ?
Świszcząca Suka Stage I
Projekt zakończony , jeszcze tylko kilka poprawek ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość