Bezpieczna (wodoodporna) elektryka

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Bezpieczna (wodoodporna) elektryka

Post autor: marcin-gaz » wt cze 15, 2004 7:43 pm

Własnie na dniach odbiore auto od lakiernika i przyjdzie czas na składanie zmoty do kupy.

Nasuwa sie pytanie jak zrobic elektrykę, napewno bedzie to kompletna nowa instalacja gdyż ze starej nici i była do dupy.

Silnik Mercedes benzyna, światła, włączniki itp wszystko nowe..

kwestia na co zwracac uwagę, jakie przewody, jak izolować, gdzie i jak zabezpieczac przed wodą, chodzi mi o wszystkie cenne i praktyczne wskazówki bardzej doświadczonych.

Z góry dzieki :)2
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

elektryka

Post autor: tiger » wt cze 15, 2004 9:05 pm

Napewno musisz miec wylacznik pradu w zasiegu reki zeby jak zacznie sie cos kopcic szybko go wylaczyc. Druga sprawa to bezpieczniki najlepiej zeby tez byly na wyciagniecie reki zeby nawet po ciemku mozna bylo je wymienic co do kabli to nie za wiele mozna powiedziec ale popodwieszaj je dobrze zebys ciagle o nie nie zachaczal noga czy reka
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » wt cze 15, 2004 9:13 pm

Co do wyłącznika to pewnie taki zaraz przy aku - dobra rada dzieki

A co do bezpieczników to jakie, czy grupowac cos czy na wszystko oddzielne i jakie bezpieczniki, chodzi mi o rodzaj

A jak zabezpieczac styki łączenia kabli i jakie kable, przekrój, jakies specjalne, w silikonie czy cóś takiego :)5
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

elektryka

Post autor: tiger » wt cze 15, 2004 9:28 pm

zaraz prz aku to nie bedzie pod reka ten wylacznik. ja bezpieczniki mam takie jak maluchy mialy takie podluzne bo je najlatwiej zastapic drutem czy gwozdziem chociazby w razie braku bezpiecznika. kable nie musz byc jakies specjalne co do grubosci do napewno do rozruchu musi isc grubszy przekroj a reczta to jeden i tan sam chyba ze tajesz jakas elektrownie sazna i idzie ona do jednego wlacznika to musi byc grubszy kabel.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt cze 15, 2004 9:31 pm

ja mam bezpieczniki siakies takie porcelanowe podluzne tylko nigdzie nie moge nowych znalezc ale daja rade, a wylacznik glowny to w srodku w kabinie ale blisko akumulatora

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » wt cze 15, 2004 9:32 pm

Aku przeciez pod siedzeniem to wyłączniki bedzie blisko, co do bezpieczników to skłaniałbym sie do nowszych ale czekam na dalsze sugestie.

Dzieki za rade

czekam dalej na info na temat samych kabli i przedewszystkim SILNIKA i JEGO PODŁĄCZENIA
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
---Ryba---
Posty: 749
Rejestracja: śr sie 27, 2003 9:43 pm
Lokalizacja: Zbąszyń / Wlkp.
Kontaktowanie:

Post autor: ---Ryba--- » wt cze 15, 2004 9:47 pm

- konektorki polutować tylko sam konektor a nie pół kabla za nim)
- nie używaj kwasu bo kabel śniedzieje. Do lutowania jest kalafonia.
- wszystkie złącza i cokoły żarówek dobrze posmaruj smarem.
- nie zostawiaj ani jednej nie polutowanej końcówki bo kabel z niej wyleci (chyba że umiesz dobrze zaciskać)

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » wt cze 15, 2004 9:52 pm

instalacje kładz z głową! bo widzialem gazika w ktorym "mechanik" kupil zwoj niebieskiego kabla i polozyl z niego cala instalacje. teraz uzytkownik klnie bo wszedzie jest niebiesko i nigdzie nie moze sie polapac co i jak.
nie wiem jak miales zamiejscowione bezpieczniki poczatkowo ale ja je mialem na slupku pod kierownica; jest to fatalne miejsce polecam przeniesc je gdzies pod maske.

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » wt cze 15, 2004 10:19 pm

A czy jest jakas taktyka kolorów....

Do tego czerwony a do tego zielony czy jakoś tak, moze jest jakis standart, moze to gdzies opisane coby zrobic rozsądnie i zgodnie ze sztuka rzemiosła....

A i jeśli nie na słupku pod kierownicą to gdzie bezpieczniki włożyć :)5
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt cze 15, 2004 10:20 pm

Mysle, ze jak robisz instalacje elektryczna od "zera" to zrob ja sobie na przekaznikach. Tzn. wszystkie odbiorniki pradu o duzej mocy (swiatla, sygnaley, halogeny) pusc przez przekazniki. Jest to duzo bezpieczniejsze. Prad o duzym natezeniu plynie tylko od przekaznika do odbiornika a nie przez wlacznik.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr cze 16, 2004 1:37 am

Najpierw to machnij jakis schemat,albo kup kajet i rysuj wszystko co zrobiłes -w celu archiwalnym.Z róznicowaniem kolorów to Ci sie nie uda /za mały wybór/-lepsze są etykietki z numerami.
Ja generalnie stosuję podział instalacji na trzy :silnik,światła,systemy.
Wyłacznik główny/hebel/ daję na plusie/taki od stara z kluczykiem/,nie odłączam masy.
Bezpieczniki bagnetowe,nowszego typu-można kupić pojedyncze gniazda do nich i zestawiać listwy.
Kabel ładujący z altenatora powinien mieć ok 4mmkwadrat-łączę go od razu bezpośrednio do plusa akumulatora a nie stacyjki-wtedy mam pewność,że po wyłaczeniu hebla silnik zgaśnie/dachowanko np/.
Termokurcze na konektorki-żadnej kleistej taśmy.
Niektóre styki zalewam glugunem/taki klej w laskach na goraco/
Przekazniki jak najbardziej wskazane.
Dobry jest też wyłącznik świateł-obrotowy od beczki.
I bardzo nie lubię tego robić,ale jak już robię to starannie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » śr cze 16, 2004 8:46 am

oki dzieki vandal za kolejne cenne rady :)2

Nadal szukam informacji na temat zabezpieczenia przed wodą, zwłaszcza silnika, przypomne mercedes 2,3 benzyna.....

Wszelkie info mile widziane :lol:
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr cze 16, 2004 9:02 am

vandall1 pisze: Przekazniki jak najbardziej wskazane.
RudeBoy pisze: to zrob ja sobie na przekaznikach.
A kto wam takich głupot nagadał :o
Przekażniki są dobre do asfaltu... A nie w teren i wodę...
Są dobre heble, mocne i wytrzymałe 20, 30 i 50 A z zabezpieczeniem przed zwarciem i przegrzaniem, fakt trochę kosztują ale są dużo wygodniejsze (dużo prostsza instalacja) i odporne na wodę.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » śr cze 16, 2004 9:11 am

Mikołaj pisze:
vandall1 pisze: Przekazniki jak najbardziej wskazane.
RudeBoy pisze: to zrob ja sobie na przekaznikach.
A kto wam takich głupot nagadał :o
Przekażniki są dobre do asfaltu... A nie w teren i wodę...
Są dobre heble, mocne i wytrzymałe 20, 30 i 50 A z zabezpieczeniem przed zwarciem i przegrzaniem, fakt trochę kosztują ale są dużo wygodniejsze (dużo prostsza instalacja) i odporne na wodę.
No ta i teraz głupi jestem :(
To stosować czy nie jeśli tak ale tylko tam gdzie konieczne to gdzie to jest, konkretne wskazania......
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr cze 16, 2004 9:20 am

jedyną kostkę którą bym dał to przerywacz kierunkowskazów a i to często muszę ją wymieniać bo czeźnie po kilku rajdach i utopieniach.
A resztę przez hebelki - ładnie wyglądają i funkcjonalne są...
Przeżyły wszystkie utopienia w wodzie i mycie karcherem (deski rozdzielczej też).
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr cze 16, 2004 10:34 am

Mikołaj pisze:A kto wam takich głupot nagadał :o
Przekażniki są dobre do asfaltu... A nie w teren i wodę...
Są dobre heble, mocne i wytrzymałe 20, 30 i 50 A z zabezpieczeniem przed zwarciem i przegrzaniem, fakt trochę kosztują ale są dużo wygodniejsze (dużo prostsza instalacja) i odporne na wodę.
No klucil bym sie z Toba... Zgadza sie, ze wody to przekazniki nie lubia, ale mozna sobie z tym jakos poradzic.
Poza tym, z tonu Twojej wypowiedzie, a dokladniej "jedyną kostkę którą bym dał to przerywacz kierunkowskazów " mozna wnioskowac, ze najchetniej to bys jej nie zakladal i reka na skrzyzowaniu machal :D

Nikt mnie nie przekona, ze instalacja bez przekaznikow jest lepsza od instalki z przekaznikami.
W kazdym normalnym aucie sa przekazniki. Chmm.. moze to nie jest dobry argument, ale jest.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » śr cze 16, 2004 10:42 am

RudeBoy pisze:
Miko³aj pisze:A kto wam takich g³upot nagada³ :o
Przeka¿niki s± dobre do asfaltu... A nie w teren i wodê...
S± dobre heble, mocne i wytrzyma³e 20, 30 i 50 A z zabezpieczeniem przed zwarciem i przegrzaniem, fakt trochê kosztuj± ale s± du¿o wygodniejsze (du¿o prostsza instalacja) i odporne na wodê.
No klucil bym sie z Toba... Zgadza sie, ze wody to przekazniki nie lubia, ale mozna sobie z tym jakos poradzic.
Poza tym, z tonu Twojej wypowiedzie, a dokladniej "jedyn± kostkê któr± bym da³ to przerywacz kierunkowskazów " mozna wnioskowac, ze najchetniej to bys jej nie zakladal i reka na skrzyzowaniu machal :D

Nikt mnie nie przekona, ze instalacja bez przekaznikow jest lepsza od instalki z przekaznikami.
W kazdym normalnym aucie sa przekazniki. Chmm.. moze to nie jest dobry argument, ale jest.

zadne normalne auto nie jest topione w bagnie i wodzie, im mniej elementow elektrycznych tym lepiej


pawel

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr cze 16, 2004 10:53 am

Zgoda :D
Dlatego wlasnie napisalem, ze nie jest to zbyt dobry argument.
Uwazam, ze do halogenow i swiatel dlugich przekaznik byc powinny. Trza se umiec je tylko dobrze schowac przed woda.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
pol
Posty: 491
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wroclaw
Kontaktowanie:

Post autor: pol » śr cze 16, 2004 10:54 am

RudeBoy pisze:Zgoda :D
Dlatego wlasnie napisalem, ze nie jest to zbyt dobry argument.
Uwazam, ze do halogenow i swiatel dlugich przekaznik byc powinny. Trza se umiec je tylko dobrze schowac przed woda.
najlepiej w szczelnie zamknietym pudelku razem z bezpiecznikami, chroniac przed woda, kurzem i innym syfem

pol

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr cze 16, 2004 10:57 am

No dokladnie tak!
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

elektryka

Post autor: tiger » śr cze 16, 2004 12:42 pm

A ja mysle ze najlepiej je zostawic w domu tam jest najpewniej ze nie dostana wody.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » śr cze 16, 2004 1:07 pm

Auto w domu zostaw! :)21
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Piotr B.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt wrz 09, 2003 6:26 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr B. » śr cze 16, 2004 1:32 pm

Mikołaj pisze:
vandall1 pisze: Przekazniki jak najbardziej wskazane.
RudeBoy pisze: to zrob ja sobie na przekaznikach.
A kto wam takich głupot nagadał :o
Przekażniki są dobre do asfaltu... A nie w teren i wodę...
Są dobre heble, mocne i wytrzymałe 20, 30 i 50 A z zabezpieczeniem przed zwarciem i przegrzaniem, fakt trochę kosztują ale są dużo wygodniejsze (dużo prostsza instalacja) i odporne na wodę.
Powiedz gdzie takie cos kupic (te przelaczniki) i od czego to jest.

Piotr

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

elektryka

Post autor: tiger » śr cze 16, 2004 1:41 pm

Ja jak bym mial robic instalacje to bym slychal Mikołaja. W jego potworze wszystko dziala przelaczniki sa uporzadkowane i co najwazniejsze wszystko dziala no moze chwilowo ooprucz mostow ale to Hella zepsuł.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
marcin-gaz
Posty: 362
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:49 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: marcin-gaz » śr cze 16, 2004 4:50 pm

Dobra skoro tak to Mikołaj powiedz gdzi i co zakupic aby sklonowac prostote twojej instalacji..

A mimo wszystko moze ktos napisze od czego przekaźniki zakładać, coby tanie i dobre były :)2
widze światełko w tunelu........ koniec remontu blisko :-)))))
www.bracia-gaz.neostrada.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości