silnik wołgi w uazie
Moderator: Student
silnik wołgi w uazie
Witam ,mam do kupienia używany silnik- oryginalna wołga- na co zwracać uwagę przy zakupie i czy bedzie pasował do uaza czy są jakieś problemy przy włożeniu go do uaza tzn. łapy , połączenie ze skrzynią itp.
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
Diffland Classic Car .pl
i wiele innych )
ja robilem sobie taka zmote
teoretycznie nie powinno byc problemu poniewaz obydwa silnik sa nazwane gaz-24
podczas montazu jednak dostrzegalne roznice
opowiem najlepiej jak to wygladalo u mnie
kupilem silnik
dwu gardzielowy gaznik (mniej pali)
caly problem polega na polaczeniu silnika ze skrzynia biegow
wlozylem silnik i wsadzam skrzynie a ona za chiny nie chce wejsc
meczylem sie z tym ustrojstwem ze dwie godziny sam(odczulem ile to wazy)
zdenerwowalem sie i wyciagnalem tarcze sprzegla
i co sie okazalo:
wolga ma o dwa zabki wiecej na wielowpuscie
stwierdzilem ze zmienie sobie tarcze sprzegla i bedzie gralo.....ale tarcza sprzegla od wolgi jest jakies dwa cm mniejsza na srednicy co pociaga za soba wymiane docisku na uazowski
ten zas nie pasuje na mocowania srob do kola zamachowego
zdenerwowalem sie poraz kolejny i wyciagnalem ponownie silnik
zmienilem kolo zamachowe na uazowskie i montuje spowrotem ale co sie okazuje...
mam zamaly kosz sprzegla i kolo sie nie miesci
zakladam wiec kosz sprzegla od uaza i wykrywam kolejna roznice w budowie silnika a mianowicie blok jest wezszy niz w uazie i ma inaczej rozwiazana miske olejawa
calos sprawy zakonczyla sie rozwierceniem w kole zamachowym wolgi nowych dziur pod docisk uaza
konsekwencja wezszego bloku jest rowniez delikatna nie spujnosc na mocowaniach ale tym sie nie przejalem i zalozylem sroby na poduszkach lekko pod kontem(moze malo poprawne to bylo ale nic sie nie rozwaliło)silniczek bardzo sobie chwalilem
mocniejszy ,bardziej ekonomiczny,elastyczny
chyba jednak najleprzym rozwiazaniem i najbardziej powszechnym jest zalozenie glowicy od wolgi do bloku uaza
aha i dwugardzielowy gaznik ma inaczej rozwiazane ciegno gazu
powodzonka w przeróbkach:)
teoretycznie nie powinno byc problemu poniewaz obydwa silnik sa nazwane gaz-24
podczas montazu jednak dostrzegalne roznice
opowiem najlepiej jak to wygladalo u mnie
kupilem silnik
dwu gardzielowy gaznik (mniej pali)
caly problem polega na polaczeniu silnika ze skrzynia biegow
wlozylem silnik i wsadzam skrzynie a ona za chiny nie chce wejsc
meczylem sie z tym ustrojstwem ze dwie godziny sam(odczulem ile to wazy)
zdenerwowalem sie i wyciagnalem tarcze sprzegla
i co sie okazalo:
wolga ma o dwa zabki wiecej na wielowpuscie
stwierdzilem ze zmienie sobie tarcze sprzegla i bedzie gralo.....ale tarcza sprzegla od wolgi jest jakies dwa cm mniejsza na srednicy co pociaga za soba wymiane docisku na uazowski
ten zas nie pasuje na mocowania srob do kola zamachowego
zdenerwowalem sie poraz kolejny i wyciagnalem ponownie silnik
zmienilem kolo zamachowe na uazowskie i montuje spowrotem ale co sie okazuje...
mam zamaly kosz sprzegla i kolo sie nie miesci
zakladam wiec kosz sprzegla od uaza i wykrywam kolejna roznice w budowie silnika a mianowicie blok jest wezszy niz w uazie i ma inaczej rozwiazana miske olejawa
calos sprawy zakonczyla sie rozwierceniem w kole zamachowym wolgi nowych dziur pod docisk uaza
konsekwencja wezszego bloku jest rowniez delikatna nie spujnosc na mocowaniach ale tym sie nie przejalem i zalozylem sroby na poduszkach lekko pod kontem(moze malo poprawne to bylo ale nic sie nie rozwaliło)silniczek bardzo sobie chwalilem
mocniejszy ,bardziej ekonomiczny,elastyczny
chyba jednak najleprzym rozwiazaniem i najbardziej powszechnym jest zalozenie glowicy od wolgi do bloku uaza
aha i dwugardzielowy gaznik ma inaczej rozwiazane ciegno gazu
powodzonka w przeróbkach:)

Ja tam nie jestem zwolennikiem tego ustrojstwa ale przyszło mi już to w życiu montować a wiec nie taki straszny wilk jak go malują. A więc jest problem z połaczeniem ze skrzynią ale to mały problem bo zakłada sie koło zamachowe uaz wraz z dociskiem i tarczą
tylko trzeba załozyć obudowę sprzęgła uazową która nie pasuje . A wię c wystarczy ją przyłżyć do boku silnika pasuja tylko bolce naprowadzające a reszeę otworów należy wywiercić skręcic i pozamiatane . Łapy wsio pasują no i trzeba jeszcze wydech przerobić bo dwie rury wystają. A ogólnie jak ktos se chce osiągi poprawic uaza to małym kosztem proponuje okrągłe kolektory tylko od wolgi albo nowszego uaza założyć.
tylko trzeba załozyć obudowę sprzęgła uazową która nie pasuje . A wię c wystarczy ją przyłżyć do boku silnika pasuja tylko bolce naprowadzające a reszeę otworów należy wywiercić skręcic i pozamiatane . Łapy wsio pasują no i trzeba jeszcze wydech przerobić bo dwie rury wystają. A ogólnie jak ktos se chce osiągi poprawic uaza to małym kosztem proponuje okrągłe kolektory tylko od wolgi albo nowszego uaza założyć.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość